אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
יגיע גם לישראל? ספקית טעינה אמריקאית לא תאפשר לטעון סוללת רכב חשמלי במלואה עמדת טעינה של רכב חשמלי (ארכיון) | צילום: AFP

יגיע גם לישראל? ספקית טעינה אמריקאית לא תאפשר לטעון סוללת רכב חשמלי במלואה

זאת בשל משך הזמן הארוך הנדרש לחלק מבעלי המכוניות לטעון את הסוללה מ-85% ל-100%. הפיילוט יחל בקליפורניה, שם עמדות טעינה נבחרות לא יאפשרו טעינה של מעל 85%

09.07.2024, 09:22 | תומר הדר

ספקית הטעינה האמריקאית ELECTRIFY AMERICA תאסור על לקוחותיה לטעון את המכונית החשמלית במלואה בעמדות טעינה במיקומים נבחרים, כך מודיעה החברה השייכת לפולקסווגן ארה"ב.

כיום ניתן לטעון מכוניות חשמליות בשני אופנים: טעינה רגילה, כלומר טעינת AC ביתית וטעינה מהירה, כלומר טעינת DC ציבורית. בעמדת טעינה ביתית בעל הרכב מחבר אותו לתקע החשמל, הטעינה אורכת כמה שעות וסוללת הרכב מתמלאת לאיטה. בטעינה מהירה העמדה מטעינה את הרכב במתח הרבה יותר גבוה והטעינה אורכת כשעה עד שעה וחצי אם סוללת הרכב ריקה לחלוטין.

בעל הרכב יכול גם לבחור להטעין אותו רק כרבע שעה ולקבל תוספת של עשרות קילומטרים לטווח – ולהגיע למחוז חפצו. אך הבעיה של ELECTRIFY AMERICA אינה מי שמגיעים לתחנות הטעינה לרבע שעה, אלא מי שמתמהמהים בהן. מבחינה טכנית, סוללה של רכב חשמלי מתמלאת בצורה המהירה ביותר ככל שהיא יותר ריקה. בניגוד לבנזין, שצריך למלא מיכל בקיבולת מוגדרת, אלקטרונים צריכים "למצוא את מקומם" בסוללת רכב חשמלי וככל שהסוללה יותר מלאה, המשימה יותר קשה. לכן פרק הזמן הנדרש כדי למלא את הסוללה של רכב חשמלי מ-10% ל- 30% הוא הרבה יותר ממושך מפרק הזמן הנדרש כדי למלא סוללת רכב חשמלי מ-80% ל-100%. זוהי הסיבה גם מדוע יצרני רכב רבים מצהירים על זמני טעינה מהירה לרכבים שלהם שנמדדים בדרך כלל מ-10% סוללה ועד 80% סוללה, וכמעט לעולם לא מצהירים על פרק הזמן הנדרש כדי למלא 100% סוללה.

הבעיה של ELECTRIFY AMERICA כפולה. ראשית: פרק הזמן הממושך הנדרש לבעלי המכוניות הספציפיים המתעקשים למלא את הסוללה מ-85% ל-100%. ושנית: סוג השקע. כיום סטנדרט הטעינה לרכב חשמלי בארה"ב כולל שני סוגי תקע מה שמכונה "תקע אמריקאי" או NACS (ראשי תיבות של north American charging standard) ותקעי CCS (כלומר combined charging system) שמוכרים היטב לישראלים. כיום בארה"ב יש מחסור בעמדות עם תקעי CCS למרות שיש דגמים שמצוידים בתקעים אלה שמשווקים בארה"ב (למשל יונדאי איוניק 5) ולכן החברה החלה בתהליך ההגבלה. על פי פרסומי ELECTRIFY AMERICA הפיילוט יחל השנה בקליפורניה, שם עמדות טעינה נבחרות של החברה לא יאפשרו טעינה של מעל 85%.


תגיות