אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
369 מיליון יורו למפעל סוללות: כך הממשל האיטלקי יחזיר את תעשיית הרכב למסלול פיאט 500 חשמלית | צילום: יצרן

369 מיליון יורו למפעל סוללות: כך הממשל האיטלקי יחזיר את תעשיית הרכב למסלול

הממשל האיטלקי יעניק לסטלאנטיס, החברה האם של פיאט, את ההון הדרוש להקים את ה"ג'יגה פקטורי" לסוללות רכב חשמלי בדרום איטליה. הסיבה: לחזק את המותג האיטלקי בין היצרניות החברות בסטלאנטיס הממוזגת והחשש שהחברה תחליט להשקיע בהקמת מפעל כזה במדינה אחרת, כמו צרפת

17.02.2022, 12:41 | תומר הדר

הממשל האיטלקי יעניק לסטלאנטיס, החברה האם של פיאט, 369 מיליון יורו כדי להקים "ג'יגה פקטורי" לסוללות רכב חשמלי בדרום איטליה, כך מדווחים אמצעי תקשורת במדינה. 


קראו עוד בכלכליסט:


מפעל הסוללות של סטלאנטיס אמור לקום בדרום איטליה. המענק לסטלאנטיס אשר ינתן על ידי הממשל האיטלקי צפוי להתפרש על פני שלוש שנים. 

למהלך של ממשלת איטליה יש סיבה ברורה: בינואר אשתקד הושלם באופן סופי מיזוג סטלאנטיס וכעת החברות אשר מהוות חלק מענקית יצור הרכב מחפשות את מקומן בארגון, כלומר פיג'ו, סיטרואן, פיאט, קרייזלר, ג'יפ, אלפא רומיאו,  כל אחת נדרשת לרה אורגניזציה ולייעול של תהליכים. 

בממשל האיטלקי חוששים מפני מצב בו פיאט האיטלקית, אשר נחשבת לצלע הפחות בולטת בסטלאנטיס, תהפוך ללא רלוונטית מבחינת הארגון, שפיג'ו וג'יפ הן החברות היותר חזקות בו. 


פיאט 500 חשמלית, צילום: יצרן פיאט 500 חשמלית | צילום: יצרן פיאט 500 חשמלית, צילום: יצרן


סטלאנטיס עצמה הודיעה כבר על הקמת חמישה מפעלי סוללות באירופה וממשלת איטליה חוששת ממצב בו מפעל שכזה, אשר מעסיק אלפי עובדים, יוקם במדינה אחרת, למשל בצרפת. המהלך של ממשלת איטליה אינו הראשון שנועד לחזק את דרום המדינה באמצעות תעשיית הרכב: האמירה "פיאט היא איטליה" מוכרת היטב בארץ המגף, אבל פיאט תמיד העדיפה לייצר באזור טורינו האמיד. 

מסיבה זו הודיע הממשל האיטלקי בשנות השישים המאוחרות על תמיכה בהקמת "אינדסטריה נפוליטנה קונסטרוקציונה אוטוביקולי אלפא סוד"- חברה אשר שכנה בנאפולי ויצרה בשנות השבעים דגם אחד - "אלפא סוד" שפירושה בעברית "האלפא הדרומית", שם שרומז על היצור בדרום איטליה.

תגיות