אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ירדו מהפסים: רכבות יוצאות דופן פוטו רכבות מיוחדות סטושבאן שווייץ | צילום: Shutterstock/ Napat Aor70

ירדו מהפסים: רכבות יוצאות דופן

לא כל הרכבות סטנדרטיות. יש רכבות מוזרות ונפלאות ששוברות את החוקים. קבלו הצצה לכמה מהן

18.05.2023, 10:59 | שירות כלכליסט



צילום: Shutterstock/ Majonitצילום: Shutterstock/ Majonit
1.Wuppertal Schwebebahn, גרמניה: המונורייל במחוז ריין – ווסטפליה שבצפון גרמניה נבנה כדי לחבר בין מספר ערי תעשייה לאורך העמק הצר והמפותל של נהר וופר. מסילת הרכבת מטפסת לגובה של 12 מטרים ומציעה מסע ישיר ומהיר לאורך 12 ק"מ
צילום: Shutterstock/ Mick Harpeצילום: Shutterstock/ Mick Harpe
2.Hythe Pier Railway, אנגליה: המסילה שוכנת בחוף הדרומי של אנגליה ומעניקה חיבור ייחודי בין היבשה ומעבורת היית', ששטה במי סאות'המפטון מאז ימי הביניים. המסילה נוספה לרציף ב-1909
צילום: Shutterstock/ Fabio Nodariצילום: Shutterstock/ Fabio Nodari
3.Chongqing Monorail, סין: בעיר צ'ונגקינג פועלת אחת ממערכות המונורייל הארוכות והעמוסות בעולם, שמסיעה מיליוני נוסעים בכל שנה בשני קווים הגומעים ביחד קרוב ל-100 ק"מ.
צילום: Apple Express Japan / Shutterstock.comצילום: Apple Express Japan / Shutterstock.com
4.The Small Underground, בודפשט הונגריה: בבירה ההונגרית פועלת הרכבת התחתית הוותיקה באירופה, שהושקה במאי 1896. מדובר במסילה קצרה באורך 2.3 ק"מ מתחת לשדרת אנדראשי. בכל יום אלפי אנשים מצטופפים ברכבות הצהובות
צילום: Shutterstock.com
5.Katoomba Scenic Railway, אוסטרליה: נסיעת הרכבת הזו לא רחוק מסידני היא אחת התלולות בעולם, וכוללת ירידה חדה מצוקים ודרך סלעים ומנהרות השוכנות מעל יער גשם
צילום: ויקימדיה
6.Ferrobus, דרום אמריקה: מדובר בסוג ייחודי של כלי תחבורה שאפשר למצוא בהרים ברחבי דרום אמריקה. הכלי משלב בין גופים של אוטובוסים ישנים עם גלגלי רכבת והוא נועד לסייע לכפרים המרוחקים בהרים שבהם אין גישה לכבישים מסודרים. לרוב משתמשים במסילות רכבת נטושות שנבנו במאה ה-19 ובתחילת המאה ה-20 לפינוי פסולת מהמכרות
צילום: Shutterstock/ Napat Aor70צילום: Shutterstock/ Napat Aor70
7. Stoosbahn, שוויץ: מחזיקת התואר מסילת הרכבת הציבורית התלולה בעולם. הקרונות הייחודיים מאפשרים לנוסעים לנסוע בבטחה במעלה ההר. במסלול של 1.74 ק"מ בלבד הרכבת מטפסת קרוב ל-744 מטרים בתוך חמש דקות בלבד

תגיות