אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
דו"ח: נשים מהוות רק 10%-20% מצוותי המו"פ בתעשיית הגיימינג הישראלית גיימרית משחק מחשב גיימינג | צילום: שאטרסטוק

בלעדי

דו"ח: נשים מהוות רק 10%-20% מצוותי המו"פ בתעשיית הגיימינג הישראלית

על פי סקר של עמותת GameIS וקהילת "נשים בגיימינג", 58% מהנשים בתעשיית המשחקים מאמינות כי חברות צריכות להשקיע בהגדלת שיעורן בכוח האדם. אחת מכל ארבע משתתפות בסקר היא האישה היחידה בצוות שלה, מה שבתורו משפיע על סיכוייה לקבל העלאה בשכר

30.01.2023, 16:25 | עירד עצמון שמאייר

נשים מהוות אחוז זניח (בין 10% ל-20%) מסך כוח האדם במרבית צוותי הפיתוח בחברות הגיימינג בישראל - כך עולה מדו"ח חדש על מצב הנשים בתעשיית הגיימינג מאת קהילת "נשים בגיימינג" ועמותת GameIS הישראלית. על פי הסקר עליו מתבסס הדו"ח, כ-30% עד 40% מקורות החיים המתקבלות לתפקידי מוצר ומחקר ופיתוח נשלחו על ידי נשים. אולם רק 20% עד 30% מהמועמדים בשלבי הגיוס הן נשים. לבסוף, כאמור, שיעור הנשים העובדות בתפקידי הליבה (מו"פ ומוצר) נותר זניח בפועל.

קראו עוד בכלכליסט:

עוד עולה מהדו"ח כי אחת מכל ארבע נשים שנשאלו בסקר הן הנשים היחידות בצוותי המחקר והפיתוח בחברה בהן הן מועסקות. נתון זה בעל חשיבות שכן כאשר ישנן מספר נשים בצוות, גדל הסיכוי שיקבלו העלאה בשכרן. המשתתפות בסקר נשאלו האם הן קיבלו העלאה בשכר בשנה החולפת. מבין הנשים העובדות בצוותא עם נשים נוספות, 72% ענו כי שכרן הועלה בשנה האחרונה. לעומתן, מבין העובדות שהינן הנשים היחידות בצוות, רק 42% השיבו כי קיבלו העלאה בשכר. בגיימינג המגמה חריפה עוד יותר לעומת יתק מגזרי ההייטק. 69% מהנשים הבודדות בצוותי הפיתוח בחברות גיימינג דיווחו כי שכרן לא עלה בשנה האחרונה, לעומת 43% נשים יחידות בצוותי פיתוח בתחומי הייטק אחרים.

נשים בגיימינג. 58% מהעובדות בתעשייה מאמינות כי צריך להגדיל את מספרן, צילום: שאטרסטוק נשים בגיימינג. 58% מהעובדות בתעשייה מאמינות כי צריך להגדיל את מספרן | צילום: שאטרסטוק נשים בגיימינג. 58% מהעובדות בתעשייה מאמינות כי צריך להגדיל את מספרן, צילום: שאטרסטוק

מהדו"ח גם עולה כי נשים מהוות 42% מהמשרות הזוטרות (ג'וניור), אך נוכחותן פוחתת ככל שעולים בסולם הדרגות, משום שנשים בחברות הגיימינג מאיישות רק 36% מהתפקידים הבכירים בחברה. רק 21% מחברי ההנהלה הבכירה בחברות הגיימינג הן נשים, לרוב בתפקיד סמנכ"לית שיווק (כך ב-27% מבין החברות שהשתתפו בסקר).

הסקר נערך בקרב 241 נשים בתעשיית ההייטק - מחציתן בתעשיית הגיימינג ואילו החצי השני במגזרים אחרים בתעשייה. הדו"ח גם אמד את דעותיהן של הנשים בנוגע לשוויון במקום עבודתן: 43% מהנשאלות מאמינות כי מגזר הגיימינג מעסיק פחות נשים מאשר מגזרים אחרים בהייטק. לעומת זאת, רק 9% מהן מאמינות כי סביבת העבודה שלהן אינה ידידותית כלפי נשים ו-17% בלבד מאמינות כי מגדר משפיע על הזדמנויות הקידום שלהן; אולם רוב מובהק מהנשים (58%) הנשאלות מאמינות כי החברה שלהן צריכה להשקיע בגיוס נשים נוספות בחברה.

מרבית המשיבות על הסקר דיווחו כי הן רואיינו על ידי גברים בלבד בתהליך הגיוס שלהן. לשיפור מעמדן של נשים בתחום ההייטק, הדו"ח מציע לשלב נשים נוספות בתהליך הגיוס כמראיינות. זאת, בין היתר, על מנת להגדיל את חשיפתן לנשים בתפקידים בכירים בחברה. הדו"ח מציע כי מוטב שנשים בכירות יעוררו מודעות לתפקידן כדי לעודד נשים נוספות. עוד מציע הדו"ח לחברות לנהוג בשקיפות ולהוכיח שאיננה אפליה מגדרית בנושא שכר, סביבת עבודה והזדמנויות קידום. יתרה מכך, תעשיית הגיימינג נתפשת כגברית וישנן חברות שמאמינות כי גיימרים מעניקים ערך מוסף כעובדים. על כן, ראוי לחשוף נשים מכל הגילים למשחקים ולתעשיית הגיימינג הישראלית.

תגיות