אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
משווקת מוצרי הצ'יפס "קפוא זן" מעלה מחירים למסעדות ולחברות קייטרינג מחיר הצ'יפס | צילום: שאטרסטוק

משווקת מוצרי הצ'יפס "קפוא זן" מעלה מחירים למסעדות ולחברות קייטרינג

לכלכליסט נודע כי החברה העבירה בשבוע שעבר מכתב למסעדנים ובו מסרה כי בעקבות עליית חומרי הגלם היא מייקרת את מארזי הצ'יפס בחצי שקל לקילו. החברה ציינה כי קיים מחסור עולמי בצ'יפס שגורם לביקושים גדולים מאד, אך למפעלים באירופה ובעולם אין תשובה לביקושים בטווח של השנה וחצי הקרובות

06.09.2022, 13:53 | אורנה יפת

רגע לפני חגי תשרי, הספקים מחדשים את עליות המחירים לשוק המוסדי ובכלל זה למסעדות ולחברות הקייטרינג.

חברת "קפוא זן" תעשיות מזון, אחת מהחברות הוותיקות בתחום השיווק והפצה של מזון קפוא ומצונן והמפיצה של המותג הטבעוני משומשו, הודיעה על עליות מחירים של מוצרי צ'יפס קפוא החל מה-15 בספטמבר. כך נודע ל"כלכליסט". החברה העבירה בשבוע שעבר מכתב למסעדנים ובו מסרה כי בעקבות עליית חומרי הגלם היא מייקרת את מארזי הצ'יפס בחצי שקל לקילו.

עבור מסעדות ובתי קפה ואולי עוד יותר מזה עבור שוק המלונות, מדובר בסכום משמעותי שכן גופים אלה רוכשים מהספקים מארזים גדולים בכמויות גבוהות.

בהודעה מטעמה מסרה קפוא זן למסעדנים כי עליות המחירים נובעות מ"שלל נושאים", ובהם שרב כבד באירופה שפגע ביבול תפוחי האדמה והיבול היה נמוך משמעותית, עלייה דרמטית במחירי האנרגיה באירופה בשל המלחמה באוקראינה, עלייה במחירי ההובלה הימית והיבשתית.

החברה מציינת כי קיים מחסור עולמי בצ'יפס שגורם לביקושים גדולים מאד, אך למפעלים באירופה ובעולם אין תשובה לביקושים בטווח של השנה וחצי הקרובות.

"אנו נמצאים כל העת בקשר ישיר עם מפעל אגריסטו בלגיה שאנו מייצגים אותו בארץ במשך 15 השנים האחרונות. המפעל דואג עבורנו לצ'יפס באיכות גבוהה, כשרויות, התחייבות לאספקה סדירה כיוון שאין צ'יפסים בכל אירופה, ומחירים בעדיפות לארץ", כתב מנכ"ל החברה יניב קוש, במכתב ללקוחות החברה. "המצב (מחסור עולמי) צפוי להמשך גם לתוך השנה הקרובה".

עליות המחירים מצד ספקי המזון וחומרי הגלם למסעדות החלו בתחילת השנה עם התייקרות חומרי הגלם והתשומות. בעוד לקמעונאים, הספקים עצרו את ההתייקרויות, למסעדנים הם לא ויתרו וביצעו עליות מחירים כבר בפברואר ומרץ השנה. דיפלומט, מחלבות גד, ריסטרטו, חברת טמפו, א.סיימן, ויליפוד, נטו, ישראקו, משק החלב, ישראקו, ספקיות הלחמים גלרזית וזאטופק ואחרים, העלו מחירים בשיעור של עד כ-27% למסעדנים, וכך השפיעו על המחיר למנה שמשלם הצרכן.


תגיות