אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הלו קיטי תעבור למטאוורס ותשיק NFT כדי להילחם בדיסני מנכ"ל סנריו טומוקוני טסוג'י והדמות קורומי, בחנות המותג בטוקיו | צילום: AFLO /Reuters

FT

הלו קיטי תעבור למטאוורס ותשיק NFT כדי להילחם בדיסני

חברת סנריו, יוצרת האייקון היפני, מתכננת שיתופי פעולה עם אמזון, נטפליקס וסוני כדי להציף את העולם הפיזי והווירטואלי בדמויות שלה. המנכ"ל הנכנס, נכדו של המייסד: "כיום אי אפשר פשוט להדביק דמויות על מוצרים ולצפות לצמיחה"

01.02.2022, 06:42 | ארי סוג'יורה וליאו לואיס, פייננשל טיימס

סנריו ((Sanrio, החברה שמאחורי הלו קיטי והפמליה שלה, הכוללת צפרדע מטורזנת ופינגווין מרושע, רוצה שעד סוף 2031 הצרכנים ברחבי העולם יבלו 300 מיליארד שעות מצרפיות עם הדמויות שלה. 


קראו עוד בכלכליסט:


אם סנריו תצליח להחזיר לימי הזוהר את הדמות היפנית האהובה — אייקון של תרבות הקוואי (חמוד) הפופולרית המקומית — החברה מאמינה כי היא תוכל להתמודד בהצלחה עם יריבות גלובליות כמו דיסני.

לפי מנכ"ל החברה, התוכנית להשגת הדומיננטיות של הלו קיטי היא להציף את העולם הפיזי ואת המטאוורס עם התמונות שלה. על מנת להוציא זאת אל הפועל, החברה מחפשת שותפויות עם אמזון, נטפליקס וענקיות טכנולוגיה אחרות וכן מתכננת להשיק מטבעות שאינם ניתנים להמרה (NFT). הקמפיין השאפתני של סנריו יוצא לדרך לאחר שינויים היסטוריים שנעשו בדירקטוריון. ביולי 2020 מייסדה בן ה־94 של החברה, שינטארו טסוג'י, פרש מתפקיד המנכ"ל והעביר את השליטה לנכדו, טומוקוני טסוג'י בן ה־33. 

300 מיליארד שעות סנריו

ב־19 החודשים הראשונים שלו בתפקיד, טסוג'י ניסה להזרים דם חדש למותג, שאמנם מוכר ברמה העולמית אבל איבד מזוהרו תחת סבו. כדי להציג את קיטי בפני דור חדש של מעריצים הוא פיתח את הרעיון של "שעות סנריו", יחידת הזמן שהצרכנים מבלים עם המותג. 

"המטרה שלנו היא ליצור 300 מיליארד שעות סנריו בעשור הקרוב, שכן כמות הזמן הפכה לעיקר ההתמקדות העסקית שלנו. אני יודע שזה יעד עצום, אבל הוא ממשי", אמר טסוג'י ל"פייננשל טיימס". 

טסוג'י, אחד המנכ"לים הצעירים ביותר בחברות המרכיבות את המדד המרכזי של בורסת טוקיו, אמר כי משתמשי אפליקציית הצ'אט היפנית LINE כבר בילו מעל מיליארד שעות בשליחה ובקבלה של בולים וירטואליים של הדמויות. הוא הוסיף וציין כי החברה "להוטה להישאר קרובה ללקוחות, הן בעולם הממשי והן בעולמות הווירטואליים". 

מנכ"ל סנריו טומוקוני טסוג מנכ"ל סנריו טומוקוני טסוג'י והדמות קורומי, בחנות המותג בטוקיו | צילום: AFLO /Reuters מנכ"ל סנריו טומוקוני טסוג



סנריו, חברה בגודל בינוני לרישוי מותגים, דיווחה בשנה הפיסקאלית האחרונה שהסתיימה במרץ 2021 על הכנסות שנתיות בגובה 41 מיליארד ין (355 מיליון דולר). היא למדה מהאסטרטגיה של דיסני כיצד להגדיל את העסקים באמצעות רכישת חברות הפקת תוכן ובניית עולם שלם מסביב לדמויות, עם מוצרים במגוון פלטפורמות שונות. "בימינו אי אפשר פשוט להדביק את התמונות של הדמויות על מוצרים שונים ולצפות לצמיחה", אמר טסוג'י. לדבריו, הקהל הרב שהתאסף באוסקה ונלחם על דלי פופקורן ממותג ומרצ'נדייז אחרים של סדרת האנימה "Demon Slayer", הוכיח כי דמויות עכשוויות נולדות מסוגים שונים של בידור. "לכן, כשאנחנו משיקים דמות חדשה, אנחנו לא חושבים רק על המוצרים, אלא על האופן שבו נשתמש במדיה החברתית, והאם ניכנס מהתחום של אנימה, מנגה או גיימינג". 

בסנריו לא מסתמכים אך ורק על קיטי. החברה השיקה לאחרונה את סדרת האנימציה "Aggretsuko" שעלתה לנטפליקס לאחר ששודרה כבר ביפן. הסדרה הסטירית מציגה את קורותיה של פנדה אדומה שעובדת בחברה יפנית טיפוסית. 

בסנריו לא מסתמכים רק על קיטי. סדרת האנימציה שלה "Aggretsuko" שעלתה לנטפליקס לאחר ששודרה ביפן, מספרת על פנדה אדומה שעובדת בחברה יפנית טיפוסית

הסדרה, שהפכה ללהיט בארה"ב וחודשה לארבע עונות, נולדה כתוצאה "משיתוף הפעולה עם נטפליקס", הודה טסוג'י. "שיתופי פעולה עם פלטפורמות, כולל אמזון פריים, יהיו חלק מאסטרטגיית הצמיחה שלנו בעתיד". עוד הוסיף, כי ישנה "סבירות גבוהה ביותר" לכך שהחברה תבחן שיתופי פעולה גם עם סוני, נינטנדו וחברות בידור יפניות אחרות כחלק מהמאמצים לבניית מחזור שלם של רישיונות בקטגוריות תוכן שונות, כמו תוכניות טלוויזיה ומשחקי מחשב. 

ולוגרים ואווטארים בפארק

סנריו אירחו גם פסטיבל מוזיקה של המטאוורס בדצמבר בשם Sanrio Virtual Fes, שהתקיים בפארק השעשועים של החברה סנריו פורולנד בהשתתפות הדמויות של החברה שהופיעו לצד ולוגרים וכוכבי פופ. המשתתפים תקשרו זה עם זה באמצעות אווטארים. סנריו "השתרכה מאחור מבחינת האסטרטגיה הדיגיטלית", הודה טסוג'י, אך הוסיף כי החברה "מעוניינת לקחת תפקיד גדול יותר בתחומי המטאוורס וה־NFT". 

השינוי המהותי בחברה יוצא לדרך על רקע ירידה ברווח התפעולי מאז טיפס לשיא בשנה הפיסקאלית 2013. הדמויות מסרטי "לשבור את הקרח" וסדרות הטלוויזיה של דיסני דחקו החוצה את הדמויות של סנריו בשווקים הרווחיים של ארה"ב ואירופה. 

החברה ספגה מכה גם בעקבות המגפה, שכן היא הובילה לסגירת פארקי השעשועים שלה והחנויות. מרצ'נדייז כמו קופסאות אוכל, כריות ומברשות שיניים עזרו אמנם להפוך את הלו קיטי לסנסציה מאז שנות ה־90 תחת המנכ"ל הקודם, אך הרווחיות היתה במגמת ירידה. אולם טסוג'י, שקיים שורה של פגישות עם העובדים בשנה החולפת, מתעקש כי מעז יצא מתוק וכי המגפה סייעה להתקדמות של החברה. "זה היה תזמון טוב כדי להתחיל בהתאוששות של סנריו", הסביר. 

"רצינו לקחת את הנקודות החיוביות מ־60 השנים האחרונות ובמקביל לפתור את נקודות התורפה", אמר והוסיף כי היעדר גמישות ותשתית ארגונית גרם לעובדים לשמר את הסטטוס קוו. 

טסוג'י מקים צוות ליצירת קניין רוחני שיעזור לו להגשים את שאיפותיו העולמיות. הצוות, שצפוי לצאת לדרך עד אפריל, נועד ליצור דמויות גלובליות שיוכלו להתחרות בהצלחה באלזה ובמיקי מאוס. 

"זה אולי מאתגר ליצור דמות שתשרוד עוד 50 שנה מהיום, אבל אנחנו מחפשים דמות שניתן יהיה להרוויח ממנה בתוך חמש או עשר שנים", אמר טסוג'י על היצירות החדשות שלו. "אנחנו זקוקים לפורטפוליו עולמי שבמסגרתו הדמויות יתמכו זו בזו, גם אם אחת מהן תיפול". 




תגיות