החברה הצומחת בישראל שממשיכה לשמור על DNA של סוכנות בוטיק - הכירו את אינווסטיקה פיננסים
איך מצליחים לאזן בין צמיחה משמעותית לבין שמירה על יחס אישי של סוכנות בוטיק? אינווסטיקה פיננסים היא אחת מחברות ניהול הפיננסים הצומחות בישראל, אשר מצליחה לשמור על DNA של חדשנות, ליווי אישי והצבת הלקוח במרכז. מהו הסיפור הייחודי מאחורי הקמתה? ומהו הערך המוסף שהיא מציעה למגוון לקוחותיה?
אחד מהשירותים החשובים והרגישים ביותר שאנחנו מקבלים במהלך חיינו הוא ניהול השקעות ופיננסים. ניהול דינמי, מסור ומותאם לצרכינו בכל שלב בחיים, מוביל לשקט נפשי במבט אל העתיד של המשפחה והדורות הבאים.
אחת מחברות ניהול הפיננסים הצומחות בישראל בשנים האחרונות היא אינווסטיקה פיננסים. השירותים כוללים תכנון פיננסי ופנסיוני מקיף, שירותי פמילי אופיס ובניית תיקים פיננסיים מותאמים אישית. מהי הפגישה הגורלית שהובילה להקמת החברה? וכיצד מתבטאת האג'נדה של החברה בכל הנוגע לשירות ללקוח, הכשרת הסוכנים ואימוץ פתרונות טכנולוגיים?
הקמת החברה והחזון
החברה הוקמה בשנת 2021 על ידי עזרא מתתיהו (מנכ"ל ובעלים משותף) ויניב רבינוביץ (בעלים משותף), שני אנשי מקצוע שהגיעו מתחומים שונים והחליטו לאחד כוחות. "למדנו לתואר ראשון בכלכלה ומנהל עסקים יחד", מספר מתתיהו. "במשך השנים הוצאתי רישיון השקעות מטעם הרשות לניירות ערך ורישיון פנסיוני מטעם משרד האוצר ועבדתי בבתי השקעות, עד שהגעתי לתפקיד סמנכ"ל בית השקעות". רבינוביץ מספר כי "אני פניתי לתחום של שיווק, אנליזה וניהול מדיה, ובין היתר שימשתי בתור סמנכ"ל של חברה גדולה בתחום".
ב-2020, השניים נפגשו באופן מעט מקרי. "הגורל הפגיש ביננו, והשאר היסטוריה", מספר מתתיהו. השניים החליטו לשלב כוחות ולהביא כל אחד את הידע והניסיון בתחום שלו – מתתיהו בתחום התכנון הפיננסי, רבינוביץ בתחום השיווק, חוויית הלקוח וטכנולוגיה. "המטרה שלנו היתה להציע את השירות הטוב יותר והתכנון הפיננסי המקיף ביותר בתחום, תוך שמירה על יחס אישי לכל לקוח", מסביר רבינוביץ.
כשלוש שנים בלבד לאחר הקמתה, אינווסטיקה פיננסים מפעילה שני סניפים – בבורסה ברמת גן וסניף צפון, ומנהלת כמיליארד ₪ עבור לקוחותיה, החל מתיקים של לקוחות פרטיים (החל מ-500 אלף ₪), ועד ניהול פיננסים של חברות בסדרי גודל של עשרות מיליונים.
'הלקוח במרכז' - לא רק בתור סלוגן
אחד העקרונות המרכזיים של אינווסטיקה פיננסים הוא הצבת הלקוח במרכז. "אנחנו עושים הכל כדי להבין את כל הצרכים של הלקוח ולהנגיש את המידע לגבי התיק שלהם בצורה פשוטה ומסודרת," אומר רבינוביץ. החברה מתמקדת באיפיון צרכים מדויק של הלקוח כדי להבטיח שכל תכנית פיננסית מותאמת באופן מלא לצרכים האישיים שלו. "גם אם ארבעה אנשים הם באותו גיל ועם אותו סכום - התכנון פיננסי של כל אחד מהם יכול להיות אחר לחלוטין", מעיד מתתיהו. בנוסף, החברה מקפידה על קשר אישי עם כל לקוח, כולל אזור אישי באתר החברה, סיכומים רבעוניים ושנתיים ומפגשים פרונטליים בכל שנה.
"במקרים רבים, האדם הכי קרוב אלייך אחרי המשפחה, הוא איש ההשקעות שלך. כך אנחנו רואים את הלקוחות שלנו – אנחנו שותפים לחיים שלהם ולכן הם צריכים לדעת שיש להם מישהו שילך איתם וילווה אותם לאורך כל הדרך", אומר
מתתיהו.
הערך המוסף - ראייה הוליסטית וליווי דינמי לאורך השנים
אחד היתרונות המרכזיים של אינווסטיקה פיננסים הוא היכולת של הסוכנים שלה להסתכל על השוק בצורה הוליסטית ולהתאים את ההשקעות ללקוחות בהתאם לצרכיהם ושאיפותיהם. " הסוכנים שלנו רואים את התמונה הגדולה של השוק ויודעים לתת פתרונות לכל סוגי ההשקעה," אומר רבינוביץ. בנוסף, לסוכנים יש יכולות טכנולוגיות מתקדמות המאפשרות ללקוחות לקבל את כל הנתונים בזמן אמת. כך, כל לקוח מקבל תמונה מלאה וברורה של מצבו הפיננסי בכל רגע נתון.
סוכנים הגדלים ומקבלים הכשרה בחברה עצמה
חלק נוסף באג'נדה של אינווסטיקה הוא העובדה כי החברה לא מגייסת סוכנים מבחוץ, אלא מכשירה אותם בתוך החברה. "כל הסוכנים שלנו גדלים כאן ועושים התמחות בחברה," מסביר מתתיהו. באופן שכזה, "אנחנו יכולים להבטיח שכל הסוכנים פועלים לפי האג'נדה וה-DNA שלנו". בנוסף, החברה מספקת לסוכנים את כל הכלים והשירותים התפעוליים הנדרשים כדי שיוכלו 'לנקות רעשי רקע' ולהתמקד בתכנון פיננסי ובמתן השירות הטוב ביותר ללקוחות. הסוכנים עוברים הכשרה מקיפה וכוללת ע"י מנכ"ל החברה שמטמיע בהם מהידע והמקצועיות שלו על מנת להבטיח שאיכות הסוכנים תהיה ברמה הגבוהה ביותר שתעמוד בסטנדרטים הגבוהים שאינווסטיקה פיננסים מציעה.
אימוץ טכנולוגיות מתקדמות והתפתחות מתמדת
אינווסטיקה פיננסים מקפידה להיות בחזית הטכנולוגיה ולהציע ללקוחות את הפתרונות המתקדמים ביותר. "אנחנו עובדים בימים אלו על אפליקציה ללקוחות ומחפשים כל הזמן פתרונות חדשניים ושירותים חדשים", מציין מתתיהו. החברה מתעדכנת באופן מתמיד בשינויים ובחידושים בתחום הפיננסי ומציעה ללקוחותיה פתרונות חדשניים הכוללים שימוש בטכנולוגיות מתקדמות כמו בינה מלאכותית.
בין היתר, החברה מקליטה פודקאסטים עם מיטב המומחים בתחום, עורכת וובינרים על הנושאים העדכניים "וגם מנצלת את הקשרים החזקים שבנינו במשך השנים עם גופים פיננסים גדולים – הכל כדי להנגיש ללקוחות את הידע הכי עדכני ורלוונטי", אומר רבינוביץ.
צמיחה והתפתחות מבלי להתפשר על יחס אישי
"במהלך שלוש השנים האחרונות צמחנו במאות מיליוני שקלים מנוהלים ואנחנו גאים להיות החברה הפיננסית הצומחת ביותר בישראל בתחום שלנו," מציין מתתיהו. עם זאת, "אנחנו צומחים אבל לא הופכים לגוף גדול ומנוכר, אלא צומחים בעזרת צירוף שירותים חדשים". החברה מקפידה להציע שירות אישי ומקיף לכל לקוח, ומגבילה את כמות הסוכנים, כדי לשמור על איכות השירות. החברה שואפת להישאר גוף אקסקלוסיבי עם צוות מקצועי אשר מציע מצד אחד פריסה ארצית ומצד שני מבטיח שכל לקוח מקבל את היחס האישי והמקצועי ביותר.
"הנוהל שלי הוא להסתכל בסוף כל שנה על הלקוח כאילו הוא לקוח חדש לחלוטין, ולהבין האם הוא צריך לעשות שינוי כלשהו", מעיד מתתיהו. "אני פוגש אותו כאילו שאני לא מכיר אותו, כדי להשקיע בו מחדש את מקסימום המאמץ והניתוח, לטובת התיק שלו והעתיד הפיננסי שלו".
יציבות, אמינות ומסירות אין קץ
אחד מהערכים המרכזיים של אינווסטיקה פיננסים הוא האמינות והיציבות שהיא מציעה ללקוחותיה. "אנחנו עובדים רק עם גופים מוסדיים מבוססים ומקפידים להיות הכי אובייקטיביים שאפשר," אומר מתתיהו. החברה מתחייבת להציע ללקוחותיה פתרונות פיננסיים המותאמים לצרכיהם האישיים, תוך שמירה על שקיפות ואמינות בכל שלב של התהליך.
"עם פרוץ המלחמה, למשל, עשינו לילות כימים, עברנו כל תיק בנפרד ודיברנו עם כל לקוח באופן אישי לניתוח התיק", מספר מתתיהו. "לעבודה של מתכנן פיננסי יש אלמנט פסיכולוגי של הרגעת הלקוח, ואנחנו שמחים לראות שהלקוחות שלנו רואים בנו עוגן של יציבות. הקשר עם הלקוחות התהדק מאוד, כאשר הם הבינו שיש מישהו מאחוריהם ברמה הפיננסית והאישית".
לסיום, רבינוביץ אומר כי "אין שום צורך פיננסי שאנחנו לא יכולים לספק", ממשיך ואומר: "אנחנו רוצים לצרף אלינו לקוחות שמבינים את הערך שאינווסטיקה יכולה לתת, הכוללת שירות של 360 מעלות, עם אנשי המקצוע הטובים בתעשייה על מנת להעניק להם את הכלים והשירותים הפיננסים שלא ניתן לקבל באף מקום אחר".