אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תביעה נגד טינדר: הופכת את המשתמשים למכורים ולא עוזרת למצוא זוגיות אפליקציית ההכרויות טינדר | צילום: dennizn / Shutterstock.com

תביעה נגד טינדר: הופכת את המשתמשים למכורים ולא עוזרת למצוא זוגיות

תביעה חדשה נגד מאץ' גרופ טוענת שאפליקציות הדייטינג טינדר, הינג' ומאץ' - בהן משתמשים מיליוני אנשים - נסמכות על רכישת מנויים ושירותי פרימיום המשווקים כדרך למצוא אהבה. זאת למרות שבפועל המשתמשים מפתחים "כפייתיות" לאפליקציה ולא מוצאים בני זוג

20.02.2024, 13:30 | חדשות חוץ

תביעה חדשה טוענת שאפליקציות הדייטינג הופכות את המשמשים למכורים ולא בהכרח עוזרות להם למצוא בני זוג. בוושינגטון פוסט דיווחו כי התביעה הייצוגית הוגשה בשבוע שעבר נגד מאץ' גרופ, הבעלים של אפליקציות דייטינג כמו מאץ', הינג' וטינדר, ובה מאשימים שישה משתמשים כי המודל העסקי של החברה משתמש במאפיינים מניפולטיביים כדי להבטיח "שישארו באפליקציה כמנויים בתשלום". לפי התביעה, האפליקציות מפרות את חוקי ההגנה על הצרכן.

"מאץ' עיצבו במכוון את הפלטפורמות עם מאפיינים ממכרים ועיצוב המזכיר משחקים, שלוכד את המשתמשים ומעדיף רווחים על פני מימוש ההבטחות השיווקיות ועמידה ביעדי מערכות היחסים של הלקוחות", נכתב בתביעה, שהוגשה בבית המשפט הפדרלי בקליפורניה.

לפי התובעים, האפליקציות בהם משתמשים מיליוני אנשים ברחבי העולם, משתמשות ב"טכנולוגיות חזקה ואלגוריתמים חבויים" כדי להשאיר בהן את המשתמשים ולגרום להם להמשיך ולשלם. עוד נטען בתביעה כי אפליקציות ההיכרות נסמכות על רכישת מנויים ושירותי פרימיום המשווקים כדרך למצוא אהבה, אך בפועל מה שקורה הוא שהמשתמשים מפתחים "כפייתיות" לשימוש באפליקציה, ולא מוצאים בני זוג.

במאץ' מסרו בתגובה כי התביעה "מגוחכת" והגנו על המודל העסקי שלהם, שלטענתם "לא מבוסס על פרסום או מדדים של מעורבות", והוסיפו כי הם פועלים "בכל יום להוציא אנשים לדייטים ולהרחיק אותם מהאפליקציה. כל מי שטוען אחרת לא מבין את המטרה והמשימה של כלל התעשייה שלנו". לראיה, במאץ' ציינו כי ניתן לשלם כדי שהפרופיל יקבל בולטות באזור המגורים לזמן מוגבל, דבר שלטענתם מגביר את הסיכויים למצוא התאמה.

כ-30% מהבגירים בארה"ב השתמשו באפליקציות היכרות, כך לפי סקר שפורסם בשנה שעברה על ידי מכון המחקר Pew ובו השתתפו 6,034 אנשים. טינדר הייתה האפליקציה הפופולרית ביותר בקרב הנשאלים, ואחריה מאץ' ובאמבל. יותר משליש מהמשתמשים הודו שהם שילמו כדי להשתמש בפלטפורמות הללו, אך הדעות חלוקות בשאלה האם החוויה הייתה חיובית או שלילית.

במאץ' דיווחו בחודש שעבר על עלייה של 6% בהכנסות ב-2023 ל-3.365 מיליארד דולר, כשאפליקציית טינדר אחראית למרבית ההכנסות. לפי הדו"ח, ההכנסות בטינדר עלו ב-11% לעומת שנה קודם לכן, וההכנסה למשתמש עלתה ב-21%. עם זאת, בשנה שעברה נרשמה ירידה של 5% במספר המשתמשים בתשלום.


תגיות