אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ההתייעלות העבירה את שופרסל לרווח רבעוני - ההכנסות כמעט ללא שינוי שופרסל | צילום: אלעד גרשגורן

ההתייעלות העבירה את שופרסל לרווח רבעוני - ההכנסות כמעט ללא שינוי

הקיצוץ בהוצאות הוביל לשידרוג של 20% ברווח התפעולי של הקבוצה ברבעון השלישי ל-138 מיליון שקל - שופרסל סיימה את התקופה עם רווח נקי של 51 מיליון שקל, מול הפסד של 96 מיליון שקל ברבעון המקביל ב-2022

27.11.2023, 09:10 | נורית קדוש

שופרסל מסכמת רבעון שלישי עם קיפאון בשורת המכירות ברבעון השלישי, לצד שחיקה ברווחיות הגולמית - על אף העלאות המחירים שביצעו הספקים מתחילת השנה. יישום תכנית ההתייעלות הוביל לשיפור הרווחיות התפעולית והחברה הצליחה לעבור לרווח נקי של 51 מיליון שקל, לעומת הפסד של 96 מיליון שקל ברבעון המקביל.

מכירות קבוצת שופרסל (הכוללת מלבד פעילות המזון גם זרוע נדל"ן ופארם), הסתכמו ברבעון השלישי ב- 3.85 מיליארד שקל, עלייה של 1.1% ביחס לרבעון המקביל ב-2022, אותו סיימה עם הכנסות של 3.81 מיליארד שקל. הקפאון בא לידי ביטוי גם בעלייה של במכירות זרוע קמעונאות המזון, שעמדו על 3.56, לעומת 3.53 מיליארד שקל - עלייה של 0.8% בלבד.

המכירות למ"ר בסניפי שופרסל ובמרכזי השילוח ירדו ב-4.5%, בעיקר מגידול בשטחי המסחר. זאת בשל המעבר של חלק מפעילות האונליין למרכז השילוח האוטומטי במודיעין המשתרע על שטח של כ-43 אלף מ"ר, אשר עד כה לא הגיע לפעילות מלאה.

נתח הפעילות של זרוע האונליין, מנוע הצמיחה המרכזי של החברה , ירד ברבעון ל-17.9% מהמכירות לעומת 18.9% ברבעון השלישי אשתקד. ירידה בנתח האונליין נומקה בעיקר בשל ירידה במכירת מוצרי ה-food-Non באונליין, בהתאם לאסטרטגיית החברה למיקוד ברווחיות הפעילות. בהתאם לתכנית ההתייעלות, נערכת החברה לסגור 5 סניפי שופרסל ו-4 סניפים של רשת הפארם בי.

הקיפאון בשורת המכירות התגלגל גם לשורת הרווח הגולמי, שירד ב-1.4% ביחס לרבעון המקביל, ל-1.01 מיליארד שקל. הרווחיות ההגולמית הגולמית נשחקה ל-26.2% מהמכירות לעומת 26.9% ברבעון המקביל.

תכנית ההתייעלות (עליה הכריזה החברה לקראת סוף השנה שעברה) הובילה לצמצום בהוצאות התפעוליות. התוכנית שכללה בין היתר סגירת חנויות הפסדיות, הובילה לצמצום הוצאות המכירה והשיווק ברבעון ב-4% ל- 872 מיליון שקל - שיעורן מהמכירות ירד ל-22.6% לעומת 23.9% ברבעון המקביל.

השיפור הוביל לעלייה של 20% ברווח התפעולי של הקבוצה, שהסתכם ב-138 מיליון שקל. גם הרווחיות התפעולית שודרגה ל-3.6% מהמכירות לעומת 1.1% בלבד ברבעון המקביל. בזרוע הקמעונאות השתפרה הרווחיות התפעולית ל- 2.1% לעומת 1.6% ברבעון המקביל.

זרוע הנדל"ן תרמה לשורת המכירות 64 מיליון שקל, לעומת 51 מיליון שקל ברבעון המקביל, והוסיפה לרווח התפעולי 48 מיליון שקל, לעומת 42 מיליון שקל ברבעון המקביל. רשת הפארם בי רשמה ברבעון עלייה של 1.5% במכירות שהסתכמו ב-270 מיליון שקל, עם רווח תפעולי של 3 מיליון שקל, לעומת 1 מיליון לפני שנה.

שופרסל מפעילה 419 סניפים, 277 מתוכם סניפי שופרסל דיל, שלי ואקספרס; 34 סניפים הפונים למגזר החרדי תחת המותגים יש חסד, יש בשכונה, שערי רווחה וגוד מרקט; 93 סניפי רשת הפארם בי; 12 סניפי סטוק תחת מותג דן דיל ו-3 סניפי קש אנד קארי, המציעים מכירה סיטונאית לעסקים.

בנוסף לפעיחות הקמעונאית והנד"לנית, לשופרסל זרוע פיננסים של שופרסל, הכוללת לצד כרטיסי האשראי גם שותפות באפליקציית התשלומים פייבוקס המסיבה לה הפסדים, ואשר הובילה אותה לבחון עסקה למכירת אחזקותיה בחברת פייבוקס בין אם במסגרת עסקה להכנסת שותף או משקיע לפעילות הפיננסים.


תגיות