אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעקבות איום המכסים: וולוו מעבירה את ייצור המכוניות החשמליות מסין לבלגיה מפעל מכוניות וולוו גטנבורג שבדיה | צילום: רויטרס

בעקבות איום המכסים: וולוו מעבירה את ייצור המכוניות החשמליות מסין לבלגיה

יצרנית הרכב שבבעלות ג'ילי הסינית תחל לייצר בבלגיה את דגמי EX30 ו-EX90. זאת בעקבות פתיחת חקירה באיחוד האירופי נגד המכוניות החשמליות הסיניות והסובסידיות הממשלתיות שהן מקבלות, שאמורה להוביל בחודש הבא להחלטה על הגדלת המכסים

10.06.2024, 11:06 | חדשות חוץ

וולוו החלה להעביר את יצור המכוניות החשמליות שלה מסין לבלגיה, זאת בשל ההערכה שבאיחוד האירופי יפעלו נגד מכוניות תוצרת סין, כך לפי דיווח ברויטרס.

יצרנית הרכב היא בבעלות ג'ילי (Geely) הסינית, ולפיכך נחשבת לחשופה ביותר למכסים אפשריים. בחברה אף שקלו להפסיק לגמרי את המכירות באירופה של מכוניות חשמליות המיוצרות בסין, זאת אם יושתו מכסים. אולם, לפי הדיווח הוחלט בסופו של דבר להעביר את הייצור של דגמי EX30 ו- EX90 מסין לבלגיה. בטיימס הבריטי ציינו כי בחברה שוקלים להעביר לבלגיה את הייצור גם של דגמים מסויימים המיועדים לשוק הבריטי.

עבור השנה שעברה דיווחה החברה על זינוק של 70% במכירות המכוניות החשמליות, כשבדצמבר מכירות המכוניות החשמליות וההיברידיות היוו נתח של 55% מהמכירות באירופה, השוק הגדול ביותר של החברה.

מוולוו לא התקבלה תגובה לדיווח.

המהלך יוצא לדרך לאחר שבשנה שעברה השיקה הנציבות האירופית חקירה סביב הסובסידיות הממשלתיות המחולקות למכוניות החשמליות המיוצרות בסין, שלפי הטענות מעניקות להן יתרון תחרותי לא הוגן. החקירה נפתחה רשמית ב-4 באוקטובר. לפי החוק האירופי לאחר תשעה חודשים, כלומר ב-4 ביולי, ניתן יהיה להגדיל את המכסים, שעומדים כיום על שיעור של 10%.

הקשרים בין האיחוד האירופי וסין נפגעו על רקע התקרבות סין לרוסיה, לאחר הפלישה לאוקראינה. באיחוד פועלים להפחתת התלות בכלכלה השנייה בגודלה בעולם, במיוחד בכל הקשור לחומרים ומוצרים הנחוצים למעבר לייצור ידידותי יותר לסביבה.

בעקבות החקירה האירופית בסין האשימו את האיחוד בניסיון "לדכא" חברות סיניות, ואיימו כי ישיתו מכסים בתגובה על מכוניות המיוצרות באיחוד, צעד שיפגע בעיקר ביצרניות הגרמניות מרצדס, פורשה ו-BMW. בהתאם, קנצלר גרמניה אולף שולץ כבר הביע התנגדות להשתת מכסים על המכוניות הסיניות, "בידוד ומכסים לא חוקיים רק הופכים הכל ליקר יותר ואת כולם לעניים יותר", אמר שולץ. "אנחנו לא סוגרים את השווקים שלנו בפני חברות זרות, מכיוון שאנחנו לא רוצים שזה מה שיקרה לחברות שלנו".

מלבד האיחוד האירופי גם בטורקיה פועלים נגד יבוא המכוניות הסיניות ואתמול (א') השיתו מכס של 40%.


תגיות