אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
מקדונלד'ס ברבעון שני מאכזב, הצרכנים נהיו "בררנים יותר בהוצאות שלהם" צ'יפס של מקדונלד'ס; המוניטין של מקדונלד'ס כמותג המעניק תמורה לכסף "מתחיל להתפוגג" | צילום: Picture Alliance | Getty

מקדונלד'ס ברבעון שני מאכזב, הצרכנים נהיו "בררנים יותר בהוצאות שלהם"

רשמה ירידה רבעונית ראשונה מ-2020 במכירות בחנויות הזהות שלה, הרווח הנקי נפל ב-12% ל-2.02 מיליארד דולר; ברקע, המשך הקריאות לחרם עקב המלחמה בעזה, ועליית מחירים; מנכ"ל החברה כריס קמפצ'ינסקי הזהיר כבר בפברואר: "איננו מצפים לראות שיפור משמעותי עד שלא יימצא פתרון במזה"ת"

29.07.2024, 15:35 | חדשות חוץ

מקדונלד'ס דיווחה על הירידה העולמית הראשונה במכירות שלה בחנויות הזהות (חנויות הקיימות שנה ומעלה) מאז 2020, על רקע המשך הקריאות לחרם בגלל המלחמה בעזה ועליית מחירי המנות.

ענקית המזון המהיר דיווחה כי עבור שלושת החודשים שהסתיימו ביוני - הרבעון השני של 2024, המכירות הזהות בסניפי הרשת ברחבי העולם נפלו ב-1% לעומת התקופה המקבילה אשתקד.

בארה"ב, שייצגה יותר מ-40% מההכנסות בשנה שעברה שעמדו על 25.5 מיליארד דולר, נרשמה ירידה של 0.7% במכירות ברבעון השני. זו הירידה הראשונה במכירות בסניפים הפתוחים מעל 13 חודשים מאז הרבעון הרביעי של 2020, אז סניפים רבים היו סגורים בשל הקורונה.

עוד דיווחה החברה כי ההכנסות נותרו כמעט ללא שינוי על 6.49 מיליארד דולר, בעוד שהרווח הנקי נפל ב-12% ל-2.02 מיליארד דולר, שהם 2.80 דולר למניה ופספס את תחזיות האנליסטים. לשם השוואה, ברבעון הראשון של השנה נרשמה עלייה של 2% במכירות הזהות.

מנכ"ל החברה כריס קמפצ'ינסקי מסר בהצהרה כי הצרכנים נהיו "בררנים יותר לגבי ההוצאות שלהם". זאת בעוד החברה העלתה מחירים.

לפי הודעה שפרסם במאי נשיא מקדונלד'ס ארה"ב, ג'ו ארלינגר, העלות הממוצעת של ארוחת ביג מק עלתה בארצות הברית מאז 2019 ב-27% ל-9.29 דולר.

בניסיון להחזיר את הסועדים, החלו במקדונלד'ס בסוף החודש שעבר להציע ארוחות ב-5 דולר. מנתונים ראשוניים שאספה חברת המחקר placer.ai נראה כי המבצעים הצליחו להחזיר חלק מהלקוחות. בהתאם, האנליסטים במורגן סטנלי טענו כי המוניטין של מקדונלד'ס כמותג המעניק תמורה לכסף "מתחיל להתפוגג", ולכן מומלץ להמשיך במבצעים כמו ארוחות ב-5 דולר "כדי למשוך בחזרה לקוחות שעזבו".

מקדונלד'ס היא בעלת יותר מ-40 אלף סניפים ביותר ממאה מדינות. מלבד ארצות הברית, החברה דיווחה על ירידה במכירות גם בסין ובצרפת.

בפברואר הזהירה החברה כי קריאות לחרם בעקבות המלחמה בעזה פגעו במכירות שלה במדינות מוסלמיות כמו מלזיה ואינדונזיה. "איננו מצפים לראות שיפור משמעותי עד שלא יימצא פתרון במזרח התיכון", אמר באותו הזמן המנכ"ל.


תגיות