אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
37 פצועים מפגיעת משאית ליד גלילות, בהם אחד שמצבו אנוש זירת האירוע | צילום: דוברות מד"א

37 פצועים מפגיעת משאית ליד גלילות, בהם אחד שמצבו אנוש

משאית דרסה עשרות ליד תחנת אוטובוס, בהם גמלאים רבים שהיו בטיול. בין הפצועים - 6 שמצבם קשה: "ירדנו מהאוטובוס - ואז המשאית נכנסה בנו". הנהג, תושב קלנסווה, נורה ונהרג. במשטרה אמרו כי ההערכה היא שזה פיגוע, אך מסרו רשמית: הנסיבות נבדקות. קרובי הנהג: "איבד שליטה בגלל מחלתו, זה לא פיגוע"

11:01 | ynet

משאית פגעה הבוקר (ראשון) בעשרות בני אדם שעמדו ליד תחנת אוטובוס באזור גלילות, סמוך לסינמה סיטי, בהם גמלאים רבים שהיו בטיול באזור. הנהג, ראמי נאסראללה מקלנסווה, נוטרל בירי ונהרג. דובר המשטרה אריה דורון אמר כי במשטרה מתייחסים לאירוע כפיגוע לאומני, אך בהודעה רשמית נמסר כי "נסיבות האירוע נבדקות". בני משפחתו של הנהג סיפרו כי הוא סובל ממחלת לב: "זה לא פיגוע, ראמי סובל ממחלות ואיבד שליטה בגלל בעיה רפואית".

מנכ"ל מד"א אלי בין עדכן כי באירוע נפגעו כ-40 בני אדם. צוותי הארגון פינו לבתי החולים 37 מהפצועים, בהם שישה במצב קשה, חמישה במצב בינוני, 20 במצב קל וארבעה נפגעי חרדה.

לבית החולים איכילוב בתל אביב פונו שישה פצועים ונפגעת חרדה, ושם עדכנו כי נלחמים על חייו של אחד הפצועים. "מצבו של אחד הפצועים קשה מאוד, נשקפת סכנה לחייו והוא מטופל כעת בחדר ניתוח. שאר הפצועים במצב קשה-בינוני", נמסר.

המשטרה מסרה כי מבדיקה ראשונית עלה שאוטובוס עצר סמוך לתחנה כדי להוריד נוסעים במקביל לבסיס גלילות, אז הגיעה משאית בנסיעה ונכנסה באוטובוס ובנוסעים שהיו בתחנה. "אזרחים שנכחו במקום ביצעו ירי לעבר נהג המשאית ונטרלו אותו. נסיבות האירוע נבדקות", נמסר.

לפי גורמים במשטרה הנהג הפוגע פרק סחורה לפני האירוע. דווח להם שהוא עבר ניתוח לב פתוח לאחרונה והטענה כי סבל מבעיה רפואית נמצאת בבדיקה. הגורמים אמרו כי כרגע ההתייחסות לאירוע היא כפיגוע וממתינים לשב"כ שמעורב בחקירת האירוע.

האוטובוס שנפגע שייך לחברת אגד הסעים, שם סיפרו כי "האוטובוס הוביל פנסיונרים של מזרחי טפחות, רובם כנראה כבר ירדו כשהפגיעה אירעה. הנהג נפצע פציעות יבשות ופונה לבית חולים".

ראש הממשלה בינימין נתניהו התייחס לאירוע בטקס הממלכתי לנרצחים ולנופלים במלחמת חרבות ברזל שמתקיים בהר הרצל בירושלים. "אנחנו ממתינים לבירור סופי של האירוע שהתרחש הבוקר באזור גלילות. כולנו מתפללים לשלום הנפגעים וכולנו נחושים להמשיך במאבק נגד מבקשי נפשנו. נמשיך לרדוף את המרצחים ושלוחיהם עד חורמה".

עדת ראייה שהייתה במקום בעת הפגיעה, אמרה: "איזה מזל שירדנו מהדלת הראשונה. ירדנו מהאוטובוס, כשמשאית באה בכל הכוח ונכנסה בנו, הצלחנו לברוח. יש אנשים לכודים מתחת למשאית, אתם לא מבינים מה הולך פה".

חובש בכיר במד"א אליאור יוסף סיפר: "הגענו למקום וראינו זירה שבה משאית התנגשה באנשים בתחנת אוטובוס. מספר אנשים שכבו מתחת למשאית ומספר אנשים נוספים נפצעו והיו לצידה. התחלנו להעניק להם באופן מיידי טיפול רפואי ופינינו אותם לבתי החולים. מדובר באירוע קשה מאוד, אבל פעלנו במהירות על מנת להעניק לפצועים טיפול רפואי מיטבי".

פרמדיק ביחידת האופנועים של מד"א יששכר וייס סיפר: "התחלנו מיד להעניק לפצועים טיפול רפואי שכלל חבישות ועצירת דימומים. הכוחות של מד"א שהיו במקום פעלו לפינוי מהיר של הפצועים באמבולנסים וניידות טיפול נמרץ לבתי החולים, תוך שהם ממשיכים לקבל טיפול רפואי על-ידי הצוותים עד להגעתם".

מפקד מחוז דן בכבאות וההצלה, טפסר רונן מכטייב, סיפר כי צוותי הארגון חילצו "בחורה שהייתה לכודה מתחת למשאית כשלפני כן חילצנו עוד לכוד". הוא הסביר כי "כרגע העבודה שלנו היא להפריד בין המשאית לאוטובוס, שממש נמעכו האחד לתוך השני, כדי לשלול לכודים נוספים. כדי לחלץ את הלכודים נעזרנו בכלי הידראולי. זירה מאוד קשה למראה".

סגנו, תת-טפסר בועז רקיע, סיפר כי "לוחמי האש עסוקים בחילוץ נהג המשאית, המפגע שלכוד עדיין בקבינה שלו. מדובר במעיכה חזקה, כששלדת המשאית ממש נמעכה לתוך שלדת האוטובוס. אנחנו עובדים עם כל הציוד שלנו כדי לשחרר את המשאית מתוך האוטובוס". לדבריו, היה חשש שבמשאית יש חומרי חבלה שלא התפוצצו, "אנו עובדים צמוד לחבלני משטרה ולשלול לכודים נוספים".

סגן ראש העיר רמת השרון אמר אחרי האירוע כי כל מוסדות החינוך בעיר תוגברו באבטחה נוספת, כולל בכניסות וביציאות מהעיר. "הצבא היה ערוך לאירוע כזה. אפשר לראות את הבטונדות שנפרסו כאן וגם את השמירה החיצונית", אמר. "לצערנו, אי-אפשר לסגור ב-100 אחוז את האירועים האלה. אני מקווה שבעזרת השם לא נראה כאלה דברים יותר".

באיכילוב נפתח מרכז מידע למשפחות שזמין במספר- 1255133; בוולפסון יש מרכז מידע שמספרו - 1255135; בלניאדו נפתח מרכז מידע שמספרו 1255191. משפחות יכולות ליצור קשר עם המוקדים לצורך איתור נפגעים.

הדיווח התקבל בשעה 10:08 במוקד 101 של מד"א במרחב ירקון על משאית שפגעה בתחנת אוטובוס בשדרות אהרון יריב ברמת השרון. "על-פי דיווח ראשוני, חובשים ופרמדיקים של מד"א מעניקים במקום טיפול רפואי לעשרות נפגעים", נמסר עם תחילת האירוע.