אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המדינה יוצאת במכרז להכנת 80 אלף מארזי מזון, אך עמותות לא יוכלו להשתתף בו מחסן של ארגון לתת בבאר שבע. "תנאי הסף סותמים את הגולל בפני עמותות המזון הגדולות" | צילום: ישראל יוסף

המדינה יוצאת במכרז להכנת 80 אלף מארזי מזון, אך עמותות לא יוכלו להשתתף בו

משרד הכלכלה פרסם מכרז בשווי כ-30 מיליון שקל להכנת מארזי מזון בחירום, אך תנאי הסף שלו מאפשרים רק לקמעונאי המזון הגדולים להשתתף בו. ההדרה של העמותות תמוהה לאור יכולתן המוכחת בהכנה ושינוע כמויות ענק של חבילות מזון

06.12.2023, 18:09 | שחר אילן

משרד הכלכלה פרסם השבוע מכרז בשווי של קרוב ל-30 מיליון שקל להכנת עד 80 אלף מארזי מזון בחירום, אבל מונע מעמותות הסיוע במזון להשתתף בו. המכרז מכוון רק לקמעונאי המזון הגדולים, למרות היכולת המוכחת של העמותות בהכנה ושינוע כמויות ענק של חבילות מזון.

משרד הכלכלה מתפקד כחלק ממערך משק בשעת חירום (מל"ח), האחראי לאספקה סדירה של מוצרים חיוניים לעורף. המכרז שפרסם המשרד מיועד לאספקת מארזי מזון בשעת חירום. הוא מאפשר תחרות רק לקמעונאי מזון גדולים, שהמחזור שלהם עולה על 270 מיליון שקל ויש להם לפחות 500 עובדים. הוא מיועד לאספקה והובלה של 20 אלף מארזים במחיר מקסימלי של 335 שקלים כל אחד וניתן לחידוש שלוש פעמים (כלומר עד 80 אלף מארזים).

ההדרה של עמותות הסיוע במזון הגדולות תמוהה. בעמותת "לתת" מציינים למשל שהם סיפקו מאז תחילת המלחמה 110 אלף חבילות מזון ואורזים חבילות בקצב של 70 אלף לחודש.

במכתב ששלח מנכ"ל לתת, עו"ד ערן וינטרוב, הוא כתב כי "קביעת תנאי הסף הנ"ל סותמת את הגולל בפני עמותות המזון הגדולות, ובין היתר בפני ארגוני גג הפועלים כ'בנקי מזון ארציים', אשר הינם בעלי יכולות לוגיסטיות, תשתיות ומשאבים מתאימים להשתתף במכרז כמלכ"רים, לצד גופים עסקיים. מן הראוי כי כל גוף העוסק באריזה ואספקת חבילות מזון כחלק מליבת פעילותו יהיה רשאי להשתתף במכרז".

המשרד שלח לווינטרוב תגובה לא חתומה בה דחה את בקשתו לשנות את תנאי הסף. ממשרד הכלכלה נמסר ל"כלכליסט" בתגובה כי "מדובר במכרז ראשון מסוגו אשר נבנה לצורך מענה לימים אלו בתקופת המלחמה, בהתאם להנחיות רח"ל (רשות החירום הלאומית) ובשיתוף משרד הבריאות, מנהל הרכש במשרד האוצר ופיקוד העורף. מדובר ברכש חירום, ודרישות הסף נקבעו באופן שיאפשר עמידה מידית במשימה, שינוע ופריסה ארצית ע"י גופים בעלי מומחיות, ניסיון וזמינות, והכל ללא פגיעה בעבודה שוטפת ובצרכנים".

תגיות