אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
הקטר של ריטיילורס: הכנסות החברה צמחו ב-36%, רובן מנייקי חו"ל מנכ”ל ריטיילורס דובי שנידמן | צילום: אוראל כהן

הקטר של ריטיילורס: הכנסות החברה צמחו ב-36%, רובן מנייקי חו"ל

ההתרחבות המסיבית של זרוע מותגי הספורט של קבוצת פוקס הובילה לזינוק בהכנסות וברווחי החברה לשנת 2022. ההכנסות עמדו על 1.5 מיליארד שקל, הרווח הנקי עלה ב-35% ל-105.4 מיליון שקל. החברה תחלק את הרווח השנתי כדיבידינד לבעלי המניות

20.03.2023, 14:28 | אורנה יפת

ההתרחבות המסיבית של ריטיילורס, זרוע מותגי הספורט של קבוצת פוקס, הובילה לזינוק בהכנסות וברווחי החברה לשנת 2022. הכנסות החברה, המנוהלת על ידי דובי שנידמן, צמחו ב-36% ועמדו על 1.5 מיליארד שקל. הרווח הנקי עלה ב-35% ל-105.4 מיליון שקל. החברה הודיעה כי תחלק את מלוא סכום הרווח השנתי כדיבידינד לבעלי המניות.

ריטיילורס ממשיכה בעקביות במגמת הצמיחה במכירות. בשנת 2020 עמדו מכירות חברת הספורט על 638 מיליון שקל, ב-2021 עלו ל-1.1 מיליארד שקל וב-2022 הגיעו ל-1.5 מיליארד שקל. עיקר הצמיחה בשנה החולפת הייתה בקנדה ובאירופה עם חנויות נייקי ופוטלוקר, טרם הפרידה של ריטיילורס מפעילות פוטלוקר בחו"ל. השפעה נוספת על השורה העליונה הייתה הסגר ברבעון הראשון לשנת 2021 עקב נגיף הקורונה, שהשפיע לרעה על המכירות של אותה שנה.



ריטיילורס הגדילה את שטחי המסחר בשנה החולפת ואת מצבת העובדים שלה שעלתה ל-4,000, לעומת 3,000 עובדים בשנת 2021. לחברה שני מגזרי פעילות עיקריים: נייקי ופוטלוקר. שיעור הרווחיות הגולמית הממוצעת בנייקי עמד בשנתיים האחרונות על 52% ובפוטלוקר על 49%.

בנייקי פתחה ריטיילורס 13 חנויות בשנה שעברה מתוכן חנות אחת בישראל והיתר באירופה, כאשר עלות הקמה ממוצעת עמדה על כ-6,800 שקל למ"ר. בפוטלוקר נפתחו 15 חנויות מתוכן 6 חנויות בישראל ו-9 באירופה, בעלות הקמה ממוצעת בישראל של 4,800 שקל למ"ר. בפועל, שילמה ריטיילורס סכומים נמוכים בהרבה מהסכום המדווח שכן הקניונים משתתפים ב-50%-60% מתקציב הקמת החנויות של קבוצת פוקס, בעלת השליטה בריטיילורס.

המכירות בחנויות הזהות במגזר נייקי הסתכמו בשנת 2022 ב-280 מיליון שקל לעומת 187 מיליון שקל בשנת 2019 (ההשוואה לשנת 2019 מנטרלת השפעות הסגר שהיה ברבעון הראשון של 2021). בפוטלוקר הסתכמו המכירות בחנויות זהות ב-221 מיליון שקל לעומת 186.5 מיליון שקל ב-2019.

קטר החברה היא פעילות מותג הספורט נייקי עם 64 חנויות, מתוכן 24 חנויות בישראל, 10 בקנדה ו-30 חנויות שפועלות ב-11 מדינות באירופה. בשנה שעברה עבר המוקד של נייקי לחו"ל כאשר קרוב ל-62% מהכנסות נייקי נובעות מחו"ל (לעומת 52% ב-2021) ו- 38% מההכנסות הן מישראל. נייקי ימשיך להוביל את ריטיילורס גם בשנים הבאות. לפני שלוש שנים הפעילה החברה 14 חנויות באירופה, כיום מספרן הוכפל והתוכנית האסטרטגית שלה היא להגיע ל-80 עד 100 חנויות נייקי בארץ ובעולם, עד סוף 2025. בישראל תפתח ריטיילורס חנויות במשורה אך פניה בעיקר להתרחבות עם המותג בקנדה ואירופה.

בחנויות נייקי בגרמניה, בלגיה והולנד מפעילה החברה את מערכת Assist Nike המאפשרת שירות רכישה דיגיטלי באמצעותו הלקוח המגיע לחנויות יכול להזמין, דרך החברה, מוצרים שאינם קיימים במלאי החנויות ולקבל אותם ישירות מנייקי. החברה פועלת להרחבת השירותים הללו גם למדינות אחרות, וצפויה להשיק פעילות זו בפולין ושוודיה בשבועות הקרובים.

ההשקעה בקטר המכירות מצידה של ריטיילורס באה לידי ביטוי בהתחזקות שלו מכלל מכירות החברה. כיום מהווה המותג קרוב ל-60% מכלל מכירות ריטיילורס ובשנת 2022 זינקו מכירותיו ב-54% ביחס לשנת 2021 והסתכמו ב-938 מיליון שקל. מכירות חנויות נייקי הזהות עלו ב-49.5%. הזינוק במכירות השפיע על הרווח הגולמי בפעילות נייקי והוא עלה ב-54.7% ל- 517 מיליון שקל. שיעורו מהמכירות נותר ללא שינוי על 55%. נייקי הציגה עליה של 32% ברווח התפעולי שהסתכם ב- 164 מיליון שקל. עם זאת, שיעור הרווח התפעולי ירד מ-20.4% בשנת 2021 ל-17.5% ב-2022 לאחר שבשנה שעברה נחסכו מהחברה חלק מהוצאות הפעלת החנויות בתקופות הסגר והיא נהנתה ממענקי סיוע שקיבלו החברות הבנות באירופה וקנדה.

מלבד חנויות נייקי, הפעילה ריטיילורס 97 חנויות של רשת הספורט האמריקאית פוט לוקר נכון לסוף 2022. 23 חנויות מתוכן הן באירופה, פעילות ממנה יצאה החברה. בנוסף, היא מפעילה 11 חנויות דרים ספורט.

מכירות פוטלוקר צמחו ב-15.3% בשנת 2022 והגיעו ל-530 מיליון שקל בשל פתיחת חנויות בארץ ובאירופה. הרווח הגולמי של פוטלוקר צמח ב-17.5% לכ-257 מיליון שקל ושיעורו מהמכירות עלה ב-0.8% ל-48.4%. השיפור ברווחיות הגולמית ועלייה במכירות החנויות הזהות שיפרו את הרווח התפעולי של פוטלוקר ב-21.3% והוא הסתכם ב-32.4 מיליון שקל.

מגזר "אחרים" בו פועלת החברה עם רשת דרים ספורט והמותג קונברס מהווה 7% מפעילות החברה וסיכם את 2022 עם מכירות של 111 מיליון שקל, והפסד תפעולי של 11 מיליון שקל. זאת לעומת הפסד של כ-8.4 מיליון בשנת 2021.

רייטלורס רשמה בשנת 2022 צמיחה של 39% ברווח הגולמי ל-800 מיליון שקל בהשפעת עליה של 54% במכירות המותג נייקי בארץ ובחו"ל. שיעור הרווח הגולמי עלה ל-52.4% לעומת 51.1 מיליון שקל בשנת 2021. החברה הציגה עליה של 24% ברווח התפעולי והוא עמד על כ-183 מיליון שקל, אך שיעורו מהמכירות ירד ב-1% ל-12% בעקבות קיטון של 2.9% בשיעור הרווח התפעולי של מגזר נייקי.

הוצאות המימון זינקו ב-120% ל-40.5 מיליון שקל כתוצאה מהתחייבויות חכירה בסך 24 מיליון שקל, עמלות בסך 1.5 מיליון שקל, הפסד של 22 מיליון שקל משערוך ניירות ערך ומט"ח. במקביל נהנתה החברה מהכנסות בסך כ-7 מיליון שקל מריבית מניירות ערך ופיקדונות.

תגיות