מתוסכל מהתפתחות העסק? ייעוץ עסקי בשיטה שעובדת!
בין אם מדובר בעסק מדשדש או עסק שהגיע אל תקרת הזכוכית, בחברה בתחילת דרכה או חברה ותיקה הקיימת מזה שנים, ייעוץ עסקי יכול לעשות שינוי משמעותי. ואם כבר ייעוץ עסקי עדיף שיהיה בשיטה מנצחת.
מי צריך ייעוץ עסקי ?
למעשה כל עסק צריך ייעוץ עסקי מכוון תוצאות. בדרך כלל עסקים מתנהלים בתוך בועה, כשיש את בעל העסק שלרוב גם מנהל אותו, את העובדים הותיקים והחדשים ובעלי התפקידים השונים. יש להבין כי עסקים מתנהלים שנים על גבי שנים ויוצרים תרבות ארגונית מסוימת, צורת התנהלות שמאפיינת אותם וייחודית רק להם.
לדוגמא, לאחרונה נתקלתי בחברה המציעה שירותי הגנה בסייבר לארגונים וחברות. הבעלים שלה ומי שמנהל אותה הוא יוצא צבא שביצע תפקיד דומה במהלך שירותו. את העסק הקים מתוך רצון לסייע לחברות, מועצות מקומיות וארגונים שנדרשים לפתרונות הגנה בסייבר. תחילה הוא פעל לבד ועם הזמן נוספו עוד ועוד עובדים ובעלי תפקידים. ברוב המקרים הוא נתן את המענה באופן אישי, אך ככל שגדלה כמות הלקוחות הוא הגיע למצב שגם 18 שעות עבודה ביום לא הספיקו, וזאת כאשר העובדים העומדים לרשותו לא עובדים בתפוקה מלאה.
במקרה אחר, בית דפוס ותיק הפועל מזה עשרים שנה נקלע לקשיים ומידי חודש נלחם על חייו, כאשר היה צריך לשלם משכורות וחובות לספקים.
בשני המקרים הללו, כמו גם במקרים רבים אחרים, מדובר על עסקים טובים ובעלי עסק עם יכולות וכוונות טובות, אשר הגיעו למצב שמה שיש פשוט לא מספיק. במילים אחרות, התוצאות של הפעילות העסקית שלהם הראו שצריך שינוי.
יש לציין כי לעיתים יודעים בעלי העסקים מה צריך לעשות, אך לא נעים או נוח להם לעשות. קשה להם פתאום לשנות יחס מול עובד או לדרוש ממנו יותר, וקשה להם לשנות את ההתנהלות שלהם עצמם ולקבוע סדרי עדיפויות שונים.
ייעוץ עסקי משנה את התמונה
באמצעות ייעוץ עסקי ניתן לראות את מה שחסר, את מה שמתנהל לא נכון, את "החריקות" במכונה שאמורה להתנהל באופן מיטבי ולייצר מספיק כסף לבעליה.
תחילה, באמצעות תהליך אבחון מקצועי בוחנים לעומק כל אחת מן המחלקות בעסק.
בודקים לפרטי הפרטים איך מתנהל העסק באופן כללי ואיך המנהל, שהוא לרוב הבעלים שהקים אותו, משקיע את זמנו נכון על מנת להשיג מקסימום תוצאות. במסגרת האבחון העסקי גם בוחנים את מחלקות המכירות והשיווק, את ההתנהלות הפיננסית ואת האופן בו משקיע העסק בפרסום.
מפתיע לגלות בכל פעם מחדש, שעסקים פועלים ללא תכנית פעולה מסודרת, ללא תכנית יעדים מדידה שמגדירה בכל חודש מה צריך להיות, ואיך צריך להתנהל כל אחד בעסק או בארגון על מנת להשיג אותם. גם מפתיעה העובדה שעובדים לא מנוהלים מספיק טוב, ולעיתים בעל העסק המשלם להם שכר מלא מפיק מהם רק תפוקה חלקית.
לכל אלה האתגרים האלה ועוד רבים נוספים תהליך של ייעוץ עסקי יודע לתת פתרונות. באמצעות התהליך ניתן לאבחן את הבעיות ולהציע פתרונות מעשיים שבאמת יוצרים שינוי.
ייעוץ עסקי בשיטה מנצחת?
שיטה מנצחת מבחינתי, היא כזו שהוכיחה את עצמה. כזו שנוסתה עשרות אם לא מאות פעמים בעבר והביאה תוצאות מצוינות.
אבל לפני הכול חשוב שתהיה שיטה. כי ייעוץ עסקי שמתאפיין במשפטי אווירה או בציטוטים של אלברט איינשטיין לא יביא לתוצאות המצופות.
ייעוץ עסקי שיטתי משול בעיניי למתכון של עוגה. הרי מהו מתכון? הנחיות ברורות לסדרה של פעולות שיש לבצע עם מספר מוצרים ספציפיים, שאם יבוצעו אחת לאחת תבוא תוצאה של עוגה טעימה ומוצלחת. ומה נותן לנו את הביטחון שכך אכן יהיה? העובדה שהמתכון נוסה בעבר שוב ושוב והצליח.
כך גם ייעוץ עסקי בשיטה שנבנתה על סמך מקרים רבים במשך 12 שנה ונוסתה אצל מאות לקוחות.
בשיטה זו באות לידי ביטוי מספר דיסציפלינות, הן מתחום האימון האישי והן מתחום האימון העסקי, הן מהתחום הפיננסי והן מעולמות המכירות והשיווק. שיטה זו נותנת משקל משמעותי למשאב האנושי ולצורך לבחור אותו נכון, להניע אותו באופן מקצועי ולהפיק ממנו את המיטב.
ייעוץ עסקי בשיטת X2Y
אנו מציעים ייעוץ עסקי בשיטה מנצחת, הנקראת X2Y. בשיטה זו מאבחנים ומגדירים את נקודת המוצא בתחילת התהליך. אתם בוודאי יודעים שעסקים רבים רוצים לשפר, רוצים להגיע למקומות טובים יותר, אך אולי תופתעו לגלות שהם אפילו לא יודעים להגדיר מהי נקודת המוצא שלהם, מה המצב הפיננסי או העסקי בתחילת התהליך. הם גם לא יודעים להגדיר מה הרווח הגולמי או התפעולי ומהי שורת הרווח בסוף, כמה כסף צריך לייצר העסק על מנת לעמוד בהתחייבויות שלו, כמה כסף צריך או רוצה בעל העסק על מנת שיוכל לקחת הביתה את השכר שהוא צריך, ועוד.
בעלי העסקים לעיתים אף לא מודעים לתפוקת העובדים שלהם אל מול המאמץ שהם משקיעים. קחו למשל איש מכירות שמביא מחזור מסוים. האם העסק מספק לו לידים, ואם כן - כמה? מה יחס הסגירה של איש המכירות?
אם לא נדע בוודאות מה יש, איך נדע מה צריך לשפר? לכן ייעוץ עסקי בשיטת X2Y בוחן לעומק את הנתונים ומשקף לבעל העסק מה יש ומה ניתן לשפר. ולא פחות חשוב ממה שיש, חשוב להגדיר להיכן רוצים להגיע. כלומר מה המטרות והיעדים שיש להציב בטווח הארוך והקצר על מנת שהעסק יעמוד באתגרים שניצבים בפניו.
ולאחר שיודעים בוודאות את נקודת המוצא, דהיינו את מצב העסק בהווה ואת המטרות והיעדים בעתיד, גם אם בעתיד הקרוב, אפשר להתחיל תהליך מסודר. תכליתו של התהליך הוא לשפר את כל מה שניתן בעסק, ובכלל זאת ניהול באופן כללי, ניהול המכירות והשיווק בצורה מקצועית עם ירידה לפרטים, פרסום מיטבי לרבות שיפור אתר האינטרנט אם יש או בנייה של אתר חדש בעת הצורך, השקעה חכמה בפרסום שתיתן מקסימום תוצאות, שיפור איכות המוצר או השירות, שיפור שביעות רצון של הלקוחות, ועוד.