אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
תחזית: עד 2030 הסינים ישלטו בשליש משוק הרכב העולמי מפעל רכב בסין | צילום: איי פי

תחזית: עד 2030 הסינים ישלטו בשליש משוק הרכב העולמי

דו"ח של פירמת הייעוץ והמחקר האמריקאית AlixPartners מעריך כי מיסי המגן באירופה לא יעצרו את ההשתלטות של היצרנים הסינים על השוק העולמי. לפי התחזית, נתח השוק של הסינים באירופה צפוי להגיע ל-12% עד 2030 ואילו ברוסיה הסינים ישלטו ב-69% מהשוק 

30.06.2024, 12:55 | תומר הדר

יצרני הרכב הסינים ישלטו ב 33% משוק הרכב העולמי ב-2030, כך קובע דו"ח של פירמת הייעוץ והמחקר האמריקאית AlixPartners.

לפי הממצאים שמציג הדו"ח, מדיניות המיסוי האמריקאית, שמטילה על רכב מתוצרת סין מיסי קנייה גבוהים, לא תשפיע באופן משמעותי על היקף המכירות של יצרני הרכב הסינים שבכל מקרה אינם משווקים מכוניות בארצות הברית. זאת, לאור היקפי החדירה של יצרני הרכב הסינים לשווקים גלובאליים חדשים כדוגמת ברזיל.

מהלכים כאלה, שבמסגרתם יצרני רכב מהמזרח מעדיפים לשווק את תוצרתם דווקא במדינות שאינן נמנות על השווקים המערביים הגדולים בעולם אינם חריגים. המכונית הראשונה שיונדאי פיתחה בעצמה ללא סיוע מערבי נקראה "פוני" ושוק היצוא הראשון שלה היה צ'ילה, בה יונדאי החלה לשווק מכוניות ב-1976. אחרי צ'ילה בחרה יונדאי בקולומביה ואחריה במצרים. מכירות יונדאי פוני באירופה החלו רק ב-1980, כששיווק יונדאי החל בבריטניה.

לפי הדו"ח, להודעותיהם של יצרני הרכב הסינים על הקמת מפעלים באירופה ובדרום אמריקה יש השפעה משמעותית על היקפי הייצור, מכיוון שמפעלים אלה ישמשו גם ל"התגברות" על מיסי המגן שיוטלו באירופה וגם לחדירה לשווקים הדרום אמריקאים. לדברי אנדרו ברגבאום, אנליסט בכיר בחטיבה האוטומוטיבית ב-AlixPartners: "מיסי המגן באירופה רק קונים זמן ולא שום דבר אחר. בסופו של דבר, עם הקמת מפעלי ייצור מקומיים, במיוחד באירופה, למכסי מגן לא תהיה משמעות".

לפי AlixPartners, באירופה צפוי נתח השוק של יצרני הרכב הסינים להגיע ל-12% עד 2030 ואילו ברוסיה יצרני הרכב הסיני ישלטו ב-69% מהיקף השוק עד סוף העשור. באמריקה הדרומית הסינים צפויים לשלוט ב-28% מהשוק ובמזרח התיכון ואפריקה ב-39%. בסין עצמה, כיום יצרני הרכב הסינים מחזיקים ב-59% מהשוק (היתר שייך עדיין ליצרנים מערביים) אך לקראת 2030 יחזיקו היצרנים הסינים ב-72%.

המחקר של AlixPartners מתיייחס גם לתופעה שמכונה Overtime Culture, כלומר "תרבות על פני זמן" שבמסגרתה יצרני הרכב הסינים מתכננים דגמים חדשים הרבה יותר מהר מהיצרנים המערביים, מה שמאפשר הובלה בשוק המקומי, שבכל מקרה כבר מעדיף רכבים בעלי "מובהקות טכנולוגית" כלומר רכבים חשמליים ומרובי אפליקציות.


תגיות