אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
החשמלית הזולה בישראל ומותג סיני חדש: המכוניות שבדרך לארץ ליפמוטור T03 החדשה | צילום: יצרן

החשמלית הזולה בישראל ומותג סיני חדש: המכוניות שבדרך לארץ

לפי רישומי משרד התחבורה, עד סוף השנה צפויים להגיע ארצה ליפמוטור T03 החדשה ביבוא של סמלת, שמחירה יעמוד על 110 אלף שקל, ורכב כביש-שטח סיני חדש בשם YUDO שיעלה 130 אלף שקל. ואלו עוד דגמים עושים את דרכם ארצה?

03.11.2024, 13:49 | תומר הדר

דצמבר מתקרב, ויבואני הרכב ממהרים לייבא ארצה שלל דגמים חדשים על מנת שיספיקו לשחררם ממכס לפני עליית מס הקנייה.

לפי רישומי משרד התחבורה, עד סוף השנה צפויות להגיעה מכוניות חדשות של ליפמוטור שנרשמו בישראל לראשונה ביבוא של סמלת, יבואנית פיאט וסובארו. זיכיון היבוא של ליפמוטור עבר ממטרו לסמלת באוגוסט, לאחר שהחטיבה האירופית של הירצנית הפכה לחלק מסטלאנטיס, החברה האם של פיאט.

סמלת תייבא בין היתר את הגרסה החדשה של ה-T03, המכונית החשמלית הקטנה של ליפמוטור שיובאה עד כה רק בגרסה ללא מערכות בטיחות אקטיביות. מחירה של ה-T03 יעמוד על 110 אלף שקל (לעומת 100 אלף בדגם הקודם ששיווקה מטרו) - מה שהופך אותה לחשמלית הזולה בישראל. הדגם השני של ליפמוטור שיגיע ארצה הוא ה-C10, רכב כביש-שטח חשמלי, ומחירו צפוי לעמוד על 175 אלף שקל לגרסת הבסיס ו-190 אלף לדגם הבכיר. יצוין כי המחירים אינם סופיים.

רישומי משרד התחבורה כוללים גם שני מותגי רכב חדשים שתייבא ארצה אוטומקס, שעד כה עסקה רק ביבוא עקיף. המותג הראשון הוא YUDO, רכב כביש-שטח סיני עם נתונים צנועים למדי: מהירות מרבית של 130 קמ"ש וקיבולת סוללה של 41.7 קילוואט/שעה (לשם השוואה, רוב רכבי הכביש-שטח הסיניים המשווקים כיום בארץ מצוידים בסוללות בקיבולת 65 קוט"ש ומעלה). מחירו צפוי לעמוד על 130 אלף שקל.

YUDO. נתונים צנועים למדי, צילום: יצרן YUDO. נתונים צנועים למדי | צילום: יצרן YUDO. נתונים צנועים למדי, צילום: יצרן

המותג השני שתייבא אוטומקס הוא JAC, לאחר שקיבלה את זיכיון היבוא שלו לפני כמה שבועות (הזיכיון נמצא במקביל גם אצל אי וי מוטורס). אוטומקס תייבא שני דגמים של JAC: ה-E30X, שמחירו צפוי לעמוד על 130 אלף שקל; ו-JAC 40, שמחירו צפוי לעמוד על 150 אלף שקל.

תגיות