אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
בעלים של רכב מתוצרת שברולט קוריאה? אולי מגיע לכם שובר בשווי 800 שקל שברולט סוניק RS | צילום: אודי עציון

בלעדי

בעלים של רכב מתוצרת שברולט קוריאה? אולי מגיע לכם שובר בשווי 800 שקל

על פי הסדר פשרה שאושר בבית המשפט, הזכאים לביצוע טיפול תקופתי בשווי של כ-800 שקל הם כל מי שרשום כבעלים של דגמי קפטיבה, קרוז, אורלנדו, וסוניק משנות הייצור 2010-2013 שהותקנה בהם תיבת הילוכים מסוג GF6 ששווקו ונמכרו בישראל על ידי UMI. לזכאים תישלח הודעה בדואר

14.03.2022, 12:34 | ליטל דוברוביצקי

בית המשפט המחוזי מרכז אישר הסדר פשרה, במסגרתו צפויים לקבל לקוחות שרכשו בעבר רכבים מדגמים מסוימים מתוצרת "שברולט" קוריאה, שוברים לביצוע טיפול תקופתי מורחב בשווי של כ-800 שקל לשובר.


קראו עוד בכלכליסט:


הסדר הפשרה שאושר על ידי השופטת יסכה רוטנברג הושג במסגרת בקשה לאישור תביעה ייצוגית שהוגשה בשנת 2017 ביחס לכלי רכב מתוצרת שברולט קוריאה מדגמי קפטיבה, קרוז, אורלנדו וסוניק משנות ייצור 2013-2010. בבקשת האישור נטען באמצעות עוה"ד אורלי בן עמי ודוד מזרחי כי בתיבת ההילוכים מסוג GF 6 שהותקנה בכלי הרכב קיימות תקלות מולדות ומובנות שמקורן בפגם בייצור ו/או בתכנון. החברות המשיבות - יוניברסל מוטורס ישראל ו-GM טענו מנגד, כי הנזקים הנטענים לא הוכחו וכי לא היה מקום או צורך בהגשת בקשת האישור. זאת, מאחר ועוד בשנת 2016, טרם הגשת בקשת האישור, וללא קשר אליה, הן נקטו פעולות מעל ומעבר לנדרש על פי דין, ופעלו למתן פתרון ראוי וצודק לבעלי הרכבים תוך השקעת כספים רבים.


שברולט סוניק RS, צילום: אודי עציון שברולט סוניק RS | צילום: אודי עציון שברולט סוניק RS, צילום: אודי עציון


בתגובת החברות צוין כי הן החלו לשווק את כלי הרכב החל מהמחצית השנייה של שנת 2009. כחלוף מספר שנים שבהן כלי הרכב נמכרו בישראל ובעולם, זיהתה היצרנית שבתיבת ההילוכים מתעוררות תקלות בשכיחות גבוהה מהרגיל, תקלות שאינן מהוות תקלת בטיחות סדרתית. בנסיבות אלו, אף שברוב כלי הרכב לא התעוררו תקלות, ואף שהתקלות שהתגלו התרחשו בתקופת האחריות המקורית של כלי הרכב, החליטה היצרנית, כמהלך גלובאלי להעניק אחריות נוספת לתיבת ההילוכים שברכב לתקופה של 5 שנים או עד לנסיעה של 150 אלף קילומטר (כשהאחריות המקורית עמדה על 3 שנים - ל.ד) . עוד נטען כי מדובר בהחלטה מרחיקת לכת ובעלת עלויות גבוהות, שכן כתוצאה ממנה בעלי הרכבים שבהם התגלו התקלות אינם נושאים בעלויות התיקון בתקופת האחריות המורחבת. החברות טענו בנוסף, כי הודיעו שמי שנשא בעצמו בעלות התיקון בתקופת האחריות המורחבת, יקבל החזר כספי מלא ובמזומן.

בסופו של יום, ולאחר הליך גישור, הגיעו הצדדים להסדר פשרה שאושר על ידי בית משפט.

בהסדר הפשרה הוסכם כי חברי הקבוצה הם "כל מי שבמועד הקובע רשום כבעלים של כלי רכב מתוצרת שברולט קוריאה מדגמי 'קפטיבה', 'קרוז', 'אורלנדו', ו'סוניק' משנות הייצור 2010-2013 שהותקנה בהם תיבת הילוכים מסוג GF6 ששווקו ונמכרו בישראל על ידי UMI".

אשר להרחבת האחריות, ההסדר מאמץ את האחריות המורחבת אותה החברות החליטו להעניק טרם הגשת בקשת האישור. עוד הוסכם כי כל חבר קבוצה יקבל מהחברות בדיוור ישיר שובר לביצוע טיפול תקופתי מורחב לרכב בשווי של כ-800 שקל. השוברים ניתנים לשימוש במרכזי השירות של UMI ותקפים לשנתיים. UMI תבצע דיוור ישיר לחברי הקבוצה הזכאים.

עו"ד אורלי בן עמי, באת כוח המבקשים מסרה בתגובה: "הודות לתובענה ייצוגית, כ-17,000 בעלי רכבי שברולט מדגמי קפטיבה, קרוז, אורלנדו וסוניק שנות ייצור 2010-2013 שהותקנה בהם תיבת הילוכים מסוג GF6 יקבלו בקרוב שובר המזכה אותם בטיפול תקופתי חינם, אותו יוכלו לממש במשך שנתיים ללא תנאים או תשלום נוסף".


תגיות