אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
לילך בר דוד, שותפה-מייסדת Lili: "כולם קוראים לזה רכבת הרים, אבל זה יותר מאתגר" לילך בר דוד, שותפה מייסדת ומנכלית LIli | צילום: אוראל כהן

+StartUp

לילך בר דוד, שותפה-מייסדת Lili: "כולם קוראים לזה רכבת הרים, אבל זה יותר מאתגר"

חלוצת הפינטק הישראלי ומנכ"לית הבנק הדיגיטלי הגדול בארה"ב לעצמאים מזהירה יזמים צעירים מפני "הרבה מאוד עליות וירידות" בדרך שהיא "ארוכה ואיטית". ועדיין, היא מבטיחה שבעזרת כוח נפשי ואנשים טובים בדרך, זה לגמרי אפשרי

23.05.2023, 12:49 | מעין מנלה

לילך בר דוד, שותפה-מייסדת ומנכ"לית לילי Lili, הבנק הגדול ביותר בארה"ב לעצמאים, שיתפה במהלך כנס +StartUp של כלכליסט במסע היזמות שלה ובשלושה דברים שלדעתה יכולים מייסדים בתחילת דרכם לקחת ממנו. "הדבר הראשון הוא שזה באמת מסע ארוך", אמרה. "זה לא ספרינט, יש הרבה מאוד עליות וירידות. כולם קוראים לזה רכבת הרים, אבל זה יותר מזה. כל הזמן קורים דברים, חלקם קשורים אליכם וחלקם לשוק. יש הרבה מאוד עליות וירידות, וצריך לנשום הרבה ולנסות ליהנות בדרך.

"זה קשה, כי מצד אחד יש את הקושי של הבניה של הסטארט-אפ וכל האתגרים שקשורים אליו ומצד שני יש ילדים וחברים ומשפחה. אז טיפ קטן: תנסו ליהנות מהדרך כי זו באמת דרך ארוכה ואיטית, וצריך חוסן נפשי. למי שאין את זה לא כדאי לו להיכנס לזה מלכתחילה כי זה באמת מסע שיש בו הרבה מאוד אתגרים".

מכאן, המשיכה בר דוד, שהייתה בעבר ממקימי פפר, להתייחסות ספציפית למי שעומד בראש החברה. "בתוך המסע הזה, המנכ"ל בדרך כלל לבד ובהקשר הזה אני חושבת שחשוב להקיף את עצמכם באנשים אחרים, יזמים כמוכם בהתחלה או לא בהתחלה, אנשים אחרים מתוך התעשייה שתוכלו לשתף במה שאתם עוברים. בסופו של דבר לרוב היזמים יהיו רגעים של משבר, שהם מרגישים ש'זהו, הגעתי לקצה, זה הסוף. מפה אי אפשר להתקדם. אי אפשר להמשיך' מסיבה זו או אחרת. הבשורות הטובות הן שכולם עוברים את זה. לכולם יש את הנקודות האלה וצריך לגייס בהן את כל הכוח הנפשי להמשיך הלאה ולדחוף כי כולם מסתכלים עליכם ואתם אלה שצריכים להזיז את הארגון קדימה ולעבור את הנקודה הזאת".

לבסוף, בר דוד מבקשת לשים דגש מיוחד על המגויסים הראשונים לחברה. "הם אלה שמתווים את הדרך בהמשך ולכן כדאי מאוד שאלה יהיו אנשים שהם טאלנטים בתחומם. האנשים האלה בדרך כלל גם יביאו אנשים אחרים, יעזרו להשפיע על המוצר ובכלל, להם הכי אכפת".

תגיות