אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
אחרי שאיבדה את שופרסל: סטורנקסט משנה מודל קנייה בשופרסל | צילום: אוראל כהן

פרסום ראשון

אחרי שאיבדה את שופרסל: סטורנקסט משנה מודל

בשבוע שעבר, במקביל לפיטורי 50 עובדים, הודיעה שופרסל, המהווה חמישית משוק המזון, כי היא מפסיקה להעביר נתונים לחברה המנתחת ביצועי שוק. כעת הודיעה סטורנקסט כי היא התאימה את המודל כך שתוכל להמשיך לספק נתונים

02.06.2024, 20:58 | נורית קדוש

שבוע אחרי ששופרסל הפסיקה להעביר את נתוני המכירות לסטורנקסט ולחברת סגרמטה, הודיעה סטורנקסט ללקוחותיה כי ביצעה שינויים במודל הסטטיסטי שלה, כך שלא צפוי עיכוב במועד העברת הנתונים.

"לאחרונה הפסקנו לקבל את נתוני רשת שופרסל. הנושא נמצא בבדיקה וטיפול מול הרשת", כתבה סטורנקסט ללקוחותיה והוסיפה: "לאור זאת ועל מנת להמשיך לשקף בצורה הטובה ביותר את היקפי ומגמות המכר בשוק, ביצענו מספר התאמות במודל הסטטיסטי שלנו".

עוד עדכנה סטורנקסט: "במסגרת התאמות אלו אנו עושים שימוש בנתוני מכר היסטוריים, בשילוב עם מגמות במכר הנוכחיות בשוק, תוך התייחסות לעונתיות ומופעי החג, וזאת על מנת לייצר אומדן מכר מהימן עבור חנויות שאינן משדרות לנו בשלב זה".

בסטורנקסט הוסיפו כי נתוני שבוע 22 וחודש מאי, הצפויים להתעדכן מחר במערכת, יתבססו על התאמות אלו וכי החברה ערוכה להמשיך ולבצע התאמות ושינויים נוספים ככל שיידרשו, על מנת להמשיך ולשקף את נתוני השוק בצורה טובה.

בשבוע שעבר הפסיקה שופרסל את שיתוף נתוני המכירות עם חברות סטורנקסט וסגרמטה, המתבססות על נתוני המכר בקופות הרשת, לטובת שיקוף הנתונים לספקים.

שופרסל מהווה כחמישית משוק המזון, כך שהפסקת הזרמת המידע ממנה מכבידה על סטורנקסט לשקף את תמונת השוק כפי שעשתה עד כה. עבור סגרמטה, מהווה שופרסל לקוח יחיד, כך שהפסקת שיתוף הפעולה, יציב את החברה המעסיקה שמונה עובדים בפני קושי ממשי.

ביחס לסטורנקסט, הספקים אמנם יודעים כמה מכרו לרשת, אך רק נתוני סטורנקסט נותנים להם את המידע כמה מהסחורה נמכרה לצרכנים. עצירת הזרמת הנתונים תשאיר את הכוח בידי שופרסל ותאפשר סחר אגרסיבי מצידה, שיכפה על הספק לסמוך על המידע שתספק לו. בשופרסל הסבירו את המהלך בטעמי אבטחת מידע ועל מנת להבטיח שהמידע של החברה לא יגיע לגורמים חיצוניים.

גם שופרסל נהנתה לאורך השנים מנתוני השוק והעסיקה עשרות עובדים במחלקה הכלכלית של הרשת, שעסקו בניתוח הנתונים שקיבלה משתי החברות, לטובת דיוק הפעילות ופיתוח קטגוריות. לאחרונה פיטרה החברה כ-150 עובדים, בעיקר ממחלקות מועדון הלקוחות, מערכות מידע והמותג הפרטי, וניתן להעריך כי פיטורים נוספים צפויים בהמשך.


תגיות