אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המותג האיטלקי "בוטגה ונטה" - רק נראה פשוט קיית מוס בבוטגה ונטה. לובשת מה שנראה כמו ג'ינס וחולצת פלאנל אך למעשה עשוי מעור בחייטות קפדנית | צילום: איי פי

המותג האיטלקי "בוטגה ונטה" - רק נראה פשוט

המעצב המבריק מתייה בלייזי ממשיך לעדכן את המותג האיטלקי הוותיק "בוטגה ונטה", ומציג במילאנו תצוגה מרהיבה המשלבת תפירה חדשנית וארכיטקטורה

29.09.2022, 06:42 | עילית מינמר

"שימור הבנאליות", כינה מתייה בלייזי את התצוגה היפה שיצר לבוטגה ונטה, שהוצגה במילאנו השבוע. אבל לא היה בה מן הבנאליות. אם לדייק, היה בה שינוי צורה של הקז'ואל. הבגדים — חולצה משובצת, ג'ינס, חולצות טי מכותנה — נתפרו כולם מעור בטכניקות חדשניות שירדו עד לפרטים הקטנים ביותר. קיית מוס, למשל, לבשה על המסלול חולצה שבמבט חטוף נראית כמו חולצת פלאנל משובצת, אך נדרשו 12 שכבות של פרינטים כדי להשיג את העומק הצבעוני בעור הנובוק, שבלייזי חתר אליו.

זו היתה הקולקצייה השנייה של בלייזי למותג היוקרה. המעצב הבלגי שתפס את מקומו של דניאל לי, שהביא את המותג הוותיק שנוסד ב־1966 לפסגות חדשות, לא מתרחק מהמורשת האופנתית של לי, אך יוצר אמירה משלו וממשיך את הקו שהחל בקולקציה הראשונה שלו לחורף: הוא מציע מלתחה שלמה בעבודה בעור, מחויטת אך נינוחה ולבישה, מדויקת, ומזוהה, גם ללא לוגו. בלייזי, שרקורד העבר שלו מרשים — מבלאנסיאגה של ניקולא גסקייה, דרך רף סימונס, מזון מרג'אלה, סלין של פיבי פילו, ולבסוף כיד ימינו של לי בבוטגה — משמר את המהות של בוטגה ונטה המושתתת על עבודות יד ארטיזניות, איכות בלתי מתפשרת ותחכום, ומצליח לשלב בה פרספקטיבה חדשה ותחושת מודרניות בחייטות, ופריטים מזוהים עמו למשל, מגפיים גבוהים קלועים שקרוב לוודאי יזכו להצלחה וייעלמו מהחנויות מהר מאוד.

לי הזניק את בוטגה להצלחה כלכלית, ואתמול נודע כי מונה למנהל האמנותי של ברברי במקום ריקרדו טישי. בוטגה ונטה, שנרכשה ב־2001 על ידי קונצרן קרינג בראשות פרנסואה פינו, היתה החוליה החלשה בקבוצת מותגי היוקרה של הקונגלומרט הצרפתי, בהם גוצ’י, סן לורן, בלנסיאגה, אלכסנדר מקווין ואחרים. לי, שהחליף ב־2018 את תומאס מאייר שהיה בתפקיד 17 שנה, הציע שינוי מרענן שתורגם עד מהרה להצלחה כלכלית: ב־2021 דיווחה החברה על רווח של 1.5 מיליארד יורו, גידול של 25% לעומת 2020 ו־32% לעומת 2019. ימים יגידו אם מינויו של בלייזי ימשיך את מגמת ההתאוששות של המותג.

ראשיתה של הקולקציה שלו לקיץ 2023 במפגש עם הארכיטקט והאמן האיטלקי בן ה־82 גטאנו פשה. "הרעיון מאחורי היצירה המשותפת שלנו היה העולם בחדר קטן. כל אחד יצר בתחום שלו. ובסוף הצבנו את התוצרים זה לצד זה", סיפר בלייזי ל"ווג". והתוצאה — מרהיבה. גטאנו עיצב את החלל היפהפה ששימש לתצוגה ויצר רצפה צבעונית משרף ו־400 כיסאות מאותו החומר, כל אחד יחיד במינו, ששימשו את האורחים ובעתיד אולי יימכרו ביריד דיזיין מיאמי בעבור סכום של חמש ספרות. בלייזי

ממשיך את הקו של העונה הקודמת שלו: נוחות קז'ואלית, תנועה, רגש, דינמיות אלגנטית. פרנזים נארגו לתוך הבד; גרפיקות של האמן ג'אקומו באלה מהתנועה הפוטוריסטית של 1930 שולבו; וטקסטורות של ז'אקרד, רקמות וחריזה יצרו מראות שהדהדו מהגוף. אין ספק שעברו העשיר של בלייזי והניסיון שרכש בתפקידיו הקודמים באו לידי ביטוי בקולקציה.

תגיות