אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
קסטרו מתאוששת מהקורונה: צמצמה מבצעים ברבעון השלישי ושיפרה את הרווחיות   סניף של קסטרו | צילום: איימי נקדאי

קסטרו מתאוששת מהקורונה: צמצמה מבצעים ברבעון השלישי ושיפרה את הרווחיות

הקבוצה רשמה עלייה של 20% בהכנסות לעומת הרבעון המקביל, שבו היו החנויות סגורות במשך 13 ימים בשל הסגר. שיעור הרווחיות הגולמית עלה ל-59% לעומת 56% - גם הודות להתחזקות השקל מול הדולר

24.11.2021, 13:56 | אורנה יפת

קבוצת קסטרו הודיס מציגה את התוצאות הכספיות ומסכמת את הרבעון השלישי לשנת 2021 עם עלייה בהכנסות לצד ירידה ברווח הנקי, שנבעה ממימוש נדל"ן ברבעון מקביל.

קראו עוד בכלכליסט:


החזרה לפעילות מלאה של המסחר, לאחר שברבעון השלישי אשתקד החנויות היו סגורות במשך 13 ימים, הובילה את הקבוצה לרשום עלייה של 20% במכירות, שהסתכמו ב-424 מיליון שקל. הפדיון החודשי הממוצע של הקבוצה למ"ר בחנויות זהות עלה ל-1,308 שקל לעומת 1,228 שקל ברבעון המקביל אשתקד. 

קבוצת האופנה, בניהולו של רון רוטר, שיפרה את שיעור הרווחיות הגולמית ל-59% לעומת 56% ברבעון מקביל, הודות לצמצום ההנחות לצרכן, התחזקות השקל אל מול הדולר ושינוי תמהיל המוצרים. הרווח הגולמי ברבעון עלה ב-26.5% ל-253 מיליון שקל. 


רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו הודיס, צילום: רפי דלויה רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו הודיס | צילום: רפי דלויה רון רוטר, מנכ"ל קבוצת קסטרו הודיס, צילום: רפי דלויה


קסטרו השיקה את תת-רשת כלי הבית והעיצוב, קסטרו הום, בהשקעה של 11 מיליון שקל, בקמפיין בכיכובה של הפרזנטורית שלומית מלכה, שליווה את ההשקה. ברבעון נפתחו 15 חנויות של תת-המותג, מרביתן בתוך חנויות האופנה של קסטרו. ההשקעה במנוע הצמיחה החדש הגדילה את הוצאות המכירה והשיווק ב-43.8% ל-187.6 מיליון שקל. החזרה לפעילות מסחר מלאה בחנויות תרמה גם היא לעלייה בהוצאות המכירה, והגדילה את הוצאות הנהלה וכלליות ב-29% ל-22.3 מיליון שקל לעומת הרבעון השלישי אשתקד. 

קסטרו רשמה ירידה של 36% ברווח התפעולי, שעמד על 43.5 מיליון שקל, לאחר שברבעון המקביל השנה שעברה רשמה החברה הכנסה של 34 מיליון שקל ממכירת הנכס בבת ים, שעליו ממוקמים משרדי החברה. בשורה התחתונה רשמה הקבוצה ירידה של 46.6% ברווח הנקי, והוא הסתכם ב-22 מיליון שקל. בנטרול רווח חד-פעמי ממימוש נדל"ן ברבעון המקביל אשתקד, הרווח הנקי צמח פי 1.5 בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.

הקבוצה שיפרה את מכירות תחום האופנה, והן עלו ב-22.8% ל-289 מיליון שקל, הודות לעלייה בפדיון למ"ר בחנויות הזהות. עם זאת, מגזר האופנה רשם ירידה של 57% ברווח התפעולי, שהושפע מהעובדה שבתקופה המקבילה רשמה קסטרו רווח של 34 מיליון שקל ממימוש נדל"ן. 


חנות של תת-המותג קסטרו הום. ברבעון נפתחו 15 סניפים, מרביתם בתוך חנויות האופנה, צילום: לנס הפקות חנות של תת-המותג קסטרו הום. ברבעון נפתחו 15 סניפים, מרביתם בתוך חנויות האופנה | צילום: לנס הפקות חנות של תת-המותג קסטרו הום. ברבעון נפתחו 15 סניפים, מרביתם בתוך חנויות האופנה, צילום: לנס הפקות

נכון ל-30 בספטמבר 2021 יתרות המזומנים, שווי מזומנים ופקדונות בנקאיים לזמן קצר של הקבוצה עומדים על כ-420 מיליון שקל, ועל כן בקבוצה מאמינים כי אין לה חשיפה לחוסר יציבות משמעותי עם התמשכות מגפת הקורונה. 

קבוצת קסטרו מונה 370 חנויות ודוכנים בישראל. במהלך השנה נוספו לקבוצה 11 חנויות, מתוכן 3 חנויות של כל אחד מהמותגים הודיס ואורבניקה, שתי חנויות של כל אחד מהמותגים קרולינה למקה וקיקו מילאנו, וחנות אחת של המותג קסטרו. במקביל נסגרו 21 חנויות של מותגי הקבוצה, מתוכן 9 חנויות קסטרו, 4 חנויות הודיס, 3 חנויות טופ טן, 2 חנויות של כל אחד מהמותגים קרולינה למקה ואיב רושה, וחנות אחת של המותג קיקו מילאנו.





תגיות