אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
 המלחמה הקפיצה את מחירי הירקות והפירות והרווח הנקי של ביכורי השדה זינק פירות וירקות בשוק. |

המלחמה הקפיצה את מחירי הירקות והפירות והרווח הנקי של ביכורי השדה זינק

החברה, שמוכרת פירות וירקות לבתי מלון, מסעדות וקמעונאים, הגדילה משמעותית את פעילותה וסיכמה את הרבעון הראשון של 2024 עם רווח נקי של 14.3 מיליון שקל - עלייה של 64.5% לעומת הרבעון המקביל אשתקד

28.05.2024, 12:50 | נורית קדוש

זינוק במחירי המכירה של פירות וירקות, בעקבות מחסור בעובדים בחקלאות מאז פרוץ המלחמה, הקפיץ את המכירות והרווח הנקי של ביכורי השדה שבשליטת האחים אילן וששי שבע.

פעילות הליבה של ביכורי השדה היא מכירה סיטונאית של ירקות ופירות לרשתות בתי מלון, מסעדות וקמעונאים ובראשם רשת קרפור.

החברה גלגלה חלק מההתייקרות לצרכן והגדילה משמעותית את פעילותה כך שסיכמה את הרבעון הראשון של 2024 עם זינוק של 64.5% ברווח הנקי שהסתכם ב-14.3 מיליון שקל.

ביכורי השדה הרחיבה ברבעון החולף את פעילותה בעקבות הסכם שחתמה בדצמבר האחרון עם רשת מחסני השוק המונה 67 סניפים, לאספקת ירקות ופירות בהיקף שנתי המוערך בכ-240 מיליון שקל. בנוסף, מפעילה החברה את רשת שוק העיר המונה 15 סניפים וכן פעילות אשראי חוץ בנקאי.

מכירות הקבוצה צמחו ברבעון ב-27.2% ל-537.2 מיליון שקל. זאת בעיקר בעקבות עלייה במכירות זרוע סיטונאות המזון, שצמחה ב-34.7% ל-400.6 מיליון שקל.

תוספת המכירות של כ-103 מיליון שקל בפעילות הסיטונאית, הושגה הן מעלייה כמותית של 16.3% במכירות ללקוחות הקמעונאים, עם הוספת רשת מחסני חינם כלקוח משמעותי והן ממה שהגדירה החברה כ"רמות מחירים גבוהות (ב-18.4%) ביחס לרבעון המקביל אשתקד".

העלייה במכירות הסיטונאיות נבעה בעיקר בעקבות עלייה במכירות לשני הלקוחות המהותיים של החברה: קרפור ומחסני השוק, המהווים בהתאמה 16.1% ו-15.9% ממכירות החברה. גורם נוסף לצמיחה הוא עלייה במכירות לצה"ל ולכוחות הביטחון, שקוזזה בירידה במכירות לקוחות מוסדיים אחרים.

רשת המזון שוק העיר נהנתה ברבעון מהעלאות המחירים של הספקים ורשמה עלייה של 11% במכירות שהסתכמו ב-153.3 מיליון שקל. הצמיחה הושגה הן מפתיחת חנות חדשה בתחילת הרבעון והן מצמיחה של 10.4% בחנויות הזהות - שפעלו גם בתקופה המקבילה ב-2023, המשמשת להשוואה. גם מכירות אתר האונליין שהיוו ברבעון המקביל אשתקד 10.1% מהמכירות, צמחו 10.6% ברבעון החולף.

העלייה החדה במכירות לא התגלגלה במלואה לרווח הגולמי, שצמח ב-17.4% בלבד ל-129.9 מיליון שקל, מה שהוביל לשחיקת הרווחיות ל-24.2% מהמכירות, לעומת 26.2% ברבעון המקביל אשתקד.

בחברה הסבירו את השחיקה בצעדים שנקטו להגברת מבצעי הוזלת לצרכנים. צמצום הוצאות התפעול ל-20% מהמכירות, לעומת 23% ברבעון המקביל אשתקד, סייע לחברה להציג זינוק של 63.3% ברווח התפעולי שהסתכם ב-21.6 מיליון שקל, כך שהרווחיות התפעולית עלתה ל-4% לעומת 3.1% ברבעון המקביל אשתקד.

בתחום המימון החוץ בנקאי עומדת יתרת תיק הלקוחות של חברה על כ-287 מיליון שקל, עלייה של כ-12.5% אחוז ביחס לתקופה המקבילה אשתקד. החברה ציינה כ לאור אי הוודאות בשווקים, והיערכותה לסיכוני השוק, הנהלת החברה עוקבת באופן הדוק אחר ההתפתחויות במשק ושוקלת בהתאם את מדיניותה.


תגיות