אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כנס האיקומרס

סמנכ״ל וולט: "אחת מכל שלוש הזמנות אצלנו היא ריטייל, ולא מסעדות"

בפאנל שנערך במסגרת כנס האיקומרס של Google וכלכליסט אמר ישראל אברהמי: "היום וולט היא הרבה יותר מאפליקציית מסעדות".  דנה הוכשטיין מאן, סמנכ״לית פוקס: "אנו מאמינים גדולים בקוויק קומרס"

02.07.2024, 11:08 | תומר הדר

"וולט היא כיום הרבה יותר מאפליקציית מסעדות, היא חברת חוויית לקוח והטכנולוגיה שלה היא אמצעי לשיפור חוויית הלקוח. ישראל אברהמי , VP ריטייל ב-Wolt, בפאנל על יצירתיות עסקית וחדשנות ככלי צמיחה בהנחיית עומר כביר מכלכליסט, שנערך במסגרת כנס האיקומרס של Google וכלכליסט. "בוולט יש 8,300 עסקים, 80% מהם עסקים קטנים ובינוניים, עסקים שבאפס עלות מיישרים קו באמצעותנו עם פלטפורמות איקומרס מובילות בעולם".

יש כיום טענה שאין איקומרס שהאפקט שלו מיידי, כלומר השירות או המוצר לא ניתן לך תוך זמן באמת קצר.

אברהמי: "יש פוטנציאל עסקי במה שנקרא סיים דיי, אותו יום, אבל אצלנו למעשה זמן האספקה הוא עד 35 דקות. כיום כל הזמנה שלישית בוולט היא ריטייל, כלומר לא מסעדה. ובריטייל המוצר בא אליך הביתה מהר מאוד, תוך פחות מחצי שעה. נכנסנו לישראל לפני חמש שנים בתחום המזון, ולפני ארבע שנים החלטנו להיכנס לתחום הריטייל עקב הדרישה. אפשר לומר גם שאנו רוצים לשטח את העקומה. כלומר, לעבוד לאורך כל היום ולא רק בצהריים. נוצר מצב שקל להסב משתמשים ממזון ממסעדות למזון מהסופר. משם עברנו לעולמות הפארמה, כלומר תרופות שמגיעות מאוד מהר. משם התרחבנו לחנויות חיות, כלי בית, אפילו אופנה. באופנה אנו מאפשרים גם החזרות, כלומר השליח מגיע ותוך 5 דקות אפשר להחזיר את הבגד. אנו מאמינים בעסקים קטנים ובינוניים ואנו מאפשרים להם לייצר חוויית לקוח מעולה".

מימין דנה הוכשטיין מאן, ישראל אברהמי, אורן אינדיצקי והמנחה עומר כביר, צילום: קובי קואנקס מימין דנה הוכשטיין מאן, ישראל אברהמי, אורן אינדיצקי והמנחה עומר כביר | צילום: קובי קואנקס מימין דנה הוכשטיין מאן, ישראל אברהמי, אורן אינדיצקי והמנחה עומר כביר, צילום: קובי קואנקס


דנה הוכשטיין מאן, סמנכ״לית חדשנות ופיתוח עסקי, קבוצת פוקס, ציינה כי ארבעה מותגי פוקס זמינים בוולט, בהם שילב וללין. "הסיפור של מותגי שילב ושירותי וולט החל לפני שלוש שנים. היינו הראשונים בוולט שלא היו מוצרי מזון. פוקס יודעת כיצד לפגוש את הלקוח במקום שהכי מתאים לו. אנחנו מאמינים גדולים ב'קוויק קומרס', כלומר אספקה מהירה, והשירות של וולט מתאים לכך. בטרמינל איקס למשל, אנו עובדים בכל מיני צורות. וולט מאפשרת גישה נוספת לקהל שלנו".

אורן אינדיצקי,VP חנויות אינטרנטיות, Wix אמר: "אחד הדברים שאנו מעודדים את העסקים הקטנים הוא להיות אומני צ'אנל, כלומר לנצל הרבה הזדמנויות לשיווק. זה חשוב לקיום העסקים".

תחום ההלבשה אינו נחשב כטכנולוגי, כיצד מייצרים חדשנות?

הוכשטיין מאן: "ככל שהתחום יותר מסורתי כך יש בו יותר הזדמנות להביא חדשנות. פוקס היא ארגון גדול עם 12 אלף עובדים והקבוצה תמיד היתה חדשנית ופורצת דרך. אנחנו מתחדשים כל הזמן, גם בקנדה, ניו זילנד ואוסטרליה, וכדי לעשות את זה חייבים להשקיע בתשתית ובלוגיסטיקה. יכולות האיקומרס של הקבוצה הן מאוד משמעותיות. מאחורי הקלעים יש לנו את FOX LABS שעוסקת בחדשנות. זהו מערך שבניתי כדי לאפשר לקבוצה להוביל תהליך של בחינה, התנסות והטמעה בארגון. אנו בקשר תמידי עם תעשיית ההייטק, אנו מזהים את לקוחותינו הארגוניים ואנו מיישמים יעדים ותוכניות פיילוט, החל באבטחה בחנויות וכלה בתחום הלייב שופינג".

בשנה האחרונה מדברים הרבה על AI. זהו הייפ או האם זה משהו שעסקים קטנים ירוויחו ממנו?

אינדיצקי: "בניגוד להייפים טכנולוגיים קודמים, AI באמת משנה את המציאות. לדוגמה, חלק מהיכולות שקיימות כיום על פלטפורמת האיקומרס שלנו, מורידות את החסמים לכניסה לאונליין כמו למשל מיתוג מחדש שזה מה שעסק קטן צריך כשהוא גדל. פעם זה היה תהליך מפרך, היום המערכת שלנו עושה את זה תוך דקות. מעבר לכך, כשעסק פיזי רוצה להגיע לאונליין, הוא צריך הרבה כתיבה של תיאורי מוצר. אנו עושים זאת בדקות. גם תוכן ויזואלי חשוב. אחד הדברים שהכי יקבעו מבחינת חוויית הקנייה הוא התוכן הויזואלי. אנו מאפשרים לעסק קטן לקבל את זה מאוד מהר, זה תקף אפילו לתמונות של מוצרים שהמערכת שלנו יודעת להפוך אותן לתמונות מקצועיות. וכמובן שיש את התחום השיווקי. עלויות הפרסום גדולות וכיום המערכת שלנו יכולה לבצע אופטימיזציה לאתר כך שהוא יופיע יותר גבוה בתוצאות חיפוש".

הוכשטיין מאן: "עוד מעט לקוחות שנמצאים באינטראקציה עם מותג איקומרס לא ידעו האם מולם יש אדם או מכונה, וזה מדהים אבל זה גם מייצר צורך בלשמור על חוויה אותנטית".

היכן GEN AI פוגש את וולט?

אברהמי: "טכנולוגיה אינה מהות, טכנולוגיה משרתת חוויית לקוח. כל פיצ'ר חדש שאנו מטמיעים בישראל צריך לשרת את חוויית הלקוח שלנו ולסייע לעסקים שלנו לגדול. אם זה עובד, זה יוטמע. מעבר לעניין של הקמת אתר והיכולת לשווק אותו, כל עסק קטן מקבל אצלנו את חוויית השירות הטובה ביותר וכמובן את המשלוח המהר. למשל חנות צעצועים צריכה לייבא את הצעצועים הטובים ביותר, ואנו נדאג שהם יגיעו מהר לילדים".



תגיות