אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
המלחמה ועיתוי הפסח פגעו במכירות של רמי לוי, אבל הרווח זינק סניף רמי לוי בשכונה בהרצליה | צילום: אוראל כהן

המלחמה ועיתוי הפסח פגעו במכירות של רמי לוי, אבל הרווח זינק

קבוצת הסופרמרקטים רשמה ברבעון הראשון של השנה ירידה של 0.9% במכירות אך הרווח זינק ב-162.4% ל-62.1 מיליון שקל, הודות לשיפור תנאי הסחר מהספקים

29.05.2024, 18:01 | נורית קדוש

המלחמה בעזה ועיתוי חג הפסח פגעו במכירות רמי לוי, אך אפשרו לה להקפיץ את הרווחיות הגולמית והתפעולית, והרווח הנקי ברבעון הראשון של 2024 זינק ב-162.4% ל-62.1 מיליון שקל.

במקביל לפרסום הדוחות, הכריז דירקטוריון החברה על חלוקת דיבידנד בגובה של כ-70 מיליון שקל. מאז הנפקת חברת הסופרמרקטים במאי 2007 ועד היום, היא חילקה דיבידנד בסכום כולל של כ-1.6 מיליארד שקל.

מכירות מגזר הקמעונאות של רמי לוי נחלשו ברבעון ב-2.6% והסתכמו ב-1.5 מיליארד שקל. זאת בתקופה בה שוק המזון צמח ב-3.4% בעקבות העלאות המחירים שביצעו הספקים. החברה הסבירה שהירידה במכירות נבעה ממועד חג הפסח שבשנה שעברה חל בתחילת אפריל ואילו השנה במחצית השנייה של החודש, כך שמרבית הקניות לכבוד החג מיוחסות לדוחות הרבעון השני. גם המלחמה בעזה הובילה לירידה במכירות בסניפים באזור הגבול, כמו גם ירידה במכירות האונליין, בשל מחסור בכח אדם. הירידה במכירות הקבוצה, הכוללת בין היתר גם את קופיקס וגוד פארם, הייתה מתונה יותר ועמדה על 0.9% ל- 1.74 מיליארד שקל.

למרות הירידה במכירות, נהנתה רמי לוי משיפור בתנאי הסחר מהספקים, שרובם העלו מחירים, ורשמה עלייה של 10.8% ברווח הגולמי ל-424.3 מיליון שקל.

בעקבות זאת, הרווחיות הגולמית עלתה ל-24.35% מהמכירות, לעומת 21.8% ברבעון המקביל אשתקד. החברה נימקה את העלייה החדה בשיפור תנאי הסחר, שככל הנראה לא הועברו לצרכנים ובעיתוי הפסח, לקראתו נוקטים במבצעי הוזלות ששוחקים את הרווחיות, ושהשנה בוצעו ברבעון השני של השנה.

העלייה ברווח הגולמי, לצד עלייה בהוצאות מכירה ושיווק, בשל הגדלת הוצאות אבטחה ואחזקה, שהתקזזה בחלקה עם ירידה בהוצאות הנהלה וכלליות כתוצאה מירידה בהוצאות לתרומות, הובילה לזינוק של 95% ברווח התפעולי שטיפס ל- 88.6 מיליון שקל, מה שהקפיץ את הרווחיות התפעולית ל-5.08% מהמכירות, לעומת 2.6% בתקופה המקבילה אשתקד.

הרווח התפעולי של זרוע הקמעונאות צמח ב-60.5% ל-68.7 מיליון שקל, והרווחיות התפעולית ברשת עלתה ל- 4.6% מהמכירות, לעומת 2.8% ברבעון המקביל אשתקד. לכך התווספה ירידה של 29.8% בהוצאות המימון שהסתכמו ב-7.3 מיליון שקל, כתוצאה מעלייה בהכנסות ריבית מפקדונות.

רמי לוי מתכננת לפתוח עד סוף השנה הבאה חמישה סניפי דיסקאונט ועשרה סניפים של רשת גוד פארם.





תגיות