אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
צרות בים האדום? מנכ"ל ענקית הספנות דווקא אופטימי ספינה של האפאג-לויד | צילום: רויטרס

צרות בים האדום? מנכ"ל ענקית הספנות דווקא אופטימי

רולף האבן ינסן, מנכ"ל האפאג–לויד, מאמין שתנאי המסחר ישתפרו בהמשך השנה והביקושים יתאוששו; הוא הודה שמתקפות החות'ים יוצרות "מצב מורכב" אך מקווה שבקרוב תשוב התנועה דרך תעלת סואץ לסדרה

16.03.2024, 12:01 | חדשות חוץ

מנכ"ל האפאג–לויד (Hapag-Lloyd) הגרמנית, חברת הספנות החמישית בגודלה בעולם, מאמין שתנאי המסחר ישתפרו בהמשך השנה.

בריאיון ל-CNBC אמר רולף האבן ינסן כי בעקבות שיחות עם לקוחות וחברות לוגיסטיקה נוספות הוא מחזיק בדעה אופטימית לגבי התחזקות הביקושים במחצית השנייה של השנה. "רמות המלאי הצטמצמו במקרים רבים, ועד כה חווינו התאוששות טובה לאחר חגיגות השנה הסינית החדשה", אמר ינסן, "אנחנו מרוצים למדי מכך".

האופטימיות שהוא מביע מגיעה לאחר שהחברה דיווחה על ירידה חדה ברווח הנקי ב-2023 לעומת 2022. "הרבעון האחרון היה קשה כי התעריפים היו ברמות לא יציבות", הסביר ינסן. "אני חושב שכולם הבחינו בכך. התעריפים עלו בשיעור קל לקראת סוף הרבעון, ואז כמובן הגיע משבר הים האדום, ששוב שינה את השוק".

ינסן הודה כי התקפות החות'ים בים האדום, ששיבשו קשות גם את פעילות האפאג-לויד, הן עניין מטריד. "אני חושב שהמצב העתידי בים האדום הוא מורכב. אנחנו מקווים שיסתיים בתוך חודשים ספורים, אך אני בהחלט מודע לכך שעל אף כל המאמצים שעושות מדינות רבות, יש שמעריכים כי המצב יימשך עוד זמן מה. בסופו של דבר, נעשה כל שביכולתנו כדי לשמור על ביטחון האנשים שלנו, גם אם פירוש הדבר שזמני השילוח יהיו ארוכים יותר".

המעקפים שהספינות נאלצות לבצע סביב כף התקווה הטובה על מנת להימנע מהנתיב בים האדום, מוסיפים זמן למסע וצורכים יותר דלק. בהתאם, תעשיית הספנות הגדילה את תפוסת הספינות ב-5% כדי לקזז על העיכובים, וינסן ציין כי הספינות שטות במהירות גבוהה יותר מהרגיל. בנוסף, בחברת Sea-Intelligence הזהירו כי המעקפים הללו עלולים להעלות את פליטת הפחמן בסביבות 260%-354%.

"זו בהחלט בעיה", הגיב ינסן, "כיום עלינו לשוט מהר יותר ועלינו לשוט יותר. כך שזה לא עוזר לנו לעמוד ביעדי הקיימות שהצבנו. עם זאת, אני מקווה שזה עניין זמני בלבד ובתוך חודשים ספורים נוכל לחזור לתעלת סואץ ואז כמובן נוכל לחזור למסלול הרגיל שלנו".

מלבד המשבר בים האדום, בתעשיית הספנות מתמודדים גם עם הגבלות בתעלת פנמה בשל בצורת מתמשכת ועם איום לשביתה בנמלים בחוף המזרחי בארה"ב. לפיכך, ינסן מאמין כי בתעשייה יחלו להתכונן לשיא עונת הקניות מוקדם יותר השנה. "אני מעריך שיהיו לא מעט קמעונאיות שינסו להביא את הסחורה כבר בין יוני לאוגוסט", הוא אמר.


תגיות