אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
ארה"ב שוקלת לפרק את גוגל אחרי שביהמ"ש הכריז עליה כמונופול בתחום החיפוש מטה גוגל | צילום: Shutterstock

ארה"ב שוקלת לפרק את גוגל אחרי שביהמ"ש הכריז עליה כמונופול בתחום החיפוש

בשבוע שעבר קבע בית משפט בארה"ב כי ענקית הטכנולוגיה הפרה את חוק ההגבלים העסקיים בשל המונופול שלה בתחום מנועי החיפוש. במשרד המשפטים שוקלים כמה פתרונות כמו פירוק חלקים של גוגל כמו דפדפן כרום או מערכת ההפעלה אנדרואיד. עוד נשקל להפוך את המידע שלה נגיש למתחרים

14.08.2024, 07:20 | ליטל סמט

משרד המשפטים האמריקאי שוקל להורות על פירוק גוגל, זאת לאחר שבשבוע שעבר נקבע כי ענקית הטכנולוגיה הפרה את חוק ההגבלים העסקיים בשל המונופול שלה בתחום מנועי החיפוש באינטרנט, כך לפי דיווח בבניו יורק טיימס המתבסס על שלושה אנשים המעורים בנושא.

לדבריהם, בכירים במשרד המשפטים שוקלים פתרונות אפשריים שיוכלו להעלות בפני השופט הפדרלי האחראי על התיק. בדיונים משתתפים גם תובעים כלליים של המדינות שעזרו לארגן את התביעה. האפשרויות שנשקלות כוללות פירוק חלקים של גוגל כמו דפדפן כרום או מערכת ההפעלה אנדרואיד.

אפשרויות נוספות שעלו לדיון כוללות חיוב גוגל להפוך את המידע שלה נגיש למתחרים, או דרישה שתיסוג מעסקאות שהפכו את מנוע החיפוש שלה לברירת המחדל במכשירים שונים, כך לפי המקורבים שביקשו להישאר בעילום שם. עוד הוסיפו כי נציגי הממשל ייפגשו עם חברות נוספות ומומחים כדי לדון באפשרויות להגבלת כוחה של גוגל.

עם זאת, הם הדגישו כי הדיונים נמצאים בשלבים מוקדמים. השופט עמית מהאטה מבית המשפט המחוזי של מחוז קולומביה ביקש ממשרד המשפטים ומגוגל להגיש הצעות לתיקון המצב עד 4 בספטמבר, כשיומיים לאחר מכן נקבע דיון בעניין.

בשבוע שעבר פסק בית משפט פדרלי בארה"ב כי גוגל היא מונופול לא חוקי בתחום החיפוש. ההחלטה התקבלה בתביעה שמחלקת המשפטים של ארה"ב הגישה נגד גוגל ב-2020, ובמרכזה טענה שהחברה נקטה במהלכים אנטי-תחרותיים על מנת להגביר ולשמר את הדומיננטיות שלה בתחום החיפוש. זאת, בעיקר באמצעות הסכמים עם חברות כמו אפל ומוזילה במסגרתם שילמה גוגל מיליארדי דולרים על מנת להבטיח שמנוע החיפוש שלה יהיה ברירת המחדל בדפדפנים שלהן. ההכנסות של החברה מעסקי החיפוש עמדו בשנה שעברה על 175 מיליארד דולר.

בכך לא תמו הצרות של גוגל. בחודש הבא מתוכנן להיפתח משפט הגבלים עסקיים נוסף נגדה, הפעם סביב הדומיננטיות שלה בפרסום המקוון.

"משרד המשפטים בוחן את החלטת בית המשפט", מסר דובר של המשרד בהצהרה. "אף החלטה לא התקבלה בשלב זה". דובר של גוגל סירב להגיב. בחברה כבר הודיעו כי בכוונתם לערער על הפסיקה.

תגיות