אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
נערכים לתרחיש עלטה? המדינה מחפשת פתרון להפעלת הרמזורים בעת חירום מערכת הרמזורים בחירום תתבסס על אנרגיה ירוקה | צילום: שאטרסטוק

נערכים לתרחיש עלטה? המדינה מחפשת פתרון להפעלת הרמזורים בעת חירום

חברת נתיבי ישראל פירסמה קול קורא להצגת "פתרונות לרציפות תפקודית של רמזורים בעת עלטה". המערכת המבוקשת תהיה מסוגלת להפעיל מיידית את הרמזורים במספר אזורים במקביל למשך 5 ימים לפחות

10:42 | תומר הדר

משרד התחבורה מחפש "פתרונות לרציפות תפקודית של רמזורים בעת עלטה", כך עולה ממסמכים שפרסמה חברת נתיבי ישראל. לפי המסמכים, "אחד המרכיבים המשמעותיים לשימור רציפות תנועתית הינו תפקוד מלא של מערכות ניהול התנועה הפרושות בתשתיות הדרך, בדגש על מערכות הרמזורים, בכלל תרחישי החירום ובהם תרחיש עלטה – הפסקת חשמל יזומה / מאולצת במספר אזורים במקביל למשך 5 ימים לפחות".

המערכת שמשרד התחבורה מעוניין בה תהיה מסוגלת לטפל במספר גדול של צמתים בכמה אזורים ברחבי הארץ. המערכת תהיה חייבת לעבור מיידית להפעלה יעילה של רמזורים ברגע בו מתרחשת הפסקת החשמל- והרמזורים יהיו חייבים לפעול באופן עצמאי במשך 48 שעות בלי מגע יד אדם. אחרי 48 שעות צוותים טכניים יוכלו להגיע אל המערכת, לתחזק אותה ולטפל בה. עוד עולה מרשימת הדרישות כי המערכת לא תוכל לפעול באמצעות דלקים פוסילים, אלא רק באמצעות מקורות אנרגיה ירוקה.

נתיבי ישראל מנהלת כיום כ-700 צמתים מרומזרים. הרמזורים בצמתים אלה מסוגלים במהלך תרחיש עלטה לפעול באופן עצמאי במשך 6 עד 10 שעות באמצעות שימוש בגנרטור. אולם מספר הגנרטורים מוגבל ובנתיבי ישראל צריך להעביר את הגנרטורים ממקום למקום.

הפתרון שנתיבי ישראל מחפשת לא יהיה מבוסס על גנרטור, אלא יהיה פתרון קבוע. נתיבי ישראל תיתן לחברות שיעמדו בתנאים מענק של עד 50 אלף שקל לצורך הדגמה. המענק יינתן לחברה שיש לה את הטכנולוגיה המבוקשת ושתוכל להדגים את הפתרון שלה בהתאם למפורט בהגדרות האתגר.


תגיות