פורום היוניקורנס
מנכ"ל ברייט דאטה: "עברנו את ה-100 מיליון דולר בהכנסות שנתיות"
"רק השנה רכשנו שלוש חברות מה'עובר ושב', ללא צורך בגיוס חיצוני", אמר אור לנצ'נר בפורום היוניקורנס של כלכליסט ודיסקונט טק. לנצ'נר השתתף בפאנל בהנחייתה של סופי שולמן, בו נותחה אינפלציית היוניקורנים
"יש אינפלציה של המונח 'יוניקורן'", טוען עמית בן דב, מנכ"ל ומייסד משותף של Gong. "לפני חמש שנים זה היה 'וואו' והיום כמעט כל חברה שמוכרת ב-10 מיליון דולר כבר שווה מיליארד, אבל יש גם דבר אמיתי: יש חברות שבונות ביזנס אמיתי שהשוק צופה שהן תגענה רחוק ומתמחר את זה בהתאם". בן דב אמר את הדברים בפאנל בהנחייתה של סופי שולמן, במסגרת פורום היוניקורנס של "כלכליסט" לדבריו, "החברה צריכה לצמוח לשווי האמיתי שלה ובסוף להיות רווחית ולייצר מזומנים. גונג יכולה להיות רווחית היום, אבל אנחנו לוקחים את הכסף מהצמיחה ומשקיעים בעוד צמיחה".
קראו עוד בכלכליסט:
"אנחנו מתרכזים ביצירת ערך", הוסיף נועם סולומון, מנכ"ל ומייסד משותף של Immunai, "המטרה היא להיות מובילי שוק ולהגיע למצב שאנחנו מפתחים תרופות שאנשים משתמשים בהן ומחלימים. עסק צריך להיות רווחי ויש שיקולים של כמה מכניסים ואיך מדללים".
אור לנצ'נר, מנכ"ל Bright Data, שהייתה רווחית מהיום הראשון, סיפר בכנס כי החברה מאוד מקפידה על הרווחיות. "רק השנה רכשנו שלוש חברות מה'עובר ושב', ללא צורך בגיוס חיצוני", הוא אומר. "עברנו את ה-100 מיליון דולר בהכנסות שנתיות כבר מזמן ומבחינתי זה הרבה יותרת בריא, גם לחברה וגם כמנכ"ל, לא להתעסק בלגייס כסף אלא במוצר, באנשים. אין לנו את הצורך לחיות מגיוס לגיוס וזה גורם לנו לצמוח אפילו מהר יותר".
על גיוס עובדים כחברת יוניקורן אמרה הדר צייטלין, מייסדת ו- CBO, Hailo כי "הסוגיה של גיוס כוח אדם מאוד משמעותית". לדבריה, "לתאגיד יש את היכולת להציע תנאים שלפעמים לסטארט-אפ קשה להתחרות בהם. בהיבט הזה יש עוד מימדים שעובדים מסתכלים עליהם, כמו למשל האתגר הטכנולוגי והיבטים של פיתוח אישי ועניין, שעובדים לוקחים בחשבון. יש עוד דברים מלבד שורת הטבות פיננסיות, אבל כמובן שאופציות זה כלי מאוד משמעותי לסטארטאפ. איפשרנו לעובדים מעל ותק מסויים בחברה למכור בסקנדרי וזה איפשר לחלק מהעובדים לפגוש כסף עכשיו. בסוף, הסוגיה היא מאוד רב-מימדית וכל סטארט-אפ מדגיש את ההיבטים המשמעותיים לו".
לדעתו של בן דב, יש מקום להתערבות ממשלתית בענף וצריך להשקיע את המס שהחברות משלמות בחינוך, בתשתיות ובתחבורה. "הרבה מאוד כסף למדינה, אבל שש פוטנציאל אנושי שלא מנוצל", הוא אומר, "יש אוכלוסיות שנשארו מאחור וש הרבה דיבור על השאלה אם ההייטק הוא המעמד החדש. צריך לראות לראות איך מרימים לכולם".
סולומון הוסיף כי העלות של עובד מחקר ופיתוח בניו יורק ובישראל זהות, ועדיין רוב אנשי הפיתוח של אמיונאיי הם מתל אביב. "האנשים בישראל מצויינים", אמר. "הם לא נלחצים בתקופות קשות. כשיש לך 150 עובדים שכל אחד מהם חושב מחוץ לקופסה, הסיכוי של החברה להצליח גדל. יכול להיות שמהפרספקטיבה החיצונית כדאי להשקיע בעובדה שאותם יוניקורנים נדירים יצליחו כי זה מייצר המון תעסוקה, ולא רק למהנדסים".