אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.
"המלצת צרכנים היא הדרך הטובה ביותר לייצר מכירות ונאמנות" יובל אורן, מנכ"ל FOREVER ישראל. | צילום : סיני דודפור

"המלצת צרכנים היא הדרך הטובה ביותר לייצר מכירות ונאמנות"

"רוב המוצרים החדשים לא עומדים במבחן הזמן, מכיוון שחברות לא מצליחות לייצר נאמנות למוצר, ולא מספקות ערך מוסף אמיתי ללקוחות", אומר יובל אורן, מנכ"ל FOREVER ישראל ומסביר מדוע בתחום הפעילות שלו להמלצות אישיות יש ערך אדיר

20.06.2023, 13:47 | בשיתוף BRAVO

עינב בן יהודה

לדיאודורנט אלוורה של FOREVER הוענק לאחרונה תואר "המלצת הצרכנים" של BRAVO לשנת 2023 בקטגוריית הדיאודורנטים. מדובר בדיאודורנט שהוא VEGAN FRIENDLY, ללא אלומיניום או מלחים קשים, המכיל כמות גדולה של ג'ל אלוורה. "חברת FOREVER, הקיימת כבר למעלה מ-45 שנה, היא החברה הגדולה בעולם לייצור מוצרים המבוססים על אלוורה", אומר יובל אורן, מנכ"ל FOREVER ישראל, "החברה פיתחה פטנט לייצור מוצרים תוך שמירה על הסגולות הייחודיות של האלוורה. כל תהליכי הייצור נעשים באופן ידני, מה שמבטיח כי הצרכן מקבל את האלוורה בצורה כמעט הטהורה ביותר".

דיאודורנט אלוורה של FOREVER, יח דיאודורנט אלוורה של FOREVER | יח''צ דיאודורנט אלוורה של FOREVER, יח

הצרכנים שהשתמשו בדאודורנט שלכם העניקו לכם BRAVO משום שיותר מ-75% מהם היו שבעי רצון ממנו והציון המשוקלל שקיבלתם: שביעות רצון + המלצה – היה הגבוה ביותר בקטגוריה. מהפידבקים שאתם מקבלים מהצרכנים, מה יש בדיאודורנט של FOREVER שהם כל כך אוהבים ושגורם להם לרצות להמליץ עליו למשפחה ולחברים?

"אנחנו שואפים להביא את המוצר הטוב ביותר לצרכנים שלנו. הדיאודורנט שלנו לא מכיל מלחים קשים ואלומיניום כך שהוא מתאים לקהל רחב של אנשים בעלי עור רגיש, שדיאודורנטים אחרים גורמים להם לגירוי ולפריחה, אבל לא רק להם. האלוורה שבדיאודורנט מרעננת את העור, מגנה מפני ריחות וגם מרגיעה ומזינה את העור. בנוסף, הוא בעל ניחוח עדין אשר מתאים לכולם. כל היתרונות האלו הופכים את המוצר שלנו לכזה, שהצרכנים ממליצים עליו וחוזרים אליו. בעולם שלנו, להמלצות אישיות יש כוח אדיר. כשצרכן מרוצה ממוצר – הוא ממליץ עליו לחברים ולבני משפחה. זו אולי לא הדרך המהירה ביותר לייצר מכירות ונאמנות – אבל היא הטובה ביותר".

המוצרים הוותיקים עדיין פופולריים

מהם האתגרים הגדולים שעומדים בפניך בתחום החדשנות והפיתוח של מוצרים חדשים, ואיך אתה פועל ליישום האתגרים האלה?

"האתגר הגדול ביותר מבחינתנו הוא להביא את היתרונות של צמח האלוורה לצרכן הקצה בדרך הטובה ביותר. במקביל, יש טרנד מאוד חזק של העדפה של מוצרים טבעיים. אבל לא כל מה שטבעי הוא בהכרח בריא יותר, ולמוצרים טבעיים לגמרי יש נטייה להתקלקל מהר יותר. אנחנו מחזיקים מרכז פיתוח מתקדם, ועובדים עם הטכנולוגיות והמחקרים המתקדמים ביותר, ובזכות זה מפתחים מוצרים איכותיים הזוכים בפרסי חדשנות במדינות שונות בעולם.

אתגר נוסף עימו אנחנו מתמודדים הוא בעבודה מול גופי רגולציה שונים, שלא עומדים בקצב השינויים ויוצרים לעיתים עיכובים. כדי להתמודד עם זה, אנחנו עובדים עם גופים שמתמחים בהתאמת המוצרים לדרישות הרגולטוריות השונות".

מהן הפעולות שאתם עושים בחברה כדי להביא את ערך החדשנות לידי ביטוי?

"אנחנו מתעדכנים בכל המחקרים המובילים ביותר ובטכנולוגיות המתקדמות ביותר בתחום שלנו, ופועלים גם באפיקים של חינוך הקהל, על ידי שמירה על תקשורת מלאה ועקבית עם הלקוחות שלנו, שרבים מהם מלווים אותנו שנים".

יובל אורן, מנכ"ל FOREVER ישראל. , צילום : סיני דודפור יובל אורן, מנכ"ל FOREVER ישראל. | צילום : סיני דודפור יובל אורן, מנכ"ל FOREVER ישראל. , צילום : סיני דודפור

מניסיונך, הצרכן הישראלי חובב ומאמץ חידושים?

"אנחנו חיים במדינה מאוד דינמית, שכל יום מתרחשים בה שינויים בהרבה מאוד תחומים. למרות העובדה שישראל היא מדינת סטארט אפ, הצרכנים הישראלים, לצד החיבה לחידושים, אוהבים מוצרים ותיקים שהוכיחו את עצמם. יש לנו מוצרים מאוד ותיקים שממשיכים להיות מאוד פופולריים בקרב הצרכנים, למשל ג'ל האלוורה לשתייה שלנו, שנמכר באותה הפורמולה המקורית כבר למעלה מ-45 שנים".

בקרוב בישראל: ערכת איזון של תוספי תזונה

איזה עוד חידושים מעניינים השקתם לאחרונה או שיושקו בזמן הקרוב?

"לאחרונה השקנו מספר מוצרים בתחום הקוסמטיקה שזוכים להצלחה רבה, בין השאר מסכת האלו-ביו צלולוז המפורסמת שלנו, שזכתה במספר פרסי חדשנות, והפילינג יוצא הדופן שזכה אף הוא במספר פרסים כולל פרס החדשנות של אסוס. בקרוב נשיק בישראל ערכת איזון חדשנית של תוספי תזונה".

מבדיקה שנערכה לאחרונה נמצא שבישראל מושקים מדי שנה 5,000 מק"טים חדשים רק על מדפי רשתות השיווק, שרובם – אגב – אינם חדשנים. זו לא כמות מוגזמת בעיניך? זה לא מבלבל את הצרכנים? האם לדעתך חברות צריכות לרכז יותר מאמצים בחדשנות שמביאה ערך אמיתי לקטגוריה או ב"חידוש" שמביא גיוון לקו המוצרים הקיים?

"רוב המוצרים החדשים לא עומדים במבחן הזמן, מכיוון שחברות לא מצליחות לייצר נאמנות למוצר ולא מספקות ערך מוסף אמיתי. בנוסף, הרבה חברות מוציאות כל שנה לשוק מוצרים קיימים בשינויים מינוריים וקוראות להם 'חדשים'. הצרכנים כיום מתוחכמים ולכן השוק פולט רבים מהמוצרים האלו. FOREVER מתמקדת בהשקה של בין 2 ל-4 מוצרים חדשים בשנה, כל אחד מהם לאחר פיתוח שנמשך שנים, בהתבסס על מחקרי שוק שמראים צורך אמיתי. לכן, אגב, אנחנו לא עומדים פעמים רבות בביקוש למוצרים האלו והם אוזלים מהמדפים במהירות".

בפינת הפירגון: האם היה מוצר/שירות חדשני שהושק לאחרונה שאמרת לעצמך "הלוואי שאני הייתי זה שמפתח ומשיק אותו"?

"כחובב טכנולוגיה, וכמי שמטמיע תהליכים טכנולוגיים אצלנו בכל התחומים, אני נפעם ממשקפי המציאות המעורבת Vision Pro של אפל. זה מוצר שיוביל לשינוי משמעותי בדרך שבה אנחנו משתמשים וצורכים מידע. זה לא רק מוצר חדשני, אלא גם מוצר מדויק לצרכי השוק וכזה שיצא בזמן הנכון – ולפעמים זה הרבה יותר חשוב מכל פרמטר אחר".

לסיום, נשמח להכיר אותך גם ב"אישי"...

"אני בן 41, נשוי + 3. לתפקיד הנוכחי נכנסתי לפני כ-4 שנים. קודם לכן התמחיתי בהקמה וניהול של חברות קמעונאיות בארץ ובעולם. יש לי תואר ראשון במנהל עסקים ותואר ראשון במשפטים, שניהם מאוניברסיטת רייכמן".

וכשיש לך זמן פנוי, מה אתה אוהב לעשות?

"אני חובב ספורט, בעיקר ריצה, אוהב מוזיקה ומנגן על גיטרה, ואוהב לאפות. בשנים האחרונות אני מעמיק בתחום התזונה, ומיישם את הדברים שאני לומד על עצמי ועל משפחתי".


תגיות