אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

ניצחון ראשון לאופנוענים: ועדת הכלכלה תדון בהעלאת תעריפי הביטוח

46 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
צריך לעודד שימוש ברכב דו גלגלי ולא ללכת נגד חוסך לכולם הרבה כסף , זמן , מקום
למה צריך להחזיק שתי מכוניות בבית. יש לי 4 ילדים ולאישתי רכב. עם רציתי יכולתי לקבל ממקום העבודה רכב קבוצה 2/3 שהעלות שלו לחברה ולי היתה אלפי שקלים. במקום זה עשיתי בגיל 43 רישיון לאופנוע עד - 125 סמק ושנה שאני נוסע יום יום לעבודה . הרווחתי זמן , כסף . המעביד הרוויח חיסכון של כסף , המדינה הרויחה פחות ביזבוז דלק רכב לוקח 1/10 אופנוע שלי 1/33 , זיהום אוויר . צפיפות בכבישים . אז למה ללכת נגד משהוא שעושה טוב לכולם . פשוט מטומטמים שם . צריך לעודד שימוש ולא להקשות . פשוט כולם מרווים . שוב זמן כסף זיהום אוויר צפיפות בכבישים חנייה . רק צריך טוב טוב להזהר .... שנה טוב וגמר חתימה טובה
חיים | 24.09.09
40.
כמו שרואים כאן מהטוקבקים ךרוב האנשים אין מושג על מה מדובר
1. חברות הביטוח בארץ קיבלו אחלה צ'ופר, כולם כולל כולם חייבים על פי חוק לקנות אצלם ביטוח, זה שוק סופר ריווחי בשבילם, הביטוח הזה לא כולל מרכיב אשמה לכן ככל שאתה פגיע יותר אתה משלם יותר. המצב הזה נראה גם למחוקק קצת מוזר, כי במצב כזה סמיטריילר יכול לבטח ב10 ש"ח לשנה (מה הסיכוי שהוא יפגע?) לכן יש כמה תיקונים, הבעיה ששכחו לעשות תיקון שיאפשר לבטח רוכבי אופנועים (הסטטיסטיקה מראה שרוב התשלומים של הביטוח הן על פגיעות באופנוענים ע"י מכוניות, באשמת המכוניות) מאחר ואף אחד לא רוצה להוסיף את מרכיב האשמה לביטוח, הרוכבים משלמים את המחיר על חוסר הזהירות של נהגי המכוניות (כל הסיפורים על אופנועים שמפתיעים נהגים הם למעשה סיפורים של נהגים שלא שמים לב ולא יודעים לכוון מראות, תשאלו את בוחני התנוע של משטרת ישראל). לא מאמינים? על פי נתוני משטרת ישראל (זאת שמידי שנה קונה לעצמה יותר מ50% מהאופנועים הכבדים שנמכרים בארץ) שוטר שיוצא למשמרת על אופנוע, הסיכוי הסטטיסטי שלו לסיים את המשמרת בלי להיות מעורב בתאונה עם נפגעים (כלומר הסיכוי שלו לא להפגע או לפגוע באחרים) הוא כפול מאשר בניידת רגילה, כלומר אופנוע של משטרת ישראל בטוח פי שתיים מניידת של משטרת ישראל. איך זה מסתדר לכולכם עם התאוריה???
אבי | 24.09.09
38.
אתם לא מבינים שזה לא קשור לתאונות של אופנוענים?
משרד האוצר רוצה להרוויח כסף על חשבון האזרח, וכשהאזרח משלם פחות מס בקניה ואחזקה של אופנוע אל מול רכב, האוצר מתעצבן!! מעל מאלף איש בעלי דו גלגלי - תחשבו כמה כסף יוזרם לקופת המדינה אם הם יקנו רכבים וישלמו דלק. השמרו לכם נהגי המכוניות - היום זה הדו גלגלי אחריהם זה ידו של האוצר תגיע אליכם.
תמר | 23.09.09
37.
ביטוח מדורג
כרוכב ללא עבירות ותאונות כבר 32 שנים אני מציע לדרג את עלות היטוח החובה. מבחינתי שבכל חיוש ביטוח לחברות הביטוח ינתן בהסכמה מראש של הרוכב דוח תאונות ועבירות מהמשטרה ויקבעו פרמטרים שיוזילו או ועלו את התעריף. עברות קשות כמו אור אדום, עצור וכיוצ"ב ייקרו לאין שעור את התעריף ויש בזה צדק הרוכב מסוכן, אני מאמין שזה אפשרי ואני מזכיר כי בפרמיית הביטוחים לרכבים אנחנו ממציאים אישורים על העדר תביעות לחב' הביטוח על מנת לבטח במקיף, אפשר ואפילו צריל להבדיל בין רוכב לרוכב. אני מניח שרוכב שידע שעבירת תנועה ו/או תאונה תעלה לו את התעריף יאט קצת ויחשוב יותר
מוש | 23.09.09
35.
בגלל שבארץ יודעים יותר מכולם אנחנו יוצאים טיפשים
נכון שהפלת"ד הינו חוק סוציאלי ממדרגה ראשונה אבל תעריפי ביטוח החובה מוכיחים יותר מכל כי הגולם קם על יוצרו. ביטוח החובה במתקונתו הנוכחית הפך ללא סביר וזה רק מקרה קיצוני שפורץ בחוצפתו ואוילותו בצורה של תעריפים לא סבירים בתחום האופנועים. גם תעריפי ביטוח החובה בענפים אחרים אינם סבירים וגבוהים משמעותית מהקיים בעולם. בישראל צרכים לאמץ מודל ביטוח חובה אחר כפי המקובל במדינות אחרות בגוש הארופי או בארה"ב. נהג יבטח עצמו בביטוח חובה שיתן מענה לנפגעי גוף בתאונות דרכים בהם לא ברור מי הפוגע ( כדוגמת קרנית )ובביטוח עצמי כנגד פגיעה בצ"ג גוף ורכוש. במידה וירצה בכך יוכל נהג לבטח עצמו בביטוח ריסק לטיפול רפואי עקב פגיעה בתאונה ונכות או חו"ח מוות מתאונה. צורת ביטוח זו תפתור את העלויות הגבוהות הנחוצות במתקונת של ביטוח החובה הנהוג כיום ומנגד תאפשר לנהג לבטח עצמו ברמות הכסוי המבוקשות על ידו בידיעה כי אם יגרום נזק לעצמו או לזולת מעבר לסכום הביטוח שרכש, ישא בנטל. אני קורה למחוקק לפעול ללא דיחוי ולבטל את החוק הלא סביר המהווה מס שהציבור אינו יכול לעמוד בו, אנו בהחלט יכולים לנסות להיות פחות מיוחדים וללמוד משהו מהגויים.
המעיין בכתובים | 23.09.09
33.
אל תטעו המאבק לא נגמר
גם אם בסוף לא יעלו את מחירי ביטוח עדיין אנחנו משלמים הון תועפות. באירופה למשל מכבדים את האופנוענים והקטנוענים בכך שהם מזהמים פחות ממכוניות ומשאיות ו"מתגמלים" אותם בביטוח מוזל. ופה הממשלה צריכה להתערב, לקחת מ"הפול" את המונופול ולאפשר לי בתור אזרח במדינה דמוקרטית לבחור היכן לבטח את הדו"ג שלי. ולפי הקריטריונים כמו שנקבעו לגבי המכוניות. בתור אחד שנוהג בדו"ג לעבודה וללימודים בכל יום וכל מטרותיו של הכלי הוא להביא אותי ממקום למקום - אני לא חושב שאני צריך לשלם כמו ילד בן 16-17 שרוצה לעשות שטויות בשטח. המאבק רק מתחיל ואני הראשון שאגיד למארגניו, תודה רבה שאכפת לכם וכל רוכב צריך להודות ולעזור במאבק- או...לארוז את הכלי בפלסטיק כדי להראות לנכדים שפעם גם בישראל היו אופנועים
שמואל | 23.09.09
31.
נקודה נוספת
אני נוהג על קטנוע 30 שנה. עד היום לא עשיתי תאונות(טפו טפו) ולא תבעתי את הביטוח. מה הם מנסים לעשות? ענישה קולקטיבית? לא מוכן לשים שקל מכיסי על חברי משפחות הפשע על הטי-מקסים הקטלניים שלהם, ולא על משתוללי הירידות לים המלח. שיפסקו לכל נהג לפי עברו ואחריותו. אתם למעלה - תכניסו את זה טוב טוב לראש. נניח שאני משלם "רק" 3000 ש"ח בשנה ביטוח חובה, כלומר שעד היום שילמתי איזה 100000 ש"ח(וזה עוד בלי ריבית)בשביל כלום, או , לחלופין, תמורת כיסוי חוסר האחריות של הרבה מאד עבריינים. אם זה לא מס אוונטה אז מה כן?????????
אנדי פיפקין | 23.09.09
30.
אם יש למועדון האופנועים ביצים כנסו...
צריך להפגש כמה עשרות רוכבים בבוקר ליד הבית של ענתבי ו"ללוות" אותו לעבודה בבוקר במהירות סבירה ובטיחוטית של 10-15 קמ"ש ולפקוק כל כביש שהוא נוסע בו כך גם בדרך הבייתה בערב, לעשות משמרות בוקר ערב, כמה ימים כאילו ותאמיניו לי הוא יבין אוהו איך שהוא יבין!
משה אופניק | 23.09.09
28.
ל-14 - אכן עולמך צר כעולם נמלה
עדיף שתשב בשקט ברכב הממוזג שלך ותמשיך לדאוג לטובתך האישית ולעולם הצר שלך, במקום לכתוב תגובות מטופשות שלא מוסיפות לך הרבה כבוד. כל אדם הגיוני ובר-דעת שעושה השוואה פשוטה עם שאר מדינות העולם המתוקנות, הגיע כבר מזמן למסקנה שריבוי כלים דו גלגליים רק משפר את מצב התחבורה ואיכות החיים והנסיעה של המשתמשים בכבישים. רק במדינה שלנו הגאונים שיושבים שם למעלה לא קלטו את זה עדיין, וחבל.
רוכב | 23.09.09
27.
ביטוח חובה הינו מוצר לכל דבר, לא מס. אסור לפוליטיקטים להתעסק בו.
לביטוח יש מחיר שוק. הרכיבה על אופנוע מסוכנת ולכן מחיר הביטוח יקר. כשם שלא נירצה שהכנסת תתעסק במחיר של מקררים או שולחנות, אל לה להתעסק במחיר הביטוח. קיימת דרישה של האופנוענים להוזיל את הביטוח שלהם על ידי ייקור ביטוח של בעלי המכוניות. זה כמו שהממשלה תורה לבעלי חנויות להוזיל את הטלוויזות ובמקום זה לייקר את מכונות הכביסה. זה לא צודק ולא סביר! לממשלה מותר לפעול באמצעות מיסים ומענקים, ולא באמצעות מחירי מוצרים. מצידי, שמחיר הביטוח יעלה כמה שצריך (מחיר השוק), ואם רוצים לספסד אופנועים, אז שהאוצר ירשום צק לכל בעל אופנוע. אבל לא לדרוש שבעלי המכוניות יספסדו את בעלי האופנועים.
שי | 23.09.09
26.
אתםנוסעים 100 קמ"ש בעיר, משתוללים כל הזמן ואנחנו נשלם?
מגיע לכם יותר 10000 זה זול, חבורת מטורפים מתאבדים וכשאני ראשון ברמזור עוקף אותי מימין קטנוע ונעמד לפני בתוך הצומת. אז תשלמו לפחות על השנים האבודות איך שהגדיר את זה שופט על מסיים תיכון שנהרג כשהוציא מהחלון חצי גוף.. ולא שכחתי את החוק המטומטם שמכונית תישא ביותר אחוזים מהאופנוע.
ע | 23.09.09
24.
אופנועים מעורבים הרבה פחות בתאונות
נכון שרוב התאונות נגמרות בפגיעות של הרוכב אבל יש הרבה הרבה פחות תאונות מאשר תאונות של מכוניות (ביחס לכמות כלי רכב כמובן). אתם לא מבינים שאם יפסיקו לרכב יהיו יותר מכוניות ויותר פקקים ועוד הרבה יותר תאונות ונפגעים? ומה שה יגרור? נכון - עליה במחירי הביטוח. בפועל חברות הביטוח לא מפסידות אגורה שחוקה יש להן כסף לכסות את כולם בחינם לחמש שנים. אופנועים צריכים להיות אינטרס גם של בעלי המכוניות או שתבלו כל יום עוד שעה שעתיים בכבישים.
ולנטינו | 23.09.09
23.
למספר 14
הסכום שציינת כאן מופרך! מעבר לזה, כל תאונה בין דו גלגלי ומכונית נחשבת אוטומטית כאשמת הדו גלגלי. האמת היא שלרוב מדובר באשמת נהג המכונית. חוץ מרוכבי שליחויות מחורעים, רוכבי הדו גלגלים הם נהגים טובים לאין שיעור מנהגי מכוניות. הם זהירים יותר, מיומנים יותר ועירניים יותר. חוץ מזה, תראה את התגובה מתחתיך להסבר מפורט יותר על מי עולה יותר ולמה... אף אחד לא צריך לשלם יותר. זה לוקש של הפול!!!
 | 23.09.09
22.
לא עליתם על הבעייה האמיתית - 75% מהתאונות באשמת הרכבים - בחישוב הזה יש להוזיל הביטוח!
ענתבי מוליך שילל ומנסה לכפות אג'נדה משלו תוך עיוות הנתונים. אם מתחשבים במי שגורם את הנזק ו(רכב ומשאית) לא מי שסופג אותו (אופנוע) הביטוח צריך להיות מוזל. לפי ההגיון של ענתבי המשאיות פטורות מביטוח - מתי נהרג נהג משאית בתאונה קשה? וכמובן הולכי הרגל צריכים לשלם פרמיה כי הם מתים בתאונות למרות שלא גורמים בעצם לנזק. רפובליקת בננות.
ענתבי מניפולטור כמו בפנסיה | 23.09.09
19.
ביטוח הדו-גלגלים והמחליטים עליו
כל המחליטים על עליית מחיר הביטוח אינם רוכבים יש להניח שהרכיבה נראית להם "כדבר המסוכן ביותר על הכביש" ולכן (מעבר לאינטרס הכלכלי) הם רואים חובה לעצמם "לעצור את הסכנה" כמו שלא נותנים לטייס פייפר/ססנה לבחור את מטוסי הקרב של חיל האויר אסור לתת למי שאינם רוכבים (מכירים את הנושא), לחליט עלעלות הביטוח יש לזכור שכבר הועברה החלטה שבמקרה של תאונה בין רכב לדו-גלגלי, תהיה חלוקת הביטוח 75% על הרכב ו 25% על הדו-גלגלי דבר שיוביל להוזלת הביטוח לדו-גלגליים מה עשו החוכמולוגים ?, הכניסו את ההחלטה לחוק ההסדרים, כלומר קברו אותה קבורת חמור כל זה למה ?, משום שלדו-גלגליים אין לובי בכנסת ! נוסיף לכך את הכס"תח המשטרתי, ה "ל" שמלמד איך לעבור טסט (ולא איך לנהוג) כוחן של חב' הביטוח וגופים אחרים (שרוצים "להרוג" את הדו-גלגליים) והתוצאה: עלות ביטוח דימיונית שמביאה לכך שרבים "מסבנים" ורוכבים ללא ביטוח ואילו המשלמים (השפויים ה"פראיירים") מפתחים שנאה למערכת הפוליטית משום שזו "זורקת אותם לכלבים" היתרון: בעקבות המחאה הולכת ונבנית קבוצה מובילה, שיש להניח שבאם המערכת הפוליטית לא "תעשה סדר בברדק", אותה קבוצה תוביל את הדו-גלגליים לפעולות שישבשו קשות את חיי הנהגים וכך יכריחו את האחראים "לשבת על המדוכה" "עד ליציאת עשן לבן" בברכת שנה טובה ונהיגה זהירה
חנן ריימן | 23.09.09
17.
לא מסכים אתכם בדיוק
אני לא יודע את כל הפרטים אבל אני כן יודע שביטוח חובה נועד בכדי להגן על הנהג ומה לעשות יחסית לכמות הקטנועים ואופנועים הם מעורבים ביותר תאונות העלולות לפגוע בהם לא בכלי הרכב על בנהג עצמו. אני בטוח שהדבר תופס פחות על קטנועים גדולים ואופנועים גדולים כי הם מוגנים הרבה יותר וגם חוץ ממקרים בודדים הם נוסעים הרבה יותר זהיר ,אבל אופנועי ה50 סמק האלה שנמצאים ברחוב כנהג רכב הם פשוט סכנה גם להם וגם לכל המעורבים על הכביש,עוקפים וחותכים בצורה לא חוקית לא פעם לא פעמיים ולא שלוש וזה מדהים שהם לא מבינים כמה פעמים אני הייתי צריך לבלום או להיזהר בכדי שהם לא יהרגו באותו הרגע. הביקורת שלי היא לא לכולם חס וחלילה אלה לכלל אלה שנוהגים בצורה כזו ולצערי יש לא מעט. אני לא יודע מה החישוב שעשו באוצר אבל אם זו תוצאה של מספר התאונות בכלי רכב דו גלגלי וכמה שהן עולות אז אני מסכים לחלוטין להעלות את מחיר הביטוח אבל כמובן עם הטבות ברורות לאלה שמעט או בכלל מעורבים בתאונות. אבל במקרה והמספרים מספרים סיפור שונה והמדינה שלנו שכבר הוכיחו מעל לכל ספק שהיא מעודדת רכב פרטי ולא חלופות כמו תחבורה ציבורית הולמת ורכב דו גלגלי חשמלי או לא...אז בהחלט המאבק שלכם צודקת וכמו שאומרים כנסו בהם. בלי קשר 50 סמ"ק מבחינתי הם סכנה וצרה על הכביש או כמו הכינוי שלי להם זבובים..
עדי | 23.09.09
15.
הנוסחה פשוטה מאוד:
ענתבי וחברות הביטוח טוענים שהפרמיות הקיימות נמוכות מדי ולא מכסות את עלות הסיכון... אז ככה. שיישבו פרנסי ישראל וייחשבו: 1. כמה עולה בשנה לתקן ולבנות תשתיות כבישים לעוד 50000 מכוניות. 2. כמה עולים נזקי הזיהום של עוד 50000 מכוניות. 3. כמה עולה לבנות עוד 50000 מקומות חניה . 4. כמה עולה לפקח על עוד 50000 מכוניות שחונות שלא כחוק. 5. כמה עולים הנזקים של פקקים כתוצאה מתוספת של עוד 50000 מכוניות על הכביש. בסוף החישוב שיבינו שזה מה שהם !לא! צריכים לשלם כל עוד יש מי שנוסע על דו גלגלי...וזה רק בגוש דן! ככה בקלות יבינו שם למעלה שאפשר, צריך, כדאי ורצוי לסבסד ביטוח לדו-גלגליים. מה גם שטענות ה"פול" - מונופול הביטוח הישראלי - מופרכות, אחרת אי אפשר להסביר את עלות הביטוח הנמוכה לדו גלגלי בחו"ל! בלתי הגיוני בעליל להגיד לבחור מן היישוב שרוכב על דינק 125 סמ"ק חדש שיישלם 4000 שקל ביטוח חובה בשנה - שליש מעלות הרכב שלו. נראה אותם אומרים למישהו שקונה טויוטה קורולה שיישלם 30000 שקל בשנה...
כפיר | 23.09.09
14.
עכשיו שזה בכנסת-אתם תשלמו אפילו כפול מהמוצע!!אתם צריכים לשלם!!!!
אין שום סיבה שכלל אזרחי המדינה בעלי הרישיון (2 מיליון איש) יממנו מכיסם את ההפרש של ה-200,000,000 שכל שנה אתם דופקים מהתקציב הלאומי עקב תאונות אובר מה שאתם מכניסים בביטוח חובה (ז"א - יש מינוס של הכסף הזה בתקציב). יש לכם בעיה ספציפית בתל אביב? תתמודדו!!! תל-אביב ותל-אביבים זה לא המדינה כולה! אתם הטוסטוסים נוסעים כמו מטורפים,עוקפים מימין ומשמאל, חותכים מכוניות. אם 20% מכם לא יסעו בטוסטוס עקב הביטוח - זה רק יפנה מסלולים ויהיו פחות תאונות! סעו בתחבורה ציבורית, רכבות. חניה יש בשפע במדינה - אז בתל אביב אין.תתמודדו!!!
אביתר | 23.09.09
13.
לא היה צריך בכלל להפגין היקור התעריף הביטוח לא הגיוני ולא מתקבל על הדעת .
10.000 ש"ח לשנה ביטוח לאופנוע לא נשמע בעולם כולו זה טירוף קשה להאמין איפה כל המוחות של חברי הכנסת שרים ממשלה איך בכלל מישהו יכול לעלות בדעתו תעריף כזה אם זה לא היה רציני הייתי חושב שזה הדיחה.
פליקס | 23.09.09
9.
להחליף תכותרת ל"ניצחון ראשון לנהגים"
מטרת המחאה היום הייתה להראות מה יקרה במידה והרוכבים יאלצו לעבור למכוניות, יותר פקקים יותר זיהום פחות מקומות חניה ואם נתרגם את זה לתכלס מבחינת אנשים- זה אומר שכולם יצטרכו לקום "קצת" יותר מוקדם לעבודה ולחזור "קצת" יותר מאוחר הבייתה ואם אני לא טועה אז עדיין לא משלמים על זמן הגעה לעבודה או על הזמן שלקח לנו לחפש חניה או על הזמן שאבד בבפקקים שיכולתי לשבת בבית עם המשפחה. בסופו של דבר כולם מפסידים מהעלאת הביטוח לאופנועים (חוץ מחברות הביטוח כמובן).
ירון  | 23.09.09
3.
צר עולמו של ענתבי כעולם נמלה. הוא לא רואה את הפרספקטיבה הרחבה
לי אין בעיה לשלם גם 20,000 ש"ח ביטוח. אבל אז, אני אהיה האופנוען היחיד בישראל. המדינה המפגרת שלנו הזניחה תשתיות ותחבורה ציבורית וכתוצאה מכך, עומס התחבורה בישראל מזעזע. הדבר היחיד שיכול לפתור את זה בטווח הקצר והבינוני הוא דו-גלגלי. בשביל זה צריך לעודד וזה אומר שהעלות תהיה אטרקטיבית מאד ביחס למכונית. את זה אפשר לבצע אם נהגי המכוניות ישלמו קנס על בחירתם לסתום את הכבישים, לזהם בסדר גודל יותר מדו-גלגלי ולצרוך אנרגיה באותו יחס. לפיכך, נהגי מכוניות צריכים לשלם 500 ש"ח יותר בשנה כדי לסבסד את רוכבי הדו-גלגלי. כולם ירוויחו מזה, במיוחד נהגי המכוניות שהגודש בכבישים ירד והם יעמדו פחות בפקקים ויחסכו דלק (גם תהיה להם יותר חניה). אבל ענתבי, נהג המכונית העיוור חרש, לא מצליח לראות את זה. חבל, בחור אינטליגנטי, למרות שהוא אוטיסט.
אופנוען | 23.09.09
2.
זה באמת לא הגיוני שאנחנו צריכים לשלם מחיר כזה יקר על ביטוח חובה
לי יש קטנוע ואני כל שנה משלם ביטוח חובה כמעט פי 2 מעלות הקטנוע... לדעתי זה שבאזור המרכז ובעיקר בתל-אביב אנשים נוסעים באופנועים מוריד את עומסי התנועה שגם ככה הם בלתי נסבלים. כל הכבוד לכם על המאבק מחזיק לכם אצבעות. יוסי
יוסי | 23.09.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת