אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

אלון מאסק: "עד סוף 2017 כל רכבי טסלה יהיו אוטונומיים לחלוטין"

47 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

42.
הכל בטסלה מתקדם כל כך וכל כך לפני
הכל בטסלה מתקדם כל כך וכל כך לפני כולם. וגם עושה טוב על המצפון. זה מה שנקרא מיתוג מוצלח. אפשר להתעלם מתרבות עסקית קלוקלת כל עוד זה עטוף בעטיפה של לעשות טוב על המצפון וחדשני. בשנות ה- 80 זו הייתה סלחנות כלפי "זאבים מוול סטריט" והיום זה "טק ברו'ס" מסיליקון ואלי. 
Tooth | 23.10.16
41.
משום מה שכחת להזכיר את כמות ההזמנות של
משום מה שכחת להזכיר את כמות ההזמנות של המודל 3, והעובדה שהם לא בקשיים, אלא הוציאו כסף על בניית מפעל שלאף מתחרה אין - המפעל הגדול בעולם לייצור סוללות לרכב. לכל מתחרה אחר ייקח 3-4 שנים לייצר מפעל בסדר גודל כזה וזה הכרחי על מנת לייצר כמויות של רכבים חשמליים בזול והרבה. את הסובסידיה של טסלה הם החזירו - אבל יש להם ייתרון על פני מכוניוצ מונעות בדלק והוא ההנחה שמקבלים על קניית מכונית ידידותית לסביבה. 
dimidimidimdim | 23.10.16
39.
טסלה אמרו שיהיה ניתן בעתיד לשדרג את המחשב
טסלה אמרו שיהיה ניתן בעתיד לשדרג את המחשב שמותקן במכונית שיוצאות מהיום מקו הייצור בעלות קטנה אם בכלל יצטרכו לעשות את זה (בניגוד למכוניות ישנות יותר שעלות השדרוג שלהם לחבילת החיישנים החדשה תעלה יותר מהרכב עצמו לכן אין את האופציה הזאת . לפי הכתבה נראה כאילו טסלה פחות בטיחותית מרכב רגיל , היו אולי מספר תאונות קטלניות בטסלה אבל ברכבים אחרים לא?. למעשה טסלה היא אחד הרכבים הכי בטיחותיים שקיימים יחסית לשאר הרכבים ועם הזמן ועדכוני התוכנה היא תהיה יותר ויותר בטיחותית.
Tooth | 22.10.16
37.
יו איזה כתבה מוטעת, המכונית של טסלה סופר
יו איזה כתבה מוטעת, המכונית של טסלה סופר בטוחות והם הישיגו 5 כוכבים במבחני בטיחות, החומרה שהותקנה תאפשר עם הזמן באמצעות עדכון תוכנה נסיעה אוטונומית לחלוטין, החיישנים של המצלמות והראדר לא יתישנו כי הם החלק הפשוט,אל תשכחו שלבני אדם יש רק שני עיניים, בכל מקרה אם יצטרכו בעתיד לשדרג את המחשב יוכלו לעשות את זה בקלות, על פי דברי אילון מאסק. מה שצריך לעבוד עליו זה התוכנה שתהיה מוכנה לנהיגה של "טייס אוטומטי" בדצמבר ונהיגה אוטונומית לחלוטין מחוף לחוף עד סוף שנה הבאה, והם יחכו רק לאישורים הרגלטורים לשחרר את העידכון, תחשבו איזה כיף יהיה לבן אדם שקנה את המכונית היום לקום בוקר אחד עוד שנה או שנתיים אחרי עדכון תוכנה ולגלות פתאום שהמכונית שלו יכולה להסיע אותו לעבודה ואס לחזור הביתה ולהסיע את הילדים לחוגים.
Tooth | 22.10.16
36.
שומר נפשו ירחק מטסלה. הם רימו נהגים בכך
שומר נפשו ירחק מטסלה. הם רימו נהגים בכך שהבטיחו שיש להם רכב אוטונומי וגרמו לתאונה קטלנית שבה נהרג אדם.  טסלה ידעה שהטכנולוגיה עדיין לא מוכנה אבל כדי להאדיר את המניה שלה ואת אלון מאסק היא הצהירה שהרכב כבר היום אוטונומי (ועכשיו הם מודיעים שבעוד שנה).  לפחות מובילאיי, וולוו, טויוטה, אאודי וגוגל חכמים יותר והודיעו שרכב אוטונומי יקח לפחות עוד 5 שנים. 
Planet | 21.10.16
35.
טסלה על כרעי תרנגות , לפני פשיטת רגל
טסלה על כרעי תרנגות , לפני פשיטת רגל . השורטים עליה עלו לשמים . לאחר רכישת סולר סיטי , מהלך שחטף ביקורת קשה מכל המומחים באמריקה , נגמרו לטסלה המזומנים בדיוק בזמן שהיא צריכה אותם כחמצן לנשימה היות ונדרש ממנה עכשיו להכפיל את הייצור של המכוניות השונות פי שניים . היא עומדת בתחרות קשה כיום עם מספר חברות גדולות שהחלו לייצר גם הם רכב חשמלי . הטכנולוגיה של המצברים שלה לרכב החשמלי כולה של פנסוניק ולכן הקמת המפעל הענק שלה למצברים בנוודה עומד להיות כנראה פיל לבן . בכל מקרה סולר סיטי שקוראים לה בארהב בלעג "חברת גגות"  לקולטי שמש , וגם טסלה ליצור מכוניות חשמליות חיות בינתיים מהסופסידיות של ממשלת ארצות הברית . אם טראמפ ייבחר לנשיא , זה גם יהיה הסוף של שתי החברות האלו . האינפורמציה שפורטה כאן נאספה משלושה עיתונים כלכליים ידועים בארצות הברית . מומלץ לרוכשי מניות להזהר ולהמתין בינתיים מהשקעה בטסלה ובסולר סיטי !
Trumpet | 21.10.16
32.
גוגל טרנסלייט היא דוגמא רעה מאוד, מהמון סיבות.
גוגל טרנסלייט היא דוגמא רעה מאוד, מהמון סיבות. 1) כמה כסף מושקע בפיתוח של גוגל טרנסלייט? אני חמור אם מדובר ב1% מהמושקע בטסלה 2) בניגוד לנאמר כאן, שפות הן נושא הרבה יותר קשה לניתוח אנליטי מאשר מצב נתון בכביש (ויהיה דינמי כלל שיהיה - זה בכלל לא רלוונטי). לעיתים קרובות אנו משתמשים בשפה באופן לא תקני, תלוי הקשר, תלוי תרבות וידע מוקדם של המשוחחים ומשתמשים באינטונציה והבעות פנים כדי להשלים מלל שבכלל לא נאמר. אנו עושים זאת גם בכתב - כשאנחנו קוראים אנחנו מדמיינים את הכתוב בקול הדובר עם האינטונציה האישית שלו. נסו לקרוא התכתבות ווטסאפ של מישהו שאתם לא מכירים מלפני שבוע-שבועיים וראו כמה זה מסובך אפילו כשאתם דוברים את השפה והניב הספציפי. 3) אף אחד לא אמר שמאחורי ההגה של טסלה מודל 3 לא ישב נהג. להיפך - אתם מוזמנים להיכנס לכל מצגת של טסלה. גם טייס משתמש במערכת אוטונומית לחלוטין אבל נוכח שם כדי לוודא שהיא מתפקדת נכון ולהתערב במקרה הצורך. ולא - זה לא דומה למערכת היום שהיא רק מסייעת ובמצבים רבים לא מאפשרת בכלל מצב אוטונומי. 4) הכפלת כמות המידע כדי לשפר אחוז - עם כמות המידע שטסלה אוספת כל יום - זו משימה לא כזו מורכבת... 5) ברור שיש אנליסטים שחושבים שלוח הזמנים מוגזם, וברור לכולם שהיעד של סוף 2017 הוא לכל הפחות שאפתני. אני רק אמרתי שרוב האנליסטים לא מבינים בכלל את הנושא וחלקם - כמו אלו המתבטאים כאן - חושבים שזו משימה בלתי אפשרית...
homeless1984 | 21.10.16
30.
בינה מלאכותית יכולה לעבוד רק במצב נייח. בתנועה
בינה מלאכותית יכולה לעבוד רק במצב נייח. בתנועה בעיקר בכבישים, היא תהיה אסון לתעבורה. הגולם הנקרא מכונית אוטונומית, יגרום למס' תאונות ביום אחד, כמס' התאונות במשך כל השנה, כיום. גולם נותר גולם גם אם הוא עובד על חשמל.  יש גם את עניין חב' הביטוח, אף מדינה לא תסכים לתת לגולם להוביל, ללא נהג אנושי צמוד. 
Plane | 21.10.16
29.
גוגל טרנסלייט למשל לומדת משימה הרבה יותר פשוטה
גוגל טרנסלייט למשל לומדת משימה הרבה יותר פשוטה מאשר הבנה חזותית - תרגום. זה לא תמיד דורש הבנה (ולכן יש הצלחה מסויימת). ובכל זאת היא נכשלת במבחנים די פשוטים. מה שכן הוא שאם כל הרכבים על הכביש יהיו אוטונומיים למחצה כמו עכשיו, הם יוכלו לתקשר זה עם זה ולמנוע תאונות, כפי שנעשה במרחב האוירי. בלי זה המשימה מאוד קשה. וזה עדיין לא פותר את הסכנה להולכי רגל, רוכבי אופניים, סכנה מחיות שחוצות את הכביש, היכולת לקרוא שלטים וכו.
Anchor | 21.10.16
28.
תתפלא אבל יש אנליסטים שמבינים מה זה מערכות
תתפלא אבל יש אנליסטים שמבינים מה זה מערכות לומדות ובעלי השכלה בתחום. מעבר לכך יש גם מבקרים מתוך המערכת בעלי נסיון רב יותר בתחום מאשר רוב אם לא כל עובדי טסלה. ראה כריס אורמסון או ראג' ראג'קומר (מומחים לרובוטיקה מ- או לשעבר מקרנגי מלון שנחשבים מומחים לנושא זה) שמכירים את המערכות ויודעים את המשוכות. הם מדברים על 2021 כי תאריך שאפתני ולא ריאלי למכונית אוטונומית אוניברסלית שתדע להחליף נהג אנושי בכל מקום שנהג אנושי נוהג כיום. מערכות לומדות לא תמיד מכפילות עצמן, זה ממש לא נכון. יש מערכות שבשלב מסוים נתקעות. דוגמא לכך היא גוגל טרנסלייט. לפני שנתיים בערך אמרו שבשפות מסוימות הם צריכים להכפיל את כמות המידע בשביל לשפר דיוק באחוז לערך.
Submarine | 20.10.16
26.
אתה מצדיק את דבריי.  טסלה משתמשת בביטוי "טייס
אתה מצדיק את דבריי.  טסלה משתמשת בביטוי "טייס אוטומטי", מדוע בכתבה הזו אילון מאסק מצוטט: ""עד סוף 2017 כל רכבי טסלה יהיו אוטונומיים לחלוטין", שהרי הוא לא משתמש בבטוי הזה ולכן הציטוט אינו מדויק. הכתבים לא צריכים לשתף פעולה עם חברות שמטרתן להכניס ביטויים שגויים ולגרום תודעתית למחשבה שהמערכת שונה מטייס אוטומטי.
Wheel | 20.10.16
25.
קודם כל על המטוס נמצא הטייס. בוא נראה
קודם כל על המטוס נמצא הטייס. בוא נראה אותך טס עם המשפחה, ללא טייס רק על אוטומט. לא קיים בתבל כולו נוסע אחד שיסכים לטוס ללא טייס. בטוח שלא תסכים גם אתה לטוס ללא טייס. לטוס עם גולם, חוסר אחריות מצד הנוסעים. האוטונומית אין לה עתיד ללא נהג כמו שלמטוס לא ימריא ללא טייס. 
Ducky | 20.10.16
24.
טסת פעם לחו"ל? אז הפקרת את חייך לטייס
טסת פעם לחו"ל? אז הפקרת את חייך לטייס אוטומטי. אין הבדל מהותי בין המערכות אלא ברמת הניסיון של המערכות ביחס לאתגר - ואת זה טסלה מפצחת בזריזות - בגלל שהיא משתמשת בצי מטורף של מכוניות (של לקוחותיה) שאוספות עבורה מידע אמיתי מהכבישים. כל מכונית שנכנסת לסיטואציה "חדשה" מבחינת המערכת - מאפשרת ללמד את כל שאר המכוניות כיצד להתנהג בסיטואציה דומה בעתיד. האנליסטים שחושבים שזה שאפתני להפוך תוך שנתיים מערכת "מסיעת" לנהיגה למערכת אוטונומית - לא מבינים את המהות של מערכות לומדות. מניסיון במערכות לומדות אחרות - אפשר לומר שמערכת בפריסה כזו לכל הפחות מכפילה את יכולותיה כל רבעון. אם היום המערכת תעשה תאונה אחת למיליון ק"מ נסיעה - תוך שנתיים וחצי תהיה תאונה אחת למיליארד ק"מ - וזה הרבה פחות מנהג אנושי...
homeless1984 | 20.10.16
20.
מי שעוקב מקרוב אחרי מאסק מבין כי האיש
מי שעוקב מקרוב אחרי מאסק מבין כי האיש מגלומן.  הרבה הצהרות בכל התחומים- ומעט מאוד קבלות בינתיים. חברת טסלה שורפת מזומנים בקצב רצחני בינתיים. כל התמחור שלה על ידי השוק הוא של חברה ההיטק ולכן הוא יוצא כל פעם בהצהרות מגלומניות .....אף על פי שטסלה רכב נהדר החברה נסחרת בשווי מטורף 
Puzzle | 20.10.16
17.
טסלה משתמשת בשם "טייס אוטומטי". בגרמניה ביקשו ממנה
טסלה משתמשת בשם "טייס אוטומטי". בגרמניה ביקשו ממנה להפסיק להשתמש בשם הזה. מערכת אוטונומית הוא השם המקובל בתעשיה. יש מספר רמות של אוטונומיות, מ 0 (התרעות בלבד) ועד 5 (הנהג מספק הוראות נסיעה ויעד בלבד). ותניח לכתבים בישראל, הם עובדים מספיק קשה
Seahorse | 20.10.16
12.
רק בישראל הכתבים קוראים למערכת הזו מערכת אוטונומית.
רק בישראל הכתבים קוראים למערכת הזו מערכת אוטונומית. בארה"ב ובחו"ל הן נקראות 'טייס אוטומטי'. החברות מנסות לשנות את התודעה. חבל שבארץ הכתבים מולכים שולל על ידי החברות. מוביל איי לא הצליחה לגרום לשינוי השם בארה"ב. 
Wheel | 20.10.16
3.
כל הדדליינים האלה לא בשבילנו. כשהוא אומר עד
כל הדדליינים האלה לא בשבילנו. כשהוא אומר עד 2024 מאדים, עד 2017 רכבים אוטונומיים, זה בשביל העובדים של טסלה וספייסאקס - הם גאונים, הם מחפשים אתגר, וכשאלון נותן להם אתגר בלתי אפשר פעם אחר פעם - הם יקרעו את התחת בשביל להביא אותו לידי מציאות. במקרב הכי גרוע הוא יכול (כמו שהוא עשה בעבר) לדחות את הדדליין בכמה חודשים, אבל העובדים עדיין ימצאו עניין בקושי ליישם משהו כל כך מהר. יכול להיות שהעובדים שלא מסוגלים לעבוד תחת לחץ יעזבו וזה טוב - זה מעין סינון. כמה כוח יש בהכרזות כאלה על כוח העבודה - הבנאדם יודע מה הוא עושה, גם כשהוא מכריז על משימות בלתי אפשריות, אין עובד שלא יקפוץ על האתגר
dimidimidimdim | 20.10.16
1.
זה לא עניין של "טכנולוגיה". זו בעיה מתמטית
זה לא עניין של "טכנולוגיה". זו בעיה מתמטית תיאורטית. כדי לפתור את בעיית הראיה וההבנה הדרושות לנהיגה בחיים האמיתיים (בלי כוכבית ובלי אותיות קטנות ובלי אבל) צריך הרבה יותר ממה שהמזליקו שמכר אפליקציה לתשלום באינטרנט מסוגל לתפוש במוחו המוגבל. מי שיש לו אפילו קצת הבנה תיאורטית בתחום לעולם לא יצא בהכרזות כה מופרכות. אולי בעוד 30 שנה נתקרב למטרה. בטוח שלא נהייה שם עוד שנה.
Button | 20.10.16
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת