אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

בדיקת "כלכליסט" - המרוויחים מהורדת מס הקנייה: היבואנים

21 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
למה מתלוננים על היבואנים? האוצר/ממשל מקבל רכב על כל רכב שאנו קונים
85% + כ 30% מע"מ(המע"מ מחושב על הסכום של הרכב + מס הקניה) כך שצרכן פרטי קונה רכב אחד לו ורכב אחד למדינה(ועוד מוסיף להם קצת דמי כיס) האוצר חושב שאחרי שקבע מיסים מטורפים ויוריד כמה אחוז הוא יצטייר כמגן העם? הממשלה עושקת את האזרחים ומטפחת עיוותים על מנת ליצור זרם הכנסות שלפי מבחן התוצאה לא מגיע לציבור. לא מפתחים תחבורה ציבורית כדי שלא תהיה ברירה לאנשים והם ימשיכו לקנות רכבים(באוצר מחשבים את הפסד ההכנסות כתוצאה מכל מהלך ומה יפצה על אובדן ההכנסות) וגם הגולם ששמו חברות הליסינג קם על יוצרו והמחיר יקר ב 30% לפרטיים, כדי ששווי ציי הרכב שלהם יהיו גבוהים ממחיר הקניה שהם קונים כך שהם יכולים לקבל 100% מימון.
עובד | 30.11.09
17.
סופסוף מישהו הרים את הכפפה..
שוב ושוב הציבור הישראלי נופל קורבן להבטחות הממשלה וחושב שאולי הפעם ילכו לקראתו. הגיע הזמן להביע עמדה ופשוט ל-א (!!!) לקנות מכוניות חדשות! כנסו ליוזמה הברוכה הזו - nonewcar.co.il ותלמדו איך אפשר ליצור את השינוי. יש לאתר גם קבוצה בפייסבוק - http://www.facebook.com/group.php?gid=167965933877&ref=search&sid=100000434490579.2662546097..1
מיקי | 30.11.09
16.
סך ההוזלה פחות מ2 והשאר הולך לכיסם או לסיבסוד גדול יותר של ציי הליסינג.
"הורדת המס החלה על מכוניות עממיות מתקזזת עם ביטול הטבת המס על בקרת יציבות".. בואו נראה - 2500ש"ח ממכונית שעולה כ120000ש"ח?... היבואנים עבדו על האוצר ובמיוחד על ציבור הרוכשים בעיניים. סך ההוזלה פחות מ2 והשאר הולך לכיסם או לסיבסוד גדול יותר של ציי הליסינג.
אבי | 30.11.09
12.
התרגיל שמגלגל כספים בחזרה לאוצר
וח_ רהגיל משרד האוצר עשה תרגיל בכסף וביחצ"נות נערי האוצר "הורידו" מיסים, היבואנים משלשלים את את הרווחים המוגדלים אבל חלק גדול מהרווחים מוחזרים בחזרה לנערי האוצר בצורת מס הכנסה ומה יצא, מכל הסיפור היבואנים הם הכי רעים ונערי האוצר מלאכים
איציק | 30.11.09
8.
אל תיקנו
במקום להתלונן מי מרוויח ומי לא פשוט אל תקנו רכבים חדשים וכך תגרמו ליבואני הרכב לא רק להוריד מחירים אלא להתחנן לצרכנים שייקנו. הכח אצלנו הצרכנים , רק יש המון אנשים שלא מבינים את זה , אל תקנו רכבים חדשים ותראו איך המחירים צונחים , היצא וביקוש פשוט מאוד , לא יהיה ביקוש המחירים ירדו, אנשים ימשיכו לקנות בטירוף והביקוש יהיו גדול אז המחירים אף פעם לא ירדו. אותו הדבר בדיוק עם מחירי הדירות החדשות
אלי | 30.11.09
7.
מס פרוגרסיבי
אם אמת כוונת האוצר בהורדת מס הקניה, מן הדין היה להשית מס פרוגרסיבי. כזה שייטיב עם השכבות החלשות... כך למשל רכב סולידי עד 150,000 ש"ח שיורידו את מס הקניה בשיעורים גדולים (30% למשל ) יותר ורכב יוקרה בשיעור נמוך ו/או בכלל לא. כי בלאו הכי המשווקים אינם מגלגלים את ההנחה לרוכשי רכב יוקרה מחד, ומאידך אלה היכולים להרשות לעצמם רכב יוקרה... לא ייפגעו באופן שאין באפשרותם לממן אותו. אבל בשביל זה צריך "ראשית מעשה במחשבה תחילה"
רנ | 30.11.09
3.
האם יש מישהו בממשל הישראלי שעוסק בחוסן לאומי?
האם יש מישהו שבודק את התסיסה והבעבוע בקרב שכבות כל כך רחבות בציבור הישראלי? אותו ציבור שנשחק עד דק עם מיסוי דרקוני, שוק לא-משוכלל ומערכת חינוך מתה? ובמקרה הזה, כיצד יתכן שיבואניות הרכב - גילדה שמרוויחה מיליונים מהבורות והטפשות של הצרכן הישראלי - משלשלת לכיסה עוד כמה אלפי שקלים על כל מכונית שהיתה אמורה להיות מוזלת לצרכן? להזכירכם - מחירה של מכונית בסיסית בישראל הוא למעלה מפי שניים ממחירה של מכונית דומה באירופה (דומה, לא זהה - הרכבים שנמכרים בישראל מיועדים לשווקי העולם השלישי).
המוכיח בשער | 30.11.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת