16. בצבא אני לא יוכל לטוס במטוס לנהוג בגיפ שלא לדבר על טנק מה נראה לשר הזה גיל 20 למה לא גיל 35 וגם כן מה זה למה אין מספיק נערים אחרים שיכולים לנהוג כמו שצריך אז מה בא לי איזה שר מתוסכל ורוצה להוציא את העצבים שלו עלינו זה החוק הכי מטומתם ששמעתי בחיים שלי בן 16 | 15.11.09 (ל"ת)
15. בחור חריף אני חשבתי עד עכשיו שהקודמים לו היו מבריקים, אבל הבחור הזה עולה על כולם. איך מצליחים למצוא את הנפלים הגדולים ביותר ולהושיב אותם כשרי תחבורה? מיקי | 15.11.09 (ל"ת)
14. להעלות לגיל 18 גיל קבלת הרישיון צריך לעלות ל-18 גיל הגיוס. אם יכולים לשרת ולהשתמש בכלי נשק, יכולים גם לנהוג, לא צריך להגזים לכיוון השני | 12.11.09 (ל"ת)
13. לצערי אני מסכים עם ההצעה אבל בשילוב של מגיב 3 זה יהיה דבר חכם-לא ענישה כללית כל הסיפור של הוצאת רישיון בגיל מוקדם היה כתוצאה של אי הבהרות התקנה אומרת שאפשר יהיה להוציא רשיון בגיל 17 אבל לנהוג עם מלווה למשך תקופה של 6 חודשים כל זה נעשה בזמנו תחת מכבש לחצים של מורי הנהיגה הבטלנים האלה שלא מלמדים נהיגה אלא מלמדים איך לעבור את הטסט כל הזמן רואים אותם מברברים בטלפון ומחשפים את התלמיד הנוסף או עוד שיעור לתלמיד קיים לדעתי אותם צריך לחנך וללמד איך ללמד נהיגה ואחר כך לבוא לתלמידים בטענות אני תומך התגובתו של מגיב 3 מאוד - זה יהיה עצד חכם ולא ענישה קולקטיבית hawk | 11.11.09 (ל"ת)
12. המשמעות המעשית היא דחיית גיל הרשיון ל-22 מעבר לגיחוך בכך שבחור בן 19 יוכל לנהוג בטנק אבל לא באוטו, או יוכל להטיס מסוק ולא לרכוב על טוסטוס, הרי שבאופן מעשי כל חייל שמשרת ביחידה סגורה, כלל לא יוכל ללמוד נהיגה עד השחרור שלו מהשירות הצבאי. המשמעות היא כמובן דחייה בפועל של גיל מתן הרישיון ל-22 ואף 23. יוצא שאדם יוכל להיבחר לכנסת (באופן תאורטי) ואף להתמנות לשר התחבורה לפני שהיתה לו שהות ללמוד נהיגה. אין ספק שההברקה של שר התחבורה שלנו היא פשוט מופת לחשיבה עמוקה וניתוח חריף. גיורא | 11.11.09 (ל"ת)
11. בטח. בתנאי שלטייס וטנקיסט יהיה מסלול מזורז לרשיון! רק תחשבו קצת לפני שאתם ממליצים בדיחה באופן כללי! ובפרט בארץ | 11.11.09 (ל"ת)
10. לא הגיוני אין צורך בחוקים ועונשים כולקטיביים, כל אדם בכל גיל שיתפס נוהג שיכור, רשיונו ישלל (חודש, שנה, שנתיים)ע"פ הזמן שיקבע זיוה | 11.11.09 (ל"ת)
8. רק בישראל לראות שר אומר דברים כאלה גורם לי לחשוב על כול פעם שישבתי בכיתה ושאלתי למה אני צריך את זה,הרי הוא הוכחה שלא צריך שכל כדי לקבל משכורת טובה. 1.צריך לטפל בכבישים בארץ הם במצב גרוע. 2.נהיגה מונעת צריך להיות חובה ולא לחכות עד עברת תנועה חמורה כדי לשלוח אדם ללמוד תוצאות של נהיגה מסוכנת. 3.פה אני שמח להיות נהג בצבא.במקום לדבר על מה עושים במצב של החלקה/בלימת חרום וכדומה תבנו מגרשים ותדרשו מהתלמידים לעבור מצבים כאלה בסביבה מבוקרת לפני קבלת הרישיון. לא חסר עוד דברים שאפשר לעשות אבל אין הבדל בגיל בין נהג בין 30 ונהג חדש לדוגמה: נהג בן 30 יעבור על המהירות המותרת כי הוא מאחר לעבוד/הבית. נהג בין 17 יעשה אותו הדבר רק בגלל שהוא רוצה "להרגיש את האוטו" אדרנלין ופוזה . ההבדל שבנהג בין 17 אפשר לטפל ולתת לו מקומות שיאפשרו לו לעשות את זה. ac7x | 11.11.09 (ל"ת)
7. ככל שילמדו נהיגה בגיל מוקדם כך יהיו נהגים טובים יותר כמו בספורט וכמו בשפות להתחיל מוקדם. ישראל כץ אולי תחשוב הפוך. כמו בלימוד שפות כמו בספורט. ככל שמתחילים יותר מוקדם כך הקליטה יותר טובה והופכים למקצוענים. כל המדינות המתקדמות בעולם מאפשרות נהיגה כספורט מגיל 5 נהיגה היא תרבות היא דרך חיים ויש להקנות אותה מגיל מוקדם. מי שמתחיל לנהוג בגיל 20 לעולם לא ידע לנהו. כאתה צעיר הנהיגה הופכת לטבע שני.. ספורט מוטור,י מיומנות ושליטה מגיל 5 . הפחדות גורמות לחוסר ביטחון. ובהכרח לפחד מהכביש. ומי שמפחד טועה ועושה תאונות. דן | 11.11.09 (ל"ת)
6. אני בן 25 ומעולם לא חרגתי מן המהירות המותרת(מעל 10 קמ"ש), מעולם לא קרה שלא צייתתי לתמרור עצור/רמזור... וזה כך מגיל 17 כאשר קיבלתי את הרישיון. לעומתי יש רבים מבוגרים ממני שנוהגים בחוסר אחריות. אני לא הייתי רוצה להיות במצב בו אני מופלה רק על רקע גיל. מי בכלל קבע שבן 30 כשיר ובשל יותר להתחיל לנהוג מאשר בן 17?!? אני לא חושב שאפשר לקבוע זאת בצורה גורפת שמי שמתחיל ללמוד לנהוג בגיל מבוגר יותר יהא נהג טוב וזהיר יותר. ייתכן ואני טועה, אולם אשמח אם חבר כנסת או שר יבסס דבריו ע"פ מחקרים או עובדות מהותיות המצדדות במסקנתו ולא מפריח לאוויר דברים בעלמא ללא שום ביסוס או הצדקה. בשנים האחרונות אני מקבל את התחושה שנבחרי העם שלנו הולכים נגד העם ומחפשים להטיל עליו גזירות כנגדו. מעולם לא חשבתי שאני אצטרך לשלם כלכך הרבה כסף על מים. מעולם לא חשבתי שאני אצטרך לשלם כלכך הרבה מיסים על ההכנסה שלי, על הרכב, על הטלויזיה., על הבית.. היום במדינה יש לך הכנסה מסוימת ואפילו אם זו הכנסה נאה ביחס לממוצע במשק - המדינה ממשיכה לנגוס ולנגוס לך בהכנסה מכל כיוון, אם זה להעלות את תעריפי הבריאות, להפחית בסל התרופות, לבטל הטבות שמגיע לך, לא להעניק לך את ההכנסה האמיתית שאתה אמור ועשוי להרוויח כאשר אתה עצמאי מתי שאתה עושה מילואים (מנגד, אתה תשב בכלא במידה ולא תעשה). העלאת גיל הוצאת הרישיון כמוה כחוליה נוספת בשרשרת של גזירות על האזרח. | 11.11.09 (ל"ת)
5. הנוער בישראל לא בשל ולא מחונך בגיל הזה להוציא רשיון נהיגה!!!!כץ ל3 ואם הנער שנוהג לא שתוי ונוסע בטירוף שמסכן את כלל הציבור??? אז מותר? הנוער שלנו לא מחונך. ובגיל 20 יהיה יותר שפוי. ישראל כץ צודק, ויפה שעה אחת קודם ישראל | 10.11.09 (ל"ת)
3. ענישה פרטנית ולא ענישה קולקטיבית אדוני השר במקום להעניש את כולם תוציא תקנה שאומרת נהג-נער (17-20) שנתפס שתוי ישלל רשיונו עד גיל 20 (כולל כל הנוסעים בעלי רשיון הנמצאים איתו, ואלה שבגיל 17-20 שאינם בעלי רשיון יוצא נגדם עיכוב להוצאת רשיון עד גיל 20) באופן אוטומטי כך תשיג הרתעה וכך תשיג עונש הפוגע בשתויים חסרי אחריות ובאלה הנותנים גיבוי. זה עונש מרתיע ואפקטיבי. המחוקק | 10.11.09 (ל"ת)
1. זה פשוט טימטום כנראה שהשר הזה לא בדיוק מבין את תפקידו. הוא ישלח חיילים בני 18 לנהוג בטנקים ובמטוסים אבל ימנע מהם רשיון נהיגה ברכב. האיש פשוט מטומטם או שיש לו יועצי תקשורת מפגרים שמחפשים כותרת בכל חור. דוד | 10.11.09 (ל"ת)
ישראל כץ: נבחן העלאת הגיל להוצאת רישיון נהיגה ל-20
17 תגובות לכתיבת תגובה