74. עברתי כבר מהמרכז לצפון ושוב למרכז שכד נמוך מקום טוב לגור בו עבודה אין! זה הצפון אם היה אפשרי רכבת במחירים שפוים או עידכון חוק שמעסיק יהיה מוכן לשלם נסיעות שכאלה אז הצפון והדרום יתפתחו | 21.02.10 (ל"ת)
73. לגור בכרמיאל ללא תעסוקה זהכמו הישרדותללא זכיה בפרס הגדול לאנשים בני 50 כרמיאל זה קבר חי דוד | 21.02.10 (ל"ת)
72. איפה הביצוע הכל דיבורים.רק אחרי רעידת אדמה יבצעו. אחרי שהמרכז ימחק ברעידת אדמה יתחילו לבצע בנייה מבוזרת ולא לגובה.ואת זה האנשים לומדים בישראל פעם בשמונים שנה.ואני מקווה שאשאר בחיים כדי לראות. עין החמור | 14.02.10 (ל"ת)
70. בגלל שמקימים רק ערי שינה - הפקק לת"א הולך וגדל - להקים לכל עיר פרנסה משלה הרכבת לא תשויע את הפקקים אנישם צריכים לגור קרוב לעבודה שלהם יש לפתח עבודה בצפון ובדרום . אחד | 10.02.10 (ל"ת)
69. ערי שינה הפתרון האמיתי הוא בתעסוקה. הרכבת היא קוסמטיקה בלבד. חבל שאצלנו מעדיפים פתרונות קסם במקום הדבר האמיתי. נופי יפו | 09.02.10 (ל"ת)
67. מצפה רמון ודימונה יכולים להפוך לפרבר של תל אביב רכבות יקרבו את הפריפריה לתל אביב ויגרמו למעבר צעירים לפריפרייה ... הוספת אזרחים בעלי הכנסה יעלה את הצריכה בפריפרייה ויצור ביקוש למיסחר ובידור בפריפריה לפני 36 שנה הגעתי לראשון לציון שהיתה עיר שינה ... כיום ראשון לציון עיר פעילה מאוד עם מערכת חינוך נפלאה ... מרכזי תרבות נהדרים, מרכזי מסחר ענקיים, מרכזי בידור ומרכזי עסקים ... כיום חלק נכבד מתושבי ראשון עובדים בראשון לציון ואינם טורחים להגיע לת"א ... אם דימונה או מצפה רמון תהיה במרחק של שעה מת"א ... הרבה אנשים יעברו לגור בוילות המדהימות של מצפה רמון הנהנת מאוויר צלול, נוף מדהים ועוד יורם מראשון | 09.02.10 (ל"ת)
66. מי שנגד כנראה נגד המדינה. אלה המספרים סיפורים נגד כל תוכנית כנרא ה משעמם להם וזוהי דרכם להביע את שעמומם .תוכנית שתקדם את המדינה וסוף כל סוף תשנה את הסטטוס של מדינה מעולם השלישי בתחום התשתיות .קדימה לאישור התוכניות והתחלת עבודה מהירה. חרלפון | 09.02.10 (ל"ת)
65. ההחלטה הנבונה ביותר שנעשתה מאז קום המדינה בתחום התחבורה הרכבת בטוחה יותר, זולה יותר, מהירה יותר, נוחה יותר, שומרת על איכות הסביבה יותר, מתקדמת טרכנולוגית יותר. ראו איך הרכבות סיעו בפיתוח העולם אירופא, ארה"ב, יפן, סין , רוסיה, הודו, ועוד. אז ממשלת ישראל להפסיק להתמהמה ולצאת לדרך ברכבת מהירה להזכרכם שיש מדינת תל אביב ויש מדינת ישאל עכשיו צריכים להתחיל לדואוג למדינת ישראל אשר דעדוש | 09.02.10 (ל"ת)
62. תוכנית חשובה שתפתח את המדינה אפילו אם רק יישנו בפריפריה זה עדיף על הניתוק הקיים. מה גם, אנשים ייצאו מהמרכז דני | 08.02.10 (ל"ת)
60. ל-46 כאן לא יפן, אין מקום לרכבות של 200 קמ"ש ל-49 ליוקנעם אי אפשר להגיע בלי רכב. למרכז יש רכבות | 08.02.10 (ל"ת)
58. אוי אוי אוי כמה שאתה טועה!!!! בדיוק ההיפך!!! שלא יקמו תעשיות בפרפריה \ שלא ישקיעו במפעלי טקסטיל \ הי טק למיניהם.... ולמה??? ראה מה קורה עם מפעלי הפרפריה היום... חלילה מפעל שבמשבר כל העיירה זועקת ( ובצדק ) ...רק שלר יסגר.... כי רוב עובדי המפעל הם מהאיזור.... ראה מקרה אינטל בקרית גת.... מה תכלס יצא לפרפריה מזה? ברגע שיש גישה נוחה... חלק מהאנשים יעברו אולי קרוב למפעל שיוקם בפרפריה אבל הרוב לא!!! ותסתכל על זה בהפוך על הפוך - הקמת הכבישים והרכבת תיצור שאנשים יברחו מהמרכז לאיכות חיים בפרפריה - למה כי זה זול כי זה נקי - ותכלס קל ונוח להגיע למרכז!!! . אזרח | 08.02.10 (ל"ת)
57. פרספקטיבה צרה ומגמתית כנגד צו השעה מדינת ישראל כמו כל מדינות העולם המערבי, צועדת לקראת פקק תנועה ענק. תוקף צורת הניידות המקובלת בארץ, ללא ספק, עומד לפקוע. ההשלכות של מסילת רכבת שכזו הם אדירות וספק אם מתכנן כלשהו יכול לנבא אותם מראש. קל וחומר יזם/קבלן. אדריכל | 08.02.10 (ל"ת)
56. אין מה לדאוג, תזכרו שזו עוד תכנית של ביבי. שום דבר לא יצא מזה פרט לכמה כותרות. אחד | 08.02.10 (ל"ת)
55. הקבלנים מפחדים כי בצפון ובדרום הם לא עושים "מספיק" כסף במרכז הם יכולים לנפח חופשי עדי | 08.02.10 (ל"ת)
54. אנשים בעד התכנית הבזבזנית כאילו לא יעלה למשלמי מיסים מיליארדים רבים! אם יש כביש ואוטובוס אגד,,,מי צריך רכבת הבזבזנית שאחר כך יסעו ריק! PAN | 08.02.10 (ל"ת)
53. והערים מסביב לת"א לא ערי שינה? ראשון לציון, נס ציונה, יבנה, כפר סבא, הרצליה וכל השאר גם ערי שינה. ככה זה שיש עבודה רק במדינת ת"א, רוצים שלא יהיו ערי שינה תתיצרו מקומות עבודה | 08.02.10 (ל"ת)
52. עדיף להשקיע בפרויקטים פחות ראוותנים ויותר יעילים - חינוך, בריאות, ספורט שלא לדבר על תעסוקה. היקף הנוסעים החזוי ברכבת לפחות בטווח 20 השנים הקרובות אינו מצדיק השקעה כל כך גבוהה ברכבות אלא אם כן הסיסמא לעם היא: "קרון לכל פועל"... יעקב ק. | 08.02.10 (ל"ת)
51. בטח שאנשי נדל"ן יתנגדו אם משקיעים בתשתיות ולא בבניינים אולי גם נבקש מהם לבנות בתי קומות בלי תשתיות - רק חדרים למגורים, כי הרי זה כל מה שצריך - ואח"כ אם הדיירים ירצו יבנו להם גם תשתיות מים, ביוב וחשמל... נשמע הגיוני לא? אהההההההההההההה | 08.02.10 (ל"ת)
50. להזכיר לכולם ברכבת נוסעים לשני הכיוונים כלומר זה יעזור לחברות להעביר את המיקום שלהם לצפון או לדרום בדיוק כמו שזה עוזר להאנשים בפריפריה לעבוד במרכז. איל | 08.02.10 (ל"ת)
49. מה עדיף? ערי מובטלים או ערי שינה? איך בדיוק הממשלה תעודד תעסוקה שם? ניסו את זה כבר 50 שנה וזה לא עבד. אין מה לעשות - חברות מעדיפות להיות קרובות למרכז העניינים ולא רוצות להתרחק צפונה (או מזרחה) מעבר לחיפה. ולהקים פרקי תעשיה נוספים (וריקים) זה לא פיתרון - אלה שקיימים כבר לא בדיוק סובלים מחוסר מקום.... יוקנעם היא לא דוגמה - היא מאוד קרובה למרכז. תחבורה מוצלחת מצד אחד תעודד יותר עבודה במרכז, ואולי גם תעודד פירמות מובילות לפתוח סניפים בעוד מקומות. אבל מצד שני כשיותר אנשים יעבדו ויהיה להם יותר כסף גם יצרכו יותר - וזה יעודד את המסחר ובעקבותיו את התעסוקה גם בצפון. דני צעקני | 08.02.10 (ל"ת)
48. אף אחד לא אמר שתשתית תחבורה באה במקום יצירת מקומות עבודה גם את רומא לא בנו ביום אחד. התוכנית של נתניהו תעשה רק טוב לכולם (אולי חוץ מלקבלנים שבונים במרכז ת"א!), כמו בכל העולם - גם לנו מגיע תחבורה שמחברת בין המטרופולין לפריפרייה. | 08.02.10 (ל"ת)
47. הפתרון היחיד-להוציא מקורות תעסוקה מתל אביב ולהעביר לחיפה. מי אמר שצריך לנסוע לת"א.. גועל נפש של מקום. | 08.02.10 (ל"ת)
46. בדיוק להיפך, הרכבות יהפכו את הצפון ליותר אטרקטיבי וגם יפתרו את בעיית העומס בכבישים העתיד נמצא ברכבות. תשאלו את היפנים, או כל מדינה מפותחת אחרת. המציאותי | 08.02.10 (ל"ת)
45. לא חסידה של נתניהו אבל צודק 100% . יש לפתח את הצפון בדחיפות. מקום מדהים! מתכננת לעבור לצפון | 08.02.10 (ל"ת)
44. כלים שלובים זה צודק וזה צודק , מה דעתכם גם לפתח את התחבורה וגם את התעסוקה השילוב בין השתיים עזר ליקנעם לא? משה | 08.02.10 (ל"ת)
43. פיתוח תשתית של תחבורה נוחה תמנע נדידה של תושבים מהפריפריות למרכז והרי זה מה שאנחנו מעוניינים בו: איכלוס הגליל על ידי יהודים. אם התחבורה תהיה נוחה אזי ריחוק מקומות התעסוקה לא יהווה מיכשול בפני התיישבות בפריפריות. ורדינה | 08.02.10 (ל"ת)
42. הקבלנים כאילו לא חלק מהמדינה ויש להם אינטרסים שלהם לפעמים מנוגדים הם לא בעד תחבורה מהירה אל פריםריה כי היא תגרום להאטת ביקוש לבניה שם ולהורדת רווחיהם. הם לא בעד שלום עם הפלסטינים לכן תומכים חזק בלובי הימין, כי אז יופסקו שם עבודות הבניה, הכבישים והגידור בשטחי יו"ש ויהיה עליהם לחפש פרנסה במקומות אחרים. הם לא בעד בניית בתים בעלי דירות זולות להשכרה, כי רווחיהם מדירות יוקרה יותר גדולים. כשהביקוש לדירות גדל, עקב התישנות הבתים הקיימים ודרישות זוגות צעירים מיד מעלים את מחירי הדירות החדשות הנמכרות על הנייר עם כספי הרוכשים כמעט ללא מימון עצמי. כל זה למרות שתשומות הבניה לא עלו. להם העיקר הכסף כשהמדינה יכולה ללכת בינתיים לעזאזל. לזה ייקרא יום "שוק חופשי" ? זה חופש לעשוק את המדינה ואת העם ולא חופש עיסוק ופרנסה ! עדי | 08.02.10 (ל"ת)
41. הממשלה צריכה לעבוד עבור העם והמדינה ולא עבור בעלי ההון ..חשוב כנסו עם כל הכבוד לבעלי ההון ששולטים בתקשורת , זו החלטה שתטיב עם המדינה ובסופו של דבר לטוו ארוך גם למשקיעים ובעלי ההון..הפוטנציאל של מדינת ישראל ממומש בהיקף גדול יותר תהיהי לנו כלכלה חזקה וגדולה יותר ... בעלי הון חושבין לטוח קצר ורווחים מיידיים ולא איכפת להם לשחוט אנשים וגם את המדינה תמורת רווח מיידי. אל תשכחו כאן זו מדינה דמוקרטית המשמעות היא שלטון העם , הבנתם את זה בשמאל, בתקשורת ואצל בעלי ההון ??????????????????????????????????????? מציע לתושבי ישראל לשמור על שלטון הדמוקרטיה בכל מחיר ולא לאפשר למיעוט של 1-3% מתנשא , מושחת, מזיק לחוסנה של המדינה , פרזיטי , לנהל את המדינה . אם צריך לחוקק חוקים של אתיקה מקצועית ולואיליות למדינה אליה תהיה כפופה התקשורת, לחוקק חוקים מחמירים לפעילות השמאל הישראלי בארץ ומחוצה לה נגד המדינה ..לא מדובר בחופש הדיבור , אלא בפעילות רחבה ומגוונת נגד המדינה , להגיד לבעלי ההון , תעשו כסף תרויחו אבל אל תקחו לנו את המדינה , פשוט לחוקק חוקים כאלה שלא יהיה כדאי להיות נגוע בחיבור בין הון לשלטון ישוב המדינה באופן כדאי לתושביה בכל רחבי המדינה זה יעד לאומי מן המדרגה הראשונה . ישראלי | 08.02.10 (ל"ת)
40. בקצב הזה יהיה שלט בכרמיאל:"הכניסה לבית האבות מותרת מגיל..." כמה אנשים הגרים היום בכרמיאל עובדים בה? העירייה סוגרת בתי ספר - כרגע על הפרק יסודי- אלון ותיכון - הורביץ, בקצב הזה בלי בתי ספר בשכונות, בלי רכבת לאזור המפרץ, חיפה ות"א כרמיאל תהפוך בית אבות אחד גדול ללא עתיד לצעירים...... יש יישובים במשגב שהם כבר שם ללא גנים ללא תחבורה זמינה!!! הצפונית | 08.02.10 (ל"ת)
39. דןןקא רעיון מצוין, ערי שינה זה הבסיס לערים של ממש כשכמות האוכלוסיה תגדל ותעבור סף מגביל, ערי השינה יהפכו לערים של ממש, עצמאיות ומושכות תעסוקה, במיוחד אם יקימו בהם גם אוניברסיטה. רכבת מקשרת ומחברת ישראל היא בהחלט רעיון מצוין. | 08.02.10 (ל"ת)
38. כל הכבוד על התוכנית היא דחופה וחיונית למדינה,כל מי שחושב אחרת כנסו!! ועוד כותב על זה .מניעיו לא טהורים,ומישהוא שלח לכתוב נגד.השלמת התוכנית תעזור מאד למקרו כלכלה שלנו.תיתן דחיפה להרבה מאד אנשים שהיום הם מובטלים גם במגזר היהודי וגם במגזר הערבי.אני יודע על אלפי צעירים ערבים שלמדו והוציאו תארים שלא מוצאים עבודה במקום מגוריהם שדרוג התחבורה יכניס אותם למעגל העבודה. יוסי ג | 08.02.10 (ל"ת)
37. חוסר הבנה בסיסית בכלכלה עירונית לרושם בכתבה...... על כל אחד שעובד צריך 2.5 אנשים לתת לו שרות !!! וזה ממש טוב לפריפריה !!! יוסי | 08.02.10 (ל"ת)
36. האינטרסנט התורן התעורר תן לי לנחש איפה אתה גר? מתי בפעם האחרונה גרת בצפון שאתה יודע שאנחנו כאן לא צריכים רכבת? סוף סוף עושים משהו לטובת הצפון יקומו האינטרסנטים וינסו להרוס. את הרכבת לצפון היו צריכים להקים עם קום המדינה שום מפעל נורמלי לא יקום כאן אם לא תהיה לו נגישות לאיזור המרכז ואם ערי הצפון יהפכו לערי שינה מצויין לפחות ככה יהיה לאנשים כאן איפה לעבוד. איך מביאים כתבה אינטרסנטית כזו לעיתון כלכלי אני לא ממש מבין. האזרח י' | 08.02.10 (ל"ת)
35. "מחירי הדירות עלו בזכות" אתם מבינים? "בזכות" מה זכות בזה שמחירי הדירות לא פרופורציונאליים וזוגות צעירים לא יכולים לחלום על דירה משלהם בכלל. מה זכות בזה? בשביל הקבלנים זו זכות. קובי | 08.02.10 (ל"ת)
34. הרכבת לא מועילה לפריפריה אם אין תחבורה יעילה בגוש דן לא כל מקומות העבודה בגוש דן נמצאים ליד תחנת רכבת. לא כלכלי להגיע כל יום מהגליל למרכז ברכבת ואז לקחת מונית לעבודה או להטלטל באוטובוסים. בפרט, כשהוצאות נסיעה אינן הוצאות מוכרות במס הכנסה. בלי תחבורה ציבורית יעילה וזולה בגוש דן, אין טעם להשקיע בתחבורה לגוש דן. חיפאי | 08.02.10 (ל"ת)
33. התוכנית הזאת היא הדבר הכי טוב שקרה למדינה הזאת ב50 שנה האחרונות. כל המקטרגים לעולם ימציאו טענות שונות משונות. "עצם זה שיש תוכנית לרכבת למעשה תפגע באזרחים ותגדיל את הפערים כי אנשי המרכז ישתלטו על הצפון לא?". זה יהיה פתח לאילי הון שיגרמו לעליית מחירים וכל מי שרצה להנות ממחירים נמוכים כעת יסבול. ניתן להמציא כל מיני טענות. ומה עם הפגיעה בחברות התחבורה הציבורית? כמה יפוטרו באגד עקב ירידה בקיבולת הנוסעים? כפי שנאמר בארמית, הכל חרטא ברטא... זאת תוכנית מעולה. אין לי ספק שפער המעמדות יצטמצם. הכלכלה תפרח. לא יהיו פקקים. נרגיש כמו בניו יורק עם הסאבווי. אם הרכבת תפעל בשבת אז גם ירדו הכמויות בתאונות הדרכים כי צעירים לא יעלו לכביש שיכורים. אני מאמין שמערכת רכבות תזהם פחות מרכבים. יהיה יותר זול בהרבה להגיע מהצפון לת"א. ניתן יהיה לשנע עובדים לפריפריה. סוף סוף יקומו מפעלי היי טק בקריית שמונה ואולי גם בגולן (מה שייתן עבודה). אני רק מקווה שהתכנית לא תתקע בגלל תביעות קנייניות. כל הכבוד לממשלה, מהרגע שביבי נכנס הוא מעביר רפורמות מעולות, הנה לכם ראש ממשלה שעושה ולא רק מדבר. יישר כוח!! יוני | 08.02.10 (ל"ת)
32. מיסטר בלה בלה מישהו כבר אמר פעם שהעולם מתחלק לשני סוגי אנשים כאלה שעושים וכאלה שמבקרים אז אתה שמאי נכבד תמשיך לבקר ותן לאנשים לעבוד בשקט. מאנשים כמוך מממילא לא יוצא כלום טוב אף פעם. תוהה ומתהה | 08.02.10 (ל"ת)
31. זה גם יגביר את התחרותיות של עסקים עם שפע כח אדם מקצועי מהפריפריה שיהיה זמין למיזמים במרכז. יורם היורם | 08.02.10 (ל"ת)
30. איכשהו נדמה לי שבסוף ה"פריפריה" תיהיה הרצליה, רמת השרון, פ"ת ובקיצור כל מה שמסביב לת"א news flash זו לו פריפריה, זו האמא של המרכז. נב - לכל האינטרסנטים ה"צוננים". אפשר לפתח גם את התחבורה והגישה לפריפריה וממנה. וגם לפתח את התעסוקה באזור. אולג | 08.02.10 (ל"ת)
29. יקנעם להיט בגלל כביש 6 אבל כרמיאל תהיה עיר שינה בגלל הרכבת? ומה רע בעיר שינה? יבואו הרבה מהמרכז לישון בה ויעבדו במרכז... | 08.02.10 (ל"ת)
28. אני ואשתי בני 28 עובדים וגרים בירושלים וחולמים לגור בצפון.אבל אין שום סיכוי בעולם שנעזוב עבודות אני ואשתי עובדים וגרים בירושלים וחולמים לגור בצפון.אבל אין שום סיכוי בעולם שנעזוב עבודות מסודרות ולהתחיל לחפש עבודה בצפון. אם יהיו רכבות נורמליות שעה נסיעה ואפילו פחות, אין לי ספק שאנחנו בכיוון,לגור באיכות חיים, עלות ה דיור הוא שליש ממחיר דירה בירושלים. מזמן היו צריכים לעשות רכבות. יוני | 08.02.10 (ל"ת)
27. הפחד של המרקז מה שמפחיד את תושבי מרכז חיזוק צפון ודרום= מחירי נדלן נמוחים במרכז, אחרי ששילמו מיליונים לבתים עם 2 חדרים. באו ניתן לכם וילה+ גינה במחיר חדר בת"א שלמה | 08.02.10 (ל"ת)
25. רכבת לפריפריה האם מישהו בין מקבלי ההחלטות מבין מה המשמעות עבור מאות אלפי אנשים הגרים בפריפריה הנזקקים לשירותים שלא ניתן לקבל אותם אלא במרכז או בחיפה, ברמב"ם לדוגמא. מה גורלו של אדם הגר בגליל העליון ואמור לקבל טיפול רפואי משמעותי מידי מומחה או הקרנה ואין לו רכב פרטי, כמה שעות עליו להטלטל באוטובוסים כדי לקבל את הטיפול ומה עובר עליו אחרי קבלת הטיפול כאשר הוא צריך לחזור לביתו או מישהו הנזקק לשירותים של משרד ממשלתי איזורי בנצרת או בכרמיאל או בחיפה המומחים צוחקים על הרכבת לדימונה אך הבעיה היא לא הצורך ברכבת אלא מהירות נסיעתה, אילו היתה אפשרות לנסוע בשעה אחת מדימונה לתל אביב ואילו המדינה היתה נותנת קרקע בחינם או בחצי חינם בדימונה ומעניקה הטבות משמעותיות ליזמים.היה הקו מתמלא. חוני | 08.02.10 (ל"ת)
23. כבר היום 15 עד 30 אחוז עובדים במרכז והם משוועים לרכבת שתיקח אותם במקום להתנהל בפקקים אורי | 08.02.10 (ל"ת)
19. שינה טובה לצפון עדיף לנו ערי שינה מאשר אבטלה התעסוקה במקום וההשקעות תגענה עם עליית רמת החיים חיים מר | 08.02.10 (ל"ת)
18. הבעיה של מדינת ישראל זו מדינת תל אביב בעית רכוזית התעסוקה המדינת ת"א יוצרת מצב של ריכוז אוכלוסיה במדינת ת"א דבר שגורר לעלית מחירי נדל"ן במדינת ת"א ולעומסי תנועה עצומים בין הערי הלווין(שכנות כמו ראשון חולון בית ים הרצליה) לעיר הבירה של מדינת ת"א. הבעיה של תוכנית הרכבת היא: שזו לתת אקמול לחולה סופני הרכבת רק תגדיל את ערי הלווין שמסביב לעיר הבירה (ת"א) ותגדיל את התלות בה (תעסוקה) היא אולי תפחית את הפקקים ואת זיהום האוויר אבל תגדיל את הבעיה של המדינה האמתית(ישראל) תותחן | 08.02.10 (ל"ת)
17. כדי לעורר את הצפון - צריך מקומות עבודה, לא רכבת..... בתוא מישהי שרוצה לחזור לחיפה... :( מיכל | 08.02.10 (ל"ת)
16. שהוא אומר ערי שינה, איפה הוא גר ועובד כרגיל אדם שבע לא יכול להבין אדם רעב, ותוסיפו לזה אינטרס נדלנ"י היות ואם הם יהיו ערי שינה אזיי מחירי הנדל"ן במרכז יירדו וזה לא מתאים לבעלי ההון, מה גם שזה ייפתח אפשרויות חדשות להשכלה ועבודה לאנשי הפריפרייה וזה גם לא מתאים לבעלי ההון, כפי שתראו יהיו התנגדויות רבות מצד בעלי ההון לתוכנית זו, אבל ביבי תמשיך , אני רק מקווה שהפעם גם תבצע לא רק תדבר !!! אבינועם | 08.02.10 (ל"ת)
15. בכל דבר צריך פרופורציות לא צריך להשתגע צריך לפתח תשתיות,רכבות,כבישים זה תמיד טוב,אבל צריך גם לבנות מפעלים,לתמוך לעסקים קטנים וחו' ובטח בכל התוכניות צריך לשתף אנשים פרטיים ולד | 08.02.10 (ל"ת)
13. הבעיה אינה ההגעה לת"א הבעיה היא התנועה בת"א! מה יעזור אם יביאו את האנשים לתחנת הרכבת? צריך להשקיע את הכסף הזה ברכבת תחתית טובה בגוש דן ושידרוג הרכבת הכבדה שתהיה מזינה של אותה רכבת תחתית. אחרת יקח להגיע מרמיאל נגיד שעה ואז עוד שעה בתוך ת"א... וגם כן מי שגר בפ"ת יקח לו שעה להגיע לת"א לכן צריך לקצר את זמן הנסיעה בתוך גוש דן גם במחיר הארכת זמן הנסיעה לגוש דן כך הזמן הכולל למגיעים מבחוץ ישאר אותו דבר אך לפחות לחצי מאוכלוסיית המדינה יהיה שיפור ניכר!!! ירון | 08.02.10 (ל"ת)
11. מעניין כיצד ניתן לסלף את המציאות כדי להציג טענה - אירן מחפשת דוברים ואנשי הנדלן מתאימים בנימינה התחזקה ועברה מהפך מאד חיובי עם הגירת אוכלוסיית הייטק בגלל הרכבת שעוצרת ביישוב. יקנעם וזכרון היו מתחזקות אף יותר אם היו פותחים מחדש את התחנה המנדטורית הקיימת ליד זכרון. צפוני | 08.02.10 (ל"ת)
10. אדון ארז כהן גם לי כתושב הצפון מגיעה תחבורה נאותה כדי שאוכל להגיע למחוז חפצי ברכבת או במכונית. שינה או לא שינה מגיע לעיר שלי מה שכול תושב במרכז כבר קיבל מזמן: רשת כבישים מפותחת רכבות שדה תעופה וכמובן במקביל גם הקמה של תשתית שתמשוך מפעלי הייטק, פיתוח, ותעשיה. ללא כול הדברים שציינתי למעלה, אף חברה לא תיאות להגיע צפונה. מרקו | 08.02.10 (ל"ת)
9. מה טוב ליהודים? אם לא בונים כבישים, זה לא טוב ואם כן רוצים לבנות כבישים, זה גם לא טוב. אז מה היהודים רוצים באמת? יאושית | 08.02.10 (ל"ת)
8. כפר שמריהו, כפר ורדים ערי שינה, העבדים נמצאים במרכז יוקר המחיה במרכז הופך אותנו לעבדים, לפחות בתוכנית זו סוף השבוע יהיה בילוי עם המשפחה tt | 08.02.10 (ל"ת)
7. יש אנשים שרוצים לגור בדרום או בגליל ויש להם עבודה בת"א בכל העולם, מרחקים כל כך קצרים (כן, מדובר במרחקים קצרים ביחס לעולם) בן אדם קם בבוקר, נכנס לרכבת ויורד אחרי מעט יחסית זמן והולך לעבודה בעיר אחרת לגמרי. זה היה מפתח את הפריפריה לחלוטין והופך את ניידות העבודה לקלה יותר ומשחרר קצת את העומס על ת"א ואיזור המרכז. יש אנשים שרוצים איכות חיים ורוצים צמוד קרקע במחיר נורמלי, וקהילה ושכונה ולא רק בטון, אויר עומד ומחנק בשביל הילדים שלהם. זוג יוכל לגור בירושלים באיכות חיים, ולעבוד במרכז או צפונה ולנסוע לעבודה תוך קריאת עיתון ברכבת מהירה. המצב היום הוא מגוחך. קרן | 08.02.10 (ל"ת)
2. רכבות מהירות יעשו את העבודה אם אנשים יוכלו להגיע תוך זמן סביר ממרכז תל-אביב לאזור מרוחק בצפון או בדרום, אז אותו איזור יחשב בצדק כשייך ל"איזור המרכז" עם כל המשמעויות הנילוות. קבלנים ירצו לבנות שם כי יהיה ביקוש לאותם איזורים. קרקעות יש שם בשפע אז המחירים יירדו. הפתרון צריך להיות בכיוון של רכבות מהירות מאוד. אלירם | 08.02.10 (ל"ת)
"תוכנית הרכבות תהפוך את הצפון לערי שינה"
74 תגובות לכתיבת תגובה