אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תזמורת קונצרנית: על פני הקרקע או גבוה בשמים צריך רק לדעת היכן מסתתרות התשואות

140 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

137.
תשובה ל 134- דלק נדל"ן כה
המשמעות היא שבימים הקרובים החלק שאמור היה להיפרע ולא נדחה יהפוך לאג"ח שאינו סחיר.זה כמובן בעייתי בעיקר למשקיעים פרטיים אבל בגלל שהחברה לא תשלם את הקרן הזו ניתן לפנות להוצאה לפועל בגין החלק שלא שולם (מגדל עשויים לעשות זאת) לדוגמא וכך ללחוץ על החברה.כמובן שפניה כזו תביא להעמדת האג"ח לפירעון מיידי על ידי שאר הסדרות אבל זה כבר סיפור אחר.
צרניאק מיכה  | 23.08.11
136.
תשובה ל 122- אלעזרא אג"ח
אלעזרא -רמת המינוף במאוחד עצומה ובמאזן סולו אין מזומנים.מצב חלק מהחברות טוב באחרות הסיכון עולה לאחרונה.צריך לעקוב ולראות מה צפוי אלעזרא לעשות עם הכשרה ביטוח לאחר שהצעת הרכש למניות נענתה בשוק.גם החשיפה של חברת הבת אפרידר למצב בשוק הנדל"ן מעלה את הסיכון.שורה תחתונה התשואות גבוהות אבל יש להן סיבה .לדעתי אפשר להגיע לחשיפה טובה יותר על ידי השקעה ישירה באג"ח של אלבר,וחברות נדל"ן בעלות מאזן טוב יותר או ביטחונות .בטורים הבאים אתייחס לסדרות אג"ח נוספות.
צרניאק מיכה  | 23.08.11
134.
תשובה ל 112,121-דוראה
1- אני חייב לציין כי השקעה באג"ח קונצרני טומן בחובו סיכון ואין ביטוח כי כל הכספים יתקבלו.2- אני לא חושב שהשוק מתמחר יכולת או אי יכולת של בעל השליטה להרים את ההסדר כל מה שהוא מתחייב להביא לשולחן זה 10 מיליון ש"ח ורצון.3- זו הערכה שעשיתי -בעלי האג"ח אמורים לקבל 15 מיליון ש"ח במזומן,סדרה של 85 מיליון אג"ח חדשה המגובה בשעבוד ראשון על הקרקעות ברוסיה (רשומות בספרים בכ 50 מיליון ש"ח) ושעבוד שני על מניות אורתם (שווי אחזקה של כ 100 מיליון ולאחר קרן המנוף יתרת עודף שווי של כ 30 מיליון ש"ח).האג"ח משלם 4.75% בשנה .לדעתי האג"ח שינו למח"מ של כ 4.5 שנים צריך להיסחר סביב 75-70 אגורות המשקף תשואה של כ 12%-15% צמוד מדד (בהתחשב בביטחונות) ,סדרה של 30 מיליון שתפרע בעוד כ 9 שנים להמרה המשלמת 1.5% בשנה האג"ח תסחר ב 30 אגורות ותסחר בפרמיה אפסית (זו הערכה שלי) התשואה שלה כ 18% בשנה ופרמיית המרה מתחת ל 10%.מניות המהוות כ 70-80 אחוז מהחברה לדעתי שוות אפס (למרות שלחברה יהיה הון עצמי סביב האפס).סה"כ כ 84 מיליון ש"ח כשיש לחברה כ 170 מיליון אג"ח סה"כ סביב 50 אגורות.4- יתכן שאני מעריך ביתר את האג"ח עם הביטחונות ובחסר את האג"ח להמרה אבל בגדול האחד יקזז את השני.שווי החברה היום כ 15 מיליון ש"ח בשוק.אני מתמחר את החברה לאחר הזרמת הון של 10 מיליון ש"ח ומחיקת אג"ח בשווי של 100 מיליון ש"ח באפס כך שיש כאן מקום לאפסייד מסוים.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
131.
תשובה ל 79- דוראה
לא יודע אם שמת לב אבל בעלי המניות נמחקים כמעט לחלוטין במתווה ההסדר המוצע על ידי בעל השליטה.במידה וההסדר יתנהל בדיוק לפי ההצעה.החברה תישאר עם חובות יחסית נמוכים כשהפעולה הקריטית מבחינתה היא מכירה של אחד מהנכסים העיקריים של החברה (לדוגמא מכירת האחזקות באורתם) וניסיון להוציא את קרנות המנוף מהעסקאות שלהם עם החברה.אם פעולות אלו יתבצעו ניתן יהיה לומר כי מצבה של החברה הפך מקריטי ליציב עם סימני הבראה.זה עניין של עד שנה.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
126.
תשובה ל 63- סאני ,סקיילקס
אם תבדוק תראה את האחזקות הגדולות של קרנות להבה באג"ח של סאני זה יעיד בצורה הטובה ביותר את דעתי בנושא.היתרון באג"ח הוא שהחברה פורעת כל דצמבר החל משנה זו 20% מהקרן.לכן התזרים השנתי הוא כ 27 אגורות המהווה כשליש משווי האג"ח כיום.אני מאמין שהתשלום השנה יבוצע ולאור השעבוד על רוב המניות המוחזקות על ידי החברה בסקיילקס ויחד עם אחזקה שיש לסאני ישירות ב 1.5% מהמניות של פרטנר אני מאמין כי מצבם של בעלי האג"ח טוב יותר ממה שהשוק מתמחר כאן.אין לחברה חובות לבנקים ויש לה את חלק מהותי מהתשלום הקרוב במזומן.היתרה שתחסר תילקח כהלוואה מבנק.גם האג"ח של סקיילקס לדעתי מהוות הזדמנות קנייה.אנחנו רוכשים בהן.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
125.
תשובה ל 62,64- ליברטי ג
אני לא יודע עד כמה שמתם לב אבל אנחנו במפולת בשוק האג"ח הקונצרני.מחיר האג"ח כרגע כ 84 אגורות ואם נויף לכך את הריבית שתשולם החודש המחיר כ 87.3 אגורות זה ירידה של כ 11%-12% במחיר יחסית לא נורא ביחס לכמה סדרות אחרות.לא השתנה הרבה בחברה ,יכולת התשלום נשארה,החברה פרעה קרן לסדרות א,ב ביולי.מצב חברת האם (דוראה ) וההסדר שם מעיק,והאבסורד הוא שבעלי אג"ח ליברטי ישמחו אם יפרקו את דוראה וימכרו את השליטה בחברה למשקיע .אבל אני מאמין כי זהו אג"ח טוב במיוחד בהתחשב בשעבוד לטובת בעלי האג"ח.כאמור הפרויקט בבאר שבע (חלק מהשעבודים) החל להתקדם והתקבלו אישורי בניה ובתחילת החודש נחתם הסכם ליווי לפרויקט עם בנק.אנחנו בלהבה מחזיקים הרבה באג"ח זה.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
120.
אולימפיה
1. האים תוכל להסביר את הערכת השווי שלך לאולימפיה? 2. באיזה אג"ח מומלץ להחזיק כיום לערכתך? 3. מהי אחזקת להבה כיום בניירות? והאים הינכם מתכוונים לחזק פוזיציה? 4. האים להבה תהיה פעילה בכל הסדר חוב עם החברה? 5. האים ה"פליק-פלאק" של מר אוסקר כצנלסון בדבר הצעתו (הישנה מול "החדשה) הינה חוקית בתור בעל עניין ו נושא משרה? (הרצת מניות?) קטנה לסיום, מעניין מה הייתה עושה התקשורת\ציבור אם מר בן דוב היה עושה כזה "תעלול"....
איתך במאבק בטייקונים | 22.08.11
118.
תשובה ל 49- נתנאל ג
באג"ח ג משועבד מגרש בשטח של 8 דונם בח-300 בחולון אשר עלותו לפני כשנתיים הייתה 52 מיליון ש"ח.בימים אלו התחילה הבניה בפרויקט כך שבעלי האג"ח צריכים לעקוב אחרי התקדמות המכירות כאן.באג"ח ב היה שינוי בשעבודים.לטובת בעלי אג"ח ג כאמור משועבד פרויקט שהושקעו בו כספים בשווי האג"ח כיום.אפשר להתמקח אם המחיר בו נרכש המגרש לפני שנה וחצי בערך שווה יותר או פחות אבל זהו נכס.כעת עם תחילת הבנייה העודפים מהפרויקט כלומר עודף התזרימים לעומת עלויות הבנייה (הכוללים גבר את ההשקעה במגרש ) ישועבדו לטובת בעלי האג"ח.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
117.
תשובה ל 46- חג'ג' ,אלקטרה נדל"ן ד,ליברטי ג
אני חושב שכל האג"ח שהזכרת ראויות להשקעה.חג'ג' - חתמו על הסכם למכירת 6 קומות בפרויקט תמורת כ 100 מיליון ש"ח זו הודעה חיובית מאוד לבעלי האג"ח.ליברטי ג- מצב חברת האם מעיק,והאבסורד הוא שבעלי אג"ח ליברטי ישמחו אם יפרקו את דוראה וימכרו את השליטה בחברה למשקיע .אבל אני מאמין כי זהו אג"ח טוב במיוחד בהתחשב בשעבוד לטובת בעלי האג"ח.אלקטרה- סדרה קטנה והדירוג הנמוך יחסית A- פוגעים מאוד באג"ח.שוב אג"ח מעניין לטווח ארוך.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
115.
תשובה ל 39- קמן ג
אני מסכים עם הערות שלך לגבי התוצאות הכספיות.בתחילת ספטמבר (6/9) אמורה להתכנס האסיפה שתאשר את ההשקעה של רוני אלרואי בקמן בשווי 30 מיליון ש"ח ואת הקצאת המניות בגין ההשקעה.ההשקעה נעשית במחיר מניה שהינו כפול ממחיר המניה כיום בשוק.לאחר אישור ההקצאה בגין הרכישה ניתן יהיה להמשיך בשאר הפעולות לטובת בעלי אג"ח ג.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
114.
תשובה ל 38 - טאואר ה
תשלום לאג"ח ה בדצמבר שנה הבאה כ 100 מיליון ש"ח.לדעתי לא אמורה להיות בעיה לשלם אג"ח זה עם השיפור בתוצאות הכספיות של החברה הגיוסים בשנה האחרונה ושאר הפעולות שבוצעו.כיום האג"ח נסחר בתשואות גבוהות אם כי פרמיית ההמרה זינקה בגלל הנפילה במחיר מניית טאואר.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
113.
דוראה , 50אג , באמת?
מיכה שלום, האים תוכל בבקשה לפרט כיצד הגעת להערכה , השמרנית לדבריך , של 50 אג' לדוראה , שכן השוק מתמחר זאת בדיסקאונט עמוק ביותר , להזכירך , בכתבה שפרסמת לפני כשנה דיברת על החזר של 100%~ מהחוב , גם אז השוק "תימחר בדיסקאונט" ~75אג (ואז גם אני הכנסתי כספים רבים וטובים - לצערי) תודה לך,
תגובה ל מיכה 97 | 22.08.11
111.
תשובה ל 36- פטרוכימיים ה,ו
לחברה אין תשלומי מקרן השנה ויש לה תשלומי קרן רק בסוף שנה הבאה.הבעיה שהיא משלמת 100 מיליון ש"ח בשנה ריבית על ההלוואות שלה.במצב הקיים כבר בסוף שנה הבאה או במהלך 2013 עשויות לצוץ בעיות.החברה זקוקה בדחיפות לשיפור בתוצאות של בזן.אני מאמין שאם היו לה מזומנים פנויים היא הייתה רוכשת אג"ח בשוק.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
110.
תשובה ל 34- אלביט הדמייה
המחירים של האג"ח נמוכים מדי לדעתי (אבל זה נכון לרוב סדרות האג"ח הקונצרני היום).זיסר חייב לממש נכסים בחצי השנה הקרובה למרות שהסביבה העסקית הניצבת בפניו לא פשוטה.הייתי משקיע בסדרות הקצרות בעלות מח"מ של שנה וקצת או באג"ח להמרה הנמצא מחוץ לרדאר ונסחר במחירים הזולים ביותר במין הסדרות של אלביט הדמייה.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
106.
תשובה ל 30- אפריקה אג"ח,דלק נדל"ן ה
אפריקה כו- דעתי חיובית,מצב החברה במגמת שיפור וההתחייבות להמשך הזרמות של 250 מיליון ש"ח בשנתיים הבאות רק תשפר את מצב בעלי האג"ח.הבעיה כרגע הוא המח"מ הארוך.המניה- סובלת מחוסר בידיים חזקות בה וריבוי של משקיעים מהציבור וספקולנטים בשוק הנוכחי היא תתקשה לעלות חזק היא צריכה סביבה אופטימית הרבה יותר.דלק נדל"ן ה- ההתפתחויות הן שליליות לבעלי האג"ח.בעלי האג"ח אינם יכולים לאפשר לעצמם לדעתי לתשובה לצאת מהתמונה כי במקרה כזה הם יישארו עם חברה שתהיה קרובה מאוד למצב של חברת טאו.בתחילת יולי התייחסתי במסגרת הטור כאן ליום הדין שמתקרב ולבור הצפוי לחברה.כנראה שמבחינת המאבק אצל תשובה בין הכבוד לכסף הכף נטתה לכיוון הכסף.כעת נשאר לקוות להזרמה גדולה ככול שניתן מצידו של תשובה ולחדשות טובות מכיוון NCP.המצב אינו נראה אופטימי לדעתי כרגע.במצב הנוכחי עדיף לשבת באג"ח ה,אני מתקשה לראות תשלומים בזמן הקרוב לבעלי האג"ח.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
103.
תשובה ל 27,35 -סינרג'י אג"ח
הפריסה הארוכה והרבה של תשלומים מכבידה כאן.האג"ח אינו מדורג ולכן אין כאן משקיעים מוסדיים שאינם קרנות נאמנות כמובן שזה מצב גרוע כיום לא רק לאג"ח של סינרג'י אלא לכל הסדרות הדומות.כולם מוכרים יש מיעוט קונים.הייתי מציע להמתין ולראות את התוצאות של הרבעון השני.ברבעון הראשון היה שיפור בפעילות התפעולית אבל תזרים המזומנים היה גרוע.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
102.
תשובה ל 26- סאני
במחירים היום אג"ח ג עדיף על אג"ח ב.אם תבדוק תראה את האחזקות הגדולות של קרנות להבה באג"ח של סאני זה יעיד בצורה הטובה ביותר את דעתי בנושא.היתרון באג"ח הוא שהחברה פורעת כל דצמבר החל משנה זו 20% מהקרן.לכן התזרים השנתי הוא כ 27 אגורות המהווה כשליש משווי האג"ח כיום.אני מאמין שהתשלום השנה יבוצע ולאור השעבוד על רוב מניות אחזקות החברה במניות סקיילקס ויחד עם אחזקה שיש לסאני ישירות ב 1.5% מהמניות של פרטנר אני מאמין כי מצבם של בעלי האג"ח טוב יותר ממה שהשוק מתמחר כאן.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
101.
תשובה ל 25- קמן ג
אני רוצה להפנות אותך למתווה ההסכם שנקבע בין החברה לבעלי אג"ח ג .בעלי האג"ח ויתרו על ההתניות לטובתם ובתמורה החברה הציעה שורה של סוכריות לטובת בעלי האג"ח.בתחילת ספטמבר אמורה להתכנס האיפה שתאשר את ההשקעה של רוני אלרואי בקמן בשווי 30 מיליון ש"ח ואת הקצאת המניות בגין ההשקעה.ההשקעה נעשית במחיר מניה שהינו כפול ממחיר המניה כיום בשוק.זה השלב הראשון שלך הסוכריות,השני הצעת רכש ל 10% מהאג"ח בפארי ובנוסף שיעבוד על נכס ושמירה של 4 מיליון ש"ח אצל הנאמן של סדרה ג לטובת תשלומי הריבית השנתיים.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
100.
תשובה ל 25- קמן ג
אני רוצה להפנות אותך למתווה ההסכם שנקבע בין החברה לבעלי אג"ח ג .בעלי האג"ח ויתרו על ההתניות לטובתם ובתמורה החברה הציעה שורה של סוכריות לטובת בעלי האג"ח.בתחילת ספטמבר אמורה להתכנס האיפה שתאשר את ההשקעה של רוני אלרואי בקמן בשווי 30 מיליון ש"ח ואת הקצאת המניות בגין ההשקעה.ההשקעה נעשית במחיר מניה שהינו כפול ממחיר המניה כיום בשוק.זה השלב הראשון שלך הסוכריות,השני הצעת רכש ל 10% מהאג"ח בפארי ובנוסף שיעבוד על נכס ושמירה של 4 מיליון ש"ח אצל הנאמן של סדרה ג לטובת תשלומי הריבית השנתיים.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
99.
תשובה ל 24
פטרו גרופ- אני לא בעניינים.דלק נדל"ן- ההתפתחויות הן שליליות לבעלי האג"ח.בעלי האג"ח אינם יכולים לאפשר לעצמם לדעתי לתשובה לצאת מהתמונה כי במקרה כזה הם יישארו עם חברה שתהיה קרובה מאוד למצב של חברת טאו.בתחילת יולי התייחסתי במסגרת הטור כאן ליום הדין שמתקרב ולבור הצפוי לחברה.כנראה שמבחינת המאבק אצל תשובה בין הכבוד לכסף הכף נטתה לכיוון הכסף.כעת נשאר לקוות להזרמה גדולה ככול שניתן מצידו של תשובה ולחדשות טובות מכיוון NCP.המצב אינו נראה אופטימי לדעתי כרגע.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
98.
תשובה ל 23 -דוראה
מאז קרו הרבה דברים.קיבלנו כ 3 אגורות ריבית באפריל ,מאי.ושווי הנכסים של דוראה העיקריים- אורתם וליברטי ירדו בעקבות המפולות בשווי הנכסים בעולם ובארץ.הצעת ההסדר האחרונה נותנת שווי סביב 50 אגורות לאג"ח של דוראה וזה כשאני מתעלם משווי המניות שמקבלים בעלי האג"ח (שליטה מוחלטת בחברה) וסדרת האג"ח להמרה החדשה המוצעת כשגם לה אני נותן שווי קרוב לאפס.כנראה שאני מגזים מעט לחומרה כאן אבל הניסיון מהעבר מחייב אותי להיות זהיר.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
97.
תשובה ל 22- סקיילקס
1-אני במעקב אחרי מצב החברה ויש לי גיליונות אקסל העוקבים אחרי מצב בעלי האג"ח בתסריטים שונים ולכן אני מגיע למסקנה שאו שאני אין לי מושג בתזרימי מזומנים ויכולת תשלום או שאנליסטים אחרים בשוק מפספסים כאן.2- בטור בשבוע שעבר רמזתי כי לדעתי עצירת הדיבידנדים של פרטנר זמנית עד לתשלום הסופי של אגח א של פרטנר.לכן בתחילת שנה הבאה יתחדשו הדיבידנדים של פרטנר.3- לדעתי ולפי התסריטים שבדקתי רק ב 2014 צפויה סקיילקס להיתקל בבעיה בגלל הצורך לשלם 1 מיליארד ש"ח התשלום האחרון בגין רכישת פרטנר.העניין שאני מניח חוסר יכולת למחזר חובות בבורסה ומתעלם מאפשרות של הלוואות מהבנקים כי באותו מועד כמעט כל מניות פרטנר יהיו חופשיות משעבוד ולכן החברה תוכל לפנות לבנקים.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
95.
תשובה ל 20- פלסאון
המדובר על חברה טובה עם תוצאות טובות.העניין שמחיר המניה ביחס למדד ת"א 75 לא ירד חזק לכן האפסייד מוגבל כאן ביחס למדד.כאמור מניה טובה וכנראה סולידית יחסית למצב השוק.אם אתה מאמין בעליות בשוק אז מניות הבנקים ומדד ת"א 75 יעשו לדעתי יותר מהמניה.בירידות זה כמובן ההיפך.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
94.
תשובה ל 17- קמן,מנדלסון,ישאל
בתקופה האחרונה הגדלנו באג"ח של ישאל (בעבר לא החזקנו בו) ורכשנו בסדרות א,ב של קמן.זה אמור לענות מה דעתי על המחירים של סדרות אלו.בתחילת ספטמבר אמורה להתכנס האיפה שתאשר את ההשקעה של רוני אלרואי בקמן בשווי 30 מיליון ש"ח ואת הקצאת המניות בגין ההשקעה.ההשקעה נעשית במחיר מניה שהינו כפול ממחיר המניה כיום בשוק.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
93.
המשך תשובה ל 16
המצב הביטחוני משפיע פחות על חברות כמו נתנאל ואלמוגים כיוון שאזורי הבניה או הפרויקטים המשועבדים לבעלי האג"ח אינם נמצאים באזורי הדרום.מצב שוק הנדל"ן למגורים כמובן יקרין על החברות.אלמוגים השקיעה לאחרונה סכום גדול מכספי ההנפקה בפרויקט ברמלה שצפוי להגדיל את הסיכון לבעלי האג"ח.לגבי נתנאל באג"ח ג משועבד מגרש בשטח של 8 דונם בח-300 בחולון אשר עלותו לפני כשנתיים הייתה 52 מיליון ש"ח.בימים אלו התחילה הבניה בפרויקט כך שבעלי האג"ח צריכים לעקוב אחרי התקדמות המכירות כאן.בפאנגאיה השעבוד הוא למיטב ידעתי על קרקע חקלאית באג"ח ג.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
87.
המשך תשובה ל 9 -סאני ,סקיילקס
אני חושב שאתה טועה בהנחה שלך.ברבעונים שלוש וארבע אני מצפה לשיפור בתוצאות ובמיוחד בתזרים המזומנים של פרטנר.מספיק לבדוק ולראות שאנחנו המחזיקים הגדולים ביותר בשוק בסדרות האג"ח של חברות אלו.אני מעדיף את סאני כרגע בגלל המח"מ הקצר,התשלומים שמתחילים בסוף השנה ובגלל שיתרת החוב קטנה יחסית ויחד עם האחזקה הישירה במניות פרטנר שיש בסאני (1.5% מהון החברה) והעדר חוב מלבד לבעלי האג"ח יוצרים אצלי ביטחון באחזקה באג"ח.כל פירעון קרן משפר משמעותית את מצב בעלי האג"ח.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
85.
תשובהל 7
רוב סדרות האג"ח עליהם כתבתי הינם בדירוג A ומטה ולכן אלו הסדרות שנפגעו החזק ביותר מיישום המלצות ועדת חודק.היתרון באג"ח הוא שהזמן לטובתך כלומר אם לא ארעה בעיה בחברה המשך תשלומי האג"ח יפעל לטובתך.לדעתי אין זה נכון לתזמן את שוק האג"ח הקונצרני במיוחד בתקופות של מפולת במחיר האג"ח.ברגע שייפסק לחץ הפדיונות לדעתי אנשים יופתעו מעוצמת התיקון במחיר האג"ח.לגבי מניית אפריקה היא דוגמא לקורבן המכירות בשוק.במניה אין כמעט ידיים מוסדיות ולכן בשוק גרוע כמו עכשיו המניה סובלת מצניחה חופשית במחירה.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
80.
דוראה-
כלל ידוע בבורסה הוא''שאסור להתאהב במניה'' ולצערי/שמחתי נדבקתי במחלה. מבלי לחשוב טוב הגעתי לאחזקה של המון מניות בדוראה,על חשבון כל האגחים שהיו לי. מענינת אותי דעתך לגבי הזמן הנחוץ להבראת החברה בכלל והמניה בפרט? נ.ב מאיפה צמח הכסף שהופיע פתאום בהצעה של איגר בצלאל להסדר עם בעלי האגח? תודה
מתן | 22.08.11
78.
תשובה ל50
בימים אלו אנו מתמקדים בשכבות הון שאינן מניות רגילות, כלומר מניות בכורה ואגחים. לדעתי מניות הבכורה להמרה של RPT וHCN נראות מצויין. מבין המוצרים המובנים הסימבול SOS הצמוד למדד האס-אנד-פי 500 נראה מעניין, גם MHM נראה לא רע עבור משקיעים סולידיים שכן במועד הפדיון בעוד 4 שנים מובטח מינימום של 10 דולר והמחיר האחרון עומד על 9.6 (ראה הסבר מלא בכתבה שפורסמה לפני מספר חודשים).
שירן בית השקעות להבה | 22.08.11
77.
תשובה ל72
CWH פירסמה דוחות סבירים אך שיחת הועידה אכזבה את המשקעים שכן קשה היה לחלץ מההנלה התחייבות לא לגייס עוד הון מניות. הדיבידנד נראה כרגע די בטוח שכן יחסי הכיסוי שלו מאוד גבוהים באופן יחסי, לכן למרות שקשה לומר בוודאות שהדבר לא יקרה כרגע זה נראה בסבירות נמוכה שהדיבידנד ירד. לדעתי כדאי להחזיק בנייר במחירים הללו.
שירן בית השקעות להבה | 22.08.11
75.
תשובה ל33
גדות ביוכימיה היא כשלון עסקי מתמשך ולאחרונה עברה להפסדים כבדים ושריפת מזומנים מאוצת. מצב החברה לא טוב ואנו לא משקיעים בה למרות התשואות הגבוהות. לגבי הסתמכות על חברת האם זה בדרך כלל מצב שאנו מעדיפים להימנע ממנו ולא להכניס אותו לשיקולי ההשקעות שלנו.
שירן בית השקעות להבה | 22.08.11
70.
תשובה ל21
רמות הסיכון באג"חים אלו גבוהה מזו של הבנקים ואי אפשר להשוות ביניהם. לגבי ההרפתאות של נוחי בקרדיט סוויס אנו חולקים חשש משותף ולכן נמנענו ואנו עדיין נמנעים מהשקעה בחברה. החברות בדסקש הן חברות טובות הבעיה היא במינוף במיוחד כאשר ממשיכים לעלות לכיוון אידיבי.
שירן בית השקעות להבה | 22.08.11
69.
תשובה ל20
לגבי פאנגאיה הבעיה איתה שחלק גדול מהמאזן של "קבור" בחו"ל בנכסים שדי קשה להעריך את שוויים, לכן אנו מעדיפים את אג"ח ג שיש בו בטחונות ספציפיים. במחיר הנוכחי הנייר מעניין אך זהו נייר בסיכון וצריך לקחת זאת בחשבון. לגבי פלסאון אני אשאיר את התשובה למיכה.
שירן בית השקעות להבה | 22.08.11
68.
תשובה ל19
לגבי בי גי אי ההסתברות לעסקה עדיין קיימת כך שאם זו הסיבה לפיה אתה מנתח את כדאיות ההשקעה באג"ח עדיין יש סיבה לדאגה. לדעתי הבטחונות המועמדים לאג"ח זו והמחיר הנמוך שלו גורמים לי לראות בו אטרקטיבי להשקעה. ללא ספק במצב של ביטול העסקה יש כאן אפסייד גדול. לגבי ליברטי ג לדעתנו במחירים הנוכחים הנייר מהווה הזדמנות.
שירן בית השקעות להבה | 22.08.11
66.
בי.גי.איי
שלום מיכה! שאלה לגבי אג"ח של בי.גי.איי. לחברה יש קופת מזומנים שמנה מאוד לעומת זאת אג"ח נפל חזר בתקופה אחרונה. האם עדיין מדובר בחששות של משקיעים ממכיה צפויה של חברה למנופים או שהנושא זה ירד מהפרק. ומה בעצם הייתה האבטחה של ברינבוים/בן זקן למשקיעי אג"ח במקרה של מכירה למנופים?
ירון | 22.08.11
60.
תשוב ל17
בתוך קבוצת קמן לא כל החברות במצב זהה. באופן יחסי מצבה של מנדלסון וישאל טוב ממצבה של קמן אחזקות, לדעתי התשואות במנדלסון משקפות את הסיכון שיש בחברה ואילו בישאל במחיר הנוכחי יש אפילו הזדמנות. לגבי קמן אחזקות יש לחכות לדוחות הרבעון השני ולסיום ההזרמה המובטחת בסך 30 מיליון כדי לקבל תמונה מלאה יותר.
שירן בית השקעות להבה | 22.08.11
58.
תשובה ל16
החברות שציינת בהחלט חשופות להתפתחויות בשוק הנדלן המקומי הן מבחינת התוצאות הכספיות והן מבחינת איכות ושווי הבטחונות שיש לאג"ח אלו בסדרות בהן יש בטחונות. הסיכון בחברות הללו עלה אך עדיין קשה לקבוע עד כמה, השוק כרגע משקף רמת סיכון גבוהה.
שירן בית השקעות להבה | 22.08.11
54.
תודה ושאלות
תודה על הטור המצויין וחזרתך המבורכת בתחום המענה לשאלות. מה המדיניות הנוכחית שלכם בקרנות להבה- האם היא השתנתה לאור הירידות החדות (לדוג' חיפוש הזדמנויות באגחים בלבד)? עוד לפני הנפילות החדות האחרונות כתבת שזהו הזמן המתאים להצטייד באגחים הודות לשיפור המשמעותי בתשואות, האם אתם עדיין שומרים מזומנים או מנצלים הזדמנויות וממלאים את הכיסים באגחים? האם אתה חושב שכמעט כל החברות (ובעלי העניין) יקנו את האגחים בחזרה למרות החשש (לדוג' אאורה הצהירה כי תרכוש למרות הקשיים לממש את תזרים המזומנים החזוי. לעומתה נתנאל עליהם כתבת היום כי לא רוכשים וחברות אחרות, עשויים להיות ללא מזומנים מספקים ו/או חשש ממחזור חובות בהמשך ו/או המתנה להמשך ירידות)?
עמי | 22.08.11
53.
תשובה ל12
באגחים של זיסר יש סיבה לדאגה אך הם לא בעקבות הורדת הדירוג שאיננה משקפת לדעתנו את מצבה של החברה. למעשה הלוואי והיתה משקפת. במחירים הנוכחיים זה שהחברה איננה רוכשת בהחלט מדליקה נורת אזהרה, בנוסף הגישה של החברה לשוק ההון נראית חסומה. מצד שני מחירי האגח משקפים כבר את מצב החברה כך שיש כאן גם אפסייד.
שירן בית השקעות להבה | 22.08.11
47.
שאלה על אלקטרה נדל"ן + חג'ג' + ליברטי
מיכה, צהריים טובים. עכשיו צריכים אותך יותר מתמיד. מה דעתך על אלקטרה נדל"ן אגח ד - תשואה מעל 8% ונחשבת חברה סולידית ? לגבי אג"ח של חג'ג' ראיתי שיש שיעבוד על האג"ח. האם יש סיכון ממשי לפרוייקט הארבעה ? כמו האם הסיכון בליברטי משקף את התשואה ? תודה !
אמיל | 22.08.11
45.
תשובה ל7
מיכה איננו במשרד היום לכן לא יכול לענות כרגע. לגבי מחירי האג"ח המחירים היום נמוכים באופן יחסי, כלומר פערי התשואות גבוהים. האם המחירים יכולים לרדת? כמובן אך קשה לתזמן זאת. אנחנו לא מוכרים כרגע בציפייה לקנות בזול יותר. לגבי אפריקה אנחנו מעדיפים להתמקד באג"ח ולא במניה.
שירן בית השקעות להבה | 22.08.11
41.
תשובה ל 38 (עד שמיכה יתפנה)
הקופה בטאואר מלאה, במיוחד אחרי גיוס אג"ח ו', לאחרונה מכרו גם את המפעל בסין, כך שלא צריכה להיות בעיית תשלום לאג"ח ה' שחציו נפרע בסוף השנה והשאר בסוף 2012. התשואה גבוהה, 10% צמוד מדד, תחליט אם זה טוב לך... (לא מתייחס להמרה כי הפרמיה כעת גבוהה אבל מי יודע מה יכול לקרות למניה, אז להזיק זה לא יכול).
r קורא קבוע | 22.08.11
31.
אגח אפריקה ודלק נדלן הארוכות
שלום מיכה, קודם כל, תודה על המאמר המעניין על האגחים. כרגיל יש הרבה ללמוד ממך. הייתי מעוניים לשמוע את דעתך על השקעה באגח אפריקה, ודרך אגב מה דעתך על המניה והירידות החדות בה ? וכן, מה דעתך על השקעה בדלק נדלן ה' לטווח ארוך, והאם יש סיכוי שהאגח ירד נמוך מידי ומתמחר אולי פירוק ? יש סיכוי לראות שם את הכסף ? תודה מראש. אבי
אבי | 22.08.11
23.
סקיילקס
מיכה שלום, האם דוח מקורות לשירות החוב של סקיילקס מבוסס על הנחות הגיוניות להערכתך? הם עדיין בונים על דיבידנד מפרטנר ב 2011... האם להערכתך ישנו סיכוי שתהיה עצירת דיבידנד ממושכת מפרטנר על רקע ההרעה בתוצאות הכספיות ועקב כך קושי בתשלום בסקיילקס(וכנגזרת מכך בסאני)? תודה ויום טוב
דני | 22.08.11
10.
סאני , סקיילקס
מיכה שלום.עברתי על הדוח הרבעוני של סקיילקס והשוויתי אותו למצגת של החברה בהנפקות הסדרות האחרונות של החברה. הבעיה לדעתי תחל עם הירידה בריווחיות של פרטנטר החל מרבעון 3+4 ובדיבידנדים שניתן יהיה למשוך. כיצד אתה רואה השקעה באג"ח של החברות הנ"ל? האם האגח של סקיילקס עדיף על סאני? ועל איזה סדרות של אג"ח היית ממליץ אם בכלל? תודה
יהודה | 22.08.11
8.
אגח מה לעשות? ואפריקה
מיכה תודה כרגיל על הטור המחכים כמי שמכור לטור שלך ומנהל תיק אגח עצמאי ברצוני לשאול כיצד עלי לנהוג בימים טרופים אילו? כידוע האגחים הקונצרניים (רוב האגחים בהמלצתך, אין לי חצי טענה אליך!!!) ספגו ירידות מרשימות של למעלה מ 15% בממוצע. (מח"מים של 3 שנים בממוצע) והמצב לא נראה שנעצר. בהנחה שהשוק ימשיך לרדת (ראה ערך 2008) האם עלי לחתוך את ההפסד וליקנות במחיר נמוך יותר לאחר ההיתרסקות? או להיכנס לממ"ד ולחקות עד יעבור זעם? אם לדעתך ישנה אפשרות נוספת אשמך לשמוע גם אותה. שאלה נוספת האם יש שינוי במצב באפריקה שמסביר את הצלילה במניה או שזה רק בגלל שהשוק חלש? האם המחיר לדעתך כיום מהווה היזדמנות? תודה וישר כח על הדרך אותה אתה מתווה.
אילן | 22.08.11
6.
תשובה ל 2 -אאורה ג
1- אתה צודק בכל ההפניות שלך.2- אישית אני לא סומך על בעלי השליטה כאן ,האמת שזה נכון לגבי דעתי על בעלי שליטה רבים בשוק.3- בגלל החשש שלי מבעלי השליטה לא השקענו באג"ח של אאורה,אבל רכשנו מעט באג"ח ג בדיוק בגלל אותן הסיבות שהזכרת.אני רוצה להאמין שבשלושה החודשים הקרובים לא יתהפכו בעלי השליטה כאן על בעלי האג"ח.אכן עושה רושם כי התשלום הקרוב אמור להיות משולם.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
5.
תשובה ל 1 (ב) -נתנאל אג"ח
יהיה זה נכון לקרוא את הדוחות הכספיים של החברה על מנת להתרשם מרמת הסיכון.לטובת בעלי אג"ח ג שעבוד על העודפים מפרויקט נדל"ן בח-300 בחולון.זה אזור ביקוש ולכן לדעתי המדובר על שעבוד טוב.הבעיה של האג"ח משולשת הוא אינו מדורג,ולכן גופי פנסיה וגמל אינם משקיעים בו.האג"ח בריבית שקלית משתנה ולכן סובל מהפדיונות העצומים שיש בקרנות הנאמנות המשקיעות באפיק זה.ולבסוף בעלי השליטה מביעים למעשה חוסר אמון באג"ח בכך שאינם רוכשים אותו למרות מחירו הנמוך.היתרון הוא שכבר בסוף פברואר שנה הבאה יתחילו תשלומי קרן באג"ח ואלו צפויים להקל על הלחץ.אנחנו מחזיקים באג"ח.
צרניאק מיכה  | 22.08.11
4.
תשובה ל 1 -דוראה ,אולימפיה
דוראה- בדוראה פעלנו להעמיד את האג"ח לפירעון מיידי (יש לנו כאן השפעה בגלל אחזקות באג"ח ג).פנייה מהנציגות לאפשר להם לקדם מו"מ על בסיס הצעת בעל השליטה עצרה אותנו והחלטנו לאפשר לנציגות למצות את המו"מ בשבעות הקרובים על בסיס הצעת בעל השליטה.ההצעה ממילא מעבירה לבעלי האג"ח 90% מהבעלות על החברה כשבעל השליטה מתכוון להזרים 10 מיליון ש"ח ולהישאר עם 10% מהמניות + אופציות להגדיל את אחזקתו בעתיד בשווי נתון.אולימפיה- הצעת בעלי השליטה חצופה ואינה מתקבלת על הדעת .ההצעה שלהם נחותה !!! ביחס להצעה בדוראה וזה כאשר המצב באולימפיה טוב משמעותית מהמצב בדוראה.אני מאוכזב מאוד מתפקוד הנציגות ברשות נציגי פסגות וכלל ולכן בשיתוף עם מוסדיים נוספים, שהינם מחזיקים מהותיים יותר מלהבה, אנחנו פועלים לבצע שינויים בנציגות.חוסר התפקוד של הנציגות כאן פוגע קשות בבעלי האג"ח .
צרניאק מיכה  | 22.08.11
3.
אאורה ג', הזדמנות!?
שלום מיכה, לפי תזרים שפרסמו ניתן לצפות שהשנה לא צריכה להיות בעיה לשלם. להלן קישור לתזרים http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=667852 החברה פרסמה שבכוונתה לבצע רכישה עצמית (50 מיליון) לאור המחירים הנמוכים. להלן קישור להודעה http://maya.tase.co.il/bursa/report.asp?report_cd=668195 סדרה ג'. (ללא בטחונות) סידרה זו משלמת חצי מהיקפה בנובמבר השנה והחצי האחר בנובמבר 2013. מחיר נוכחי סביב 73 אג' פארי נוכחי 122 אג'. בהנחה שמשלמים בנובמבר, יוצא: תשלום חצי מהסדרה = 61 אג' (122/2) + 7% ריבית שנתית לחצי הנותר = 4.2 אג' (122/2*0.07). סה"כ כ 65 אג'. משמעות: בנובמבר מקבלים כ 90% מסכום הקנייה ונשארים עם חצי מהיקף הרכישה . מה דעתך? תודה.
r קורא קבוע | 22.08.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת