אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

זליכה לא יתניע את ענף הרכב

14 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

13.
למה בכלל הממשלה מתערבת בענייני יבוא רכבים ?
אם שוק הרכבים היה כמו שוק המחשבים או מכשירי החשמל....והיה פתוח - הכל היה נראה אחרת ! אני לא מבין למה בכלל "יבואן" מקבל הגנה של המדינה ???? האם המדינה שותפה שלו או מקבל ממנו שוחד ? אני מציע שכל אחד יוכל לייבא כל רכב שיעמוד בדרישות בטיחות ברורות והגיוניות. ואני ישאל גם...למה המדינה מכניסה את הידיים שלה לכל תחום ? צריך לקבוע מסגרת (לרוב בענייני בטיחות ומגבלת גודל) ולתת לשוק החופשי לשחק.
דן | 08.09.11
12.
מה זה השטויות האילו?
אני חושב שתומר הדר מפספס שחוקי המשחק השתנו. חברי כנסת כבר לא יעיזו כל כך בקלות להצביע לפי הנחיות של אוליגרכית ההון. ברמת הפקידים עדיין אין שינוי, ודאי במשרד כמו משרד התחבורה שכבר שנים מכור ליבואני הרכב. להיות יבואן רכב בישראל זה רשיון להדפיס כסף, ובמקום שיש מיסוי ענק וכשל שוק כמו בארץ, אפשר להסתיר רווחים אדירים. זה משחק על הכסף הגדול, אולי אפילו יותר מהמאבק על הקישוריות בטלקום. אני מוריד את הכובע בפני השר כץ, גם אם המניע שלו הוא הגב של כחלון. יש סיבה לאופטימיות זהירה, כי פרופ. זליכה הוא מספיק עשיר, ומספיק חכם, אבל המאבק יהיה מעניין, בעיקר כי הוא יהיה מבחן לשינוי של המחאה לאורך זמן. אם הועדה תצליח - נראה שינוי מהותי של החברה הישראלית.
בעיני הנמר | 08.09.11
10.
כותרת כזאת.. או המחאה מה המצב האמתי????
מה האמת???האם ה 120 ח"כים הם אויבי העם?? מה המציאות??האם מסדרונות הכנסת זה שטח כבוש של האויב??האם היושר והחוק וטובת העם לא מתקיים בכנסת??האם לכוח מושחת של אנשי עסקים ולוביסטים יש יותר כוח מהעם וטובתו??מה הם מחכים שנעלה על הכנסת עם גרזנים ואבוקות אש???אני מאמין שהשנוי מתחיל ומי שלא יפנים זאת ישלם מחיר כבד???? איזה חכ" מגעיל יעיז לפעול בימים אלו נגד טובת העם...אפילו לאנשי העסקים כדאי להחליף דיסק.......
מ | 08.09.11
7.
הגיע זמן באמת שמישהו יפתח לציבור את העיניים
אף אחד מהעיתונים לא טרח עד עכשיו לבוא ולחשוף את המניעים האמיתיים של הוועדה. בדמרקר מתייחסים לזליכה כאילו שהוא כבר הפך את כל השוק הזה על פניו עוד לפני שהוא התחיל לעבוד. לפעמים לא נעים לשמוע על כשלונות אלא רק על נצחונות אבל עדיין זו כתבה חשובה-יש דברים שהציבור צריך לדעת בלי שמשרדי הממשלה יאכילו אותו בלוקשים על רפורמות שלא יקרו .
גונן | 07.09.11
6.
הבעלות הצולבת על חברת ליסינג ויבוא רכב זועק ממש - קרטל
צריך לפרק. לא ייתכן שיבואן רכב יהיה גם הבעלים/בעל זיכיון/בבעלות חלקית על חברת ליסינג. לגבי שאר הבעיות - מחיר חלפים, יבוא מקביל ואישי: לגבי חלפים כנראה שלא יהיה מנוס מפיקוח. ככה זה כשהחזירות משתלטת. פיקוח על כלל החלפים. שוק ברגולציה מלאה. לגבי יבוא אישי ומקביל: לשחרר כבר את החסמים עליו, לעודד אותו בהפחתת מיסוי וברגולציה נוחה יותר. כל זה אמור לקרות במדינה מתוקנת. כאן? דבר לא ישתנה. רק ההצהרות ישתנו מדי פעם.
נמרוד | 07.09.11
4.
משחק מכור על גב הנהגים הנשדדים בישראל ע"י האוצר !
"הליקוי הקשה ביותר בענף הוא המיסוי הגבוה על מכוניות חדשות בישראל - 83% ממחיר המכונית. אך דווקא נושא זה לא יטופל בוועדה משום שאינו בגדר סמכותה, אלא בסמכות רשות המסים." !!! האוצר מחבל בכל ניסיון לרפורמה, שעשויה להוזיל מחירים לאזרחים !!! המצב בישראל - שוד לאור היום של האזרח !!!
טוני | 07.09.11
3.
הפתרון היחידי תחבורה ציבורית
שוק הרכב הוא לא מונופול ובטח לא ריכוזי. אם לוקחים את מספר יבואני הרכב, מספר המותגים, חברות ליסינג, חברות יד שנייה, מוסכים מורשים ומוסכים לא מורשים, יוצא שהשוק תחרותי. הבעייה קיימת בחלקי חילוף שבו הלקוח שבוי. פתיחת שוק הרכב תיצור יבוא כל מיני מותגים, רכבי קסטום וכדומה שיצור בעיית רישוי ואישור תקנים. הפתרון היחידי הוא אלטרנטיבה אמיתי לרכב, תחבורה ציבורית. רכבת קלה בגוש דן תשנה את השיווי המשקל בענף, תחבר את הפריפריה למרכז ותפתור פרק משמעותי בצדק החברתי.
גיא | 07.09.11
1.
מה הכוונה - לוביסטים ניצחו בקרב על שווי שימוש?
דבר אחד אני לא מבין - למה הלוביסטים ניצחו בקרב על שווי השימוש? שווי שימוש עלה מ 1200 ש"ח (בערך) לכוון 3000, ובשלב זה פחות או יותר שווה להחזיק רכב פרטי ולא רכב ליסינג (אם לא לוקחים בחשבון את נושא המימון). אני מניח שדווקא היה כאן הפסד של חברות ליסינג, ואגב - גם הפסד של העובדים, הרי מרבית מחזיקי רכב ליסינג היה מעמד הביניים, שזכה כאן לאחת מהטבות הבודדות
דני | 07.09.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת