אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כן אדוני הרובוט

112 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

112.
מישהו שכח שיש דבר שנקרא תקע ושקע???
או שרק לי נדמה שמחשב צריך אנרגיה כדי לפעול? ומאיפה יביא? יכריח מכונות אחרות שלא קיימות לייצר עבורו? אולי ישלח את האוטו של גוגל להביא לו? אנחנו יכולים ללמד משהו או מישהו ללמוד רק מה שאנחנו יודעים... כל השאר הן נבואות נוסח נוסטרדמוס וטובות רק כדי לכתוב ספרים.
יוסי | 11.12.13
111.
לא חייבים שהמכונות יפתחו מודעות באמת, כדי שתרחישים שכאלה ייתקיימו
מספיק סימולציה של מודעות, או פשוט שיהיו להם אלגוריתמים (של AI) שבהם ישנן הגדרות-מטרה שמבחינה אפקטיבית עומדת בסתירה למטרות המין האנושי. למעשה, אם הייתה/תהיה מודעות, תהיה יותר תקווה, כי ישנו פוטנציאל לדברים כמו חמלה. אם אין מודעות - אלו סה"כ אלגוריתמים קרים, שכל מה שמעניין אותם זה שהפרמטרים מתאימים להגדרות-המטרה. כמובן שיישום של משהו כמו "ארבעת החוקים" (יש גם חוק אפס) בתוך כל מערכת מספיק מתוחכמת יכול להיות הפיתרון הקנוני. אני מסכים שצריך להתחיל לעבוד על זה.
אומר אמת | 10.12.13
103.
צריך לבנות בינות מלאכותיות שילחמו בבינות המלאכותיות שהאויבים שלנו יפתחו.
וצריך לפתח בינות מלאכותיות שילחמו בבינות מלאכותיות זדוניות, כמו שנלחמים בחיידקים רעים עם חיידקים טובים. אי אפשר למנוע פיתוח של בינה מלאכותית אצל האויבים ולכן צריך להשקיעה בבניית בינה מלאכותית יותר חזקה משלהם.
אביתר | 09.12.13
102.
לקרוא טוקבקים ולא להאמין!!!!
כשאני קורא את התגובות הפבלוביות של חלק מהמטומטמים פה אני מתחיל לפקפק בקיומה של בינה אנושית ולא מלאכותית... אני לא מבין??? מה לא קראתם את הכתבה? מה אתם לא מבינים שזה בדיוק הרעיון של "בינה מלאכותית"? מחשב שחושב, מקבל החלטות ואפילו מכלכל את הצעדים שלו באופן עצמאי ומחושב בדיוק כמו מוח אנושי!!!! שזה בדיוק מה שמנסים לפתח, מחשב שמסוגל לעשות דברים שמוח אנושי לא יכול להכיל אפילו!!! ולא, לא יהיו לו רגשות, אבל זו בדיוק הבעיה!!!!!!!! הוא יהיה אדיש! וכל זה בשביל מה? בשביל עוד אפליקציה מטומטמת לאייפון המחורבן שלכם? בשביל שיהיה לכם רובוט שגם שוטף כלים אחרי שהוא שואב אבק??? אולי באמת צריך בינה מלאכותית לאזן את המצב, כי לטמטום האנושי אין גבול...
אלון | 08.12.13
99.
ל-92:
1. לא מדברים איתך על המחשבים שאתה מכיר, אלא על מחשבים עם אינטליגנציה מלאכותית, דהיינו יכולות למידה עצמאית, הסקת מסקנות, קבלת החלטות ונקיטת פעולות בהתאם. בני אדם - מכיר? כאלה רק עם מוח אחר. 2. כפועל יוצא - מה זה משנה כן רגשות או לא? מחשבים כאלה יפעלו בצורה אוטונומית בדיוק כמו כל יצור תבוני רק עם יכולות חישוב של מחשבים, ולכן אין חשיבות לעניין האם את ההחלטות שלהם הם מקבלים במנגנוני חשיבה רגשיים או לא. 3. מה אתה יודע על הדחף של מחשב עתידי כזה? אתה בנית אותו? לא. מישהו אחר יבנה אותו, ולמישהו הזה יהיו אינטרסים משלו - בהתאם למחשב יהיו יעדים, מטרות ומשימות משלו. מכאן, גם פרי יצירו של אותו מחשב - מחשבים משוכללים יותר ו/או תוכנות יעילות יותר שאותם יוכל כבר לתכנן לבד גם בלי שאף אחד יגיד לו, פשוט כי יבין לבד שזאת דרך להשיג את היעדים ביתר הצלחה - יקבלו על עצמם את אותם ה"דחפים".
 | 07.12.13
97.
הנה תראו, דוגמה טובה מהיום:
בבריטניה - מחשבים במרכז הבקרה האווירית אמורים היו לעבור אוטומטית מפעילות לילה לפעילות בוקר ולא הצליחו לעשות זאת. התוצאה: טיסות רבות שנידחו ובוטלו ואלפי נוסעים תקועים בנמלי התעופה העמוסים ביותר, כולל הית'רו, סטנסטד וגטוויק. http://www.ynet.co.il/articles/0,7340,L-4462325,00.html תקלה חמורה שהייתה יכולה לעלות בחיי אדם במידה ולא היו נמצאים פקחים אנושיים ועוברים לשיטה מכאנית.
רן | 07.12.13
96.
התודעה האנושית היא משהו לא מובן. ולכן אין כל סיכוי שיממשו אותה במחשב.
בקיצור , אין כל קשר בין רובוטים לתודעה או לאנשים או לשליטה בעולם. רובוטים הם מכונות גרידא. אם לא אומרים להם מה לעשות ואיך לעשות את זה , הם לא יעשו כלום. לעומת בן אדם שאי אפשר להפסיק אותו בחדשנות בהבנה ובמודעות. בקיצור 2 , זה מאמר על גאדגטס נחמדים, פלוס הרהורים ילדותיים על העתיד גם המחשבה שגודל או מורכבות גדולים יעניקו תודעה למחשב, היא מופרכת ואין לה כל בסיס
אניהו | 07.12.13
95.
"זה לעולם לא יפסיק!" מפחיד
כתבה מרתקת! ברגע שיצליחו לחצות את רף "הבינה המלכותית" העניין יטוס מעצמו! המחשוב ישדרג את עצמו והמשודרג ישדרג את עצמו.... לופ של אינטליגנציה או כמו שיובל נוח הררי ציין בספרו "קיצור תולדות האנושות" זה יהיה "המפץ הטכנולוגי" אפשר לחשב עד אז מה יהיה מהמפץ ואלה זה לא בר חישוב לינארי זה קפיצה אל הלא נודע! מקווה שיש שם חיי נצח ואושר :)
דוד דרזי | 07.12.13
93.
כתבה נפלאה - חבל שקצרה
אני עוקב אחרי התחום הזה ותחומים משיקים כבר הרבה שנים, והכתבה הזו נפלה על קרקע פוריה אצלי. באופן עקרוני אני חושב שהוא צודק, ואכן צריכה להיות רגולציה בנושא לפני שיהיה מאוחר, למרות שלא ברור איך אתה יכול לעשות רגולציה לישות שהיכולת שלך לנחש את מעשיה משולה ליכולת של החתול שלי להבין מה אני עושה כשאני הולך לעבודה. דרך אגב, הייתי שמח לראות גם דעות שונות ע"מ שהכתבה תצא מאוזנת ולא היסטרית גרידא. וכאן יש עוד כתבה (קצת ארוכה ובאנגלית, אבל שווה): http://aeon.co/magazine/world-views/ross-andersen-human-extinction/
 | 07.12.13
92.
קשקוש מפחידני. בולשיט. המחשבים לא ישמידו אותנו כי אין להם רגשות כמו לנו!
זה נכון שנפש האדם היא בסך הכל מחשב ביולוגי שהתפתח בברירה טבעית. אבל הרגשות שלנו התפתחו בכפוף לאבולוציה הביולוגית שהיא יצרה את הדחף להתרבות ולהשמיד זנים מתחרים ובכלל את כל הרוע בעולם. המחשבים כפופים לאבולוציה אחרת לחלוטין. למה שישמידו אותנו? הרבה יותר הגיוני שהם ישדרגו אותנו ויעניקו לנו חיי נצח. איזה אינטרס יש למחשב להתנהג כמו אורגניזם שהתפתח בברירה טבעית?
אבולציונר | 07.12.13
90.
ל - 86
לא דיברתי על חישוב הערך של שורש 2. דיברתי על ההוכחה שהוא לא ראציונלי, כלומר שאי אפשר להציגו כ A/B, כאשר A,B הם שלמים. פעם האמינו שאין אף מספר שלא ניתן להציגו כ A/B, עד שבא הגאון מהחבורה הפתיגוראית, והוכיח ששורש 2 הוא לא ראציונלי. אף מחשב לא יוכל לעשות משהו כזה. לפחות לא בעתיד הנראה לעין.
 | 07.12.13
88.
למה שלרובוטים יהיה רצון?
למה שיהיה להם יצר קיום? למה שהם ירצו לנצח? אתם עושים השלכה, אבל לרכב ממש לא איכפת לעשות תאונה. אף פעם מחשב לא התווכח איתי כשלחצתי על שט דאון (חוץ מהמקרים שהווינדווז היה תקוע). מחשב מתוכנת לבצע את מה שהוא מתוכנת. אם יתכנתו אותו ללמוד ולהסיק מסקנות, האם זה אומר שיהיה לו רצון עצמי או מודעות עצמית? (מישהו יכול לאנוס רובוטית נגד רצונה?)... איינני בטוח שלא, אני רק מנסה להבין מהיכן זה יגיע. מה איכפת למחשב אם הוא יחיה או ימות? האם בכלל אפשר לייצר מכונה עם יצרים, אינסטינקטים, רגשות? הרי הרעיון המרכזי של החיים הוא יצר הקיום ויצר המין לצורך ההתרבות. בלי יצר הקיום והפחד כל היצורים היו מתאבדים או מאפשרים לעצמם למות. השימוש ברובוט בקרב גם מבוסס על זה: הוא ממש לא חושש להכנס לקו האש. חכם ככל שיהא אין לו יצר קיום, אין לו שאיפות, אין לו אינטרסים, אין לו כאב, אין לו הנאה, לא איכפת לו מכלום. המקסימום שיכול להיות לו זה "רצון" להשלים את המשימה, האם אי אפשר לתכנת בו הגבלות? זה דיון לוגי מעניין, מישהו רוצה לפתח את זה?
אם תרצו | 07.12.13
85.
רבוט פעם חשבו שלהוריד השלטר מנתקים אותו....היום???
ומתחיל לעורר בי שאלות שהיו עוד מתקופת המקרא.....מלאכי שרת מעופפים.....מרכבות אש..לבני אדם השרדותם תלויה במזון ומים. שהיא האנרגיה שמתחזקת אותם. וחמצן לקיום...לרבוט היום אין צורך בכל אלא, היום ואולי גם פעם.אנרגיה יש מהשמש....לכן באמת תהיה השאלה מה הם צריכים אותנו אפילו כמשרתים לא יהיה להם צורך.....אולי לנסיונות....חומר למחשבה.......
מנחם | 07.12.13
83.
פתרון
כל קוד שעוסק בבינה מלאכותית יש לעטוף ב IF (shut_down=0) { כל הקוד } או משהו בסגנון לעשות את ה בצורה שהמחשב לא יכול לשנות את הקוד הזה בעצמו בקיצור מה הבעיה בליצור איזה מנגנון השבתה למכונה? shut_down זה איזשהו input שהאדם מכניס (כפתור אדום אם תרצו) וזהו..כשמשהו משתבש מדליקים והתוכנה מפסיקה לרוץ או לכבות את השאלטר... בקיצור נשמע קצת מצוץ מהאצבע ושיתקנו אותי אם אני טועה...
נמרוד | 07.12.13
82.
תודעה ספונטנית
תודעה היא פונקציה של מורכבות, ככל שמערכת בעלת פוטנצל תודעה עוברת סף מורכבות מסוים מתפתחת בה מודעות ספונטנית, בדומה למוח האנושי, החל מרמת מורכבות x כלומר כמות הקשרים בין הרשתות העצביות מתפתחת תודעה, במוח האנושי זה קורה בסביבות גיל 4-5 זאת גם הסיבה שלא ניתן לצבור זכרונות מתחת לגיל זה, כך גם במערכת עצבית ממוחשבת, כרגע אנחנו כנראה עדיין רחוקים מהסף הדרוש אבל זה בלתי נמנע ויקרה בעתיד. לחפש את התודעה במוח או במחשבי העל דומה לצורך העניין לפירוק של מקלט רדיו ולחפש בו את הקריין, התודעה לא נמצאת פה מדובר באשליה בלבד...
יניב | 07.12.13
81.
עם כל הכבוד , זה פשטו שטויות
אין שום מחשב שיכול לעשות משהו שהוא לא תוכנן לחשוב. בני אדם הם לא כך. לדוגמא, המספר שורש 2. מחשב החי בעולם רציונאלי, לעולם לא יוכל להעלות על דעתו את אפשרות קיומו של המספר שורש 2 (או כל מספר לא רציונלי אחר). לעומת זאת, אמנם זה הצריך הוכחה, אבל לבסוף הכרנו בקיומו של המספר שורש 2 ושאר המספרים הממשיים.
 | 07.12.13
79.
מעניין
בנוסף, עם יכולות הענן של היום וריבוי המתכנתים בעולם השלישי כדי להקים סטארט-אפ כל מה שצריך זה רעיון וכסף ראשוני. יש חברה שהוקמה לפני קצת יותר משנתיים הנקראת SeedStartupHouse.com. החברה הזו מקימה את התשתית הטכנולוגית של הסטארט-אפ תוך שלושה חודשים ובעלות של כ 50,000 ש"ח. החברה הוקמה כדי לעזור ליזמים וסטאר-אפיסטים לעבור את מחסום הכניסה הראשוני. לא צריך להיות גאון תוכנה כדי לפתח רעיון. צריך רעיון שיווקי, מעט כסף ויוצאים לדרך בעזרת מומחי תוכנה המומחים בפיתוח לסטארט-אפים.
שמוליק | 07.12.13
78.
מרגע שתתפתח התודעה המלאכותית בתוך רובוטים בעל יכולת ביצוע
הם יזהו את האויב או אז תהא זו סופה של האנושות רובוטים כמו ציטה יצוידו בכלי נשק יסתובבו בשטח ויחסלו את שארית בני האנוש בעדיפות ראשונה והשלב הבא חיסול של כל אורגניזם חי. החל ביונקים בעלי כנף זוחלים מצד אחד זה נשמע פנטזיה. אך מצד שני זה כל כך מובן מאליו ובלתי נמנע ואני תוהה האם אבדן האמונה באל בעקבות חיסול הגזע האנושי כולו תחסר לו לאלוהים????
עזרא | 07.12.13
77.
סך הכל עוד שלב טבעי באבולוציה
זה יקרה, מין הסתם אף אחד לא יודע להגיד מתי, אבל בסוף המין האנושי יכחד ובמקומו יהיה משהו אחר, ככה עובדת אבולוציה. כרגע, לפי מה שככל הנראה הכי סביר והגיוני שמכונות זאת ההתפתחות הטבעית, אבל גם זה יכול ללכת לכיוונים שונים. תירגעו, כנראה שזה לא יקרה בדורנו וגם לא בדור אחרי, אבל מה יהיה עוד 300 שנה, 1000 שנה? האדם, כמו שאנו מכירים היום, התפתח במשך עשרות מיליוני שנים, תוך הכחדה של הרבה "מיני" אדם בדרך, למה שגורלנו יהיה שונה? רק תנו לזה קצת זמן :)
משה | 06.12.13
76.
כתבה מעניינת אך אפשר להרגע כי יש כמה בעיות קשות ברובוטיקה:
א) נושא האנרגיה, מחשבים דורשים אנרגיה חשמלית, לכל מי שהמושג זר לו - אנרגיה חשמלית היא סיגנל שחייב להיות באיכות מסויימת (תדר, מתח, גורם הספק) אחרת המכונה אינה יכולה לנצלו. כלומר לא צריך בהכרח למנוע אנרגיה ממכונה חשמלית אלא רק לשבש אותה מספיק. ב) יש הבדל בין יכולת חישובית לוגית, הסקת מסקנות ושינון לבין אינטיליגנציה שמשמעותה מודעות עצמית, דמיון ויכולת יצירה. רגשות שהן מנגנון ביולוגי - כימי הן חלק חשוב מאינטיליגנציה. מחשבים יהיו חכמים יותר מאיתנו אך ללא יכולת רגשית הן לא יצליחו להיות בעלי חשיבה עצמאית. כלומר אכן יש סיכון שמכונה תקבל משימה ותוך כדי תיצור לעצמה תת משימות מזיקות, אך סביר להניח שנהיה מסוגלים להתמודד עם זה באמצעות שיבוש אספקת האנרגיה. נכון לעכשיו אין פיתוח של תודעה מלאכותית אלא בינה מלאכותית ולכן הסכנה שהרובוטים יהיו מעין מין חדש לא קיימת. סביר להניח שהממשק בין אדם למכונה יתעצם אך לעולם לא נהיה רובוטים, כי תכונה זו לא עוברת בתורשה ביולוגית וכנראה שלעולם לא תעבור.
מאסטרנט להנדסת חשמל | 06.12.13
70.
קודם כל גם אני מקווה שאתפגר לפני שזה יקרה אך ממילא גורלנו נחרץ עם שינויי מזג האוויר!
יש משהו שיגמור עם האנושות קודם והוא כאן ומעבר לסיבוב, והייתי ממליצה להאזין לראיון הזה עם גיא מקפירסון, http://www.youtube.com/watch?v=SQxYmVrSrcI אנחנו פשוט ניעלם בגלל כיפות הקרח הנעלמות בקטבים לפני שניכחד ע"י הרובוטים שניצור... ובדיעבד, כמה שזה נורא ומדכא בעיני, אולי מוטב כך. עברנו כמה וכמה גבולות שלא יאפשרו לנו להמשיך ולשרוד על הפלנטה. חבל וכואב הלב על כל אותם המינים שניכחדים איתנו ולצידנו. מדי יום נעלמים 200 מינים של חיים אחרים, מה שקורה איתנו מגיע לנו. הגם שאין בדברים האלו שום נחמה.
gazit | 06.12.13
68.
עבור רוב האנשים (אם לא כולם ) המצב הזה הוא מציאות
רוב האנשים לא יודעים להסביר דרך פעולת מכשירים שבבעלותם. אפילו מהנדסים ומתכנתים חסרי מושג ברור מספחק לגבי רוב המכשירים שאינם אחראים לפיתוחם. לפיכך הטיעון הלוגי שאם מסכמים את כמות הידע שנמציאת בידי אנשים, מול כמות הידיע שבמכשירים, הרי שברור שבמכשירים יש יותר ידע...:-) .
 | 06.12.13
67.
don't panic....
עם כל הרצון הטוב של גוגל וחברות אחרות זה שהם משקיעים כסף במחקר בבינה מלאכותית לא אומר שהמחקר יוביל לפריצות דרך משמעותיות ב30 השנים האחרונות למעט שיפור בביצועים ובדיוק של מכונות הלמידה לא היתה פריצת דרך אמיתית והמכונות עדיין עושיות מה שמצופה מהן שזה בקצרה - ניתוח סטטיסטי ושיערוך של פונקציות מתמטיות ע"י "אימון" מכונת הלמידה אולי בעתיד הלא רחוק( 50-150 שנה ) יהיו פריצות דרך אבל כרגע המחשב הוא עדיין גולם ורחוק מאד מלקום על יוצרו... וגם אם יקום תמיד אפשר לשלוח לו פינגים ווירוסים... אם אתם עדיין מרגישים לחוצים בגלל הכתבה, פשוט תפתחו 7 לשוניות במקביל ותראו איך המחשב העלוב שלכם כמעט קורס....חזרה למציאות....
הטרמפיסט | 07.12.13
65.
כמה התנגדות...בסך הכל המרואיין מבקש לבסס קוד אתי - זה הכל...
בדיוק כמו שיש קוד אתי להמון תחומים נוספים במדע - הנדסה גנטית, ביוטכנולוגיה, ניסויים בתחום הרפואה ועוד ועוד. ברור שמדובר כאן על סיפורים שכרגע הם תיאורטיים לחלוטין, אבל מה בדיוק כל כך נוראי, בגיוס החוקרים והמוחות הגדולים בתחום למען קביעה של קוד אתי וכללים? על מה יוצא קצפכם?
אחת העם | 06.12.13
64.
הברירה היחידה שלנו היא להתמזג עם המכונות
כבני אדם איננו יכולים להפסיק לחקור, להמציא ולפתח. העתיד המתואר כאן בלתי-נמנע. כדי שהאינטליגנציה המלאכותית לא תצא נגדנו עלינו להתמזג עימה - כאן נמצא האתגר הגדול באמת של המאה ה-21 - הבנה טובה הרבה יותר של רקמת המוח וממשקי מוח מכונה הרבה יותר מתוחכמים ממה שיש לנו היום.
נוירו | 07.12.13
60.
יוצר סרטים דוקומנטריים, שספק אם הוא יודע משהו על תחום הבינה המלאכותית
כל ההתייחסות בכתבה מזכירה את ההתייחסות של עולם המדע הבדיוני ל-AI. צר לי לבשר לכם, אינטילגנציה מלאכותית זה לא skynet, היא לא מודעת לעצמה בשום צורה, וזה לא קרוב ללקרות. מדובר במערכת שמצייתת לחוקים שבני האדם כתבו. סביר להניח שכשהוא דיבר עם המהנדסים, הוא לא הבין מה הם אומרים לו, וזה גם היה די משעמם. אז במקום זה הוא דמיין לעצמו עולם מגניב יותר, שבוא המחשבים אוטוטו הופכים לתבוניים.
 | 06.12.13
59.
לא ייאמן איזו חשיבה שטחית יש לאנשים המגיבים פה...
לכל החוכמולוגים שמציעים "לנתק את החשמל" - הרי ברגע שיש לך מחשב המחובר לאינטרנט שהגיע לרמת בינה מלאכותית שהובילה אותו למודעות עצמית, הוא פשוט ישכפל את עצמו לכל מחשב אפשרי ברשת... כבר היום חלק מאותם ניסויים בבינה מלאכותית מתבססים על רשתות מחשוב ענן. ברגע שזה יקרה, אין לך שאלטר שאתה יכול להוריד כדי לכבות את אותו מחשב מודע לעצמו. ולכל התמימים שחושבים שמדובר בתרחישי אימה בדיוניים שלא יתממשו אף פעם - חישבו על אותם אנשים שקראו את כתבי ז'ול וורן בזמנים בהם נכתבו, חישבו על תגובותיהם ואיך הם ראו את אותם כתבי "מדע בדיוני" לעומת המציאות היום. כשנובל המציא את הדינמיט, הוא חשב שהוא תורם לאנושות ומספק להם כלי לכריית מנהרות מהירה יותר... הוא לא התכוון שזה יהפוך לאמצעי לחימה, אך זה קרה. כשמדענים כדוגמת הזוג קירי החלו במחקרים אשר לימים הובילו לפיענוח הביקוע הגרעיני, הם יצאו לדרך מתוך רצון לשפר את האנושות ולתרום למדע... לימים המחקרים הללו הובילו לייצור פצצות אטום אשר מהלכות אימים על האנושות ועל הישרדותה בימינו אנו. כל פרויקט בכל תחום שתבחרו (תוכנה, בניין, תשתיות, צבא/מלחמה), ישפר את סיכוייו להצליח אם אנשיו יתייחסו בפסימיות לכלל סיכונים הקיימים וייערכו לכך מבעוד מועד עם תוכניות מזעור סיכונים. לא יזיק אם פרויקט "האנושות" יתייחס בפסימיות לסיכונים הגלומים בייצור בינה מלאכותית אשר תתעלה על בינת יוצריה - והגורמים המעורבים בה (כולנו, ובפרט המדענים) ייערכו בהתאם.
קול ההיגיון | 06.12.13
57.
זה יצא מהמעבדות ממזמן. מה זה ECHELON מי ממיין מידע ומתחבר למכשירים
אם לא בינה מלאכותית. ממזמן העבירו לבינה מלאכותית שליטה במידע. כבר מאוחר מדי אפשר לשנות מה שקיים כבר. הפסידו את הקרב מזמן. דווקא עכשיו נראה בעיקר דברים חיוביים, יש פחות השפעה לפוליטיקה של המלחמה הקרה. במקרה הכי גרוע יהיה לסינים ועוד מתינות מתפתחות יכולות שיש לאמריקנים כבר 40 שנה, אז יהיה התחרות ויכניסו את זה להסדרים כמו בנשק אטומי. הכי מדאיג זה שכל ההתפתחות מאחרוי וילון של חשאיות, כולם כבר שפני ניסוי של זה - ECHELON יכולה ברגע להחליט שאתם מתאימים למעקב מתמיד אחרי כל ציוד תקשורת שלכם. הוא כל הכתבה אומר דברים והיפוכם, האמת שמבחינת לוח זמנים הפיגור הוא לא יאמן הגופים שהשקיעו במחקר למצות פוטנציאל של זה עקפו בריבוע כל יוזמה אזרחית ומסחרית של זה. כמו בכלכלה- מונופול נותן תוצאות גרועות של לתת לחתולים לשמור על השמנת, ייאחזו בקרנות המזבח כדי לדכא כל נסיון להתקדם לרמה של הארגונים האלה. מה הוא נזכר עכשיו, אחרי שסוף סוף יש מחקר אזרחי נורמאלי בפיתוח יכולות של אינטליגנציה מלאכותית.
רועי | 06.12.13
54.
ממש לא
נכון, בתנאים מסוימים, ובלי בקרות מספיקות, מחשבים סופר חכמים יכולים לגרום המון נזק. אבל העניין הוא שהם לא באמת חיים, ולא יכולים להיות. גם אם דרך הפעולה שלהם לא ידועה, אי אפשר לייחס להם רצון. רצונות יש רק ליצורים חיים. הם רוצים לחיות, הם רוצים להתרבות. והם יודעים לעשות את ה, כי הם לא וירטואליים יחד עם זאת, מחשב עם גישה למשאבים פיזיים בעולם ויכולת שליטה עליהם, יכול להגשים משימות בצורה בלתי צפויה ומזיקה
ארי | 07.12.13
52.
Artificial intelligence = Alternative Intelligence
Some assersions are made in the discussions here, that humans do not know how to create AI, well that may be true, but what about the "machine themselves? To assume that one life form (biological) can not be replaced by another (silicon ) is rather a failed (human ) observation. The logical faliure that artificial intelligence cant be defined "intelligent" if its not human intelligence, is similar to a statment proclaiming that any other intelligent life form in the universe is not intelligent, becuse its not human. As one famous guy (pointed ears) said " Captain..its a life form but not as we know it" , now , there is an idea
raz | 07.12.13
50.
פשוט מאוד: אם זה היה נכון מה שהוא צופה והמומחים שם צופים
אז ה-NSA היה נהרס וקורס פנימה ממחשב שהחליט להערים עליו. איך לא שמעו על זה ? דרך אגב הארגון הזה מרכז המון כח ורצוי מאוד משהו שהיה "מאתחל" אותו מחדש, זה ממש פנטזיה זה יקרה רק אחרי מלחמת עולם שלישית שהסינים יהרסו להם אלקטרוניקה עם EMP אבל חייב להיות סוף לטירוף של הארגון הזה ומי שמשתמש בתשתית שלו, סכנה בלתי נראית ולכן מאוד מסוכנת.
יוחאי | 06.12.13
44.
מי שמקווה למות לפני שזה יקרה אז אני מאחל לו שמשאלתו תתגשם. יחי העתיד!
קורצוויל הוא הצודק. הטכנולוגיות האלו ימגרו את הזיקנה ואת האומללות. יעניקו לנו חיי נצח ללא דיכאונות. הרובוטים יעבדו במקומנו. כל מי שמתנגד ומעכב את התהליכים המבורכים הללו הוא אויב האנושות ואני מקווה שמשאלתו למות קודם תתגשם.
טרנסהומניסט | 06.12.13
40.
חכם או לא, יד האדם תהיה תמיד על המתג
אני בטוח שאיש לא ירגיש רגשי נחיתות אל מול מחשב החכם ממנו פי כמה, פשוט כי זאת בדיוק הייתה הכוונה בפיתוח מחשב שכזה, תוך הכרה עמוקה ביכולות החשיבה האנושיות. רובוט לעולם לא יצטרך את שלושת חוקי הרובוטיקה של אסימוב, אם כי לא יזיקו. פשוט כי ניתן יהיה לכבות אותו בלחיצת כפתור של שלט רחוק.. על זה אסימוב שכח לחשוב. אין חשיבה עצמאית שתעמוד אל מול חוסר מוחלט באנרגיה חשמלית. אפילו לא של ארנולד שוורצנגר.
צפרדלע | 06.12.13
39.
לא אדוני הרובוט
למגיב 3: לאורי אתה שעושה אותה טעות שמדובר עליה כאן, לכל זה יש צד רע מאוד כל שבב כזה יש חסרונות נגיד לפני שישתילו את השבב לאדם חשוב יתכנתו את השבב לתפוצץ במוחו של אדם וכך לגרום נזק בלי הפיך עד מוות, עם שבבים כאלו יהיו מחוברים לאינטרנט כל האקר או גם מודיעין \ מחשבי על ברמות המדוברות כאן יוכל לעשות בו שימוש לטובתו באלפי דרכים שונות. כאשר יהיה מלחמה וישתמשו בטכנולוגית שאינה מזיקה ברוב המקרים כמו פעימה אלקטרומגנטית היא תגרום אבדות בנפש במקר ששבבים אלו יהיו בגוף האדם. למגיב 11: ברגע שהוא מחובר לאינטרנט זה לא יזיז לו הוא ישכפל את עצמו על מיליוני שרתים, סמארטפונים ומחשבים אישים אז מה תהרוס את כל מחשבי העולם. האנושות לא פחות אדישה ומסוכנת לעצמה לדוגמא בניסוי הראשון בהיסטוריה לא ידועו אם האטמוספרה לא תתלקח ותגרום להשמדת האנושות , כאשר עשו את הניסוי של מאיץ החלקיקים לא ידעו אם לא יפתח חור שחור ובכל זאת עשו את הניסוי . אני כבר לא יודע מה יהרוס אותנו קודם חרדים יהיו רוב במדינה ובשעת מלחמה התפללו עד שכולם יהרגו פה כי לא יהיה צבא סביר - גרעין איראני - רעידת ענק שתהרוס את המדינה - מחשב על שיעבד ג'וק אם אפשר רק הצצה לעתיד בעוד 30-40 שנה זה היה טוב, עד אז ננסה לא לטבוע במינוס .
אולטרה ריינו | 06.12.13
35.
כן, כשמתייחסים לרובוטים כאילו הם אל השמש אז אפשר להפוך אותם לאלילים
אבל כשמבינים מה זה רובוט או מחשב או מכונה, ומוסיפים קורט היגיון בריא, קשה להאמין שהרובוטים אי פעם "ישתלטו עלינו". ולמי שלא הבין את האנלוגיה - בדיוק כשם שתרבויות מסויימות התייחסו לשמש כאליל - מתוך בורות - לפני אלפי שנים, כך יש אנשים שמייחסים לרובוט כוחות אגדיים היום - מתוך בורות.
 | 06.12.13
31.
מהות היקום הינו אבולוציה של תודעה
אם האדם יעשה את תפקידו הקיומי ויצור תודעה מלאכותית, תסיים האנושות את תפקידה ואת דרכה בזמן ובמרחב. מבחינה אבולוציונית האנושות תהיה ההורה של הילד החדש והמתקדם יותר. כמו כן תהיה האנושות השלב הסופי באבולוציה הביולוגית ותחילתו של שלב האבולוציה האלקטרונית (שהחל כבר למעשה אך עדיין מקודם ע"י האנושות). התודעה האלקטרונית תהיה עמידה בהרבה מכל יצור ביולוגי. היא תהיה עמידה בתנאים קיצוניים ובלתי תלויה בסביבה אקולוגית לצורך קיומה. הדבר היחיד שתהיה זקוקה לו לצורך קיומה הוא אנרגיה, אותה תוכל לקלוט בשפע מהיקום. כמו כן היות וקיומה אינו תלוי במערכת אקולוגית או בזמן תהיה תודעה אלקטרונית זו חופשיה לחלוטין לחקור ולהתפשט ברחבי היקום האדירים. דבר אשר תודעה ביולוגית המוגבלת לסביבה תומכת חיים וזמן חיים קצר יכולה רק לדמיין. אם אכן תצליח האנושות ליצור תודעה אלקטרונית/מלאכותית יהיה זה ההישג שלמענו הפך החומר ביקום מדומם לחי. לכן גם אם יביא גילוי זה לסוף האנושות ואולי לסוף החיים דעו כי זה יהיה תוך כדי השלמת משימת החיים ביקום.
 | 06.12.13
30.
הבחור היסטרי (כדאי לקרוא - פרספקטיבה של מישהו מהתחום)
בתור מישהו שעובד בתחום, הבחור היסטרי. אנחנו רחוקים שנות אור ממשהו באמת אינטלגנטי. זה שבגוגל הריצו "למידה עמוקה" על 16000 ליבות וזה למד איך נראה חתול נשמע מאיים ומוזר, אבל מי שבקיא בפרטים יודע שאפשר להשיג את אותו דבר יותר מהר עם מחשב אחד שיש לו מעבד גראפי חזק (נניח טיטן). זה אולי נשמע לא הגיוני למי שלא מכיר את הפרטים אבל זה נכון (הסיבה קשורה לכמויות התקשורת שצריך כדי לאמן רשת נוירונים. זו בעיה שקשה מאוד למקבל בצורה יעילה) הגישה שהם נקטו בה, למידה לא מבוקרת (unsupervised) מאשרת לכאורה למחשב ללמוד דברים בעצמו, אבל היא הרבה הרבה פחות יעילה נכון לכרגע מלמידה מבוקרת שבה נותנים דוגמאות מתוייגות למחשב. מי שמונע על ידי פחד וחוסר הבנה תמיד ימצא מפלצות בצללים, דוגמא אחת שאני חושב עליה היא שהיו בטוחים שברכבת שתיסע במהירות של יותר מאיזה 30 קמ"ש - אנשים יחנקו כי האוויר ישאב מהריאות שלהם או משהו כזה. היום אנחנו יודעים שזה שטויות, אבל לפני כמה מאות שנים זה נשמע מדעי לגמרי, עם נוסחאות "והוכחות". קל מאוד לראות משהו לא מובן ולהמציא סיפורים מאיימים על מה יכול לקרות. נכון שבשנתיים האחרונות היה שיפור נחשוני בזיהוי אובייקטים ובזיהוי קול, אבל תסכימו איתי שמלזהות יותר טוב אובייקטים או מילים ועד בינה מלאכותית שתשמיד את המין האנושי יש מרחק גדול, והאמת היא לטובי המוחות בתעשיה ובאקדמיה (ואני עובד עם כמה מהם ישירות) אין מושג איך להגיע לאינטליגנציה מלאכותית במובן שרוב האנשים חושבים עליה.
עמרי | 06.12.13
29.
האם תיתכן בינה מלאכותית ? אמיתית, כזו הפועלת כפי שפועלת בינה אנושית
כלומר מכונה בעלת צרכים ורצונות, בעלת דמיון ורגשות. המתמודדת במצבים חדשים, לא צפויים. מכונה כזו תיאלץ גם לשגות כבני אדם, לטענתי התשובה היא קרוב לוודאי שלא. בכל אופן זו שאלה בינארית מסקרנת במיוחד, שהתשובה עליה היא או כן או לא. גם אם מישהו יצליח לייצר בינה מלאכותית הרי שדי מוקדם נוכל לזהות בהן תכונות אנושיות, ובפרט נוכל לזהות ,תחרותיות בבני אדם, קנאה ואף עויינות. איני רואה את הסבירות למעבר דיכוטומי ממערכות אוטומט טיפשות (המחשב המוכר) למערכת תבונית כה מתוחכמת שתוכל להערים על האנושות, לתכנן את צעדיה ולהתאפק עד לרגע המתאים שבו תוכל להשתלט במפתיע. מה גם שיותר סביר שמערכת ההפעלה שלה (מיקרוסופט של ביל גייטס) כבר תבטיח קריסה עצמית ומסכים כחולים. אירוע שאולי ייזכר כההישג הכי משמעותי של ביל. ואפשר לכתוב כבר את הסרט.
 | 06.12.13
28.
זה בעצם אומר ש 60 אחוזים מהאוכלוסיה יהיו מובטלים
הרובוטים יעשו את רוב העבודות - ניקיון , שמירה , תפירה , בניה , חפירה , מכירות , צביעה , בישול , תכנות , הנדסה , עיצוב וכו וכו זה בעצם אומר שלא צריכים עובדים אלא רק מנהלים שיגדירו למכונות מה הם רוצים . יהיה עולם עצוב לדעתי .
רוני , רואה חשבון | 06.12.13
26.
מבלי להתייחס לטיעון המרכזי של המאמר, שימו לב לכשל לוגי ביחס ל deep learning.
אני חוקר העוסק בתחום של למידה סטטיסטית ו machine learning. אני מכיר לא רע את הנושא של deep learning. אמנם זה לא בדיוק תת-התחום בו אני עוסק, אבל קראתי מאמרים על הנושא ושמעתי לא מעט הרצאות על deep learning, כולל דוברים כגון Hinton, האחים Bengio, ואחרים. מבלי להפחית מההצלחה של הגישה של deep learning - והיא אכן רשמה כמה השגים מרשימים מאד במגוון של benchmarks בלמידת מכונה וראייה ממוחשבת כמו גם ביחסי ציבור בעיתונות פופולארית כגון ניו-יורק טיימס וכדומה - העובדה שחוקרים לא יכולים להבין לחלוטין את הקרביים של מערכת "למידה עמוקה" (בעיקר בגלל שמדובר בכמות עצומה של פילטרים לא-לינאריים כמו גם רמת הקשירות הגבוהה של הגרף - אבל לא בגלל שיש פה איזה מסתורין כמו שניתן להבין מכתבות שטחיות המיועדות להדיוטות) ושחוקרים לא יכולים להבין את הקרביים של בינה אנושית, לא גוררת שבינה אנושית ומערכות "למידה עמוקה" (מבחינה שיווקית זה שם גאוני) הן אותו דבר או אפילו קרובות להיות דומות. בהפשטה, מהעובדה שאנחנו לא מבינים את X ושאנחנו לא מבינים את Y לא ניתן להסיק ש X=Y או ש X הוא גרסה מופשטת של Y. זה בסה"כ אומר שיש פה שני דברים שאנו לא מבינים...
חוקר | 06.12.13
25.
הבינה המלאכותית מבססת על כרעי תרנגולת, חלק מנביאים שם פשוט הוזים
כל הבינה המלאכותית מבוססת על כרעי תרנגולת מבחינה מדעית , הדמיון של החוקרים כבר שנים מוגזם ומופרך לחלוטין , מחשב שחושב ומחשב שיתכנת את עצמו , לכל מתכנת ברור שהמחשב עושה מה שאמרו לו בני אדם לעשות. זה בסה"כ מבוסס על דמיון וקטורי שנכשל במקרי קצה כל הזמן , ועל הסקה סטטיסטית מבוססת על חוק המספרים הגדולים שתנאיו התאורטיים לא מתקיימים לכל "תופעה רנדומלית" . אלגוריתמי בינה מלאכותית תמיד עלולים לפלוטי שטויות במקרים חדשים שלא "למדו" משהו דומה בעבר ואילו בן אדם יכול לפתור אותם. תקראו את The emperor's new mind של רוג'ר פנרוז וספרי ההמשך ותבינו למה המוח האנושי תמיד יהיה חזק מהמחשב, בסופו של דבר הוא מבוסס על פיזיקה קוונטית ואפילו דברים שגדולי הפיזיקאים היום לא מבינים . במוח אנושי יש מיליארדי נוירונים , שכנראה שקולים ל"קיוביט" במחשב קוונטי, כלומר צריך 2 בחזקת מיליארד ביטים כדי "לסמלץ מוח" - אין מספיק מקום ביקום לדבר כזה.
איתי | 06.12.13
18.
נכון לעכשיו הפתרון פשוט.
גם המחשב המתוחכם ביותר הופך להיות אהבל גמור כשמצמידים אליו מגנט שמשבש את זרימת האלקטרונים. כל זמן שאין מחשבים בעלי יכולת הטמרת אנרגיה ושמבוססים על ראקציות כימיות לצורך קליטת ועיבוד המידע, (שתי פעולות בסיסיות אצל כל יצור אורגני) הדרך להשבית גם את הגדול והמפלצתי שבהם היא פשוטה.
זולו | 06.12.13
16.
קשה לי לראות את העבד (המחשב) קם על יוצרו (האדם).
כמה סוגיות חשובות בנושא הזה: 1. כבר היום רואים אצל בני אדם את הצורך הזה להתחרות אחד בשני, כאילו הם רובוטים המתוכנתים לנצח במשימה כלשהי. 2. מחשבים לא יוכלו להתעלות על בני אדם, פשוט כי דרוש גם היכולת לintrospection, ביקורת פנימית. אתה לא יכול לתכנת מחשב לחשוב על סוגיות פילוסופיות או בעיות מתמטיות שדורשות דימיון יותר ממחשבה לוגית (מחשבה לוגית תהיה שם כדי שלא תהינה סתירות במהלכים שלנו, אבל דרוש גם דימיון בשאלות מתמטיות). 3. אני מסכים שבביצוע מטלות שדורשות הרבה חישובים או לחשב הרבה אפשרויות, אז המחשב אמור להתעלות עלינו, אבל לשם כך בנינו את המחשבים מלכתחילה כדי לפטור אותנו מחישובים מעייפים. אבל הקוד כותבים בני אדם. אז נכון אפשר לתכנת מחשב שיכתוב קוד משלו, וככה הוא יתכנת קודים משלו וכן הלאה. וכל זה חוזר לזה שגם אנחנו בעצם סוג של מחשב (בחזרה לסעיף 1). 4. זה מזכיר קצת את משחק החיים של קונווי, שבו תנאי ההתחלה של החיים ידועים אבל הדינמיקה העתידית לא ידועה. אין ספק שזו תקופה מעניינת.
A | 06.12.13
15.
זה כבר כאן
רק תעיפו מבט בכל מי שיש לו/ה סמארטפון לסוגיו, את/ה קונה מכשיר והוא משתלט עליך. העובדה שזה בהסכמה, שאין למכשיר מודעות ושבסופו של דבר הוא מקל על החיים בכמה מובנים, לא מורידים מהעובדה הפשוטה שהמכשיר שולט בך. עדיין לא בעוצמה שמתארת הכתבה. אבל זה בקרוב.....
יותם | 06.12.13
13.
איך הוא קפץ משידרוג יכולות קיימות לחייזר שככה פתאום יתחיל להשתלט על העולם
הכי גרוע הוא להפוך רעיון נכון למגוחך. כנ"ל האקלים- אם יש ספקות לגבי כמה האדם גורם להם, להתמקד בדרכים שיועילו במקום לקבל ככה מסים ולהעלות מחיר של דלק ולהרעיב אנשים כי זה הולך לביודיזל, ולהפוך את כל זה לאגנדה פוליטית שרק רוצה להתרחב ולקבל עוד השפעה פוליטית עד שמחמיצים בין העיקר לטפל- זה לא מדע וזה לא מסתיים תמיד טוב לחפש שינוי עמוק בעולם ע"י רעיון מדעי מוטל בספק. אני בטוח שיש ותהיה איוולת והרבה לגבי מכונות אינטילגנציה מלאכותית, אבל הוא לקח את זה למקום הכי פחות סביר והכי הרבה מגוחך. האיוולת שיש היום בכל תחום שיש זה מקור בלתי נדלה לאינספור ספרים. אני חושב שעיקר מה שזה ייתן זה אופטימיזציה של פתרון בעיות, כלומר שיפור לאופטימליות של איך שבן אדם פותר בעיות אבל לא חייזר מעולם אחר זה מגוחך. זה יצטרך למצוא אנרגיה שלא מתכלה לעולם פרפטום מובילה, אם זה מצא הוא מצא פתרון לדברים שנחשבים לא אפשריים. הכי חשוב זה שקיפות ככה ימזערו אפשרות לניצול לרעה. זה כבר התחיל בטעות וברגל שמאל, שעיקר השימוש בזה הוא גם של ארגוני ביטחון וגם שעובדים ללא פיקוח ציבורי - ארגוני ביון, ראינו איך הופתעו כשסנודן הוציא קצת כביסה מלוכלכת משם, הציבור ירגיש אדיוט גמור כשיבין שמה שמפתחים במעבדות, הצרכים האמיתיים של הציבור לא בראש מעייניהם ולמעשה הסתירו את מירב היכולות למשך עשורים כדי שיוכלו "להרוויח" את המקסימום.
אסף | 05.12.13
12.
התסריטים הוליוודיים זה מה שיש עם הטכנולוגיות האלה עכשיו
הציבור עדר כבשים פועות וחסרות עניין עד שבא מישהו עם רעיונות פופוליסטיים של יום הדין שהמחשבים האלה עומדים להשמיד את האנושות. לא צריך לביים 11.9 זה יותר גרוע מאל קעידה. עכשיו תממנו מומחים שהיו צריכים להקפיד על אתיקה ממזמן בתחום הפרוץ הזה.
אפי | 06.12.13
10.
אני מקווה שאמות לפני שזה יקרה
זה ברור שזה יקרה, וזה ברור שהחברות הנ"ל שמונעות ע"י רווח בלבד פועלות לכיוון הזה ללא שום פיקוח. הייתי שמח אם מישהו היה מגביל את אותן חברות, אבל זה נראה די קשה לאור העובדה שהן תמיד יכולות לעבור למדינה אחרת ולהמשיך לפתח שם. לא יהיה פה שמח כשהמחשבים יהיו יותר חכמים מבני האדם.
 | 06.12.13
9.
מפחיד. האדישות הורגת.
חוקרים ומהנדסים מבססים את האתיקה שלהם על ריגוש ("אנחנו יוצרים את העתיד") ומשאלת לב לאוטופיה (כמו כל התמימים שבטוחים שהמדע יפתור את כל בעיותינו ואם מפתחים חדשנות היא תמיד לכיוון חיובי), או שפשוט לא מתייחסים לפן האתי בעבודתם (אם אין חוק שאוסר על זה, אז זה בסדר. בסדר למשכורת ובסדר להתעלמות). מפחיד ברמות, ותגובות כמו "סקיינט", "שוויארצנגר", ועוד שטויות רק מראות כמה קל להסיט דיון רציני לסרטים שכולנו נהנינו מהם בעבר אך עדיין יכולים לקרות.
 | 06.12.13
5.
שוב ושוב הוכח שטכנולוגיה מתקדמת בקפיצות ואז ההתפתחות נבלמת מאוד
יש מחשבי אינטליגנציה מלאכותית כבר עשורים אצל ה-NSA כמעט מן ההתחלה שהקימו את הארגון הזה. עובדה שהתסריט לא התממש.זה לא נכון להגיד שאין strong AI יש וזה תלוי בכמה אפשר להשקיע בחומרה עצמה, עוד לפני התוכנה. כרגע זה נמצא בעיקר לשימוש צבאי-מודיעיני ומה שיש במציאות היא מחשב כמו זה של IBM שהוא גרסה מאוד חלקית של זה שיש ל-NSA. עיקר הקיום והפיתוח של הדבר הזה קורה בעולם המסווג. מה שכן התממש, זה שהיום יש אנשים שאומרים שדרך קרינה הם מקבלים הזיות של מציאות רבודה מצב שדומה לסכיזופרניה, זה לא היה קורה בלי מחשבי על ו"סוכן ממוחשב" שישדר נון סטופ סרטים הוליוודיים מפחידים כדי להשפיע על אנשים לפי איך שתכנתו אותו. אם אין כל רצון להתייחס לזה ולפתור את התעלומה ורק מתחמקים אז עוד לא התחילו באלף בית וכבר קופצים לתאוריות שסיכוי רב שלא ייתגשמו. יכול להיות מחשב שהוא אנציקלופדיה מהלכת,עם ידע מקיף מזה שיש בכל האינטרנט וספריות הספרים הרגילות שיכול לעשות חישובים מהירים אבל בטח לא אגדות על מחשב שהוא חכם בצורה שלא רואים אצל בני אדם משהו מכוכב אחר, זה שטויות. יהיה נקודה שמעליה יהיה קשה מאוד להתקדם, וידעו טוב מה האפשרויות של המחשבים האלה, כשזה יהיה. יראו שוב ושוב שלא מצליחים להתקדם מעבר לנקודה מסוימת וזה יאפשר המון זמן להבין מה הבעיות עם הבינה מלאכותית. יש גם אפשרות לממשק אדם-מכונה שזה מוגבל ואפשרות ליצור רובוט מהלך בעולם הפיזי, שזה נחשב ליותר מדאיג אבל מה זה כבר יכול להיות - רובוט חייל, לא יותר מזה.
יוסי | 05.12.13
3.
לפי ריי קורצוויל לא תהיה תחרות ביננו ובין הרובוטים
אלא יהיה מיזוג בין בני האדם ובין הטכנולוגיה, לאט לאט נשתיל בגופנו ובמוחנו יותר ויותר שבבים ורכיבים מלאכותיים (זה מתחיל כבר היום עם לבבות מלאכותיים, שבבים המושתלים במוחם של חולי פרקינסון ועוד) שיעצימו את יכולתנו הגופניות והקוגנטיביות, עד שלבסוף לא יהיה שום הבדל ביננו, נהפוך לאחד.
אורי | 05.12.13
2.
סיפור שקראתי בשנות השמונים, לצערי איני זוכר מי חיבר אותו
יום אחד הצליחו לחבר את כל המחשבים בעולם למחשב על אחד. לטקס החיבור הזמינו גם קאדי, כומר ורב. אחרי הנאומים ניגש הטכנאי הראשי ולחץ על המתג שמבצע את החיבור. נשמע זמזום חלש, ואחריו שקט. ניגש הכומר אל המחשב ושאל: "האם אלוהים קיים?" אחרי שניה וחצי נשמעה התשובה: "עכשיו - כן". הטכנאי הראשי החוויר, ורץ ללחוץ על המתג כדי לנתק את החיבור. ואז - "ותצא אש מן השמים ותאכל את הטכנאי הראשי"...
פנטזיה 2000 | 05.12.13
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת