אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

הציפור העוד-יותר-שחורה: המטוס הכי מהיר בהיסטוריה עושה קאמבק

66 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

61.
ל 59 לילי, תביני שכבר לפניי 53 שנים הוא טס ב 3800 קמ"ש
ומאך 6 זה ~7350 קמ"ש יקירה. ומה גורם לך לחשוב שבשנת 2019 אין טייסים שיכולים להטיס מטוס ב 7500 קמ"ש כאשר כבר לפניי 53 שנים טסו בכלי נסיוני לגמריי ב 3800 קמ"ש? אנשים כמוך עוצרים את הקדימה, כל דבר עבורך ייראה לא אפשרי בכללי. אולי לא תגיבי לפרק זמן של כמה שנים? פחות טיפים לחיים יקירה... סריגה עדיף.
החכם באמת | 05.08.18
57.
sr71
53- "סייג לחכמה שתיקה"!!! אין שום קשקשת , ישנם מספיק לווינים למעלה על מנת לצלם מכל זווית ועובדה שהסיבה לחיסול מטוסי הריגול כפי שנכתב ע"י מומחים שונים בתחום,בכל מדיה העוסקת בכך, (מומחים קצת יותר גדולים ממך) טוענים שזאת הסיבה העיקרית, זאת בנוסף להוצאות האדירות הנדרשות לתבנון, פיתוח ותחזוקת המטוסים הללו.
יובל | 10.02.18
50.
הSR71 אכן שיאן הגובה, לא שיאן המהירות.
המטוס המהיר ביותר בהיסטוריה היה מטוס הניסוי X15. מטוס רקטי זה הגיע למהירות של מעל 6 מאך, יותר מכפליים מהציפור השחורה. אגב מטוס ניסוי נוסף שהגיע למאך 3 היה XB70 וולקרי. גם מיג 25 יכול להגיע למאך 3, בערך. שיא נוסף של הציפור השחורה ככל הנראה: מהמטוסים היקרים בהיסטוריה מבחינת עלות שעת טיסה.
יורם | 14.11.17
48.
אני המום בכמות הידע שנחשפת כאן
כמעט כל הפרטים בכתבה הועתקו מהמקור עם שגיאות כתיב. איפה נתחיל? הציפור השחורה נקראת כך בגלל שהיא צבועה בשחור, וזה לא להסוואה על רקע השמיים השחורים, אלא כי הצבע השחור משחרר יותר חום ממטוס שתמיד מתחמם מאוד. למטוס הראשון קראו A-12 ולא A-11, והוא היה שייך והופעל ע"י ה CIA כמו ה U-2 לפניו. היה בו טייס יחיד. טס לראשונה ב 1962... המטוס היה מהיר יותר וטס גבוה יותר מה SR-71: 3.5 מאך ב 95,000 רגל לעומת 3.3 ב 80,000 של ה SR-71. ה A-12 גם נכנס לפעילות מבצעית לפני ה SR-71- בשנת 1967 במבצע BLACKSHIELD מעל צפון ויטאנם. בשנת 1968 החליט נשיא ארה"ב שזה יקר מדי שה CIA וח"א האמריקני מתחרים זה בזה עם שני דגמי ציפור שחורה והחליט שה CIA יוציא את מטוסיו לפרישה והם הועברו לאחסון. בזמן ההחלטה היתה פרישה מבצעית של שני סוגי המטוסים לבסיס קדינה ביפן, אבל הצופים לא ידעו להבדיל בין שני סוגי המטוסים. לגבי המחליף... מדובר בקונספט בלבד ואין הזמנה, כך שהכל בגדר ספקולציה בשלב זה.
אבי | 14.11.17
35.
בעניין ההתחממות של מאות מעלות צלזיוס
זהו הטיעון המרכזי של אלו שדוחים את ה"אמונה" בקיומם של לוויינים. אני לא טוען שקיומם של לווינים זה בלוף, אבל בכל זאת מדובר בטיעון די חזק מפני שהלווינים, בדומה למטוס שטס במהירות כה גבוהה בשולי האטמוספירה, חייבים להתחמם במידה רבה מאוד, למעשה אף יותר ממטוס ה"ציפור השחורה". הם גם אמורים לתפקד כמחשב וכמכשיר רדיו, וכל זאת ללא שום תקלה, ובחום רב.
רוניק | 07.10.17
32.
מה שמדהים שכל משימה החלה בתדלוק אווירי כי המטוס היה דולף דלק על הקרקע
מכיוון שגוף המטוס תוכנן להתרחב באוויר במהירות גבוהה, על הקרקע מיכלי הדלק לא היה אטומים. לכן, היו מתדלקים את המטוס רק לפני ההמראה, הוא היה ממריא תוך כדי דליפה, מתדלק באוויר ואז מפעיל מבערים. המטוס היה מתחמם ונאטם.
חזי | 08.10.17
25.
טכנולוגיה מערבית מול מזרחית.
אין טעם לנסות להשוות בין טכנולוגיה מערבית למזרחית. זה בעיקר מיתוס שהסובייטים הצטיינו בטכנולוגיה. מיג 25 זה מטוס זול ש F15 יכול להפיל בעיקרון. SR 71 זה מטוס יקר שנחת כל אימת שהמריא. מעבר לזה שכמובן במערב תמיד היו צעד אחד קדימה. לא באמת ניתן להשוות בין חמקן כמו הציפור השחורה למטוס גדול וכבד שבתחילת שנות ה 80 כבר לא היה מסוגל להשלים טיסה מבצעית בשטח אויב מבלי שיירטו אותו. ובכל מקרה, המטוב הכי מהיר בהיסטוריה, כפי שכבר ציינו, הוא ה X-15 שהיה מטוס ניסיוני למנועי רקטות. הוא לא המריא מהקרקע.
למפוצ'ינה | 07.10.17
22.
תיקונים ותוספות
תיקונים: טייסי ה 71 היו טייסי חיל האוויר. טייסי ה A12 היו שייכים לסי.אי.איי שני המטוסים הללו נכנסו לשירות מבצעי. הוא לא היה מהיר מכל טיל קרקע אוויר, אבל יחד עם יכולות לוחמת האלקטרוניקה שלו הוא לא יורט מעולם. תוספות: ביו-טיוב יש ראיונות עם הטייסים שלו - חוויות מדהימות. המטוס טס באופן כמעט קבוע עם מבער (כך תוכנן המנוע) בניגוד לכלי טייס אחרים.
נ | 07.10.17
14.
לכל המבקרים תגובה מס 1
קל ללכת ולהשוות לבד ולא להסתמך על כתבה. אם מי להשוות אם לא עם רוסים. שתי מדינות עם צבא הכי חזק ועוד בתקופה של מלחמת הקרה, בעצם לא רוסיה אפילו השוואה עם מטוס של ברה"מ. מיג 25 היו כמה מודפיקציות. כולן יכלו לשאת נשק כבד לעומת הSR71. בלי נשק ממה שמופיע באינטרנט מיג 25 הגיעה גם לאותם 3500 קמ גובה למיג הייתה תמיד יותר גבוה, במקרה הזה 37 לעומת 32 של SR71, במה שהוא מפסיד-הגעה ל20 קמ הייתה יותר מהירה ל-SR71. צריך לחפש בכל המקורות ולזרוק את האלה שמעדיפים איזה צד. שני מטוסים שלטו באוויר. כך מצטער הם היו די מגבילים באוור. ומטוס הכי מהיר בעולם ונראה לי נשאר X15
אני | 07.10.17
11.
תגובה ל-8
כתבת: ״אם כל כך קשה להטיס מטוס במהירות 3 מאך, אז איך זה שטילים וחלליות טסים במהירות הרבה יותר גבוהה ועומדים בזה?״ אז כשחלליות טסות מחוץ לאטמוספרה ומקיפות את כדור הארץ מדי שעה וקצת, הן לא נתונות לחיכוך בגלל שהחלל הוא (כמעט) ריק מושלם. אין חיכוך, אין חימום, אין שריפה. חלליות בכניסה לאטמוספרה חוות חיכוך וחימום לטוח זמנים יחסית קצר. הציפור השחורה אמור לשייט במאך 3 ולהיות נתון לחימום באופן קבוע. בקשר לטילים - הם מאד קצרים בזמן. מגיעים לחלל כעבור מספר דקות, ולא נתונים ללחצים וחום קבועים כמו המטוס הזה.
דניאל | 06.10.17
9.
עוד על מבצע גוזל וראיונות עם טייסי SR71 ו- U2
על מבצע גוזל - הפלת מיג 25 מעל לבנון - וראיון עם מי שביצע את השיפור "הקטן" בטילי ההוק - פיני שפטר - ניתן להקשיב בפודקאסט עושים היסטוריה עם רן לוי בקישור : https://www.ranlevi.com/2015/01/31/ep157_mig25_vs_pini/ לראיון (באנגלית) עם טייס SR71 ניתן לקשיב בקישור : http://omegataupodcast.net/2012/03/91-flying-the-sr-71/ לראיון (באנגלית) עם טייס U-2 בקישור : http://omegataupodcast.net/2012/11/109-flying-the-u-2-dragon-lady/ הערה : ברגעים אלה (כתיבת ההערה) יש בעיה להתחבר לאתר omegataupodcast.net, אני מקווה שתפתר.
נתן פוזניאק | 06.10.17
5.
ל-1 - אביקו
איך אני אוהב שתמיד יש מישהו שקופץ ו"מגן" או "מהלל" את הטכנולוגיה הרוסית. אין ספק שזה מוסיף עניין לכל דיון. למען הדיוק - הטכנולוגיה הרוסית\סובייטית היתה מצוינת רוב הזמן. אבל היו בה המון תקלות שנבעו מהחתירה לביצוע המשימה. מה זה אומר? מטוס היה יכול לטוס מהר וגבוה אבל האמינות שלו או ממשק המשתמש שלו היו מחרידים. משהו תמיד בא על חשבון משהו. אצל האמריקאים, ברוב המקרים, השקיעו מליארדים כדי שהזוטות הכי קטנות יתוקנו. אם מדובר בעוד שני ס"מ רוחב בתא טייס, או אם מדובר במכ"מ מתקדם יותר. כן, הרוסים מצוינים טכנולוגית, אבל תמיד היו ממוקדים באספקט יחיד או כמעט יחיד של המוצר. אצל האמריקאים בדרך כלל התמונה היתה רחבה הרבה יותר. עד עצם היום הזה.
יגאל | 05.10.17
1.
הרוסים כרגיל בנו משהו דומה ויעיל בתקציב קטן פי 100
המיג 25 טס לראשונה ב-1963. לא מהיר כמו הציפור השחורה (3 מאך לפרקי זמן קצרים ומקסימום שיוט ב-2.8 )אבל לא פחות יעיל. להבדיל מהאמריקני שהיה ניסויי במהותו המיג הפך לחוט שידרה מרכזי ברוסיה עם 1500 חתיכות!! לפני מלחמת יום כיפור חדר המיג לתחום סיני מס' פעמים בגובה רב ומטוסים שלנו שהוזנקו שיגרו טילים אך לשווא. הוא היה מעבר להישג ידם
אביקו צאגי | 04.10.17
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת