אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

פליטי הפקקים

175 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

175.
ל- 174- והלוואי ואתה צודק
לי יש תחושה שכל ההרחבות בדרכי התנועה בארץ ,מתוכננות בהתאמה לעבר ועד שהתוכניות מאושרות, אוליי למצב בהווה... ועד שזה יוצא לפועל - זה לא מותאם לעתיד ובטח לא לטווח הרחוק. היקף הבנייה, כמות התושבים וכמות הרכבים רק עולה ללא פתרונות של תחבורה ציבורית נאותה! לצערי אפילו שנת הקורונה לא נוצלה לקדם במהירות שיא תשתיות כבישים. תחושה שלי שאנחנו "תקועים" , תרתי משמע
גרה בקדימה בכפר | 26.06.21
174.
עדכונים ותיקונים חשובים על רמת אמיר
צורן מערבית ורחוקה קילומטרים רבים מקו הירוק. החודש (5.2021) נפתח מרכז מסחרי חדש וגדול בתוך רמת אמיר. החיבור לכביש 4 (דרך פרדסיה) נמצא בימים אלה בהרחבה, והחלה הקמת חיבור לכביש החוף (דרך אילנות ופולג). תכניות מיחלוף והרחבת כל כביש 4 וסלילת רכבת מזרחית מתקדמות. גל עזיבות מרמת אמיר לא קיים ולא היה, יש הגירה חיובית וגם שלילית כמו בכל מקום. פקקי בוקר יש בכל אזור השרון והמרכז, זה לא ייחודי או חריג לקדימה צורן.
ליאו | 23.05.21
173.
תחבורה ציבורית אמורה להיות הפיתרון
רכבת אמור להיות הפיתרון שלנו כמו שזה קורה בהרבה ערים בעולם אנשים גרים בפרברים ומגיעים לעבודה ברכבת שמדייקת ויש בה מקום, הם מגיעים נטולי עצבים. הבעיה המרכזית מבחינתי ברכבת מעבר לבעיות הידועות, היא היעד חנייה, מתכננים תחנות רכבת ללא תכנון טוב מספיק לחנייה דבר שיוצר תסכול רב ואפילו דוחות שגרם לי פעמים רבות אחרי אי מציאה חנייה לנסוע לעבודה ברכב ולהתעצבן בדרכים.
מתוסכל רכבת | 29.12.18
172.
הOECD הציע את הפתרון כבר לפני כמה שנים
בגרמניה הגשומה 3.5% מהעובדים מגיעים לעבודה ברכב דו גלגלי-בארץ פחות מאחוז וחצי. לפי הOECD עידוד דו גלגלי יביא לחיסכון של כ10 מיליארד $ בשנה, סכום קצת מטורף שלא ברור לי איך הם הגיעו אליו. בשורה התחתונה-זה פותר עומס בכבישים ומצוקת חניה. מה עם הסכנה? בעולם כבר יש הוכחות שאם המדינה רוצה אופנוע יכול להיות יותר בטוח ממכונית (הסיבה המרכזית לתאונות בישראל -עיפות, ב72% מהתאונות בישראל נמצא שהרדמות על ההגה הייתה גורם מכריע בתאונה, על אופנוע לא נרדמים). שימו לב, מדובר על הגעה ל3.5% מהמתניידים לעבודה-לא על כולם, וכמובן שכל הפולניות לא חייבות.
גליה | 25.12.18
170.
הפתרון היחידי :אפליקציית שיתוף נסיעות חכמה ,אפקטיבית.....
הפתרון היחידי :אפליקציית שיתוף נסיעות חכמה ,אפקטיבית, שמאגדת בייחד: נהגים, נוסעים שהם שיכולים להרוויח גם כשליחים ( בלי בעיית רגולציה) ושולחי המשלוחים, וכולם באפליקציה אחת, ושיודעת לספור את מספר האנשים ברכב . Same-Way משתפת טרמפיסטים, נהגים, שולחי המשלוחים, והשליחים, ומסיעי המשלוחים , וכולם על אותה הדרך עם Same-Way רכב אחד או נוסע אחד יכול להוריד/לחסוך עד 4-5 מכוניות בכביש !
echptnik | 24.12.18
168.
עבודה עיתונאית
מבחינתי, תפקיד העיתונאי לדווח ולא להפוך את עצמו לאייטם. אינני מבין מדוע צריך להביא כל-כך הרבה דוגמאות, כולל סיפורים אישיים, ולעשות כתבה כך-כך ארוכה בכדי לדווח על מצב הפקקים במדינה. בייחוד כשמדובר בכתבה על ישראל, שאנחנו הקוראים חווים אותה יום-יום וכבר מכירים אותה היטב.
דן שמחוני | 23.12.18
165.
ל- 163
התיכנון זה לבטל את תחנת רכבת בנימינה להרחיק את קו ברכבת מערבה כך שתהייה תחנה באור עקיבא ומשם לתחנת רכבת חדרה שהיא תיהיה רכבת מרכזית, משם התכנון שתיהיה רכבת שתיקח מחדרה למרכז ב רבע שעה- חזון למועד.. בשורה תחתונה בבנימינה הרכבת לא תשאר .
להוציא נייר לניגוב הדמעות..  | 22.12.18
164.
אנשים בלי מוח מנהלים את התכנון התחבורתי בישראל:
בשביל מה ההשקעה ברכבת הקלה בתוך תל אביב אם הנוסעים שתקועים בפקקים נמצאים בכלל בפריפריה ובכבישים המובילים לגוש דן? היכן בדיוק הם יעלו על הרכבת הקלה הזאת? חשיבה מטופשת שמביאה לבזבוז של 20 שנה ועשרות מיליארדים. היו צריכים להקים מערך של נתיבי תחבורה ציבורית מכל ערי הפריפריה ישירות לתוך תל אביב, עם שירות של כל חמש דקות אוטובוס כולל 24 שעות ביממה. זה היה עולה פחות, יעיל פי כמה ומהיר בהרבה. אבל כאמור - אין שכל....
סיגי | 22.12.18
161.
לחשוב על נשק יום הדין: שבתון רכב כפוי
יקחו את כל הרכבים הפרטיים ויחלקו אותם שווה בשווה ל 5 קבוצות.. כל קבוצה תבחר או שיבחרו לה יום בשבוע בין ראשון לחמישי שבו אין נסעיה ברכב בערים או באיזורים בעייתיים.. ברור שזה חא יתפוס לנכים או מוניות.. ומשאיות או באיזורים דלי תנועה כמו אילת או גליל עליון
משה | 22.12.18
152.
רק דו גלגלי. פתרון מיידי עד שתהיה רכבת
מה יותר פשוט וזמין במדינה קיצית כמו ישראל. מספיק ש 5-10 אחוז מהנהגים, שנמצאים לבד באוטו כל בוקר, יעברו לקטנוע. הפקקים ייעלמו בבת אחת. אם רק היה שיתוף פעולה בין משרד התחבורה ומשרד האוצר להפחתה או אפילו סבסוד של עלות הביטוח היקר של רכב דו גלגלי , אלפים היו נוהרים לפתרון הזה. אין שכל, אין דאגות.
יואב לב | 22.12.18
149.
רק במרכז. יש מחיר לכל החלטה
1. מי שגר בעיר יכול וצריך לוותר על רכב פרטי 2. מי שקונה דירה מוקדם בחייו, בעיה שלו 3. תכננו לעבוד קרוב למקום המגורים! אל תסובבו את החיים שלכם סביב אעבודה, אלא את העבודה סביב החיים שלכם. מי שעושה הפוך - בעיה שלו! 4. זה כך רק במרכז/ ערים גדולות אחרות. מי שזה ממש מפריע , מוזמן לעבור. מה הבעיה? שהישראלים מכורים לנוחות הרכב, לצרכנות בעיר, ולהתבכיינות אינסופית. תתחילו לקחת אחריות על החיים שלכם. אותם אנשים אחרי זה בוכים על המינוס עם שכר של 15k. כמה מתוך כל אלה שעברו בכתבה עדיין נשארו עם הרכב?
לא בכל הארץ | 22.12.18
147.
NIMBY של ראשי הערים + אי הבנה של המתכננים ומקבלי ההחלטות בתח"ץ ( האם ניסנקורן נוסע באוטובוס?)
קשקוש חוזר ונשנה ששומעים ממתכנני התח"ץ בארץ, וגם בטוקבקיסטים פה, זה שצריך תחבורה ציבורית 24\7 . זה קשקוש, ברוב העולם התחבורה הציבורית בשבת דלילה מאד. הבעיה העיקרית בפקקים היא אמצע השבוע. גם בטוקיו, אנשים מחזיקים רכב אחד כדי לסוף להר פוג'י בסופ"ש. דבר שני, מי שעוצר את הנת"צים ופתוח התחבורה הציבורית אלו ראשי הערים במרכז ולובי בעלי הרכבים (רוב פקידי המדינה הבכירים). ראו איך ראש עיריית רעננה החדש מתגאה שיעצור הנת"צ ברחוב אחוזה... האם יש פקיד ממשלה בכיר שנוסע לעבודה באוטובוס? הצחקתם אותי. מקבלי ההחלטות במדינה לא נוסעים באוטובוס. האם ניסנקורן נוסע באוטובוס? בדיחה טובה. כל עוד מי שנוסע באוטובוס הם רק חיילים, פנסיונרים, תלמידים ועובדים זרים, הרכבים הפרטיים יקבלו עדיפות, ואנחנו נהיה תקועים בפקקים.
המתכננים בארץ לא מבינים בתחבורה ציבורית | 22.12.18
146.
הפתעה לאלו שרוצים לעבור לתל אביב רבתי
גם בערים יש פקקים קשים מאוד. גם בחניונים התת קרקעיים יש פקקים קשים מנשוא. לדוגמא: לצאת מחניון משרדי הממשלה שליד עזריאלי אם אתה חונה במינוס 4 יכול לקחת 45 דקות של פיח וכאב ראש. להגיע מבניין זה לרמת גן יכול לקחת כשעה וחצי. ועוד בשורה, המצב רק ילך ויחמיר. לעולם לא יהיו פתרונות לגידול באוכלוסייה ולגידול בצרכי התחבורה של האנשים. בנוסף, הבעיה היא של הורים לילדים קטנים. עובדים מבוגרים מתחילים לעבוד בשעה 6 עד 6 וחצי ועוזבים את העבודה לפני הפקקים הגדולים.
יהושע | 22.12.18
142.
גם בתוך העיר יש פקקים מטורפים
גם בגוש דן רבתי יש פקקים מטורפים. פקקים מעצבנים. איחורים גדולים לעבודה ועוד. זו תוצאה של ניהול כושל של התחבורה...מכל הכיוונים. "הם לא ידעו כמה נוסעים יעלו לרכבת" ציטוט מאחראי על תכנון הרכבת, יותר דבילי מזה לא יכול להיות, ומה הם עשו כשידעו? מאומה עדין. אין לאן לנתב את התחבורה, והכל פקוק, הכבישים הפכו למגרש חנייה אחד גדול
לימוזינה | 22.12.18
140.
הערות
א. מדינת ישראל היא כ 10000 קמ"ר בלבד. השאר שטח צבאי, שמורות, גבולות, חקלאות, וכו'. ב. כל שנה מצטרפים למלאי כ 120-150 אלף מכוניות. זה באורך של כ 1500 ק"מ. ג. אין תחבורה ציבורית טובה ומסונכרנת לרבות נתיבים ייעודיים לאוטובוסים. ד. אזורי התעסוקה ברובם במרכז למרות קוטן המדינה. ה. התחבורה עובדת 5.5 ימים בשבוע וגם זה חלקית כי אין נסיעות בלילה והנסיעות בין ערים מסתיימות מוקדם. ו. לישובים מבודדים אין תחבורה ציבורית. ז. בחלק מהערים אין תחבורה ציבורית בתוך היישוב עצמו. ח. תכנון כושל של דיור בלבד ללא שרותים המחייבים נסיעה לקניות וכו'. ט. לא נראה שלממשלה איכפת ולכן הפקקים רק יתרחבו. כל שנה בערך ב5 דקות נוספות בפקק.
יוסי | 22.12.18
138.
לפעמים אני מתגעגע לישראל.
אז אני נכנס לאתר של ynet ומייד מאבד את הגעגועים. ישראל היא מדינת שכונה....אין שום תיכנון וראיה רחוקה,אלא רק כיבוי שרפות...לא יתכן שמדינה שלמה תתרכז בחלק קטן ממנה כי מקומות העבודה מרוכזים שם. פשוט צריך למנוע מחברות להתרכז באזור אחד,ולתת להם הנחות מס בדרום ובצפון. רבים יעברו לשם עבור עבודה טובה ,יחסכו בעלות דיור,וגם לא ישבו בפקקים.
Eric  | 22.12.18
134.
ולחפש חנייה 40 דקות זה בסדר?
שטויות מה שמספרים פה.. 40 דקות נסיעה לעבודה זה לא מספיק כדי להצדיק מעבר דירה. ולגור בת"א זה פשוט נורא למשפחה, זה נוח רק אם אתה רווק וטחון בכסף, אבל ברגע שיש משפחה זה ממש לא מקום אידיאלי. בניינים צפופים, פקקים נוראיים בתוך העיר עצמה, חנייה אין סיכוי למצוא, ואם מוצאים זה תמיד רחוק מהבית כי זה מה יש, ולגבי חנייה חינם אין על מה לדבר, הכלללל בתשלום. תשתיות פח אשפה, יעידו המקקים והעכברושים שמסתובבים שם חופשי. איך בדיוק זה עדיף על לנסוע עוד רבע שעה ביום?
טעות להשקיע עוד בערים ולא בפרברים | 22.12.18
133.
כמה מטרים אחרי פתח תקווה ויש המון המון שטחים פתוחים
השומרון פתוח לפיתוח, יהודה פתוח לפיתוח, רמת הגולן פתוח לפיתוח, הגליל פתוח לפיתוח. הנגב פתוח לפיתוח. לא מרגיש צפוף בכלל. הבעיה היא תכנון מרכזי במקום לאפשר לשוק לעשות את שלו. לוקח 20-30 שנה לתכנן ולאשר כביש בגלל ריבוי ביורקרטיה וצורך בתכנון מרכזי. תוציאו את זה לרשויות המקומיות ודברים יסתדרו. לפעמים יהיה בלאגן אבל בתכנון המרכזי הבלאגן הרבה יותר גדול. כל הזמן אומרים ״יש כשל שוק אז צריך שהמדינה תפתור את זה״ מפספסים שכשהמדינה באה לפתור דברים אז יש ״כשל מדינה״ שלרוב הוא הרבה יותר יקר מאשר כשל שוק. בכשל שוק, כשהפרוייקט נכשל, סוגרים את הבאסטה ומחפשים משהו שכן יצליח. כשפרוייקט ממשלתי נכשל אז מתלוננים שלא השקיעו מספיק כסף ואז גוזלים עוד מיסים מהציבור..
סטגדניר | 22.12.18
130.
המדינה רוצה לשמור על ערך הנדלן במרכז
וכמובן על נתינים צייתנים שישלמו 200 אחוזי מס על רכב פרטי ודלק,היטלים קנסות דוחות ואגרות.וכמובן על השקשוקה עם יבואני הרכב.וועדי העובדים של תאגידי התח״צ העלובים והרקבת החצי אפויה. ועכשיו כולם לשיר במקהלה ׳רדו לנו מהמדרכות ׳ כי בגלל הולך רגל אחד שנהרג ב2015 מישהו החליט שהגיע ל30 רוכבים לההרג בכביש רק השנה,בחסות העליהום הציבורי.העיקר שלא נוותר חלילה על הרכב או האוטובוסים המאחרים עם הקווים ההזויים שלהם.
תל אביבי | 22.12.18
125.
הפתרון היחידי הנכון
קורא פה את התגובות ומת מצחוק. להפסיק ילודה ולא לגור בפריפריה וכו'.. הפתרון הנדרש הוא לפרס את מרכזי העבודה בכל הארץ כל שטען ראש עיריית אשדוד. אם רוב מקומות העבודה השונים לא ימוקמו בגוש אחד שכולם נוהרים אליו, אז לא יצטרכו לבזבז שעות בפרקים וזה די הגיוני. אבל מה לעשות שאף אחד בממשלה בקופסת הזו לא מסוגל לחשוב מחוץ לקופסה? למה שמפעלי ענק יעתיקו את המקום שלהם לפריפריה אם הם לא מקבלים תמלוגים על זה או הפחתה משמעותית במס? צריך וחובה לתת תמריצים מסוג אלה כדי שיוכלו המקומות לפריפריה.
אלי | 22.12.18
123.
בניה בחריש הפקקים נזק עצום אם זה כבישים
כביש 65 וכביש 574 הכל מתנכז בכביש 581 ובסוף וזה מתחיל מחדרה עד תל אביב עבדו על כולם למי שקנה בחריש יכלו אותה חזק אני תושב המקום וסובלים איך זה שתגדל עיר חריש היום יש שם 6000 נפש זואת אומרת 2000 רכב נוספו לכבישים אלו מה עם השאר שקנו שם יש לציין כביש 6 וגם כבישי הסביבה לא יעזור בכלל כנלל כביש המתוכנן 611 בסוף הוא מתהכז ב 444 ושם היום בלגן שלם מה עוד 2 נהיה בפיצוץ לתשומת לבכם אומנם המחיר של הדירה זול בחריש רק תדפקו בפפקים
אמין | 22.12.18
122.
לא צריך כסף בשביל להשקיע בתשתיות תחבורה
מעבר לשיפור איכות החיים- על כל שקל שמשקיעים בתשתיות תחבורה מקבלים מיד לפחות חצי שקל בחזרה: פחות ישיבה בפקקים וסטרס מקטינים את הוצאות הבריאות. יותר זמן עם הילדים משפר את החינוך ומקטין צורך במעורבות משטרתית בארועי נוער. והדובדבן: השבחת הנדלן שמיידית מכניסה כסף אמיתי של מס שבח למדינה, ולרוב מתדלקת מנגנוני עיבוי והקלות שמאפשרים מיסוי עירוני (השבחה וארנונה) מוגברים.
עמית | 22.12.18
114.
כך זה נראה כאשר ועדות התכנון מאשרות תוכניות בניה בסיטונות ללא פתרונות תחבורתיים מתאימים
פתרונות התחבורה שעליהם מסתמכים ועדות התכנון והבניה בעת שהם מאשרים תוספות של עשרות אלפי דירות הם רכבות ונתיבי תחבורה ציבורית עתידיים שמתוכננים להתחיל בעוד מספר שנים וימשכו שנים. כידוע בארץ שום דבר לא מתחיל בזמן , אם בכלל ושום דבר לא מסתיים בזמן ולא פועל לפי התוכניות של המתכננים . מה שתוכנן התאים למועד התכנון ובעת סיום הפרויקט התחבורתי יסתבר שהפתרון כבר לא מתאים לפרק זמן זה . צריך לפזר את הבנייה , שטחי תעסוקה , נתיבי תחבורה ברחבי המדינה ולא רק באזור ת"א ומרכז הארץ . כך לדוגמא: ראש עיריית גבעתיים :רן קוניק אישר בניית כ-20 מגדלים בני 25-35 קומות על שטח מצומצם מאוד של כ- 250 דונם בדרום גבעתיים . בסמוך אמורים להבנות עוד כ- 13 מגדלים של מעל 25 קומות לתעסוקה. כל זה יהיה בגבעתיים העיר החילונית הצפופה בישראל שאין בתוך העיר פתרונות כבר כיום לצפיפות לבעיות החניה והפקקים. ועדות התכנון המקומית והמחוזית מסתמכים על רכבת קלה עילית שתעבור מחוץ לעיר ועדיין לא התחילו לעבוד עליה . בתוך העיר צפויה קטסטרופה משום שאין ולא יהיו פתרונות תחבורתיים וגם צפויות בעיות נוספות.
אברהם | 21.12.18
111.
הבעיה זה בכלל לא תחבצ, אלא ילודה
משום מה אף אחד לא מעז לומר זאת. הבעיה היא עודף ילודה. לא קשה להבין שהשטח של המדינה )ובכלל העולם( מוגבל, אם תמשיכו להביא 3 ילדים פשוט לא ישאר מקום. ריבוי חיובי הוא פשוט לא בר קיימא. ריסון הילודה זה הדבר היחיד שיכול למנוע את כל הבעיות של המדינה. פקקים, אבטלה, מצוקת מים, מחירי דיור, עוני, חינוך. הכל מתחיל ונגמר בזה
ניר | 21.12.18
105.
הוד השרון עיר פח. כבר שנים יש פקקים אינסופיים.
כל בוקר, כל ערב, לפחות שעה ליציאה. עיר של 50 אלף תושבים, יציאה דרומית אחת, יציאה צפונית אחת. בכל מקום שעבדתי עד עכשיו, גרתי בצורה מכוונת במרחק הליכה, המכונית משמשת רק בערבים וסופי שבוע בשביל לצאת או לעשות קניות.
כגעגכעיכע | 21.12.18
102.
ככה זה במדינת העוילם גויילם השופופי והחפיף
האזרחים בוכים ועסוקים בהשרדות זה טוב לביבי, לשרה ולימין כפי שציין מס' 59. א. השקעות מטורפות בתשתיות ובמערכות כבישים בגדה המערבית. (תבקרו ואז תבינו). ב. תיכנון לקוי ופרימיטיבי של העיור והמרחב הכפרי בישראל, ללא חזון ושת"פ בין המומחים: האדריכלים, מתכנני נוף ותחבורה, אנשי רוח, אנשי חינוך, תעשייה ואקדמייה. ג. להוציא מדירות המגורים בכל הערים בארץ, את כל העסקים: עו"ד, רופאים, רואי ומנה"ח ועוד... הם מקפיצים את שכר הדירה לשמיים, כנ"ל עם מקומות החנייה ויצירת עומס על התשתיות שנועדו למגורים בלבד.כתוצאה מכך יתפנו עשרות אלפי דירות למגורים. מקומות חנייה והמחירים ירדו. ד. יבנו במעטפת ומסביב לערים סמוך לתחנות הרכבת וההסעה ההמונית, מגדלים של משרדים לנותני השרותים עם כל מה שדרוש: נגישות נוחה וקלה לצירי התנועה, חניות במחירים סבירים, תשתיות תקשורת, מסעדות, פאבים, מרכזי קניות, מכוני כושר, גנים ציבוריים ועוד... ה.אפשרות לשיתופי פעולה, לשיפור איכות השרות לאזרח ולהתחרות על המחיר. ו. במגדלים יהיו אולמות להשתלמויות ולימודים, בשעות הערב והלילה תהיה פעילות ומקומות לבילוי, לספורט ולמפגש.
ד. | 21.12.18
98.
לא עדיף להחליף עבודה ולהשאר בפריפריה ?
אני ואישתי גרים בפריפריה אני מראש,חיפשתי עבודה קרוב ומצאתי ואישתי סבלה שנים בפקקים השנה היא עברה לעבודה קרובה לביית גם בפריפריה יש לנו ביית עם דירה ועם כל הכבוד לקידום ועבודה וכו' אנחנו לא נוותר על החלום ועל טובת הילדים לטובת עבודה ודירה מסריחה בעיר המעשנת והרועשת , לכו תחפשו עבודה בפריפריה , ומדינת ישראל חייבת לדאוג ליותר פרנסה ואפשרויות תעסוקה בפריפריה , הפקקים כניראה יהיו תמיד , כי כשתוקעים כולכך הרבה אנשים על כולכך קצת מקום אן ברירה יש פקקים .
ישראלי תושב פריפריה | 21.12.18
96.
מקור הבעיה - חוסר תיכנון
יש כספים, יש שטחים, יש אמצעים, אבל אין מנהיגים שיודעים לתכנן. רק נגררים אחרי המגמות במקום להנהיג אותן. מנהיגות משמעה פתרונות לא מקובלים היכן שאחרים עדיין לא רואים את הבעייה. אבל אין מנהיגים, רק פוליטיקאים שחושבים רק על הקדנציה שלהם, ואחריהם המבול. אז הגענו למבול. איה נח?
גדעון | 21.12.18
92.
רמת החייל אסון של מתחם תעסוקתי
אפילו ילד בין שנתיים יבין שצורת בניה המפגרת המעגלית עם כביש אחד יוצרת פקקים אין מצב לא הבינו את זה מתכנני הערים... רמת חייל דוגמא קלאסית לפיגור הזה. והפתרון קל ולא רק תחבורה ציבורית, חייב לבנות בצורה של שתי וערב זהו... צורה הכי נוחה לנסיע והליכה ברגל וגינות פנימיות כמו בערים באירופה אין מה להמציא את הגלגל זה נראה אפילו שבכוונה בונים הכל גדול רחוק מסורבל מגודר ועם הרבה מעקפים כדי שנצטרך אוטו ונעשיר את הקופה במיסים סדיסטים תעבי בצע
דנה | 21.12.18
83.
מדינת ישראל בפיגור של 50 שנה בתשתיות
כל ממשלות ישראל לדורותיהם ,כולל הנוכחית, מעבירים תקציבי עתק לסקטור הציבורי,וגומרים לנו את החיים. כל כוחות הביטחון פרשו עד לא מזמן בגיל 45, אם פנסיה לכל החיים, לפי שכר אחרון. (הרבה מליארדים כל שנה). כל הפנסיות התקציביות של עובדי המדינה, מרוקנים את הקופה. חברת חשמל,נמלים, רכבות ועוד מקבלים הטבות ושכר מוגזם, אז איך ישאר כסף לתשתיות? עובד חברת חשמל מקבל קידום גם כשהוא בפנסיה,אבל אם חס וחלילה הלך לעולמו, אישתו ממשיכה לקבל את הקידום בפנסיה. עובדי רשות השידור בכו כשסגרו אותם, אבל רובם פרשו עם פנסיה מוקדמת, או פיצויים מוגדלים. וכך הלאה והלאה, מחלקים כספים לסקטור הציבורי מבלי לחשוב על העתיד. אין לנו יותר כח לפוליטיקאים הגרועים האלה,שכל מטרתם לשמר את כיסאם. תראו מה קיבלו השוטרים בפנסיה, 22 מליארד שקל, כאילו כסף קטן, אז איך ישאר כסף לתשתיות? ישראל צריכה לפחות טריליון שקל לבניית תשתיות, ואת זה אין לה,ולא יהייה לה, ולכן הפוליטיקאים עובדים עלינו.
אורי | 21.12.18
79.
הרחבת כביש 4
פתרונות לטווח ארוך יש הרבה אבל זה מצב חרום שבו קל לפתוח נתיבים נוספים ואולי זמניים לכוון כפר סבא ורעננה שבהם פתחו בנוסף את 531 וגם רכבות. מדובר בשרון השטחי ולא בצפון שדרש הזזת הרים ובסכומי עתק אולי פי 100 לקמ. אולי נוח למישהו שהמחירים בתא ייעלו?
תושב קדימה צורן | 21.12.18
78.
מהוד השרון היו פקקים לתל אביב כבר בשנות השמונים. גדלתי שם וכבר אז הייתי נתקעת שעה וחצי
לכל כיוון. לכן, עזבתי ומאז אני גרה רק בערים או הכי טוב בחו"ל (לאור מה שקורה בארץ). אף פעם לא הבנתי את נהירת ההמונים לשם החל משנות התשעים. הווילות מפתות, אבל בעיית הפקקים רק החמירה מאז. לא ברור למה זאת הפתעה לאנשים מסוימים. מה הם חשבו? הם נחתו מהירח? לא גדלו בארץ?
ש | 21.12.18
61.
הפתרון המתבקש
הממשלה תחוקק חוק שיחייב העברת חברות מחוץ לערי המרכז.2000 חברות שמעסיקות 50-300 עובדים (300 אלף רכבים פחות!!!) יקבלו הטבות ויעברו לאזור השרון או ראשלצ למשל ויגרמו לתזוזה של אוכלוסיה לאזורים האלו להפחתה עצומה בפקקים ושיפור באיכות החיים למאות אלפי משפחות. אפשר תוך 10 שנים לעשות מהפכה!!!!
אביב  | 21.12.18
59.
הצעה מעשית להפחתה מיידית של 20% בעומס בכל הארץ . פועל מיידית
כל אזרח מקבל יום אחד בשבוע שאסור לו לצאת מהעיר תהיה מדבקת סימון לכל רכב איזה יום אסור לנסוע מי שיפר את זה 2000 ש"ח קנס יבצעו חלוקה חכמה איזה יום מקבל כל אזרח , והיום הזה ישתנה כל חצי שנה . פעם בשנות השבעים אני חוזב שעשו משהו כזה. מה אכפת לנהג לא לנסוע יום אחד בשבוע מחוץ לעיר ובשאר הימים יהיה יותר פנוי הכביש סעו
מישמיש | 21.12.18
47.
הבעיה זה לא היישוב שאתם גרים בו אלא שאתם עובדים כשכירים
אחד יכול לעבוד כשכיר, השני יכול לפתוח עסק זעיר ללא מע"מ, לוותר על הרכב, לוותר על עוזרת בית ובייבי סיטר, לוותר על להזמין אוכל כי יש זמן לבשל, לקבל הנחות מהעירייה והמדינה על חוסר במשכורת אחת ואחרי כל זה תקבלו בית במחיר סביר ובערך אותה שורה תחתונה בסוף החודש
אלדו | 21.12.18
46.
מילא פקקים
אבל מישהו חשב איך להוריד מהכביש ע"י שלילת רישיון את כל הנהגים שחושבים לאט ? לפחות לשלול רישיון מנהג בעל תגובות איטיות ? יש היום אפשרות להעביר כל נהג מבחן לברר אם יכולת החשיבה, קואורדינציה וקבלת החלטות מהירות וטובות. זאת הזדמנות לשלול רישיון מלפחות 60% מהאוחזים בהגה ללא שום הצדקה לבטל פקקים, נזקים, תאונות, סבל, כאב, ביזבוז זמן, עצבים ושאר מרעין בישין
ג | 21.12.18
45.
הפקקים - יש פתרון שאף אחד לא רוצה ליישם - בעיקר מ. התחבורה
תקשיבו טוב לכתבה, נסו לאתר את הבעיה האמיתית, לא את הפתרונות המהירים. כולם מדברים על תחבורה ציבורית, נכון - התחבורה הציבורית היא הפתרון היחיד. אבל תחבורה ציבורית זה אוטובוסים, רכבות, נהגי אוטובוס, קרונות רכבת... אבל להכל מצאו במשרד התחבורה וגם בכתבה הזו פתרון קל... רשת נת"צים ענקית. הנת"צ הוא כביש.... נוסעים עליו כל מי שמצליח להשתחל לאוטובוס שבד"כ לא מגיע בזמן. משרד התחבורה משקיע המון בתכנון נת"צים, לא בתחבורה ציבורית... כבישים. תחשבו על זה... איש לא משקיע באוטובוסים. לכן חסרים מאות ואולי אלפי אוטובוסים למערך הקיים היום. משרד התחבורה לא משקיע בתחבורה הציבורית עצמה לכן חסרים כ 3500-5000 נהגים לתחבורה הציבורית נכון להיום. סוד ממש לא כמוס הוא שאם לא יכשירו עוד נהגים, לא יקנו עוד אוטובוסים או קרונות רכבת לעולם לא יצליחו להעביר את הציבור לשימוש בתחבורה ציבורית... כמו בכל דבר, ההיצע יביא ביקוש... כשיש ביקוש ללא היצע הציבור מוצא פתרונות בצורת הרכב הפרטי.
סתם עוד ישראלי אחד... | 21.12.18
40.
זה טירוף שבמדינה עם מזג אוויר מעולה כמו שלנו דו גלגלי הוא בלתי אפשרי לאחזקה
תראו את יוון, ספרד, איטליה : מדינות כמו שלנו, מזג אוויר דומה - המון מתניידים על קטנועים. אתונה לא קטנה יותר מתל אביב, וגם בה יש פקקים, אבל לטווחים הקצרים, וכן - גם להוציא את הילדים מהגן, אפשר על קטנוע.
הבאבא | 21.12.18
39.
שר תחבורע 10 שנים מחמם את הכסא
ככה זה שחברי מרכז ליכוד בוחרים בו אז 12 שנה הוא שר תחבורה גרוע ביותר זורק כספים מיליארדים על גבי מילארדים על כבישים שבסוף כולנו נעמוד בהם עוד 10 שנים נצא מהבית ונעמוד בפקק . היגיע הזמן להגדיר שר לא פוליטי אנטי מפלגתי מומחה לתחבורה שיזיז עניינים אם צריך להביא סינים שיעבדו יומם ולילה שיביאו סינים העיקר להזיז את התחבורה הציבורית. ביבי את הקול שלי בטוח לא תקבל כל עוד כץ ישאר שר תחבורה !!!
גיא | 21.12.18
36.
ל2. אולי זה תלוי במקום העבודה אבל אצלי בודקים הספק. מתחיל לעבוד מוקדם (ברכבת), מספיק יותר,
עוזב הביתה מוקדם (מסיים לעבוד כשהרכבת עוצרת 5 דקות מהבית). משלם סכומים מצחיקים על מחיה. בכל אופן מהבחינה שאתה מציין באר שבע\חיפה הם פיתרונות מושלמים כי הם גם מטרופולינים אזוריים עם הרבה עבודה מקומית (למי שצריך את זה) וגם יש להם גישה נוחה למרכז.
1 | 20.12.18
29.
מדינה קטנה, צפופה. אנחנו צריכים ללמוד מהולנד, לא מטקסס
פרברים ובתים עם חצרות גדולות זה טוב ויפה למדינה רחבת ידיים עם מעט אנשים. בישראל זה לא יעבוד ולא יכול לעבוד. לא יעזור כביש עוקף פה ומחלף שם. צריך מערכות להסעת המונים ושבילי אופניים, כדי שהרוב הגדול של האוכלוסייה, שגר במטרופולינים, יוכל להתנייד ביעילות. צריך לתכנן שכונות בצורה שתתמוך בעירוב שימושים (לא מגורים בלבד) ובתחבורה ציבורית, ועם שבילי אופניים נוחים ובטוחים כסטנדרט מחייב.
דוד סבג | 21.12.18
26.
הלוואי ויום יגיע ובראש משרד ממשלתי יעמוד איש מקצוע
מישהו/י עם רקע בתחום, תואר, מחקרים בעברו/ה. דר לרפואה במשרד הבריאות דר לתחבורה ותשתיותבמשרד התחבורה דר לכלכלה במשרד האוצר וכדומה ולא מעכרים קומבינטורים שיעשו הכל בשביל הפוליטיקה הקטנה שלהם. מקווה לפחות שרוב הפקידים הינם אנשי מקצוע.
אזרח | 20.12.18
23.
די כבר עם דוגמאות מאירופה והמלצות על דו-גלגלי
במדינת ישראל יש הכי הרבה ילדים למשפחה, יותר מכל מדינות אירופה. הורים לילדים זקוקים למכונית כדי להסיע למוסדות הלימודים, שלפעמים אינם במרחק הליכה מהבית, לאסוף מהמוסדות אחר הצהריים, להסיע לחוגים וכו'. וגם לתמרן עם לוחות זמנים שונים של הילדים + לוחות הזמנים של העבודה. צריך להתאים את תכנון הכבישים והחניות לאופי המשפחות בישראל. לא לחפש פתרונות באירופה.
אמא | 21.12.18
18.
179 ערים באירופה (ועוד רבות במזרח הרחוק) כבר הבינו
ראה, למשל, קבוצת-מחקר מובילה http://www.fcl.ethz.ch/research/high-density-cities.html או במסגרת האיחוד האירופי http://ec.europa.eu/environment/pubs/pdf/streets_people.pdf אבל עמישראל (ובפרט, מקבלי ההחלטות) לא קורא לועזית, ולא שמע על זה.
רק בארץ לא שמעו על עירוב שימושים | 20.12.18
14.
ל3. נכון שיש שם לעיתים פשלות, אבל ככלל, לפחות מהתחנה שלי (עיר בדרום) בהתניידות כמעט יומיומית
כבר שנתיים, בשעות הבוקר הלא מוקדמות- ברוב המוחלט של הפעמים הכל עבד אצלי בסדר גמור. בפעמים הנדירות שאכן יש כל מיני בעיות תמיד קיימות מוניות שירות,אוטובוסים ואפילו טרמפים. זה היה ככה גם כשלמדתי בבן גוריון (רק זמן הנסיעה היה קצת יותר ארוך, מה שלי לא מפריע כי אני במילא על הלפטופ). אם סיפורי הזוועות שהם מספרים הם על עיכובים אז כן, לפעמים זה קורה, אבל לרוב זה לא המון זמן ופשוט צריך לשקלל אותם בזמן הממוצע.
1 | 20.12.18
11.
דבר אחד משותף לכל המקטרים: ילדים.
לכולם יש ילדים במסגרות שמתחילות ומסתיימות באותן שעות. מי שאין לו ילדים יכול להרשות לעצמו להגיע לעבודה בסביבות 12:00 ולצאת ב 21:00 ככה שהכבישים פתוחים לרווחה. פקקים זו בעיה של הורים שבחרו במודע להביא ילדים במדינת ישראל שנורא מעודדת ילודה, אבל עושקת את ההורה מרגע שהילד נולד. זו הדייסה שבישלתם, בתאבון! :) שלכם, רווק מאושר
יוריאל | 20.12.18
3.
כשהאזרחים משעממים
כשהמדינה עסוקה בלכבוש, להתבצר, ולרכוש כלי משחית, אז לא בונים בתי ספר, בתי חולים, בתי סוהר ותחבורה ציבורית נורמלית. עכשיו יצעקו עלי שהאוייבים על הגדר. הם תמיד היו, וכפי הנראה תמיד יהיו, אבל הם מתפוררים בעצמם, על סף פשיטת רגל ואנחנו מתייחסים אליהם כאילו הם מעצמת על. אז שיהיה ברור לכולם, סדרי העדיפויות שלנו יהפכו אותנו למעצמת על בטחונית, אבל אנחנו נתפורר מבפנים.
ככה זה | 20.12.18
1.
לא יותר הגיוני לעבור לבאר שבע\חיפה\עיר פחות אטרקטיבית אבל עם תחנת רכבת? גם מחירי דיור נמוכים, גם
גם יש עבודה וגם יש גישה מאוד קלה ונוחה למרכז למי שבכל זאת צריך לעבוד\לבלות שם (באוטו אין פקקים, ברכבת תענוג לנסוע). שעה ורבע בפקקים זה מטורף! אני שוכר דירה ליד תחנת הרכבת ומגיע לת"א כל יום תוך שעה וקצת- אבל במשך כל הזמן הזה אני יושב בנוחות מול הלפטופ ועושה את העבודה שלי. סה"כ זמן נטו להתניידות: כ20 דקות.
אממ... | 20.12.18
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת