21. ל-20 האמת שאריאלי נולד בכלל בארה"ב בזמן שאביו למד שם וחי בארץ עד גיל יחסית מתקדם (סיים פה תואר ראשון).. תומר | 11.12.13 (ל"ת)
20. זה שלמישהו קוראים "אריאלי" והוא גדל ברמה"ש לא בהכרח הופך אותו לישראלי לעומת זאת זה שהוא גר בארה"ב, למד בארה"ב, מלמד בארה"ב , נשוי לאמריקנית הופך אותו לדי אמריקאי. בתגובה לכל מתלהמי ה"איך ישראלי מייעץ על חברה אמריקאית". דרך אגב, השואל כנראה חכם מכם כי למרות היותו אמריקני הוא בחר לפנות לפרופסור שנולד בישראל. יובל | 10.11.13 (ל"ת)
17. שאלה לקוראים - כמה פעמים שמעתם השבוע בדיווחי גלגל"צ את המשפט הבא - "עומס בגלל רכב שעלה באש"? השערה - סביר להניח שפעם אחת לפחות. נתון - זו לא הייתה מכונית חשמלית. יגאל | 09.11.13 (ל"ת)
16. ל13, תא המטען בטסלה עצום וגדול בהרבה מכל מכונית בקטגוריה שלה הסוללה מתחת לרכב ולא תופסת מקום כלל, מה גם שהמנוע החשמלי זעיר ולכן יש לה תא מטען גדול גם מקדימה ! עדיף שלא תגיב אם אתה לא מבין.... אבשלום חום | 09.11.13 (ל"ת)
15. אהבתי את התגובות המשתלחות. לבסס מסקנה בגלל שוק המניות מעיד על ניתוק חייזרי מהמציאות. שוק ההון הוא "ה" דבר שמסמל ניתוק מהמציאות. ואם מביאים משם עדות לגבי ריאליה של איכות וכדאיות השקעה של רכב כזה או אחר ומכמתים את הכמות הזו בצורה מדוייקת (במקרה הזה של פי 4) - אין בזיון גדול מכך. הרי שוק ההון מנותק כבר שנים מהכלכלה הריאלית. האנושות נמצאת בבעיה וארה"ב נמצאת בבעיה בגלל הסחר המנופח והמנותק. אין שום קשר בין מצבה של חברה נתונה לבין הערך הנקוב של מניותיה. וכמובן שעוד לא הגענו לנגזרות ולשאר השווקים שהם בעצם שוק הימורים אחד גדול. כאשר מקפיצים מניה בגלל ידיעה כזו או אחרת, יש כל כך הרבה אינטרסים זרים שמעורבים בעניין. גם אינטרס כמו: "היה יום משעמם" ולא היתה מניה טובה להריץ או להמר עליה בשורט - גם כזה שיקול יכול לגרום לתנודות חריפות במניה. לקחת ולכמת נתונים שכאלה ולהפוך אותם למדעיים זה לא פסדאו מדע - זוהי שרלטנות ללא גבולות. עם כל הכבוד...ואין.... | 09.11.13 (ל"ת)
14. בטח לקנות היתרון והבעיה של טסלה הם יחסי ציבור טובים מדי בגלל הטכנולוגיה החדשנית ולכן כל עכבר הופך להר. במכוניות אחרות נמצאו ליקויי בטיחות גרועים בהרבה: דוושות דלק שנתקעות בשיא המהירות, מיכלי דלק שנדלקים מסיבות שונות ושאר בעיות. מכונית אחת שנדלקת בגלל פגישה עם חפץ מתכתי אינה אינדקציה לכלום - וגם קל יחסית לעבות את ההגנה סביב הסוללה. מישהו אחר לגמרי | 09.11.13 (ל"ת)
13. הבעיה היחידה במכונית חשמלית היא שתא המטען קטן מאוד רוב המקום הפנוי ברכב מנוצל לבטריה ענקית. | 09.11.13 (ל"ת)
11. לכל המתלוננים - אריאלי אמנם נולד בישראל אבל הוא חי בארה"ב כבר שנים אז הוא לא ממש מנותק ממה שקורה שם.... אחד | 09.11.13 (ל"ת)
10. שאלה לפרופסור אריאלי - האם עלינו לרכוש קרוואן? דן שלום. שמי וולטר ווייט ואני חי בארה"ב, באלבוקרקי .. למרבה המזל אני כותב בעברית שוטפת. אבקש להתייעץ איתך: אני צריך לקנות קרוואן, עם שותפי ג'סי פינקמן. הקרוואן צריך להיות מרווח ובעל פתחים רבים לאיוורור, למקרה שנחליט לבשל בפנים. אני מתלבט בין מספר סוגי קרוואנים. עצתך, כפרופסור ישראלי, חשובה לי מאוד, וכאמריקאי אני שמח לבשר לך שאתה, פרופסור אריאלי, בר הסמכא הגדול ביותר לנושאים אלה. לכן אני, כאמריקאי, פונה אליך ולא, נאמר, לאמריקאי שמבין בנושא הקרוואנים. אודה לתשובה בהקדם. כמו כן, פרופסור יקר, פתח קצת אינטרנט. ביום חמישי טסלה נוספת עלתה באש. וולטר ווייט וג'סי פינקמן | 09.11.13 (ל"ת)
9. טובה אבל יקרה-ניקוב מיכל הבטריה -ברכב רגיל היה מנוקב מיכל הבנזין מכונית מצויינת אבל יקרה 90 אלף דולר בארהב מכונית מצויינת אבל יקרה | 09.11.13 (ל"ת)
8. איזה אוסף של קשקושים מזל ש"קארל" מצא את הזמן לשלוח מייל לאיזה פרופסור עלום שם בישראל כדי להתייעץ. הרי בארה"ב אין ברי סמכא בנושא- רק בישראל יושבים מומחים אמיתיים לטסלה. מה גם שהפרופסור הנכבד אינו מעודכן.....כעת כל התשורת בארה"ב דנה במקרה התלקחות חדש של טסלה שאירע אתמול. המום | 09.11.13 (ל"ת)
7. מכונית מצויינת .... קפיצת מדרגה... בטח לקנות אף יצרנית גדולה לא הצליחה לשווק דגם כזה וטסלה הקטנה בהחלט עשתה מהפכה שתגרור גם את היצרניות הגדולות לתת לנו יותר ומהר ולא רק שינויים קוסמטיים בכפית. האם יש בארץ סוכנות ? | 09.11.13 (ל"ת)
6. הבעיה עם טסלה היא שהתקשורת נותנת לה הרבה תקשורת זה טוב לחיוב, כי הטכנולוגיה הוז חשובה וטוב שיוצרים לה יח"צ, וזה רע לשלילה, כי התקשורת גם מפנה אל הרכבים של טסלה יותר מדי תשומת לב, וכל פיקשוש קטן שהרכב עושה, מיד זוכה להדים ולתקשורת. לדוגמא, קראתי את הדיווחים על הרכבים שעלו באש, ויש בהם הטיה: א. שני רכבים של טסלה עלו על מתכת שניקבה להם את התחתית של האוטו - לא מדובר על התלקחות ספונטנית אלא על נהיגה על חפץ רציני שהיה על הכביש. חפץ כזה, גם אם רכב בנזין היה עולה עליו, יכול היה לנקב את אגן השמן של המנוע ולגרום לו לשבוק חיים. במכונית רגילה יתכן שלא היתה התרעה לנהג שאגן השמן שלו נוקב, והוא היה ממשיך לנהוג עד שהיה יוצא לו עשן מהרכב. ב. רכב נוסף של טסלה עלה באש כשהנהג התנגש בקיר. הכתבה הציגה את זה כאילו הרכב של טסלה בטוח פחות כי הרכב בער, רק שזה נכון בערך. בתאונות דרכים, תמיד מתייחסים להרוגים, אבל נדיר שמדווחים על כך שהרכב בער. דעו לכם שבחלק נכבד מהתאונות הרכב בוער. טסלה לא מיוחדת פה. רכבים שנושאים בתוכם חומר דליק נוטים לבעור, ולכן, הניסיון להציג את רכבי טסלה כבטוחים פחות הוא מוטעה. יתכן שהוא בטוח כמו רכבי בנזין, ויתכן שהוא אפילו יותר בטוח מהם, ויבער פחות בתאונות - נתון סטטיסטי שרק הזמן ידע לענות עליו. המנייה של טסלה עשויה לרדת נקודתית בכל פעם שיקרה משהו כזה, בגלל שהתקשורת תמהר לדווח על זה, אבל אם הטכנולוגיה תוכיח את עצמה כיעילה, בדיוק כמו במקרה הפריוס, אזי גם תאונות נקודתיות כאלו לא ישנו הרבה - טסלה תהפוך לרכב נמכר וחברות נוספות יציגו רכבים חשמליים משל עצמן. פסיכולוג חברתי | 09.11.13 (ל"ת)
4. פרופסור יקר - למה בכלל להקשיב לליהוגי ההבל שלך ומי עשה אותך גאון לכל דבר? מי ממליך את אלילי הכלכלה המלהגים בכל פינה ומוציאים ספרי הדרכה ותיאוריה שלא שווים כלום? המוני טפשים מחפשים עוד ועוד מושאים לסגידה בכגלל שהם כבר מבולבלים מרוב הטמטום הסובב אותם ואריאלי הוא אעוד אחד מאלה שהצליחו בחוכמתם לנצל את המצב , להתפרסם על שטויות ולעשות הון מכתיבת דברי הבל ופרסומם. שביט | 09.11.13 (ל"ת)
2. רגע אחד השיקול שהוצג נכון רק אם אין לך כוונה למכור אותה כיד שניה -- אם הביקוש שלה ירד, סביר שגם השוק שלה ביד שניה יהיה חלש... עוד צעד קדימה | 07.11.13 (ל"ת)
המכונית קיבלה כותרות שליליות. לקנות?
21 תגובות לכתיבת תגובה