אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

למה בטיסות מכבים אורות לפני הנחיתה?

45 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

43.
בואו נעשה סדר
החלונות פתוחים תמיד בנחיתה ובהמראה על מנת שאנשי החילוץ יוכלו להביט פנימה. בנחיתה ובהמראה התאורה מושווית לתאורה בחוץ על מנת שהעיניים יהיו רגילות לתאורה בחוץ במקרה של חילוץ. אסור שנצא מחושך לאור או מאור לחושך- אנו עלולים לבזבז שניות חשובות. המגשים והמושבים מורמים בזמן המראה ונחיתה כדי שכשננסה להימלט לא יהיו לנו מכשולים- לא נוכל בהכרח לטפל בזה לאחר ההתרסקות. מטוס מתוכנן לשרוד 90 שניות לאחר התרסקות- זה לא תמיד עובד בשטח, אך היו מקרים ש-90 השניות האלה זה מה שהציל נוסעים. שימו לב לרוחב הדלתות- בבואינג 747 רוחב הדלתות מתאים לשני אנשים, במטובים הקטנים יותר הרוחב מתאים לחילוץ אדם אחד. ניתן לחלץ מטוס מלא בנוסעים תוך 90 שניות, זה לא תמיד מעשי, אך הסיכוי קיים. הכל מחושב עבור 90 השניות האלה שאולי יצילו את חיי הנוסעים בשעת חירום. שלא נצטרך ושתהיה לכולנו טיסה נעימה.
גיורא | 06.11.10
37.
השאלה האמיתית היא מדוע סוגרים את התריסים בעת הטיסה
גם בטיסה המתבצעת באור יום, מעל יבשה, עם שמיים בלי ענן ונוף נהדר. למרות שאור השמש יכול לעזור בהסתגלות לג'ט לג. הדיילים, סליחה אנשי הצוות, מתעקשים לסגור את כל התריסים. למה? אולי כדי שאנשים יחשבו שלילה וילכו לישון, ופחות יציקו לאנשי צוות האוויר. לא מבין מדוע אנשים בוחרים בכוונה מושב ליד חלון (המושבים ליד החלון תמיד מתמלאים קודם), ואחר כך משאירים את התריס סגור במשך כל הטיסה.
טייח במיל | 18.10.10
36.
רבותיי, אינני יודע מדוע מכבים אורות אך אני יכול להסביר בקלות מדוע הכי מסוכן בנחיתה
הסיבה שהזמן הכי מסוכן זה בנחיתה, היא מפני שרוב ההתרסקויות קורות בזמן המפגש עם הקרקע. נגיד כשפוגעים בצלע של הר - אז ההתרסקות קורית רק כשנפגשים איתו ולא לפני כן. או אם צוללים כמו אבן לים - אז כל עוד שהמטוס לא נפגש עם המים זה בסדר. רק כשמגיעים אליהם יש בעיה. טיסה נעימה!
בועז הטייס הנועז | 17.10.10
34.
השאלה במקום התשובות -לאו דוקא
עמעום אורות קבינה מתרחש גם לפני המראה בחלק מהחברות. ההסבר לכך, מדהים ככל שישמע הוא: אין סיבה. זהו נוהל ישן שכנראה הגיע מהקוקפיט אך אין לא שום הצדקה. בואו נהרוג את טיעון האנרגה שהוא הטיעון הכי משכנע ועל פניו אפילו נשמע הגיוני. אבל לאמיתו של דבר האורות לא ניזונים מהמנועים ישירות אלה מהמצברים ולכן לטווח קצר אין צורך באנרגית המנועים לתאורה. מה גם שכמות האנרגיה לתאורה זניחה ביחס לאנרגיה המופקת מהמנועים או נצרכת עיי מערכות אחרות שאגב לא מנותקות. טעון ראיית הלילה מגוחך אף הוא שכן במטוסים החדשים לכל מושב מסך וידאו שמייצר הרבה אור ואין אסור להדליק תאורה פרטית. טיסה נעימה :-)
דודי דקל | 16.10.10
33.
דעה אישית מהמפחד לטוס
המראה מסוכנת כי מיכלי הדלק מלאים וכל המנועים בפול גז בטיסה עצמה המטוס הטייס או כל בורג שעושה טעות יכול להפיל את המטוס בנחיתה אני חושב שאפשר עוד לעשות משהו וכבר הגעת ליעד ונראה לי הכי פחות מסוכן חוץ מהתפוצצות שזה לא נורא ונכון המוס זה הכלי הכי בטוח באופן סטיסטי, אבל מה לי ולסטיסטיקה גם ככה הכל תלוי באוויר
 | 16.10.10
25.
ההמראה ולא הנחיתה היא הקטע המסוכן בטיסה
בכתבה נאמר: "הנחיתה נחשבת לשלב המסוכן ביותר בטיסה." ואחרי אמירה זו באה עוד הנמקה. ובכן - ממש לא כך. דוקא ההמראה היא הפרופיל המסוכן ביותר בטיסה. זאת מכיון שבהמראה המטוס נמצא במהירות נמוכה ונשען מלוא כח המנועים כדי לצבור גם מהירות וגם גובה. השילוב של גובה ומהירות - בלשון הטייסים: פוטנציאל - הוא המשאב החסר ביותר בהמראה. בנחיתה הוא גם מוגבל אבל לא כמו בהמראה מכמה סיבות: ראשית יש למטוס גובה עד נגיעתו בקרקע ויש לו מהירות גבוהה ממהירות ההזדקרות ואם הוא צריך להגבירה הוא יכול לעשות זאת ע"ח הגובה כדי ללכת סביב. כמו כן מסלול הנחיתה לפניו ואין הוא זקוק לתמרונים זוללי פוטנציאל כמו פניה לאחור כדי להגיע אליו. לעומת זאת בעת ההמראה עם הניתוק מהמסלול הוא קרוב למהירות ההזדקרות שלו (בה כנפי המטוס אינן מייצרות מספיק עלוי כדי לשאת את משקל המטוס באויר והוא מאבד גובה ללא שליטה של הטייס) וגם נמצא בסמוך לפני הקרקע כך שאינו יכול לצבור מהירות ע"ח הגובה ע"י צלילה כי יפגע בקרקע. ואם למשל הוא מאבד כח מהמנועים הוא יתקשה מאד לשמור את המהירות תוך בצוע פניה בחזרה למסלול. רצוי שמי שכותב מאמר על תעופה יבין לפחות מושגים יסודיים בתעופה. לתשומת לב העורך.
זאב | 16.10.10
21.
זה לא מדוייק - מכבים אורות כי רוצים לחסוך בכח המנוע. ממילא בלילה לא רואים כלום בחוץ
מטוס צורך הכי הרבה דלק בהמראה .... ובנחיתה . כאשר האורות במטוס דלוקים הטייס מרגיש את ירידת הכח של המטוב כי חלק מהאנרגיה עובר להארת המטוס . על מנת שיהיה לטייס את מירב האנרגיה של המטוב לשם תמרון המראה ונחיתה אז במצבי קיצון שבהם הוא צריך את מלוא הכח :המראה נחיתה ומערבולותך אוויר בשמיים- הם מכבים את התאורה הפנימית במטוס וכל דבר אחר שצורך אנרגיה . אם היו רוצים שתראו מה קורה בחוץ היו שמים בחלק החיצוני של המטוס פנסים שמאירים על חלקי המטוס החיצוניים. עובדה שלא שמו.
רוברט | 16.10.10
20.
אז כולם מיהיו מומחים?! :-)
שלום לכולם. אני טייס סימולטור מתקדם של בואינג. ואני יכול להגיד לכם רק דבר אחד, אני מטיס סימולטור של בואינג כבר כמה שנים ואפילו פקח בנתב"ג בסימולטור. ואחרי כל מה שלמדתי, אני לא יודע עוד המון דברים. ואני מתפלא איך כולם פה ניהו מומחים לתעופה ומטוסים :-) אבל סבבה, שיהיה בכיף
רומן דרייר | 16.10.10
17.
מעבר לנושאים הטכניים. דרוש גם ריכוז של הטייס !
כשהמטוס באויר, יש לו הרבה מקום לסטיות ושינויים. אין לו "עץ" או "סיבוב" שיגרמו לתאונה. בשלב ההמראה והנחיתה, כל טעות קטנה, יכולה לגרום למטוס להימרח על הקרקע. אי לכך ובהתאם לזאת, יש צורך בריכוז מרבי של הטייס, ואין אפשרות למצב של "טייס אוטומטי". מעולם לא הבנתי את אלה שמוחאים כפיים בזמן נגיעת הגלגלים במסלול. מצד אחד, זה מפריע לטייס. הרעש הפתאומי מאחור מסיח את דעתו. מצד שני, האם אנו מוחאים כפיים לנהג אוטובוס, על שהביא אותנו ליעדנו בשלום ? הכביש מקום לא פחות מסוכן.
רענן | 16.10.10
16.
זה לא הכל..
כאחד שהיה דייל אוויר.. הסיבה העיקרית לכיבוי האורות היא התאמת העניים למצב בחוץ.. אם היה חושך במטוס ופתאום צריך לרוץ החוצה, אנשים יתקעו עוד שניה כשהם נכנסים לאור יום, כנ"ל בלילה, ויש 90 שניות לפנות את כולם.. כל שניה חשובה.. חשבתם פעם מה הסיבה לזה שאסור לשכב על הריצפה?? גם ילדים שלא יפריעו במעברים? עם יהיה עובדן דיחוס פתאומי, יש לך שבע שניות להגיב.. אחר כך זה מאוחר מיידי את הילד מהריצפה לא תוכל להרים בזמן.. לכל "נוהל" כזה יש הגיון ברור.. אל תזלזלו כי כל אלו נכתבו בדם!
נועם | 16.10.10
11.
לא תמיד מכבים אורות
1) אם תשימו לב טוב משווים את תאורת הקבינה למצב התאורה שבחוץ. בלילה מעמעמים אורות, ביום אין צורך... 2) באופן סטאטיסטי, 8 הדקות הראשונות לטיסה ו- 2 הדקות האחרונות הן בעלות הפוטנציאל הגבוה ביותר להתרחשות תאונה. בלדד - הפעם קצת הזדרזת לפרסם את הפוסט, אך למרות זאת עדיין מרתק!
צילה | 16.10.10
9.
מה עם תוספת כח
מערכות העזר של המטוס כגון תאורה, מיזוג אוויר ואפילו חשמל במטבח, גוזלות מהמנוע הרבה כח (דרך חטיבת אביזים). בזמן נחיתה על המטוס להיות ב"שיא הכושר" ולשמור כל כל האנרגיה הזמינה לו, זאת בכדי שיוכל לבצע המראה מחדש והליכה סביב במידה וידרש. לכן חוסכים בכל טיפת אנרגיה זמינה, אפילו במה שנראה זניח כמו תאורה בתא הנוסעים.
ZZ | 16.10.10
4.
השלב הכי מסוכן הוא דווקא ההמראה
רוב תאונות המטוס קורות בשלב ההמראה. הרבה פחות תאונות קורות בשלב הנחיתה המתוכננת, כלומר לא נחיתה שנגרמת כתוצאה מהמראה תקולה אלא נחיתה במצב ובזמן תקין. התאונה עצמה (כלומר ההתנגשות) היא מן הסתם תמיד בשלב הנחיתה אבל הנחיתה אינה הגורם.
יוני | 16.10.10
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת