אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

כאן שוכרים בכיף

99 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

99.
למה מעדיפים שכירות ???
1. בן זוגי ואני מפונקים מאוד, אנו רוצים את האופציה לעבור מכל מקום שלא מוצא חן בעיננו, יש פיח באוויר - אנחנו עוברים, יש שכנים ברברים מרעישים לא נקיים-אנחנו עוברים. 2. העיקר הבריאות. 3.אנחנו לא אובססיבים על חפצים, הפסיק לעניין אותנו - אז אין לנו מיליון חפצים להעביר. 4. כלכלית בישראל עם המחירים המופקעים זאת שטות להשקיע בקנית דירה, למגורים ברור, ולהשקעה - התשואה כל כך נמוכה - שזה ממש לצאת פראייר. 5. כבר שכנעתי לא מעט חברים בצידקתי. אני מחזקת את העיתונאי החכם!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
דליתי | 03.03.11
97.
תגובה ל-95
תגובה ל95 אתה טועה נגמרים שאתהאומר שמי שלא מתכוון לעזוב את הארץ אין לו בעיה לקנות ולמכור במקרה הצורך כשאין החזר למשכנתא, אתה מודע לכך שכדיי לקנות דירה במחירים של היום כדיי שיהיה לך החזרי משכנתא שפויים( תלוי בריבית המשתנה שאז גםההחזר יכול להפוך ללא שפוי) אתה חייב להביא הון עצמי בסך של 300-400 אלף שח, מהיכן נביא אותם????? כמובן שאני לא מתכוונת לאלו שההורים שלהם תומכים בהם כלכלית! 
תגבה ל95 | 09.02.11
96.
מיואשת מהמדינה
תגידו אולי אתם יודעים, איך רוכשים דירה במדינה שלנו???? למרבית מהזוגות הצעיף אין כלל את הדילמה האם לרכוש דירה או שמא להישאר בשכירות זאת נוכח העדר יכולת כלילית לרכוש דירה ( או שמא הוריהם תומכים בהם כלכלית). סיפור חייהם של הזוגות הצעירים: מסיימים תיכון, אח״כ תורמים שנתיים-שלוש לדינה בשרות צבאי אחר כך לומדים באוניברסיטה/ מכללה במשך 3-4 שנים ( אם לא יותר) , אחר כך מחפשים עבודה תקופה בשאיפה למצוא משרה המשקפת את המקצוע שלמדת.... ממשיכים אולי ללמוד עוד תואר בשאיפה כי סיכויי הקבלה לעבודה פלונית יגדלו נוכח קיומו של תואר שני ואז שוב, מחפשים עבודה בסוף מוצאים משהו בשכר מינימום. ובתוך כל זה מקימים בית בישראל חולמים על להביא ילדים לעולם, לרכוש דירה ולאט לאט זה מתרחק ממך יותר ויותר,מה יהיה איתנו????? סך של130,000ש״ח הלכו על לימודים, לבעל הלכו בסביבות ה50,000 שח ומה עכשיו?????? הלוואי ודילמת הרכישה הייתה קיימת אצלנו, כנראה שאין ברירה,פשוט צריך לארוז את הדברים ופשוט לעוף מהארץ אוכלת יושביה הזו---"אחלה מדינה" mm-- למי בדיוק?????????
מיואשת מהמדינה | 09.02.11
95.
דני לוי היקר אתה בדיוק תהיה מהאנשים שיגיעו לזקנה שיגידו איך לא שמרנו ליום סגריר
כמו שאמרת לא להתחייב אתה חי את הרגע לבזבז עכשיו. השקעה בנכס היא השקעה לדורות ולא משנה מה תגיד היא השקעה סולידית שתמיד תביא לרווח מסויים. ומה הקשר לתאונה תגיד לי? ולמי שיודע שאין לו כוונה להגר למדינה בחו"ל אין שום בעיה לקנות דירה ובמקרה הצורך ימכור אותה יחזיר את מה שנשאר לו להחזיר ועוד ישאר עם עודף ביד. בקיצור אתה חי בסרט כמו כל הבועת מועדונים ההזויה.
חן | 09.02.11
93.
לאינטרסנטים (במיוחד מ-87)
מדד תל-אביב 100 נקבע לפי אינדקס של 100 בשנת 1992 (לפני 18 שנה) ועומד כיום על 1200. זאת ועוד - לא השקעת 30K אלא הרבה יותר (מה עם המשכנתא ששילמת?) ונוסיף לזה עלויות מסביב שבוודאי לא טרחת לציין כאן. אם היית נשאר לגור בדירה קטנה ואת שאר הכסף שם בהשקעה "משעממת" בבורסה - היית יושב היום על 4-5 מיליון לפחות. נזילים לחלוטין בלי כאב ראש של דיירים, שיפוצים והטלים. השקעה בנדל"ן היא כמו כל השקעה - אולי הבלוק אפור, אבל גם השקעה בנדל"ן יכולה לקרוס - היו כבר מקומות בישראל שהנדל"ן בהם נפל ב-30% והיו מקומות בעולם שהנדל"ן בהם נפל ב-90%. אין שום הבטחה שהבועה הזאת תמשיך להתנפח, לא משנה כמה טוקבקיסטים כמוך ינסה לנפוח בה אוויר.
לא בעל אינטרס | 06.02.11
90.
גם זוגות בעלי שכר של 24 אלף ברוטו (15-16 נטו בערך) לא יכולים לקנות דירה
מ- 15 אלף בחודש, אחרי הוצאות מזון, דלק, גן לילד, וכן הלאה, נשאר לך 2000 שקל, 4000 אם באמת חנקת את עצמך. תעשו חשבון כמה שנים זוג כזה צריך בשביל לחסוך הון עצמי לדירה, שהיום בממוצע עולה כבר 1.3-1.8 מיליון שקל במרכז הארץ (מחוץ לת"א). קחו בחשבון שבמהלך השנים יש עוד הוצאות, כמו עלויות על ילדים נוספים, החלפת רכב, וכו. בקיצור- אולי בגיל 50 אפשר לקנות בית בלי עזרה של ההורים. והפרחים לשרי השיכון ומנהלי המינהל הכושלים בעשור האחרון.
אנחנו בעיצומה של בועת הנדלן | 06.02.11
89.
לא ניתן לגור בשכירות
במדינה שלנו אין שכירות לטווח ארוך כך שזה מאוד בעייתי עם אתה נשוי ועם ילדים לגור בשכירות . דבר ראשון גרתי אי ואשתי בשכירות אולם לא יכולנו להשקיע בדירה לא יכולנו לקנות רהיטים כפי שרצינו כיון שמדובר במשהו זמני . למרות שבעל הדירה אמר לנו מפורשות שהוא לא מתכוון למכור את הדירה וכבר לאחר שנה ולמרות שהיתה לנו אופציה הוא דיבר על מכירת הדירה ולבסוף עברנו במשך כ 7 שנים 3 דירות וזה מאוד מתסכל . יש לך ילדים לא ניתן כל פעם להחליף בתי ספר , להחליף ריהוט וכד' . נכנענו ורכשנו דירה באמצעות משכנתא גדולה ולא היה גבול לאושרנו . ריהטנו כמו שרצינו ,צבענו את הדירה ,הבעלים בדירה השכורה לא הסכים שנצבע ... בקיצור יש לנו מקום משלנו . קורת גג היא לא משהו כלכלי נטו .
ג | 05.02.11
87.
הנסיון מוכיח רכישת נדלן עסק משתלם.
את דירתי הראשונה 2 חדרים רכשתי ב30 אלף דולר לפני כ 28 שנה . ביצעתי שלושה מעברי דירה תוך גרירת משכנתא עד לרכישת הבית הנוכחי. כיום שווי הבית כ2.8 מליון שח (לפני כ6 שנים)רכשתי דירה בת 3 חדרים ב460 אלף שח שוויה כיום כמליון שח היום שווי נכסי כ3.8 מליון שח!!! וכל זאת מ"חיסכון" (החזר משכנתא.)של כ3000 שח לחודש.(ממוצע פרוש ל28 שנים) לי יש כ7 חברים מהם 2 שבחרו בהשקעות פיננסיות ונפלו חזק כיום מצבם הכלכלי לא טוב. יתרת חברי 5 במספר ביצעו השקעות נדלניות בלבד!!! וכולם מבוססים ומורווחים היטב כלכלית. הגדיל לעשות חבר אחד ש"סחר" בביתו (מכר, קנה אחר השקיע בשיפוץ מכר ביוקר וחוזר חלילה.)פעמיים ב8 שנים וקטף קופון של יותר מ4 מליון שקל!!! נכון, היום הנדלן בשיא מטורף אבל עד לפני 3 שנים ההשקעה בנדלן הניבה תשואות מצוינות לצד ביטחון כלכלי מוכח. כיום אני מתכנן להשקיע בנדלן מניב נוסף כחלק מתוכנית הפנסיה שלי. אבא שלי נוהג היה לומר "הבלוק הוא אפור אבל לעולם הוא בלוק!"
ישראל | 05.02.11
85.
כל אלה שלא רוצים להתחייב ל 20 שנה למשכנתא בסופו של דבר מתחייבים ל 50 שנה
לשכירות. מה כלכלי בכך? מרבית החישובים של הכלכלנים בדבר כדאיות קניית דירה מחושבים על מודל לא מציאותי של שכירת דירה במשך 25 שנה לעומת קניית דירה. בפועל מי שגר בשכר דירה כדרך חיים יישכור דירה למשך 50 שנה ולא למשך 25 שנה. אז בזמן שמי שקנה דירה כבר גמר לשלם עליה מי ששוכר דירה נידון לשלם עליה כל חייו. חוץ מזה מי שצעיר ולא רואה את הנולד, שוכח שיום אחד גם הוא ייתבגר ואולי ירצה לחיות במסגרת דיור מוגן, אם לא יהיה לו נכס הוא ייצטרך להיפרד מסכומים שקשה אפילו לדמיין. דבר נוסף, מרבית השוכרים עוברים דירה בממוצע כל 3 שנים. גם למעבר דירה יש הוצאות : ימי חופש, חיפוש, לפעמים שכ"ט לעורך דין וכו'. את ההוצאות האלה אף אחד לא מחשב.
 | 05.02.11
84.
סיפורים אמיתיים מהחיים
לפני כמה שנים חיפשתי לעזוב את בית הוריי. הייתי בן 27 . רציתי לחסוך כסף ולכן החלטתי לשכור עם שותפים . בזמן החיפושים (אזור המרכז) קלטתי הרבה דברים מעניינים... הלכתי לראות דירה ששיכת לבחורה בת 30+שהיא קנתה את הדירה בעזרת הוריה . השותף השני (הפראייר) אמור לשלם לה את המשכנתא או חלק ממנה . דירה אחרת שראיתי היה של בחור צעיר בן 20+ שרק השתחרר מהצבא שעובד בקפה בקניון . מסתבר שהדירה היא של ההורים שלו שגרים בעיר אחרת . הוא קיבל את הדירה במתנה ובשביל לממן את עצמו הוא הביא עוד 2 שותפים . אז הוא עובד בקפה בקניון ויש עוד 2 פראיירים שמשלימים לו הכנסה . דירה אחרת שראיתי היא של עוד בחור שקיבל את הדירה מהוריו שקנו ברחוב אחר באותה העיר . הבחור לא עובד ובדיוק אמור להתחיל ללמוד משפטים . הוא חיפש 2 שותפים שיגורו בשכירות . 2 השותפים אמורים לממן את לימודיו ועוד אמור להישאר לו עודף לבזבוזים . כיום אני גר בדירה עם שותפה . הדירה שייכת לה... קיצר חבר'ה , בשנים האחרונות הבנתי דברים מאוד חשובים . מי שחי בדירה שהיא שלו ולא משלם משכנתא חי ללא דאגות כלכליות. מי שחושב שלגור בשכירות זה ה"דבר" , אז ילדיו ישלמו על טעותו. תבינו חבר'ה מי שרוצה לחיות טוב בישראל צריך שיהיה לו דירה בבעלותו בגיל צעיר כי פרנסה עד גיל פנסיה בטוח שלא תהייה לו אז לפחות הביטחון הכלכלי של דירה שבבעלות פותרת המון דאגות כלכליות . מי שאפילו אין לו עבודה אך עדיין בעל דירה תמיד יכול לעבוד בניקיון או שמירה והוא יידע שעדיין יוכל לחיות ברמת חיים גבוהה כי הדירה היא כבר שלו . כול מי שאומר לכם ללכת לגור בשכירות או שהוא בעל דירה או שהוא בעצמו גר בשכירות אך מתבייש להודות בזה שזה לא שווה . תקנו דירה , תשלמו משכנתא . אחרי כמה זמן לא מתאים לכם הדירה , תמכרו ותעברו למקום אחר . תתגלגלו ואחרי כמה שנים הדירה שלכם . מי שחי בשכירות פשוט לא חושב על היום שבו הוא יהיה בן 70 . ניראה לכם שבן 70 יכול פתאום לעבור דירה? - זו טראומה לכול החיים .
אבי | 05.02.11
83.
ל- 6, אתה טועה ביותר, לדוגמא, אדם שקונה דירה באמצעות משכתנתא, ואח"כ יש
שכ"'ד הוא מחזיר את המשכנתא וכמובן נעזר בתשלומי שכ"ד לצורכי מחיתו וכן לצרכי הפניסה שלו. אז איפה פה הכדאיות של שכירות? אתה "זורק" כסף לפח ואין לך שום תמורה עבור כל הכספים האלה. אך אם אתה לוקח משכנתא אתה בסופו של יום תמצא דירה.
לו כסף והוא בונה בית ואח"כ משכיר את הדירה ומקבל עבורה  | 05.02.11
81.
לא מחזיק פרה בשביל כוס חלב,= כנסו ותרוויחו...!!!!
אכן זה בדוק=!!!!!! קניית דירה זה כמו נישואים לאישה אחת!!! כך שבמקום אישה אחת ויחידה לכל חיי יש לי: סה"כ תמורת 200 ש"ח לחצי שעה: שמנה רזה גבוהה לבנה שחורה אשכנזיה רוסיה צעירה מבוגרת זקנה(לאוהבים) ככה שיש מהבל מכל תמורת כסף. המשל הוא==מין והנימשל הוא דירה. מי שיש לו כסף שישכיר דירה, וייעשה חיים עם ה""מאהבת"". תלמד מנסיון עשיר שלי...... בבההצצללחחהה!!!!!!!!1
דני | 05.02.11
80.
כל מצדדי השכירות מדברים על קניית דירה במונחים של משכנתא, אבל זה לא תמיד כך..
אם יש לכם אפשרות לקנות נכס ללא משכנתא, זה דווקא רעיון מצויין. זה הבית שלכם, אתם לא צריכים את רשותו של איש כדי לשנות אותו, אתם לא חוששים כל הזמן מבעל הדירה שיחליט איזה יום לעשות משהו אחר עם הבית. זה בית פרטי עם גינה? עוד יותר נחמד, תעשו עם השטח מה שבא לכם, במסגרת החוק! יציבות וביטחון, שווים הרבה מאוד לטווח הארוך. מי שקנה בית גדול ויכול להסתפק בקטן יותר, יעשה חכם אם ישכיר את הנכס, יחיה מהרווחים ויממן בהם חופש לשכירת דירה קטנה יותר או בכלל לא. לרוב זה כמעט כמו משכורת שניה!
בני | 05.02.11
79.
למה תמיד מתעלמים מהנושא העיקרי!!! שום דבר בישראל לא בטוח.
זו מדינה קטנה שרובה מאוכלסת באזרחים שלא רוצים בקיומה (חרדים וערבים), מוקפת כולה במדינות שלא רוצות בקיומה עם עשרות אלפי טילים בליסטיים בעלי ראשי נפץ גרעיניים, כימיים, ביולוגים או סתם קונבנציונלים עם טונות של חומר נפץ, מכוונים אל כל מטר בשטח שלה. וכאילו כולם מדברים על ביטחון שבקניית דירה. בתוך שבוע מצריים נהפכה להיות איראן 3 אחרי שטורקיה נהפכה להיות איראן 2 ומי יודע עוד מה יעלה בגורלה של ירדן, סוריה ולבנון? . איזה ביטחון יש פה ? למה כולם מתעלמים מהסוגיה הזאת ? מדברים על תשואה ועל עליית מדד וביטחון כלכלי. איך אפשר לדבר על משהו כזה בכלל שאנחנו כלונו חיים פה על זמן שאול, רודפים אחרי דרכון זר כמו זבובים אחרי האור? אתם השתגעתם תגידו לי? תתעוררו!!
אסף  | 05.02.11
77.
כששכרתי דירה היו לי יחסי שכנות מצויינים. כשקניתי דירה - מלחמות ואוייבים
דיירים בונים בנייה לא חוקית ומשתלטים על שטחים. כששכרתי דירה - כל זה לא הזיז לי. כשקניתי דירה - נאלצתי להיאבק על זכויותי, והשכנים הגנבים, שמעשיהם פוגעים ביכולתי להשתמש בשטחים משותפים של הבניין, ועוד יש להם החוצפה לדרוש ששאר הדיירים ישלמו על הרכוש המשותף ועל הבנייה הלא חוקית, לא בוחלים בכל מעשה נבלה כדי להשלים את גניבותיהם, ונגד מי שעוצר אותם בכך.
כי השכנים גונבים שטחים ויש מאבקים | 05.02.11
76.
כמו שנאמר בכתבה, לפעמים קוני הדירות נדפקים...
בעל הבית מעלה את השכירות מתי שהוא רוצה? לפעמים. ולפעמים מתחילים לבנות מול החלון שלך, או עוברת לבניין שלך משפחת שכנים מהגיהנום, או שיש מטרד שכונתי שלא היה קיים כשקניתם... ואז מה? תמכרו? למי בדיוק? יפשטרו אותך מהעבודה ולא יהיה לך כסף לשכירות? לפעמים. ולפעמים יפטרו אותך אחרי שקנית דירה, ולא יהיה לך כסף למשכנתא. אותו דבר. במקרים האלו, שהם לא נדירים בכלל בכלל, אנשים נשארים תקועים עם נכס שהם לא יכולים למכור, משועבדים לבנק לעוד 15 שנה וגם סובלים מכל רגע. לשכור דירה עם משפחה זו לא תורה מסיני. אנחנו שוכרים דירה עם ילד כבר 4 שנים, בלי בעיות מיוחדות. כמו כל פעם ששוכרים דירה, הדבר ה(כמעט) הכי חשוב זה בעל בית נורמלי ונוח. תאמינו לי, הם מנשקים לנו את הרגליים כדי שלא נשכור דירה אחרת. ותמיד יש עוד דירות באיזור, זה לא שאם עוברים דירה ישר צריך להעביר את הילד גן... אפשר לשכור דירה ברחוב הסמוך. אני אשמח לקנות דירה - אבל בלי משכנתא.
שירי | 05.02.11
74.
בסופו של דבר
מי שיכול לקנות דירה , קונה זה הכל שיקולים כלכליים, כל הטיעונים שהועלו בכתבה כאילו אני לא רוצה להיות קשור לדירה אם ארצה לסוע לשנה או שנתיים לאשרם בהודו, אז גם דירה שלך תמיד אפשר להשכיר.. אני גם הכי מצטער שאני משלם כבר 10 שנים שכירות בעיר הזאת ולא היה לי שכל (או כסף) לקנות לפני 6-8 שנים שהמכירים התחילו לטפס. לפחות קניתי בחיפה... :) העיר הכי יפה בארץ..
אלון | 05.02.11
71.
ל-1 , לא הבנת כלום
במקום לשם את כל הכסף על דירה הם משקיעים בנתיים בדברים אחרים. כעקרון שכר דיבר לאורך השנים הוא סכום של ריבית שנתית +- אבל הבעיה היא שערך הדירות עולה ... תשואה של של עד 5% זה גבולי אם משהו משיג תשואה של 10% ויותר בתיק השקעות ,הייתי אומר לא שלא יקנה דירה
לירן | 05.02.11
69.
אנשים שוכחים שההשקעות שמניבות תשואות כל כך מכובדות
הן אותן השקעות שיכולות לגרום להם לאבד את התחתונים. כבר קרה בעבר שהבורסה התרסקה ויחד איתה גם כל מי ששם את כל הביצים שלו בסל הבלתי יציב הזה. לא כל דרך מתאימה לכל אחד ויש אנשים שמעדיפים להשקיע בבטוח והסולידי כדי שיהיה להם רכוש שיוכלו להעביר לדור ההמשך. מה נכון ומה לא? את התשובה מבינים רק בדיעבד.
דנה | 05.02.11
68.
אלה הוויכוחים הכי מצחיקים שיש
כי בתכלס כול אחד עושה מה שטוב לו . רוב אלה שאומרים שעדיף לגור בשכירות בטח חיים בדירה משלהם . ורוב אלה שאומרים שהמצב שבו הם חיים הוא עדיף מלחיות בשכירות\בעלות בחיים לא יודו שהמצב שלהם רע כי אנשים לרוב לא מודים שרע להם . ואם כבר מזכירים את הטענה הכלכלית אז כבר עדיף לגור אצל ההורים או לחיות בפח זבל הירוק הגדול (צפרדע) .
דני | 05.02.11
67.
רוב האנשים שקונים דירה, לוקחים משכנתא - לכן מדובר בהשוואה מוטעית מיסודה
חשוב להבין, שרוב האנשים שקונים כיום דירה לוקחים משכנתא (נושאת ריבית) מהסיבה הפשוטה שאין להם סכום זמין הדרוש לרכישת דירה. סכום הניתן להשקעה גם באפיק אחר.. כלומר, ההשוואה בין אנשים שיש להם היכולת הכלכלית לרכוש דירה ובחרו לשכור, לבין כאלו שאין להם ונאלצים לשכור, הינה מוטעית מיסודה. כדי שהנימוקים יהיו טבעיים, יש להשוות בין בעלי יכולת כלכלית זהה (או דומה עד כמה שניתן). אולם לדעתי, עדיין מדובר בכתבה נחמדה, שמציגה דעות ושיקולים של אנשים שונים. כל עוד הקוראים לוקחים בחשבון שהשוכרים העמידים שהוצגו בכתבה, שיש ביכולתם גם לרכוש דירה, הם מיעוט בטל, וכי רוב השוכרים יסבירו את "בחירתם" להמשיך לשכור באידיאולוגיה כזאת או אחרת, תוך השמטת הסיבה העיקרית...העדר יכולת כלכלית. גילוי נאות: כרגע, גם לכותב שורות אלו אין היכולת לרכוש דירה באזור מבוקש. סופ"ש נעים לכולם!
O.K. | 05.02.11
66.
השכרה או קניה ?
ואז, 20 שנה אחרי זה, כשאגמור את המשכנתא אתה תמשיך לשלם שכר דירה ואני לא. אתה תישאר ללא רכוש ולי יהיה משהו, ואם יפטרו אותך ויגמר הכסף לשכירות אז אולי תמצא את עצמך מסתובב ברחובות, ואם בעל הבית יבקש ממך להתפנות כי "זה לא הבית שלך" וכי הוא "צריך את הבית לאחרים" אז שוב תהיה בחוץ ונתון לחסדי אחרים. זה אולי נכון שבהתחלה רוצים לגור ברמת חיים ובמקום שבוחרים, אך ככל שעוברים להם הימים, חודשים ושנים , פתאום מתחילים לחשוב ולהרהר, אבל בנקודה הזאת כבר אין חשק, אין כוח ואולי גם אין משאבים להתחיל עם משכנתא. לפי מצב השוק היום כל מי שמעל 55 הוא כבר מבוגר בשביל כל עבודה ואז מתחילות הבעיות האמיתיות. אני קניתי רכוש ואינני מצטער על כך לרגע. אמנם אני מודה שהיו לי תקופות קשות, אבל כקיבוצניק וללא עזרה מההורים זאת היתה האלטרנטיבה היחידה. לא פחדתי מקשיים, הלכתי מולם ,נאבקתי כמה שנים והיום אני מאושר. ממליץ לכולם ללכת בדרכי.
חיים | 05.02.11
65.
בעיה נוספת בשכירות...
אני הייתי מעדיף להישאר בשכירות ולא להכנס להרפתקה מיותרת של משכנתא מפלצתית לשנים ארוכות - אבל... בפועל עברנו 4 דירות ב-4 שנים בשכירות (אמיתי לחלוטין) : - פעם אחת הדירה נרקבה והתמלאה בעיות ובעלת הדירה לא הסכימה לטפל. - פעם אחרת בעל הדירה רצה תוספת של 20% במחיר השכירות לחודש. - פעם שלישית הבעלים החליטו למכור. - פעם רביעית הם החליטו לשפץ כדי להעלות את ערכה ולהשכיר במחיר גבוה יותר. עכשיו כשאנחנו מצפים לתינוק ראשון אנחנו לא יכולים יותר לעמוד בטלטלות הללו והחלטנו לקנות תוך התפשרות במיקום למרות השיקול הכלכלי...
ג'ו | 05.02.11
62.
הם מיעוט באוכלוסייה, לכן הם לא מעניינים אותי
לא קראתי את הכתבה אפילו, ראיתי שחלק ניכר משכיר בת"א עם כל הפוזה האומללה שלהם..... מה עם כתבות על סטודנטים למשל, לא כאלה שאבא ואמא ממנים להם את השכירות, או כאלה שאבא סידר להם עבודה בחברה. אלא אנשים נורמלים, שעובדים בעבודות סטודנטים (שזה סביב 4,000 במקרה הטוב) ולומדים ושוכרים דירות, בין אם זה במרכז,בצפון או בדרום. איך הם מסתדרים עם המחירים, בייחוד אלה שגרים במרכז ומשלמים לדירת 2.5 חדרים עם בן זוג נוסף- 3,500!! בר"ג כולה!! ד.א. פעם (לפני מס' שנים לא גדול) ר"ג נחשבה לסתם עיר, רחוק מלהיות ת"א או בורגנית, אלה סתם עיר עם אוכלוסייה מכל המעמדות, היום היא עיר רק לעשירים ורוב הרמת גנים המקוריים לא יכולים לקנות או לשכור בה דירה עלובה וישנה שעומדת 60 שנה, משפחות אגב לגמרי מחוץ לתחום, בייחוד כאשר דירת 3 חדרים נורמלית, ולא כזו עם עובש על הקירות שמסכנת את הבריאות, עולה באיזור 4,000-4,500! פעם משפחות לא שילמו כאלה סכומים שגרו בערים כמו ר"ג!
 | 05.02.11
61.
רוב האנשים שקונים דירה, לוקחים משכנתא - לכן מדובר בהשוואה מוטעית מיסודה
חשוב להבין, שרוב האנשים שקונים כיום דירה לוקחים משכנתא (נושאת ריבית) מהסיבה הפשוטה שאין להם סכום זמין הדרוש לרכישת דירה. סכום הניתן להשקעה גם באפיק אחר.. כלומר, ההשוואה בין אנשים שיש להם היכולת הכלכלית לרכוש דירה ובחרו לשכור, לבין כאלו שאין להם ונאלצים לשכור, הינה מוטעית מיסודה. כדי שהנימוקים יהיו טבעיים, יש להשוות בין בעלי יכולת כלכלית זהה (או דומה עד כמה שניתן). אולם לדעתי, עדיין מדובר בכתבה נחמדה, שמציגה דעות ושיקולים של אנשים שונים. כל עוד הקוראים לוקחים בחשבון שהשוכרים העמידים שהוצגו בכתבה, שיש ביכולתם גם לרכוש דירה, הם מיעוט בטל, וכי רוב השוכרים יסבירו את "בחירתם" להמשיך לשכור באידיאולוגיה כזאת או אחרת, תוך השמטת הסיבה העיקרית...העדר יכולת כלכלית. גילוי נאות: כרגע, גם לכותב שורות אלו אין היכולת לרכוש דירה באזור מבוקש. סופ"ש נעים לכולם!
O.K. | 05.02.11
58.
רוב האנשים שקונים דירה, לוקחים משכנתא - לכן מדובר בהשוואה מוטעית מיסודה
חשוב להבין, שרוב האנשים שקונים כיום דירה לוקחים משכנתא (נושאת ריבית) מהסיבה הפשוטה שאין להם סכום זמין הדרוש לרכישת דירה. סכום הניתן להשקעה גם באפיק אחר.. כלומר, ההשוואה בין אנשים שיש להם היכולת הכלכלית לרכוש דירה ובחרו לשכור, לבין כאלו שאין להם ונאלצים לשכור, הינה מוטעית מיסודה. כדי שהנימוקים יהיו טבעיים, יש להשוות בין בעלי יכולת כלכלית זהה (או דומה עד כמה שניתן). אולם לדעתי, עדיין מדובר בכתבה נחמדה, שמציגה דעות ושיקולים של אנשים שונים. כל עוד הקוראים לוקחים בחשבון שהשוכרים העמידים שהוצגו בכתבה, שיש ביכולתם גם לרכוש דירה, הם מיעוט בטל, וכי רוב השוכרים יסבירו את "בחירתם" להמשיך לשכור באידיאולוגיה כזאת או אחרת, תוך השמטת הסיבה העיקרית...העדר יכולת כלכלית. גילוי נאות: כרגע, גם לכותב שורות אלו אין היכולת לרכוש דירה באזור מבוקש. סופ"ש נעים לכולם!
O.K. | 05.02.11
57.
נקודות זכות לשכירות.....
אין משכנתא ואתה חי לפי מה שיש ואם אין יורדים ברמה מה שבעייתי במשכנתא...אם התרוששתה ואתה ברחוב הכסף ילך לאוכל ולא לבנק למשכנתא ובתי משפט ונושים.שכירות נותנת אפשרות בחירה אין סופית כחלופה לתקיעות אין סופית ביחוד כמו למסודרים בכתבה.הנון היחיד אין מה להוריש הלאה.
גינה לי | 05.02.11
56.
הבעיה שלא דובר עליה בכתבה: הממשלה הפכה דור שלם לעבדי משכנתא או להומלסים
וכאן בעיית הבעיות.- אדישות ממשלתית לכך שאנשים נאלצים לקחת משכנתאות מופקרות לקניית חירבות. והכל בשביל מה? בשביל להעביר כסף מאלה שאין להם (זוגות צעירים וקוני דירות) לאלה שמלאים כסף (בנקים, קבלנים, ספסרי נדל"ן). מדהים, אבל הדירות הכפילו את ערכן והממשלה לא עשתה דבר! בינתיים הילודה מצטמצמת, הגירושים עולים, צעירים יורדים. חייבים פעולה חדה נגד המופקרים האלו במשלה. אני מציע לכם להיכנס לקבוצת "חרם צרכנים -מורידים את מחירי הדירות" (חיפוש קצר בגוגל ואתם ישר שם), ולראות שכבר מאות מכונים למאבק. בהצלחה!
ערן | 05.02.11
55.
ניסיתם פעם לחפש דירה להשכרה שאתם בני מעל ל77?
אני ואחי מנסים לחפש דירה להשכרה לאבי,אדם בריא אבל עבר את גיל 77, אלו שכן מסכימים להשכיר לו מבקשים גם שהוא יעשה ביטוחים למקרה שיפול בדירה ועוד שלל הצעות משונות,אולי לא חוקיות אבל לא נלך לזה לבית משפט. כסף יש לאבי שמכר את הבית שלו,אבל הוא לא רוצה לעבור לבית אבות ואני גר בדירה ממש קטנה וככה גם אחי עם משפחתו. בנתיים אני בגיל 38 "אבא" גר איתי :-P ...
יאיר | 05.02.11
54.
טעות כלכלית לרב ראו הסבר
קודם כל משכנתא היא לא פעמיים בית כמו שנהוג לחשבו כי רובנו מכר דירה לפחות פעם בחייו ומכירה זו משלמת נתח רציני מהמשכנתא לרב פעם שנייה להיות עבד לגחמותיו של בעל בית, מי יודע מה קרה מחר ולאן מחירי השכירות יעלו גם אלו שקונים היום בעצם שוכרים בפועל אלא ש.... בריביות כמו שיש היום עדיף בעל בית שנקרא בנק, מאשר בעל בית שגוזר לפחות 4 % ( כאמור נכון לימים האלו
דרור | 05.02.11
52.
רוב האנשים שקונים דירה, לוקחים משכנתא - לכן מדובר בהשוואה מוטעית מיסודה
חשוב להבין, שרוב האנשים שקונים כיום דירה לוקחים משכנתא (נושאת ריבית) מהסיבה הפשוטה שאין להם סכום זמין הדרוש לרכישת דירה. סכום הניתן להשקעה גם באפיק אחר.. כלומר, ההשוואה בין אנשים שיש להם היכולת הכלכלית לרכוש דירה ובחרו לשכור, לבין כאלו שאין להם ונאלצים לשכור, הינה מוטעית מיסודה. כדי שהנימוקים יהיו טבעיים, יש להשוות בין בעלי יכולת כלכלית זהה (או דומה עד כמה שניתן). אולם לדעתי, עדיין מדובר בכתבה נחמדה, שמציגה דעות ושיקולים של אנשים שונים. כל עוד הקוראים לוקחים בחשבון שהשוכרים העמידים שהוצגו בכתבה, שיש ביכולתם גם לרכוש דירה, הם מיעוט בטל, וכי רוב השוכרים יסבירו את "בחירתם" להמשיך לשכור באידיאולוגיה כזאת או אחרת, תוך השמטת הסיבה העיקרית...העדר יכולת כלכלית. גילוי נאות: כרגע, גם לכותב שורות אלו אין היכולת לרכוש דירה באזור מבוקש. סופ"ש נעים לכולם!
O.K. | 05.02.11
51.
ומה עם אלה שאין להם כסף לשכירות?
מקרה פרטי: השתחררתי מהצבא בגיל 22. 3 שנים, שירות מלא. עבדתי 3 שנים (מגיל 22 עד גיל 25) בפריפרייה במפעלי שקר כלשהוא כמחסנאי/מאבטח/מלגזן/פועל ייצור/פועל אריזה וכו'. בעיירת הפיתוח/קיפוח בצפון בה עבדתי, המשכורת היא כמובן משכורת מינימום זעומה (כל מה שיש לעבוד שם זה אך ורק מפעלים - אין קולנוע, אין מסעדות, אין היי טק יותר מדי, אין בתי קפה מועדונים או פאבים. אין כלום). חסכתי ממשכורת של 4,500 שקל כ- 80,000 ש"ח ב- 3 שנים הללו (ותאמינו לי שלא הייתי עצלן וכל הזמן עשיתי שעות נוספות מ- 8:00 עד 20:00 וגם עבדתי בעבודת ערב/לילה נוספת לפחות 3 לילות בשבוע). בגלל שגדלתי בעיירת פיתוח/קיפוח וגם בגלל שהייתי טיפש פעם, אז לא הייתה לי בגרות מלאה ולא משהו שמתקרב לזה. אז נאלצתי בגיל 25 כשהרגשתי מספיק דפקט ומספיק משתכר על הפנים ללא יכולת אמיתית לשינוי המצב ושיפור ההשתכרות לרכוש השכלה - ועשיתי מכינה קדם אקדמית למשך שנה אקדמית. אח"כ הצלחתי להתקבל לתואר שאותו עשיתי במשך 4 שנים ולא 3 שנים, כי שילמתי הכל לבד ונאלצתי בין היתר לדחות קורסים בגלל שכל התואר הראשון עבדתי ב- 2 עבודות). עכשיו התקבלתי אפילו לתואר שני (כרגע בשנה א'). אני בן 30. האם יש לי כסף? ממון? חסכון?.... לא. הכל הלך על לימודים. קרוב ל- 35,000 שקל בשנה (שכר דירה, תשלום שכ"ל, הוצאות מינימליות כגון תקשורת אוכל וקיום)... אז הביטחון הכלכלי שלי מונח בנוירונים ששוכנים במוחי. נראה כבר מה ייצא מזה... הסיפור שלי מיוחד? חריג? שונה? לא לכולם יש הורים שישלמו על הלימודים (במיוחד לא אם הכסף שהם מוכנים לשלם יורד מהפה של האחים שלך), אז הברירה אם לעבוד 3 שנים כדי לחסוך לפני הצבא אינה קיימת. הברירה גם אם לעבוד במהלך התואר אינה קיימת. הברירה אם לחיות על חסכונות (ומזל מזל מזל שהם ישנם) גם אינה קיימת. על איזה דירה אתם מדברים? משכנתא זו התחייבות עצומה. ומה עם אלה שבקושי יש להם לשלם על שכירות? היה כיף לקרוא את הכתבה, אבל היא כמעט ולא מתייחסת לשום דבר אחר חוץ משוכרי ת"א. ראיתי שם כל מיני יחצנים ומנהלי אתרי אינטרנט כמעט בני גילי (אני בן 30) שיש להם סכומים לשלם על שכירות שהם כמעט בגדר ה- "מה אתה דפוק לשלם כל כך הרבה?". ואולי כן צריך לומר להם את זה בפנים. אני בטוח שכל אדם הגיוני יאמר להם זאת. המדינה הזו, ובלי הבכיינות הנורמטיבית והרגילה - פשוט אוכלת אזרחיה. השכלה כבר אמרנו? לוקח אותה ומתעופף מכאן. בכל מקום אחר היא שווה יותר. ככה לדעתי. תהיו בני אדם זה לזה.
סטודנט - מעונות | 05.02.11
50.
כל הכבוד!
פשוט כתבה מעולה...יישר כוח וקדימה לחשוב על הכתבה הבאה!!! לצערנו במדינה של היום, היכולת לקנות דירה ולהישאר ברמת חיים נורמלית שמורה רק לאותם בני 30 שההורים שלהם עוזרים להם בהון "קטן" לקניית הדירה. אני בן 30, עובד בעבודה מסודרת ומרוויח יפה אבל לא רואה את האור בקצה המנהרה... נראה לי שבמצבנו היום, מרבית האוכלוסיה לא יכולה לבחור בין שתי האופציות.
ד"ר שאלטר | 05.02.11
49.
האופטימיות של השוכרים לא כל כך מובנת מאליה
אנחנו מכרנו בית יקר עבור מניות ואכלנו אותה בגדול. נראה לי שהשילוב שאחד מהמרואיינים הציע, של קניית דירה והשכרתה במקביל השכרת דירה אחרת ואם אפשר במקביל קניית מניות היא האידיאלית. אבל גם כאן יש מגבלות. למשל, לא כל אחד מוכן להתעסק עם שוכרים שחלקם יכולים להציק למשכיר. אבל כאשר קניית הדירה ממררת את החיים עם המשכנתא וההתקמצנות. במקרה הזה כדאי לחסוך, כי נורא קל לבזבז כשיש כסף נזיל וכרגע הכל מסתדר ושום דבר לא מאיים באופק. בכל מקרה, בעיני רכוש לא חשוב, מה שחשוב הוא איכות החיים. ואם קונים דירה אז לעשות רק את השיקול של ביטחון כלכלי.
גליה | 05.02.11
47.
כולנו חכמים...
אז כרגיל , אצלנו, כל אחד חושב(יותר נכון בטוח) שהוא יודע מה טוב לכולם ושנקודת ההשקפה שלו מתאימה לכולם וכמובן כולם אנליסטים וכלכלנים מובהקים. אנשים!! צאו מטראומת היהודי הגלותי הנודד ותפסיקו לחשוב כמו עדר. לכל אחד מתאים משהו אחר, עפ"י קריטריונים אחרים(הכתבה משקפת את זה בצורה טובה) כלכליים,ריגשיים,מצב משפחתי,מצב רוח ומה שחשוב זה לא להיות מושפע מאחרים שמצבם אחר.. שבת שלום
ספייסי | 05.02.11
46.
ממש לא מייצגים
רובם בלי ילדים. ומעדיפים (וזכותם) ל"בזבז" את הכסף שלהם על דברים אחרים ולא על חיסכון לדירה שלא לדבר על העובדה שהם יכולים בשכירות לגור במקום הרבה יותר מוצלח מאשר בקניה כי אין להם את הסכום הראשוני זוג אחד עם ילדים גר בדירה בקיבוץ שכנראה אף פעם לא יסלקו אותה מהם. שזה הביטחון שמחפשים מי שקונים דירה ורק אחד עם ילד מעדיף לגור בשכיות אבל הצליח למצוא את הדירה החידה בערך שלא גורש ממנה גם 20 שנה אני לא מכירה הרבה אנשים שהצליחו לגור באותה דירה יותר מ-2-3. תמיד היה משהו. הקפצת שכר הדירה, בעל בית שמסרב לעשות יקונים (איזה כיף להתקלח במים קרים בחורף), הבת של בעל הבית התחתנה והוא נותן הל את הדירה, הבן שלו חזר מחו"ל וצריך מקום לגור לרובנו יש ילדים ואנחנו רוצים לדעת שכשאנחנו רושמים אותם לגן/בי"ס בינואר הם באמת יהיו שייכים לשכונה הזו וילכו עם החברים שלהם ולי יש את השקט שאני יודעת לאן הם ילכו ועם מי ושהמסגרת היא מסגרת טובה. לא רואה את עצמי כל שנתיים שלוש מחפשת להם שכונה אחרת או מתפשרת בתוך השכונה שלי כדי לא להחליך להם מסגרות אין בארץ א]רות להשכיר לטווח ארוך וזה מה שגורם לאנשים לרצות לקנות דירה
 | 05.02.11
45.
איך אפשר לקנות במדינה הזאת דירה ? מי מבטיח לי שמחר העיר שלי לא תהפוך לשדרות
שכל יום נופל לי טיל על הראש וארצה לעזוב . חצי מתושבי שדרות וסביבותיה איבדו חצי מהערך של הבתים שלהם ! על זה אף אחד לא מדבר ! העיקר מילים ריקות מתוכן "בועת הנדלן" "הבהלה לנדל"ן" הכל בולשיט ישראבלוף
שדרות  | 05.02.11
42.
זה מאד אינדבידואלי כנסו--->
אבל, אני יכול לומר דבר אחד מניסיון: הייתה לי דירה במרכז עם משכנתא, והסיוט היה כפול: גם לא נהנתי ממנה, וגם לא ישנתי טוב בלילה. ואז עשיתי שינוי, קניתי במקומה דירה מפנקת בבאר שבע ללא משכנתא. אני גם מבסוט מהדירה וגם אין לי חובות עליה. היא נטו שלי ואני מרוצה מאד. (עזבו עכשיו את הויכוח הנצחי על באר שבע, לי זה התאים.) אני יכול לומר לזוגות צעירים שמתלבטים, אם אתם אינכם יכולים לקנות דירה מבלי לקחת משכנתא- אל תקנו! משכנתא זה דבר נוראי גם כלכלית וגם פסיכולוגית. זה בדוק.
יני | 05.02.11
36.
כדאי מאוד לקנות דירה אבל בארצות הברית לא בארץ. קחו דוגמא מכצמן גזית גלוב. אסביר..
קחו למשל 2 מליון שקל שזה בערך המחיר של דירה סבירה בישראל, ונניח שייש לכם את הסכום, המירו לדולרים ותקבלו יותר מחצי מליון דולר. בסכום הזה אתם קונים היום במקומות שונים וטובים 5 דירות כל אחת מאה אלף שמושכרות מייד ב1300 דולר לחודש ואחרי כל ההוצאות בהגזמה ישארו לכם 1000 מכל דירה והנה יש לכם 5000 דולר בחודש. שיכרו לכם בכיף דירה מפוארת בארץ ב3000 דולר וישארו לכם עוד 2000 דולר בחודש ליהנות בכיף ולצחוק על כל כל הפריירים שקונים דירה בארץ. וכן המחיר בארצות הברית גם יעלה ובהרבה. ולמי שחושב שזה מסובך, יש לי חדשות בשבילכם מתוך נסיון, הרבה יותר פשוט וקל לישראלי שגר בארץ לקנות דירה באמריקה מאשר בישראל.
דון קורליאונה | 05.02.11
35.
למעשה אף פעם לא משתלם לקנות דירה
אם יש מספיק כסף אז עדיף להשקיע אותו אפילו באגחים ממשלתיים (תשואה 5%) ואז יש 100000 שקל בשנה שב חהחלט יספיקו לשכירות. אם אין כסף לדירה שהיום זה 2 מיליון שקלים בעצם, אזי פשוט טירוף להכנס לחובות אדירים כל-כך אפשרות יחידה ברכישת דירה זה למצוא משהו במחיר נורמלי עד 800K אבל בארץ אין דברים כאלה חוץ מלוד ורמלה.
סתם מישהו | 05.02.11
34.
כסף נזיל לחלוטין עדיף מאשר דירה בגטו גוש דן כאשר 100אלף טילים מכוונים אליו!
אפשר לחשוב שאנחנו חיים במרחבי המערב .. כולה גטו גוש דן צפוף שביום אחד יכול להיחרב, עדיף כסף נזיל ומוכן לשימוש במטבע זר וכאשר יקרה פה משהו, וזה יקרה! נוכל תוך יום לקחת הכסף ולברוח מפה....
נזיל שגר בשכירות | 04.02.11
33.
לגבי עניין ה'להיזרק' לרחוב
שימו לב שבמצב שבו נניח קנינו דירה לפני שנתיים שלוש ועכשיו אנחנו מפסיקים לעבוד עדיין ההון העצמי שלנו גדל כי מחירי הדירות בשמיים. לכן אפשר למכור את הדירה לחסל את המשכנתא ולהישאר עם הון עצמי שישמש אותנו בשכירות. אם אנחנו שוכרים לא נוכל לעשות את זה כי לא חסכנו ליום סגריר.
דודו | 04.02.11
32.
מסקנות ותובנות
מי שיש לו כסף - יכול לעשות מה שבא לו. לקנות/לשכור/למכור. חיים טובים. מי שאין לו כסף - שידאג לו להסתבך בחובות שלא יוכל לעמוד בהם. יחסוך לו הרבה צרות בחיים. לי אישית אין בכלל אפשרות לחשוב על קניית דירה. לא עוזר לי שאני עובדת כל החיים. שמחה שיש לי בינתיים את האפשרות לשכור. כשלא תהיה - הדרך לרחוב תהיה קצרה מאוד. וזה נכון גם אם הייתי לוקחת משכנתא. אנחנו מדינה שרעה לאזרחים שלה. במדינה נורמלית, מי שעובד יכול להתקיים. פה זה לא תמיד ככה.
 | 04.02.11
31.
ל26 בעל הבית וראיה לעתיד של כולכם(היום עובר מהר העתיד יהיה שם בתקווה להרבה שנים)
ברגע שיש לך דירה אומנם עם משכנתא יש לך 2 צדדים לראות את המצב בתור שוכר מהבנק או משכיר בשעת צורך(נכנסת לדירה ואין מי שימנע ממך להשכיר) כמו 27-29-30 פחןת או יותר הם רשמו מה שרשמתי ש30 מחזק אפילו,תודה בכל מקרה על ההסבר שלך אולי עכשו הבנתי את שלי יותר טוב=בהצלחה לכל השאר(אני עם דירה משלי עוד כמה שנים אולי אשכיר במרכז תא יותר מאוחר אבל עם בטחון לשעה שתהיה לי משפחה כי כרגע אני עדיין רווק שאז(משפחה) ההוצאות שלך יכולות כפויות עליך כבר או גדולות מדי)
נתי | 04.02.11
30.
היגיון?
המשפחה שם באמצע שיש להם דירה של 80 מ"ר משכירים וסוחרים במקום אחר משהו גדול יותר, נשמע הכי הגיוני במידה וכמובן יש לך את הסכום לקנות בית בלי משכנתא, ואולי בעצם גם עם. ככה השכיריות משלימות אחת את השניה (לפחות חלק נכבד) יש לך דירה משלך, אבל אתה לא מתחייב לגור בה (או ל"היתקע") בה לשארית חייך, אתה עדין חופשי לעשות כרצונך ולגור איכן שתחפוץ!
יוכבד | 04.02.11
29.
השקעה בדירה יש לה יתרונות אדירים: 1)
1) החישוב שלכם לא נכון. מביאים הון של כ-25% ולוקחים משכנתא של 75% אותה משלמים ב-20 שנה. הריבית לא במישוואה כי היא "מחיר הכסף" אבל בכל תשלום משלמים (לעצמך) בממוצא 5% מערך המשכנתא (20/ 100%) - אבל אותם 5% מ-100 של המשכנתא הם 20% מההון העצמי כל שנה, כלומר ב-20 שנה הכפלתה את ההון העצמי פי-4 בנוסף ערך הדירה עולה בכ-4,5% לשנה כלומר בעוד 20 שנה היא שווה 200% מהערך המקורי שזה פי -8 מההון המקורי שהשקעתה. כלומר סך התשואה הוא 800% לחלק ל-20 שנה זה 40% בממוצע...!! כלומר עם אותו כסף שהייתם משלמים לשכירות יצרתם הגדלה של 800% על ההון המקורי. 2) גם נהנתם וגרתם שם. קשה לי ליראות איך אפשר להנות מדפי חשבון הבנק שמנפיק לכם הבנק כל חודש (אפשר לארוז סנדוויץ, להצית את הקמין או לנגב (לא זה נייר קשה))
אתם לא מחשבים נכון | 04.02.11
27.
לקנות בית ולקחת משכנתא זה לראות את האור בקצה המנהרה
השעון מתחיל לתקתק ל- 20 שנה במקרה שלי. השנים עוברות.. והינה כבר 4 שנים מאחורי.. (עוד 16 ימנייק).. בינתיים מחיר הבית עולה (בתקופה הנ"ל עולה פלאים) וכרגע בעלות של מיליון מאתיים שעלה לי ליבנות אותו .. מצעים לי כרגע (וגם נמכרו לידי) מיליון שבע מאות! בשורה התחתונה אני בכול מקרה לא מפסיד כלום! קחו כול מקום בארץ שתרצו ותלכו 20 שנה אחורה.. מה תגלו?! ... שכן הבית שווה בשוק לפחות ודגש עצבני על לפחות פי 2! דהיינו כול מה ששלמתי ריבית על המשכנתא (כן אני יודע פעמיים מימה שנתנו לי) בכול זאת יש לי אותו בחזרה ולמעשה אני קורה לזה חיסכון עצמי! אז נכון הכסף של ליפני 20 שנה לא שווה כמו אחרי 20 שנה ... אבל... אי אפשר לאכול את העוגה ולהשאיר אותה שלמה... שורה תחתונה לדעתי.. מי שמשכיר הוא לא רק פרייר אילה פרייר בריבוע (כמובן מי שיש לו יכולת להון רישוני וקבלת משכנתא)! ולגבי כול הקלישאות על זה שעם ההון הראשוני היה אפשר להשקיע ולעשות יותר בלה בלה בלה... זה תירוץ של פחדנים מהתחייבויות לחיים... אנחנו חיים הרבה יותר מגיל 45 (דהיינו עם לקחת משכנתא בגיל 25 היא תיגמר בגיל 45) .. ואז בגיל 45 אתה פתור יותר מעול הבית ויש לך אחלה שינה להמשך החיים! ומה קורה עם יש שפל בשוק העבודה.... יש לזה 2 פיתרונות קלים ביותר... 1- חוזרים להורים לתקופה קצרה עד יעבור זעם (וזה מה יש)! ומשכירים את הבית לתקופה הנ"ל! 2-בפעם האחרונה שבדקתי יש כאן תמיד מעל 200 אלף עובדים זרים.. ככה שעבודה לא חסר כאן במדינה.. רק רמת הפינוק היא בשמיים! ושיהיה לכם שבת שלום! ותזכרו תמיד שזה לא כייף להביט מעבר לכתף אחרי 10 שנים (החיים רצים מהר בלי שנרגיש) ולהגיד וואיי הייתי כבר יכול להיות אחרי חצי מהתחייבות הזאת... שלא תעשו שטויות!
אלי | 04.02.11
25.
ל 24 - כשיש לך ילדים - שנה שנתיים זה ממש ממש ממש לא מספיק
אתה לא יכול כל שנתיים - שלוש להעביר את הילדים לבי"ס אחר, ולגרום להם להחליף חברים. ואתה יודע מה - יש גם אופצייה שהמשכיר יחליט שהבן/בת/דוד/אמא שלו יגורו בדירה, כך שהאופצייה להארכה הזו - לא שווה את הנייר שעליו היא כתובה.
 | 04.02.11
24.
ל-21
בגלל זה אפשר לחתום מראש על אופציה להארכה לשנה שנתיים נוספות עם התניית העלאת שכר דירה קבועה מראש. בכל דירה ששכרתי עד כה דרשתי שתהיה לי זכות ראשונים לשכור אותה לשנה הבאה בעליית מחיר מקסימלית שמתאימה לי. הרבה בעלי דירה, עם כל הכבוד ליכולתם "להעלות שכ"ד", יעדיפו לא פעם להתפשר רק כדי לא לחפש דייר חדש, לעבור איתו את פרוצדורת ההיכרות, להמר על דייר לא איכותי וכו'.
הכלכלן | 04.02.11
21.
רק שוכחים דבר אחד - המשכיר יכול להחליט שהוא מעלה את שכר הדירה
ואם יש לך ילדים, ולא תרצה שהם יחליפו בית ספר וחברים - תצטרך להשלים עם כל גזירה. והוא גם יכול להחליט באופן חד צדדי שהוא לא רוצה להמשיך להשכיר לך את הדירה - ןאז - לא תהייה לך ברירה - אלא לעבור למקום אחר. כל עוד שתי הנקודות שהעליתי פה - קיימות - עדיף לקנות דירה.
 | 04.02.11
20.
דעה שלי...
לקנות דירה ברור...הפריבלגיה להשכיר היא נוחה בראש וזמנית ביותר-זה יכול להיות להתהפך עליך כאשר המשכיר ירצה ממך יותר כסף ואתה תצטרך לדאוג תמידית לחלופה. ודירות נהיות יקרות גם ככה כי הממוצע שביננו משכיר וחי חיים טובים בלי ממון לקנייה. בעלי הממון יכולים להרשות לעצמם להשכיר סבבה אבל זה בשעתו מוכיח שקניית דירה זאת הדבר הטוב ביותר(גם ככה בעלי הממון יכלו לקנות בכל מקרה -זה עניין של מיקום ולא כסף) דוג:כאשר אתה מובטל ויש לך דירה-חוזר להורים ומשכיר את שלך או כאשר אתה יורש דירה (אתה סוגר משכנתא ברגע). להשכיר מובטל-אתה אצל ההורים חזרה לנקודת אפס. בקיצר מי שמבין בשוק ההון שגם ככה הפכפך שישכיר. מי שרוצה בטוח ויכול שיקנה ואם האקסטרא ישקיע לא חייבים לקנות דירה עם בריכה בטעם אנשים...קנו בקטנה ושדרגו אחר כך.
נתי | 04.02.11
16.
ואולי בכל זאת....
בהנחה ותופעת השוכרים תקבל תאוצה ב-10-20 שנה הקרובות, לטווח הארוך אולי בכל זאת משתלם לרכוש דירה, שהרי כל שוכר צריך למצוא משכיר :) לאחר תום תשלום המשכנתא, ניתן לעבור לדירה שכורה, שאולי תתאים יותר לזוג מבוגר לאחר שהילדים עוזבים את הקן, ולייצר הכנסה מהצד מהדירה שנרכשה. אבל כמובן שזהו תרחיש אך ורק לטווח הארוך... אני מאמין שלכל אחד יש את מערכת השיקולים שלו, ואין באמת "נכון" או "לא נכון" בסוגייה הזו.
קובי | 03.02.11
14.
הסיכום שלי לכתבה
קניית דירה: מצד אחד, מי שקונה דירה לא יודע אם מחר הריבית תעלה (ואז כאילו השכירות הייתה עולה), ואם ברצונו להשכיר את הדירה הוא נתון לחסדי השוק באותו זמן נתון, בעודו בא לקבוע את מחיר השכירות, שעשוי להיות אף נמוך מערך ההחזר החודשי עצמו. מצד שני, זה מתאים יותר למשפחות שיודעות בדיוק איפה הן היו רוצות להעביר את ה- 30 שנים הבאות ולא נכנסות לסרט טורקי סגנון לעבור לגור בשכונה חדשה שנבנית כרגע כשאין לך מושג מי יהיו השכנים שלך, אלא עוברות למקום בנוי כבר עם קהילה מבוססת ולדעת כבר מראש איפה הילדים שלך ילמדו עד שילכו לצבא. איפה יש ביטחון? בבטון. איפה יש חרדות? בריבית + אין נזילות + אין יכולת לבצע השקעות אחרות שהיו מניבות רווח גבוה יותר בעקבות השקעה גבוהה יותר, ואולי הכי חשוב אין אפשרות לזוז ימינה ושמאלה כשיש גאות ושפל בשוק. לגור בשכירות: פשוט, דינאמי, לא דורש יותר מדי עבודה, ומעניק לך חופש בחירה רחב מאוד בביצוע השקעות שונות. איפה יש ביטחון? איפה לא. איפה יש חרדות? מי שמתנהל כלכלית נכון (כשכיר) ומשאיר בצד סכום לחיות לפחות חצי שנה ללא עבודה בשוק העבודה הקשה של ימינו - לא צריכות להיות לו דאגות. מי שעצמאי צריך להיות קצת יותר מודאג ולחסוך יותר.
ירון | 03.02.11
12.
אבא עשיר אבא עני
הספר "אבא עשיר אבא עני" מתייחס לנושא. אחד ההבדלים העיקריים בין אנשים שיודעים לעשות כסף לאחרים, קשור בדיוק לנושא הכתבה. אנשים עשירים משקיעים את מה שיש להם בדברים שמייצרים הכנסות, ואנשים אחרים משקיעים את הכסף שלהם (ועוד לוקחים הלוואות!!) בנכסים שלא מניבים כסף. אז, אם יש לך 100 אלף דולר, אתה יכול: או להשקיע אותם (למשל, להקים חברה, או בבורסה) ולהגדיל אותם ב- 10% לשנה או לקחת עוד 200 אלף דולר משכנתא, בריבית של 6% לשנה, ולהוסיף את המאה אלף דולר שיש לך, ולקנות דירה. בשוק שבו מחיר הדירות נשאר יציב פחות או יותר, ושכר הדירה הוא כ 4-6%, החישוב הכלכלי הוא בבירור לטובת שכירת דירה. בשוק בו מחיר הדירות עולה כל הזמן, התשובה פחות ברורה.
נאוה | 03.02.11
9.
ביטחון בקניית דירה = ביטחון לבנק.
דירת מגורים לא מייצרת הכנסה. לכן הביטחון שדירה מעניקה הוא לא לדיירים אלה לבנק שהלוואה להם את הכסף. דירות, שלא כמו מניות, אג"ח או זהב לא ניתן לארוז במזוודה ולקחת בשעת הצורך. הנזילות שלהם נמוכה מאוד. זה מעניק ביטחון לבנק שהחוב תמיד - (בהלוואה של 60 %) מבוטח עם שיעבוד. תאמינו לי הבנק ישן טוב בלילה. מה האנשים עם המשכנתא? אני לא בטוח כ"כ. אחת הבעיות עם הנדל"ן הוא חוסר הנזילות, עליה משלמים ביוקר. תהיו בטוחים שכאשר תסתבכו עם משכנתא בגלל פיטורים אתם לא תהיה היחידים במשק. בדרך כלל דברים כאלה קורים בגלים. הסיכוי שתצטרכו את הכסף שלכם כאשר הרבה אנשים זקוקים לו גם (משבר שבעקבותיו אחוז האבטלה במשק יזנק) הוא גבוה מאוד ואז, כמבון, הרבה בתים יהיו למכירה, תאלצו למכור מהר, תאלצו להנזיל נכס שעלות הכניסה והיציאה להשקעה בו גבוה (מניות ~ 0.1%) - צריך קונה, עורך דין, רישום.... כדאי לחשוב טוב טוב, באירופה השכרה עובדת. גם כאן אפשר.
תומר | 03.02.11
8.
1 ו-2 אתם טועים
אין תשובה חד משמעית. אם אני קונה דירה ואת רב הכסף לוקח כמשכנתה אז גם כל ההחזרים לבנק הם "כסף" לפח כי הריבית שהחוב צובר גדולה והם עדיין נשארים חייבים לבנק. הבית למעשה שייך עדיין לבנק והתחושה כאילו "יש לך" נכס היא מוטעית. לעומת זאת אם יש לי הון של 70% מערך הדירה, אז זה סיפור אחר ואולי כן כדאי לקחת משכנתה. אבל לא צריך לקנות בכל מחיר. אדם חכם ששאין לו כסף נזיל, גר בדירה פשוטה ולא יקרה וחוסך את ההפרש. זו האופציה הכי חכמה מבין השלוש שהוזכרו עד כה בתגובתי.
חמורבי | 03.02.11
6.
1, 2 ו- 3
שלשתכם טועים... :-) המונח הרווח במדינה של "לזרוק כסף" על שכר דירה, הוא מונח שגוי, מטעה ובעיקר דמגוגי. "לזרוק כסף" על משכנתא (אין לך כסף לקנות דירה אחת? אז שלם על שתיים..!), אינה עדיפה ואינה משתלמת יותר מאשר "לזרוק כסף" על שכר דירה. הרבה כלכלנים עושים מדי פעם את החישוב, ומי שמנהל את כספו בחכמה, דוקא שכירת דירה ולא קניה - תהיה משתלמת כלכלית לטווח הקצר - והארוך במרבית המקרים! אז לפני שאתם מתלהמים על "זורקי כסף" ו"חיים את הרגע בלי לחשוב על העתיד", תבדקו טוב את העניין.
דודי | 03.02.11
5.
משכנתא = פעמיים בית
הריבית עולה ויורדת, מחיר הנכסים משתנה וההתחייבות לבנק תמיד נשארת. למי שלא יהיה מספיק כסף לשלם שכ"ד לא יהיה גם מספיק כסף לשלם משכנתא. מי שלא רכש דירה בגיל 30 עם יותר מ 50% משכנתא בתנאי שוק נורמליים יעשה שטות אם הוא ירכוש דירה היום. לכן המסקנה המתבקשת היא שבמצב הנוכחי בארץ, עדיף להיות דינמי ולגור בשכירות מאשר להיתקע באותו מקום.
שוכר נצחי | 03.02.11
3.
חלום זמני
האנשים בכתבה לא חושבים מצד אחד על זריקת הכסף לאורך זמן של השכירות בת"א, ומצד שני לא חושבים על היום שבו יפסיקו לעבוד ולא תהיה להם הכנסה, לא יוכלו לשלם את השכירות שתעלה בעתיד הרבה יותר באופן ריאלי, ואם לא חסכו הרבה מאוד כסף לא יהיו להם הרבה אפשרויות נדל"ניות אחרות. אנשים חושבים יותר מדי על היום ופחות על המחר... כשהם מוצאים את עצמם ביום המחר אין להם מה לעשות.
איל | 03.02.11
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת