אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

יבואני הרכב: "הלקוחות לא מנצלים את מחירי ההפסד"

94 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

79.
הפינוקים שהיו בליסינג לקראת סוף הדרך למבינים בלבד !!!
שלום, אולי אני מקדים את השוק בתחזית שלי בנוגע לשינוי הצפוי להיות בשוק הליסינג אך בהחלט האיתותים מצבעים על הידוק החגורות ובעיקר לכל הקשור לאחזקה , אם ארצה לסכם את כל מכלול החשיבה שלי בנושא זה ,אנסח במשפט הבא . לקראת שנת 2010 השינוי והלקח הנלמד משיטת הליסינג התפעולי ותוצאותיו הם יהיו מרחקי לכת בכל הקשור לתפיסה בנוגע לאחזקה . "אם יש כאלה שחושבים שחברות הליסינג ימשיכו לרדוף אחר לקוח להחליף נורה ראשית עם ניידת חילוץ תרשמו אצלכם זה יורד" מכאן שגם אנו מנהלי ציי רכב גדולים חייבים לתת את הדעת למצא פתרונות יצירתיים , איין ספק שיבואני הרכב יצטרכו לתת מענה לשרותי אחזקה ושוק זה יצמח רק במידה וישכלו לטפל בכך .
אחד שיודע  | 14.11.08
73.
מחירי הרכב
מחירי הרכב לא יורדים מכיוון שהסוכנויות ומנהלהם לא מתאימים את עלות הרכב לשינוי השוק ולכן המחירים עדיין יקרים מאד והשוק לא מתנהל לפי שוק החופשי . כאשר המחירים עולים החברות יודעות מיד להתאים את שיעור ההעלאה ולהפך זה לא מבוצע בהתאמה לכן הניפוח................
keshet jacob | 13.11.08
72.
יש להוריד מחירים בערות אחזים, בשלב זה רק יבוא אישי
מידיעה היבואנים יכולים וצריכים להוזיל את המכוניות בעשרות אחוזים כן זו לא טעות בעשרות אחוזים כל עוד זה לא יקרה אז רק יבוא אישי (רצוי ליבא לבד , לא דרך חברות יבוא אישי) זה הרבה יותר פשוט ממה שרוב הציבור חושב חיסכון של עשרות אלפי שקלים במכוניות עממיות ןחיסכון של מאות אלפי שקלים במכוניות פאר שלא תגידו = לא ידענו
צחי הצוחק | 13.11.08
69.
"מחירי הפסד"?
דמעות תנין... הנחות המפליגות שהיבואנים נותנים לחברות הליבינג ממצבות את הקונה הפרטי כפרייר! מתח הרווחים (כמי שהיה פעם יבואן) שלהם מטורף - בעיקר - בחלקי חילוף. יש שם כ"כ הרבה "שומנים"... גם אם איש לא יקנה מכונית אחת משך חצי שנה - המאזנים שלהם יראו יפה... האמינו לי.. הייתי שם.
יואש | 13.11.08
64.
לפני שבוע הייתי בסוכנות מאזדה באשדוד
חשבתי לתומי כי יבואני הרכב בלחץ, אבל לפי סוכנת המכירות אין שום סיכוי בעולם להנחה ואם אני אחכה לינואר כנראה המחיר יעלה בגלל עליות בשער היין היפני. כמובן שלא קניתי שום רכב ואני מחכה לינואר פברואר או לחלופין אם יבואני הרכב יפסיקו לזבל את המוח שמשתלם מאוד לקנות "ביוקר" ויתחילו לתת הנחות רציניות בסידרי גודל של עשרות אלפים. בכל מקרה היבואנים בלחץ כי האשראי הבנראי מתיקר ומישהו צריך לשלם על הריבית......
דוד | 13.11.08
62.
מי צריך את היבואן
המחיר בארץ הוא מעל פי 2 מהמחיר בחו"ל. אולי צריך להתחיל ליבא ביבוא אישי את המכונית. זה יחסוך לכולנו היתרון הנוסף הוא שיש בחו"ל מודלים שהיבואן לא מביא לארץ משיקוליו הוא, וביבוא אישי ניתן לעקוף אותו גם בזה. אני מחכה לינואר, חשוב להיות צרכן לתפארת. כך כולנו יכולים להרוויח. דיי להפקרות.
ציפי | 13.11.08
51.
ל43 (ול20)
יש בכלל ספק לגבי השאלה האם הם מתאמים מחירים?!? קבוצות שווי השימוש גורמות להם לתאם. מזדה 3 לא סתם עולה כמו קורולה. בשוק נורמאלי ללא ליסינג (ר מגיב 20.הוא חושב שבזכות ההיי טק ענף הרכב הצליח עד היום ולא מבין למה היום ענף הרכב קורס בגלל ההיי טק) - לא היו קבוצות שווי - והיתה תחרות אמיתית
שי | 13.11.08
49.
מגיב 4 - אתה טיפש שחושב שאחרים לא למדו ולכן לא מגיע להם רכב.
אנשי היי טייק, שמשום מה, לא ברור למה, מרגישים את עצמם מורמים מעם. הנפילה רק מדגישה כמה אתם בלון נפוח, הכל אוויר בלי כל תוכן ומשמעות והנה אתם מתפזרים. בפעם הבאה שתגיד , מגיב 4, שמגיע לכל מי שלא למד מדעים מדוייקים, שלא מצ'פרים אותו ברכב ליסינג, תחשוב טוב טוב מה אתה שווה. אחרים למדו הרבה דברים מעניינים, ועוסקים במקצועות פוריים ותורמים, אך הם לא עובדים בחברה שמנפחת את עצמה כבלון נפוח, וכך נותנת לעובדיה להרגיש. אחרים, שלמדו ולמדו הרבה, עובדים במקומות ריאליים, לא מנופחים, והכי חשוב מממנים לעצמם את הרכבים שלהם. בהצלחה כשיפטרו אותך ותחפש חברה אחרת שתנפח לך את האגו
אני  | 13.11.08
43.
חישוב קטן של עלות הרכב ליבואן.
עלות יצור של סיטרואן C5 עומד על 800 יורו. וזה אמיתי לגמרי. זה עלות החומר והעבודה נטו. נכניס לפה עלויות פרסום ופתוח אנחנו נגיע ל2000 יורו. נגיד שהיצרן רוצה להרוויח 200% והוא מוכר ליבואן בארץ את הרכב ב6000 יורו. נוסיף לזה 100% מכס שכבר הרבה פחות אנחנו מגיעים ל-12000 יורו ששווה ערך ל-60000 ש"ח. בכל מדינה נורמלית הרכב הזה נמכר ב-17000 יורו לא יותר אפילו פחות. אז תסבירו לי את ההפרש בין 60000 ש"ח ל-160000 ש"ח שהוא נמכר פה. ההסבר הוא ש 100000 ש"ח זהוא הרווח של היבואן. אז שלא יבכו כי הם יכולים להוריד מכירים ולהוריד הרבה. ואני בכלל היתי בודק איך זה שהם כולם נפגשים. יש מצב לתיאום מחירים?
אלכס | 13.11.08
41.
ל20 איש ההיי טק
למעשה יבואני הרכב אכלו אותה בגללכם- ובגדול. כל הביצים שלהם הלכו לסל הליסינג - במקום להתפזר בקרב לקוחות אמיתיים-שדרך אגב גם משלמים הרבה יותר טוב (חברת אלבר וניו קופל ואלדן לא קונות את המכונית באותו מחיר כמו משה מרמת גן). יכולת להגיד שנכון שהן לא קונות במחיר מלא-אבל הן קונות הרבה. ובכן ידידי-אם לא היתה לך מכונית ליסינג הית הולך ברגל? - זהו שלא. ולא הית נוסע על אופל קדט מודל 80 אלא על מאזדה חדשה שקנית בכספך. וכעת... תנודה קטנה במונחים עולמיים-משבר בישראל שנמשך בדיוק חודשיים - מקפיאה את כל ענף הליסינג כי הם בנויים על ההייטק. הם לא קונים מכוניות. בקיצור-למעשה אתה ושאר חבריך החרוצים שעובדים עד עשר בלילה (בניגוד לשאר הציבור שמתבטל כל היום) דפקתם את היבואנים.
רותם | 13.11.08
40.
לכולם שימו לב
אל תתנו להם להטעות אותכם בדבריהם ,אל תשכחו שהם מדברים מתוך אינטרב מובהק למכור את צי המכוניות שאיתו הם תקועים. אל תשכחו שאותם ייבואני רכב עשקו אותנו במשך שנים עם מחירים יקרים ועכשיו זהו הזמן ללקוח הפרטי לתת להם "להחנק" עם הרכבים עד שבסופו של דבר הו ייאלצו להוריד את המחירים אף יותר. שיפסידו למי איכפת. אני בכל זאת ממליץ לכולם להמתין לחודש ינואר.ליבואנים אין ברירה את אלפי ועשרות אלפי הרכבים שנמצאים בנמלים השונים בארץ הו ייצטרכו לשחרר ולו בגלל שהם משלמים הרבה כסף על איחסונם בנמלים. הסבלנות תשתלם
xxx | 13.11.08
34.
תמתינו לנה הבא
היבואנים בלחץ אדיר!!!אתם הלקוחות הפשוטים שאף אחד לא שם עליכם הצלחתם לעשות את זה ובגדול!! תמתינו ותתאפקו!!היבואנים עושים רווח אדיר על כל מכירה!! עכשיו חושבים לתת ציופרים....סבלנות!! מתחרים שלנו נותנים ביטוח לשנתיים וטיפולים....כך שמעתי!! הם בלחץ אטומי!!
איש מכירות | 13.11.08
32.
קניתי מזדה 2
היתם צריכים לראות איזה זלזול בלקוח באולם המכירות. כשביקשתי הנחה קטנה הסוכנת הסתכלה עליי בכזה בוז כאילו איך אני מעז בכלל לבקש. או לחילופין...יש לנו עוד 1000 כמוך. גם להגיד לא צריך לדעת איך לעשות את זה. לי זה צרם הצורה שבה זה נעשה! אומנם קניתי את הרכב אבל משום מה אני לא מרחם על היבואנים. זו שמכרה לי את הרכב בטח תפוטר "עקב קיצוצים" ואני מקווה שהיבואן יתחנן ללקוחות . איך שגלגל מסתובב לו.
אני | 13.11.08
30.
כאשר יש פיטורים וחששות שום הנחה לא תעזור לקניה במזומן
אפילו אם הרכב יעלה חצי. הפיתרון היחיד הוא עיסקת תשלומים ארוכה שבה היבואן לוקח על עצמו סיכון שאינו פחות מזה של הצרכן, למשל ללא הצמדה עם ריבית קבועה ונמוכה באופן ניכר ממחיר הכסף בשוק. אבל אי ודאות כזו היא עניין קשה ליבואן ישראלי שרגיל רק להרוויח (להזכירכם שהוא מחזיק מע"מ על רכב 22 יום בממוצע ולא אוהב לקבל שיק למע"מ ל 15 לחודש בכל מיני סיפורי מעשיות...). משום מה בנקים כן לוקחים סיכונים בהלוואות מפוקפקות לחו"ל, כנראה כי הם יודעים שהמדינה תציל אותם.
נודניקית אחת | 13.11.08
29.
זה נקרא מחירי הפסד??????
גם קונים סטוקים במחירים מופחתים, כשהמחירים של אותם הרכבים בחו"ל לצרכן ממילא זולים גם אם מחשבים את המיסוי בישראל. הקיצר, היבואן כנראה קונה רכב במחיר X מינוס 10 עד 20 אחוז(אם לא יותר-אף אחד אף פעם לא טרח לחשוף את הסכומים) על היותו יבואן וכו'. X זה המחיר שכולנו רואים באתרים בחו"ל לצרכן השפוי במדינות נורמליות. בישראל ה X הופך להיות + מס קנייה ופלוס מכס ומע"מ ואגרה ומה לא. בנוסף!!! היבואן מנצל במשך שנה(רוב שנת 2008) שלמה כמעט את ירידת שערי המט"ח שנקבעים אחת לשנה ובנוסף, עושה עוד כסף על חשבון הלקוח הפרטי כשהוא מעלה את מתח הרווחים שלו בעוד איזה עשר עשרים אחוז. ואחרי זה הם עוד מעיזים לדבר על מחירי הפסד?? מחירי הפסד לצרכן אולי, אבל לא ליבואן. אם הם היו נאלצים למכור במחירי הפסד, הם כבר היו מוכרים את כל המלאי לגוף גדול כמו צה"ל למשל ולא ממשיכים לשלם שכירות, וחשבונות ומשכורות עובדים במשך כל התקופה הזו, אלא מצמצמים הפסדים. מחירי הפסד??? הם חשבו שבגלל שהמשבר הכלכלי לא פגע חזק כל כך בישראל כמו בארצות הברית ואיסלנד אז הם יוכלו להמשיך ולקרוע את הצרכן במחירים גבוהים. אני קורא לעיתונאי כלכליסט לעשות בדיקה מקיפה ותחקיר עיתונאי שלא נעשה אף פעם, על האופן שבו פועל השוק, היכן ממוקמים המפעלים שמהם באים הרכבים שאנו נוהגים בהם, באיזה מטבע משלם היבואן ליצרן הספציפי, ואיזה הנחות של נציג רשמי הוא מקבל. אולי אז נגלה שחלק מהיפניות הם בעצם אינדנזיות, או הודיות או וייטנמיות, ואולי נגלה עוד דברים מעניינים.
דוש | 13.11.08
26.
אתם קולטים שהם מפחדים ?
פתאום היבואנים מודים ששיטת הליסינג היא לא בסדר ומתנצלים לפני הלקוח הפרטי על כך שהוא מממן את ההנחות לליסינג , האם זוהי הכנה למעבר לשירות ומכירה מוטת לקוחות פרטיים אחרי שנים של ניצול וסחיטה ? מכוניות זה לא נדל"ן שיכול לעמוד 10 שנים מבלי לאבד מערכו , השעון מתקתק והם בצרות . פיטורים = קריסת הליסינג = מלאי מכוניות במחסנים . מה יקרה ליבואנים אז ? האם מישהו כאן יצטער כשיראה קריסה של יבואני רכב ?
אני רק שאלה | 13.11.08
23.
אין להם הפסדים-זה שקר , קראו והבינו!
שער היורו ירד ב-12% !! שער הליש"ט ירד ב- 20% !! רק הפרשי השער הצדיקו הנחות משמעותיות ללא פגיעה במרווח. בנוסף - אלמלא הגן משרד התחבורה על קרטל היבואנים בתקנות המקשות יבוא אישי- מחירים של מכוניות מיובאות אישי נמוכים מעשרות אלפים ובדגמי יוקרה יותר מ-100 אלפי ש"ח לרכב - וכולם מרוויחים בדרך..... מסת המכירה לחברות הליסינג , במרווח של 25% , איפשרה למכור לציבור במרווחים של 35-50% מעל העלות! המרווח בארץ כפול מזה שנהוג בחו"ל. לכן אין כל מכירה בהפסד - הם רק מרווחים פחות. צאו לשוטט בסוכנויות וראו כיצד אפשר לרכוש רכב כמו שרוכשים עגבניות בשעה 4 אחה"צ ביום שישי בשוק הכרמל.... הכל עומד למו"מ,אנשי השיווק משחקים אותה קשים בהפחתה המוגבלת ע"י מנהליהם- וצודק מי שאומר שכאשר יתקעו עם רכבים שעברה שנה מיבואם-ימכרו במחירים נמוכים עוד יותר.
 | 13.11.08
21.
ביטול שנת דגם ושינויי מחירים
ל-12 ולאחרים - אין משמעות לינואר יש משמעות למשך הזמן שרכב עומד במלאי. רכב שהגיע באוקטובר 2008 למשל נשאר "חדש" עד אוקטובר 2009. ולגבי יעלה מחיר או ירד בינואר - זה תלוי אך ורק בגבולות קבוצות הרישוי שמשרד האוצר יקבע וזאת לפי שנויי שערי המטבעות מאז ינואר 2008. נכון לעכשיו השערים עלו וממשיכים לעלות ולכן הגבולות יהיו גבוהים יותר והמחירים יעלו...
אחד שיודע | 13.11.08
20.
מי שנתן יד לעניין זה אדון הירשנזון כי העלה את שווי הרכב
אילו יבואני הרכב ,היו לצידנו עובדי היי טק ,אותם אלה שקמים בבוקר והולכים לעבודה וחוזרים ב 22:00 בערב , ולא כמו שאר המשק שמסיים יום עבודה ב 18:00 , והיו משתדלים למנוע את שווי העלאת הרכב הנזק היה מוקטן יותר אבל היבואנים החליטו להיות אדישים , אז הנה נשארתם עם מלאי. המדינה מקבלת פחות מיסים , וככה כולםם מפסידים. אכלתם אותה ושיהיה בתאבון.
גלעד מנחם | 13.11.08
16.
יבואני רכב
בא לי לבכות על הקשיים הצפויים של יבואני הרכב. לאחר שעשקו אותנו שנים, לא הורידו מחירים כאשר השקל היה 3.30 על מנת להחזיק את מחירי המכוניות של חברות הליסינג בהם הם שותפים והערימו כל קושי אפשרי למנוע יבוא אישי, הם כעת אולי ילמדו שהקונים הפרטיים לא תמיד יהיו פראיירים.
מבסוט | 13.11.08
13.
גיר רובוטי המחירים ירדו
היבואן של טיוטה מסרב להגיד אם טיוטה קורולה תגיע לארץ עם מערכת רובוטית או גיר אוטומטי רגיל. נראה לי שהישראלים לא אוהבים את הרובוטית, ואם בכל זאת יגיעו הדגמים החדשים עם מערכת רובוטית אז המכירות ימשיכו להדרדר. בכל מקרה יש לדעתי לחכות לינואר. המחירים ירדו אין להם ברירה אחרת יואל
 | 13.11.08
12.
עוד פרט קטן שהיבואנים "שכחו"
חלק גדול מהמלאים שהם תקועים איתם יהפכו עפ"י התקנות החדשות לרכבים משומשים ב-1 בינואר. כלומר לא יוכלו להמכר כרכב חדש. בהתחשב בירידת הערך של רכב משומש מדובר על הפרש של 20%-40% במחיר מרכב חדש. הצרכן יוכל לקנות רכב עם אפס קילומטרים (וניילונים) בעשרות אלפי שקלים פחות גם אם נניח שמחיר הרכבים יעלה (ובמצב השוק הנוכחי אין סיבה שיעלה).
אורי | 13.11.08
8.
85% הולך לצרכנים הפרטיים - הוא בכלל יודע משהו על שוק הרכב
הרי ידוע כי כמעט כל הרכבים הפרטיים שנכנסים לישראל נרכשים ע"י חברות הליסיניג. כל הסיפורים שהם מספרים על מחירים יותר גבוהים בינואר וכד' זה הרי קישקוש, הרי המצב בינואר יהיה יותר קשה ופחות אופטימי, יותר אנשים יפוטרו יהיה פחות כסף בשוק אבל הם יעלו מחירים. אז אל תאמינו לכל מילה תלכו עם תחושת הבטן שלכם וחשוב להיות סבלניים, למי שיש מזומנים יוכל לנצל אותם הרבה יותר טוב עוד כמה חודשים.
לא אוהב שמוכרים לו סיפורים | 13.11.08
6.
אל דאגה ,המחיר ירד!
הכול תלוי בנו הצרכנים,אם נמתין בסבלנות המחיר חייב לרדת בצורה משמעותית,לחברות הרכב יש רווח דיי גדול ,אם הם יתקעו עם מלאי המחיר ירד,לכן לא למהר לרכוש רכב חדש,סבלנות ,הם יעשו חשבון מהיר ויבינו שעדיף לגייס כסף ממכירת מכוניות מאשר מימון מהבנק.!
שלומי | 13.11.08
4.
די כבר עם ה- "לא איכפת להם מה יהיה עם הרכב" !!
ראשית כל עובדי ההייטק משלמים אלפי שקלים שיורדים ממשכורת הברוטו ובנוסף אנו משלמים גם מס כך שזו אינה "הטבה" אלא שכירת רכב במחיר מלא!! שנית כל זה לא נכון שעובדי ההיטק עושים ככל העולה על רוחם בנוגע לרכב, אני וכל חבריי לעבודה נוסעים בזהירות, לא "דופקים" את האוטו, לא מבזבזים דלק כמו משוגעים..כל הסטיגמות הטיפשיות האלה מגוכחות ונובעות מקינאה ומצרות עין של אנשים שהתעצלו ללכת וללמוד מקצועות הנדסה וכלכלה אלא יושבים בבית וממציאים סטיגמות מתוך תיסכול ויאוש ! שוק הליסינג יתייצב בסופו של דבר כפי שכל הכלכלה תתייצב, הערכה זו מבוססת על עיקרון "גאוס"...תמיד יהיו ירידות ותמיד יהיו עליות שלאחריהן. המיתון הנוכחי יחלוף הרבה יותר מהר מקודמו שכן הגורם המרכזי הוא נפילת בנקי המשכנתאות בארה"ב, ברגע שהממשל האמריקאי ייצא מאופורית הבחירות בו הוא נתון ויתחיל לטפל במשבר, ההשלכות (החיוביות) יגיעו גם אלינו ונזכה לפריחה מחודשת, כדי שמצב זה יקרה על אובמה להתחיל להוכיח מיד שהוא גם יודע לעשות ולא רק לברבר בנאומים חסרי תוכן אמיתי ומועיל!! במקביל נקווה שהציבור בישראל יהיה מספיק מפוכח כדי לבחור בביבי נתניהו (שכעת מחוזק היטב בדן מרידור ובני בגין) כדי שיהיה לנו מנוף אמיתי לכלכלה במקום ציפי לבני שסביר להניח שרק תדרדר אותנו... בהצלחה לכולם.
הייטקיסט | 13.11.08
3.
אל תאמינו להם, המחירים לא יעלו, אלא ירדו, מכיוון
שישנו מיתון חריף מאוד שכבר החל, והמכירות הולכות להיעצר לחלוטין, ולכן הרבה מאוד מהעסקים יפשטו רגל או יצמצמו חזק את המכירות, ולא יהיה להם הרבה ברירות, או להוריד חזק את המחירים, או לפשוט רגל. לא לקנות כלום עד שנה הבאה הרווח כולו שלנו הצרכנים.
מבין עניין | 13.11.08
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת