90. פחד אלוהים !!! אלי דוד, מנכ"ל יפנאוטו: "מרכיב האי־ודאות עובר דרך שערי המטבע. הין התחזק מול השקל, אך שער השקל לא סיים לרדת. יש כאן פוטנציאל סיכון מטורף. ההנחות שניתנות ללקוחות לא יחזרו, והמחיר עתיד לעלות. הציבור יספוג עוד מכה — נקטין את ההיצע ולא נביא דגמי נישה". | 18.11.08 (ל"ת)
89. תורידו עוד את המחירים מכונית חדשה צריכה לעלות 60,000 -80000 תורידו מחירים אם לא תפשטו רגל | 18.11.08 (ל"ת)
88. המחירים ירדו בהכרח מכיוון: 1. שצמיחה ממיתון תיקח כ-4 שנים . 2. שהיבוא האישי הופך לתחרות רצינית עם עליה של מאות אחוזים כל שנה. 3. ההתרה הצפויה של היבוא המקביל תיצור מהפכה של ממש ותחייב הוזלות בעשרות אחוזים . קובי | 18.11.08 (ל"ת)
87. בדרך לאילת מי שבאמת רוצה לראות את אלפי המכוניות המחכות ללקוחות יסע לאילת ויראה את מגרשי הענק בדרך שהוקמו לצורך איחסון אלפי המכוניות העומדות ללא קונים. שושי | 16.11.08 (ל"ת)
86. פרייר מי שקונה היבואנים בלחץ לאחר שהושחלו מהיצרנים הברזל שהוא חומר הגלם העיקרי צלל ב 45% !!!!! והם מתים לגמור את המלאי ראשונים כדי להביא לארץ מלאי זול בהרבה - אני יחכה את שתימכרו בהפסד! !! !!! קונה בפוטציה | 16.11.08 (ל"ת)
85. הבנקים אני מסכים , אבל מה אם המימון? לא כולם קונים רכב במזומן, אנחנו צריכים הלווה, ותנאים שהבנקים וחברות מימון מציעים ללקוח סופי, יכולים להשתנות. עכשיו בטויוטה נותנים פריים-1, מה יהיה ב2009? ריבית גבוה יותר תבטל את הרווח מירידת מחירים. א.ס. | 15.11.08 (ל"ת)
84. בשורה התחתונה ליסינג מהווה מעין "קבוצת רכישה" שמשיגה את הטוב עבור השותפים בה וממשיכה לשמור על אינטרס הקבוצה לאורך כל התקופה. לצערי זה עדיין משתלם. | 15.11.08 (ל"ת)
83. כל הסיפור הוא יחצנות שלאגסי. אין מצב שיהייה עסק אבל הוא בוודאי ימצא מישהו וימכור לו ברווח ענק רמי | 15.11.08 (ל"ת)
82. לא מקנאים-כן מודאגים תגובה ל-4 אף אחד לא מקנא גם אני עובדת בענף שמתגמל את עובדיו}יעוץ עיסקי}ובכל זאת אני מודאגת מאד מהבועה שנקראת ליסינג שתתפוצץ לנו בפרצוף במו נשבר הנדלן באר"הב -ראה ערך חובות חברות הליסינג לבנקים ,העיקר שעם ישראל חוגג.... דלית | 14.11.08 (ל"ת)
81. הפקעת מחירים יבואני הרכב מרויחים מאות אחוזים שלא יתבכינו יש להם מירוחים יפים והרבהההה מה להוריד , המחירים בחול לקניה ביבוא אישי ללקוח סופי כולל מיסוי נמוכים ב30 עד 40 % ממחיר מכירה של היבואן בדוק . , אומנם זו קצת פרוצידורה אבל שווה ביותר תנסו , בהצלחה. עקב | 14.11.08 (ל"ת)
80. אני מביא יבוא אישי ושם פס על כל היבואנים אם יבואני רכב יעלו ת'מחיר בינואר אני נוסע לגרמניה ומביא אוטו בת 6 חודשים בדיוק שנמכר בישראל בחצי מחיר. אם יבואנים רוצים חהיפטר מהמלאי שהצטבר בנמלים הם כבר עכשיו צריכים להוריד 40% ממחיר הרכב יבגני | 14.11.08 (ל"ת)
79. הפינוקים שהיו בליסינג לקראת סוף הדרך למבינים בלבד !!! שלום, אולי אני מקדים את השוק בתחזית שלי בנוגע לשינוי הצפוי להיות בשוק הליסינג אך בהחלט האיתותים מצבעים על הידוק החגורות ובעיקר לכל הקשור לאחזקה , אם ארצה לסכם את כל מכלול החשיבה שלי בנושא זה ,אנסח במשפט הבא . לקראת שנת 2010 השינוי והלקח הנלמד משיטת הליסינג התפעולי ותוצאותיו הם יהיו מרחקי לכת בכל הקשור לתפיסה בנוגע לאחזקה . "אם יש כאלה שחושבים שחברות הליסינג ימשיכו לרדוף אחר לקוח להחליף נורה ראשית עם ניידת חילוץ תרשמו אצלכם זה יורד" מכאן שגם אנו מנהלי ציי רכב גדולים חייבים לתת את הדעת למצא פתרונות יצירתיים , איין ספק שיבואני הרכב יצטרכו לתת מענה לשרותי אחזקה ושוק זה יצמח רק במידה וישכלו לטפל בכך . אחד שיודע | 14.11.08 (ל"ת)
78. הם נתקעו עם מלאי אז אחרי כמה חודשים כאלה המחיר יעלה בינואר.כן? עוד מישהו? אין כסף =לא קונים .בלי קשר לינואר | 14.11.08 (ל"ת)
75. רכב חדש תאמינו לי תתחילו לקנות רכבים משומשים ותלמדו לתקן אותם בסך הכל לקנות ספר וללמוד איך מתקנים רכבל א צריך חדש פעם נסענו עם סוס ועגלה ולא קרה כלום תפסיקו להתפנק פאשי | 13.11.08 (ל"ת)
74. אל תקנו המחירים ירדו לפחות עו 20%כי כבר היום יש למסכנים 70000 מכוניות תקועות וכדי להיפטר יורידו עו 20-25% גדעון נ"צ | 13.11.08 (ל"ת)
73. מחירי הרכב מחירי הרכב לא יורדים מכיוון שהסוכנויות ומנהלהם לא מתאימים את עלות הרכב לשינוי השוק ולכן המחירים עדיין יקרים מאד והשוק לא מתנהל לפי שוק החופשי . כאשר המחירים עולים החברות יודעות מיד להתאים את שיעור ההעלאה ולהפך זה לא מבוצע בהתאמה לכן הניפוח................ keshet jacob | 13.11.08 (ל"ת)
72. יש להוריד מחירים בערות אחזים, בשלב זה רק יבוא אישי מידיעה היבואנים יכולים וצריכים להוזיל את המכוניות בעשרות אחוזים כן זו לא טעות בעשרות אחוזים כל עוד זה לא יקרה אז רק יבוא אישי (רצוי ליבא לבד , לא דרך חברות יבוא אישי) זה הרבה יותר פשוט ממה שרוב הציבור חושב חיסכון של עשרות אלפי שקלים במכוניות עממיות ןחיסכון של מאות אלפי שקלים במכוניות פאר שלא תגידו = לא ידענו צחי הצוחק | 13.11.08 (ל"ת)
71. גם בהורדת המחיר המחיר עדיין יקר מאוד. המחירים לא מתואמים עם המשכורות בארץ אז לך תמכור עם המחיר הזה באוגנדה. אני | 13.11.08 (ל"ת)
70. כאילו שהורידו מחיר כאשר הדולר ירד !! שיורידו את מחיר המכוניות והקהל יקנה ! זה פשוט מאוד. למה שהיבואנים חייבים להיות מיליונרים ?? מיקי | 13.11.08 (ל"ת)
69. "מחירי הפסד"? דמעות תנין... הנחות המפליגות שהיבואנים נותנים לחברות הליבינג ממצבות את הקונה הפרטי כפרייר! מתח הרווחים (כמי שהיה פעם יבואן) שלהם מטורף - בעיקר - בחלקי חילוף. יש שם כ"כ הרבה "שומנים"... גם אם איש לא יקנה מכונית אחת משך חצי שנה - המאזנים שלהם יראו יפה... האמינו לי.. הייתי שם. יואש | 13.11.08 (ל"ת)
68. שקרים של יבואנים עד כמה שזכור לי לא ירדו מחירים ב25% כאשר דולר היה 4.45$ וירד ל3.3$ פיתאם מעלים מחיר של הרכב שלא ירד.טיפשים אתם כמו דייגים מנסים לדוג קונים ברוך | 13.11.08 (ל"ת)
67. אוי אוי אוי.... איך אנחנו לא מרחמים עליהם ? "לי זה עולה יותר" אני למדתי בחיים שאם נותן שרות או מוכר אומרים שהם מפסידים, הם שקרנים. אף אחד, אבל אף אחד לא עובד בחינם. ועם נתח הרווחים שלהם והקרטלים הם מרוויחים המון!!! אהרון | 13.11.08 (ל"ת)
66. נוכלים וגנבים, יותר מ900% רווח על חלקי חילוף, אחרי שימרו את הרכב ישעבדו אותך למוסך וימכרו אללך את החלקים במאות ואלפי אחוזים של רווח | 13.11.08 (ל"ת)
64. לפני שבוע הייתי בסוכנות מאזדה באשדוד חשבתי לתומי כי יבואני הרכב בלחץ, אבל לפי סוכנת המכירות אין שום סיכוי בעולם להנחה ואם אני אחכה לינואר כנראה המחיר יעלה בגלל עליות בשער היין היפני. כמובן שלא קניתי שום רכב ואני מחכה לינואר פברואר או לחלופין אם יבואני הרכב יפסיקו לזבל את המוח שמשתלם מאוד לקנות "ביוקר" ויתחילו לתת הנחות רציניות בסידרי גודל של עשרות אלפים. בכל מקרה היבואנים בלחץ כי האשראי הבנראי מתיקר ומישהו צריך לשלם על הריבית...... דוד | 13.11.08 (ל"ת)
63. להפיץ במייל אני מבקש מכל הקוראים להעביר את הכתבה ובמיוחד את התגובות ברשימת התפוצה שלהם | 13.11.08 (ל"ת)
62. מי צריך את היבואן המחיר בארץ הוא מעל פי 2 מהמחיר בחו"ל. אולי צריך להתחיל ליבא ביבוא אישי את המכונית. זה יחסוך לכולנו היתרון הנוסף הוא שיש בחו"ל מודלים שהיבואן לא מביא לארץ משיקוליו הוא, וביבוא אישי ניתן לעקוף אותו גם בזה. אני מחכה לינואר, חשוב להיות צרכן לתפארת. כך כולנו יכולים להרוויח. דיי להפקרות. ציפי | 13.11.08 (ל"ת)
61. מסע מכירות משותף - מוצלח? עצוב? אתם, יבואני הרכב, מנסים למכור את המלאים שהצטבו. אנחנו, הקונים הפוטנציאליים, מפוטרים מהעבודה. אז.....כל הכבוד למבצעים, אבל בלי כסף - המכוניות ישארו אצלכם. | 13.11.08 (ל"ת)
59. יבואני הרכב בושה וחרפה !!!!!! היבואנים מרגישים את לסתות ה"צבת" שמתהדקות סביבם ובוכים,אבל לא פחות אשמות ממשלות ישראל לדורותיהן,אשר מזמן הפכו את המכוניות ל"פרה חולבת" ללא שם | 13.11.08 (ל"ת)
58. מה הבכי, אנחנו מסבסדים את הליסינג ! תחכו לי בסיבוב. תעלו מחירים, תכפילו אותם. בסוף הענף יפתח, וכמו במקרה של בזק, אתם תשארו מאחור. המבקר | 13.11.08 (ל"ת)
57. אם היבואנים ממליצים לציבור לבוא לקנות אז האינטרס של הציבור הוא לעשות ההיפך! שילכו לה... משה | 13.11.08 (ל"ת)
56. המחירים צריכים לרדת ב-50% ולא שקל פחות - חזירי בר שכמותכם, שודדים את הציבור כבר 60 שנה. ברק | 13.11.08 (ל"ת)
55. אין שום סיבה שמכונית יפנית תעלה כאן כפול ממחירה בארה"ב. לא נקנה - יורידו מחירים. א. | 13.11.08 (ל"ת)
54. דייי עם האיומים!!דייי!! אנחנו נראה לכם היבואנים איך מורידים מחירים... לא קונים מכוניות ! עכשיו מה תעשו??? נראה לי שתורידו מחירים. איזו | 13.11.08 (ל"ת)
53. למה שלא תעבירו את כל המכוניות אלי? לא רעיון טוב? אז מה אם זה נגד החוק? נסתדר המלך עבדאללה | 13.11.08 (ל"ת)
51. ל43 (ול20) יש בכלל ספק לגבי השאלה האם הם מתאמים מחירים?!? קבוצות שווי השימוש גורמות להם לתאם. מזדה 3 לא סתם עולה כמו קורולה. בשוק נורמאלי ללא ליסינג (ר מגיב 20.הוא חושב שבזכות ההיי טק ענף הרכב הצליח עד היום ולא מבין למה היום ענף הרכב קורס בגלל ההיי טק) - לא היו קבוצות שווי - והיתה תחרות אמיתית שי | 13.11.08 (ל"ת)
50. מצידי אתם יכולים ללכת לכל הרוחות! אני רכשתי רכב חדש לפני כ7 חודשים ולהפתעתי הרכב נמכר עכשיו ב22 אלף שקל פחות גם הפסדתי על ירידת ערך וגם יצאתי טפש ששלמתי מחיר מופקע וגם זאת לאחרה עמידה ארוכה על המקח! אני מאחל לכם הפסדים שתרגישו קצת את התסכול שלי! a drop | 13.11.08 (ל"ת)
49. מגיב 4 - אתה טיפש שחושב שאחרים לא למדו ולכן לא מגיע להם רכב. אנשי היי טייק, שמשום מה, לא ברור למה, מרגישים את עצמם מורמים מעם. הנפילה רק מדגישה כמה אתם בלון נפוח, הכל אוויר בלי כל תוכן ומשמעות והנה אתם מתפזרים. בפעם הבאה שתגיד , מגיב 4, שמגיע לכל מי שלא למד מדעים מדוייקים, שלא מצ'פרים אותו ברכב ליסינג, תחשוב טוב טוב מה אתה שווה. אחרים למדו הרבה דברים מעניינים, ועוסקים במקצועות פוריים ותורמים, אך הם לא עובדים בחברה שמנפחת את עצמה כבלון נפוח, וכך נותנת לעובדיה להרגיש. אחרים, שלמדו ולמדו הרבה, עובדים במקומות ריאליים, לא מנופחים, והכי חשוב מממנים לעצמם את הרכבים שלהם. בהצלחה כשיפטרו אותך ותחפש חברה אחרת שתנפח לך את האגו אני | 13.11.08 (ל"ת)
48. הנחות ממה ? מעשרות אחוזי רווח ? כמה עולה מכונית דומה בארץ המקור ? הפרטיים משלמים היום כ - 30% יותר עבור רכב נתון ביחס למחיר שחברות הליסינג/וההשכרה משלמות ליבואן. ובנוסף הפרטיים מפסידים עוד עשרות אחוזי שחיקה במחירון . אז מה כל כך טוב ? ועל מה יש להצטער ? בב | 13.11.08 (ל"ת)
47. חברות הליסינג קנו רכבים במחירים נמוכים בהרבה ממחיר המחירון ידוע שחברות הליסינג קנו רכבים במחירים נמוכים בהרבה ממחיר המחירון, את ההפרש כדי שלא יפסידו מימנו הפרטיים באי קבלת הנחות מהמחירון, אז אולי כדאי לשנות את המצב??? יעקב | 13.11.08 (ל"ת)
46. לא יאמן, השאלה היא האם בכלל צריך לשדרג לרכב חדש (ברור שלא) כאילו זה מובן מאליו שבן אדם ירצה לקנות מכונית חדשה בתקופה כזו, מי ירצה לבזבז מאה אלף שקל על שדרוג רכב בתקופת פיטורין וסערה כלכלית, מבין עניין | 13.11.08 (ל"ת)
45. אנחנו עדיין לא מאמינים להם. הם מוכרים במחירי הפסד??? בסדר... בחו"ל הרבה יותר זול בכיינים | 13.11.08 (ל"ת)
44. תצטרפו אלי כולם בפזמון: הגברים בוכים בלילה - לא נשמע קולם, הגברים בוכים בלילה - בכי נעלם. עכשיו תחליפו את המילה "גברים" עם "יבואנים" פלטיאל | 13.11.08 (ל"ת)
43. חישוב קטן של עלות הרכב ליבואן. עלות יצור של סיטרואן C5 עומד על 800 יורו. וזה אמיתי לגמרי. זה עלות החומר והעבודה נטו. נכניס לפה עלויות פרסום ופתוח אנחנו נגיע ל2000 יורו. נגיד שהיצרן רוצה להרוויח 200% והוא מוכר ליבואן בארץ את הרכב ב6000 יורו. נוסיף לזה 100% מכס שכבר הרבה פחות אנחנו מגיעים ל-12000 יורו ששווה ערך ל-60000 ש"ח. בכל מדינה נורמלית הרכב הזה נמכר ב-17000 יורו לא יותר אפילו פחות. אז תסבירו לי את ההפרש בין 60000 ש"ח ל-160000 ש"ח שהוא נמכר פה. ההסבר הוא ש 100000 ש"ח זהוא הרווח של היבואן. אז שלא יבכו כי הם יכולים להוריד מכירים ולהוריד הרבה. ואני בכלל היתי בודק איך זה שהם כולם נפגשים. יש מצב לתיאום מחירים? אלכס | 13.11.08 (ל"ת)
42. מעניין למה הקונים לא מאמינים...במשך שנים חגגו על הקונים עם מתח רווחים עצום.שקרנים!!! רון | 13.11.08 (ל"ת)
41. ל20 איש ההיי טק למעשה יבואני הרכב אכלו אותה בגללכם- ובגדול. כל הביצים שלהם הלכו לסל הליסינג - במקום להתפזר בקרב לקוחות אמיתיים-שדרך אגב גם משלמים הרבה יותר טוב (חברת אלבר וניו קופל ואלדן לא קונות את המכונית באותו מחיר כמו משה מרמת גן). יכולת להגיד שנכון שהן לא קונות במחיר מלא-אבל הן קונות הרבה. ובכן ידידי-אם לא היתה לך מכונית ליסינג הית הולך ברגל? - זהו שלא. ולא הית נוסע על אופל קדט מודל 80 אלא על מאזדה חדשה שקנית בכספך. וכעת... תנודה קטנה במונחים עולמיים-משבר בישראל שנמשך בדיוק חודשיים - מקפיאה את כל ענף הליסינג כי הם בנויים על ההייטק. הם לא קונים מכוניות. בקיצור-למעשה אתה ושאר חבריך החרוצים שעובדים עד עשר בלילה (בניגוד לשאר הציבור שמתבטל כל היום) דפקתם את היבואנים. רותם | 13.11.08 (ל"ת)
40. לכולם שימו לב אל תתנו להם להטעות אותכם בדבריהם ,אל תשכחו שהם מדברים מתוך אינטרב מובהק למכור את צי המכוניות שאיתו הם תקועים. אל תשכחו שאותם ייבואני רכב עשקו אותנו במשך שנים עם מחירים יקרים ועכשיו זהו הזמן ללקוח הפרטי לתת להם "להחנק" עם הרכבים עד שבסופו של דבר הו ייאלצו להוריד את המחירים אף יותר. שיפסידו למי איכפת. אני בכל זאת ממליץ לכולם להמתין לחודש ינואר.ליבואנים אין ברירה את אלפי ועשרות אלפי הרכבים שנמצאים בנמלים השונים בארץ הו ייצטרכו לשחרר ולו בגלל שהם משלמים הרבה כסף על איחסונם בנמלים. הסבלנות תשתלם xxx | 13.11.08 (ל"ת)
38. איך הגלגל מסתובב לו לפני שנה קנינו פולקסווגן ואיש המכירות התייחס אלינו כמו זבל. עכשיו זו נקמת הציבור. מתגלגל | 13.11.08 (ל"ת)
37. תורידו את המחיר ב - 50% ואז נדבר כל עוד יבואני הרכב מורידים 5% וחושבים שהמטומטמים יבואו לקנות והם ירוויחו במקום 100 אחוזים רק 95 אחוזים...אז שימשיכו לחכות שמישהו יבוא לאולמות התצוגה. עד שהמחירים לא ירדו בחמישים אחוזים אין על מה לדבר. | 13.11.08 (ל"ת)
36. המחירים יעלו בעקבות הדולר ? אני לא זוכר שהם ירדו כשהדולר ירד... עובדים עלינו בעיניים... ארז | 13.11.08 (ל"ת)
35. לא מגלים סודות כמה יבואן דלק מוטורס מרוויח על מאזדה 3? לדעתי אחרי הובלה, מיסים והכנה לרישוי, אחת כזו מקבוצה 2 לא עוברת את ה70000 ש"ח | 13.11.08 (ל"ת)
34. תמתינו לנה הבא היבואנים בלחץ אדיר!!!אתם הלקוחות הפשוטים שאף אחד לא שם עליכם הצלחתם לעשות את זה ובגדול!! תמתינו ותתאפקו!!היבואנים עושים רווח אדיר על כל מכירה!! עכשיו חושבים לתת ציופרים....סבלנות!! מתחרים שלנו נותנים ביטוח לשנתיים וטיפולים....כך שמעתי!! הם בלחץ אטומי!! איש מכירות | 13.11.08 (ל"ת)
33. לא לקנות כלום (בנתיים) בקיצור אל תקנו, החזירים עדיין שבעים כשהיו ממש רעבים ידברו אחרת | 13.11.08 (ל"ת)
32. קניתי מזדה 2 היתם צריכים לראות איזה זלזול בלקוח באולם המכירות. כשביקשתי הנחה קטנה הסוכנת הסתכלה עליי בכזה בוז כאילו איך אני מעז בכלל לבקש. או לחילופין...יש לנו עוד 1000 כמוך. גם להגיד לא צריך לדעת איך לעשות את זה. לי זה צרם הצורה שבה זה נעשה! אומנם קניתי את הרכב אבל משום מה אני לא מרחם על היבואנים. זו שמכרה לי את הרכב בטח תפוטר "עקב קיצוצים" ואני מקווה שהיבואן יתחנן ללקוחות . איך שגלגל מסתובב לו. אני | 13.11.08 (ל"ת)
30. כאשר יש פיטורים וחששות שום הנחה לא תעזור לקניה במזומן אפילו אם הרכב יעלה חצי. הפיתרון היחיד הוא עיסקת תשלומים ארוכה שבה היבואן לוקח על עצמו סיכון שאינו פחות מזה של הצרכן, למשל ללא הצמדה עם ריבית קבועה ונמוכה באופן ניכר ממחיר הכסף בשוק. אבל אי ודאות כזו היא עניין קשה ליבואן ישראלי שרגיל רק להרוויח (להזכירכם שהוא מחזיק מע"מ על רכב 22 יום בממוצע ולא אוהב לקבל שיק למע"מ ל 15 לחודש בכל מיני סיפורי מעשיות...). משום מה בנקים כן לוקחים סיכונים בהלוואות מפוקפקות לחו"ל, כנראה כי הם יודעים שהמדינה תציל אותם. נודניקית אחת | 13.11.08 (ל"ת)
29. זה נקרא מחירי הפסד?????? גם קונים סטוקים במחירים מופחתים, כשהמחירים של אותם הרכבים בחו"ל לצרכן ממילא זולים גם אם מחשבים את המיסוי בישראל. הקיצר, היבואן כנראה קונה רכב במחיר X מינוס 10 עד 20 אחוז(אם לא יותר-אף אחד אף פעם לא טרח לחשוף את הסכומים) על היותו יבואן וכו'. X זה המחיר שכולנו רואים באתרים בחו"ל לצרכן השפוי במדינות נורמליות. בישראל ה X הופך להיות + מס קנייה ופלוס מכס ומע"מ ואגרה ומה לא. בנוסף!!! היבואן מנצל במשך שנה(רוב שנת 2008) שלמה כמעט את ירידת שערי המט"ח שנקבעים אחת לשנה ובנוסף, עושה עוד כסף על חשבון הלקוח הפרטי כשהוא מעלה את מתח הרווחים שלו בעוד איזה עשר עשרים אחוז. ואחרי זה הם עוד מעיזים לדבר על מחירי הפסד?? מחירי הפסד לצרכן אולי, אבל לא ליבואן. אם הם היו נאלצים למכור במחירי הפסד, הם כבר היו מוכרים את כל המלאי לגוף גדול כמו צה"ל למשל ולא ממשיכים לשלם שכירות, וחשבונות ומשכורות עובדים במשך כל התקופה הזו, אלא מצמצמים הפסדים. מחירי הפסד??? הם חשבו שבגלל שהמשבר הכלכלי לא פגע חזק כל כך בישראל כמו בארצות הברית ואיסלנד אז הם יוכלו להמשיך ולקרוע את הצרכן במחירים גבוהים. אני קורא לעיתונאי כלכליסט לעשות בדיקה מקיפה ותחקיר עיתונאי שלא נעשה אף פעם, על האופן שבו פועל השוק, היכן ממוקמים המפעלים שמהם באים הרכבים שאנו נוהגים בהם, באיזה מטבע משלם היבואן ליצרן הספציפי, ואיזה הנחות של נציג רשמי הוא מקבל. אולי אז נגלה שחלק מהיפניות הם בעצם אינדנזיות, או הודיות או וייטנמיות, ואולי נגלה עוד דברים מעניינים. דוש | 13.11.08 (ל"ת)
28. למה לחכות לינואר צריך לחכות עוד כמה חודשים טובים אני מעריך אפריל מאי ואז להתחיל להתעניין בקניית מכונית חדשה או משומשת ללא יכולת לדעת מה מצב המשק לא מתחייבים על קניה בסכום גבוהה מאיר | 13.11.08 (ל"ת)
27. 1300 עוד יבוא היום ואנשי הליסינג וההייטק יתפקחו ויסעו על מנועי 1300 חסכוניים.[הרי תשעים אחוז מהזמן הם לבד ברכב] KUBE | 13.11.08 (ל"ת)
26. אתם קולטים שהם מפחדים ? פתאום היבואנים מודים ששיטת הליסינג היא לא בסדר ומתנצלים לפני הלקוח הפרטי על כך שהוא מממן את ההנחות לליסינג , האם זוהי הכנה למעבר לשירות ומכירה מוטת לקוחות פרטיים אחרי שנים של ניצול וסחיטה ? מכוניות זה לא נדל"ן שיכול לעמוד 10 שנים מבלי לאבד מערכו , השעון מתקתק והם בצרות . פיטורים = קריסת הליסינג = מלאי מכוניות במחסנים . מה יקרה ליבואנים אז ? האם מישהו כאן יצטער כשיראה קריסה של יבואני רכב ? אני רק שאלה | 13.11.08 (ל"ת)
25. המחירים ירדו - חכו תראו אותם עם על המלאים שאף אחד לא קונה אני מחכה לינואר רמי, אשדוד | 13.11.08 (ל"ת)
23. אין להם הפסדים-זה שקר , קראו והבינו! שער היורו ירד ב-12% !! שער הליש"ט ירד ב- 20% !! רק הפרשי השער הצדיקו הנחות משמעותיות ללא פגיעה במרווח. בנוסף - אלמלא הגן משרד התחבורה על קרטל היבואנים בתקנות המקשות יבוא אישי- מחירים של מכוניות מיובאות אישי נמוכים מעשרות אלפים ובדגמי יוקרה יותר מ-100 אלפי ש"ח לרכב - וכולם מרוויחים בדרך..... מסת המכירה לחברות הליסינג , במרווח של 25% , איפשרה למכור לציבור במרווחים של 35-50% מעל העלות! המרווח בארץ כפול מזה שנהוג בחו"ל. לכן אין כל מכירה בהפסד - הם רק מרווחים פחות. צאו לשוטט בסוכנויות וראו כיצד אפשר לרכוש רכב כמו שרוכשים עגבניות בשעה 4 אחה"צ ביום שישי בשוק הכרמל.... הכל עומד למו"מ,אנשי השיווק משחקים אותה קשים בהפחתה המוגבלת ע"י מנהליהם- וצודק מי שאומר שכאשר יתקעו עם רכבים שעברה שנה מיבואם-ימכרו במחירים נמוכים עוד יותר. | 13.11.08 (ל"ת)
21. ביטול שנת דגם ושינויי מחירים ל-12 ולאחרים - אין משמעות לינואר יש משמעות למשך הזמן שרכב עומד במלאי. רכב שהגיע באוקטובר 2008 למשל נשאר "חדש" עד אוקטובר 2009. ולגבי יעלה מחיר או ירד בינואר - זה תלוי אך ורק בגבולות קבוצות הרישוי שמשרד האוצר יקבע וזאת לפי שנויי שערי המטבעות מאז ינואר 2008. נכון לעכשיו השערים עלו וממשיכים לעלות ולכן הגבולות יהיו גבוהים יותר והמחירים יעלו... אחד שיודע | 13.11.08 (ל"ת)
20. מי שנתן יד לעניין זה אדון הירשנזון כי העלה את שווי הרכב אילו יבואני הרכב ,היו לצידנו עובדי היי טק ,אותם אלה שקמים בבוקר והולכים לעבודה וחוזרים ב 22:00 בערב , ולא כמו שאר המשק שמסיים יום עבודה ב 18:00 , והיו משתדלים למנוע את שווי העלאת הרכב הנזק היה מוקטן יותר אבל היבואנים החליטו להיות אדישים , אז הנה נשארתם עם מלאי. המדינה מקבלת פחות מיסים , וככה כולםם מפסידים. אכלתם אותה ושיהיה בתאבון. גלעד מנחם | 13.11.08 (ל"ת)
16. יבואני רכב בא לי לבכות על הקשיים הצפויים של יבואני הרכב. לאחר שעשקו אותנו שנים, לא הורידו מחירים כאשר השקל היה 3.30 על מנת להחזיק את מחירי המכוניות של חברות הליסינג בהם הם שותפים והערימו כל קושי אפשרי למנוע יבוא אישי, הם כעת אולי ילמדו שהקונים הפרטיים לא תמיד יהיו פראיירים. מבסוט | 13.11.08 (ל"ת)
15. לא להאמין לאף מילה, ההנחות הגדולות עוד בדרך, יבואני הרכב הרוויחו מספיק על גב הצרכנים! היינה | 13.11.08 (ל"ת)
14. אשמתכם אתם הסתמכתם רק על ענף הליסינג למכירת מכוניות - אז אל תבואו בטענות לציבור סתם אחד | 13.11.08 (ל"ת)
13. גיר רובוטי המחירים ירדו היבואן של טיוטה מסרב להגיד אם טיוטה קורולה תגיע לארץ עם מערכת רובוטית או גיר אוטומטי רגיל. נראה לי שהישראלים לא אוהבים את הרובוטית, ואם בכל זאת יגיעו הדגמים החדשים עם מערכת רובוטית אז המכירות ימשיכו להדרדר. בכל מקרה יש לדעתי לחכות לינואר. המחירים ירדו אין להם ברירה אחרת יואל | 13.11.08 (ל"ת)
12. עוד פרט קטן שהיבואנים "שכחו" חלק גדול מהמלאים שהם תקועים איתם יהפכו עפ"י התקנות החדשות לרכבים משומשים ב-1 בינואר. כלומר לא יוכלו להמכר כרכב חדש. בהתחשב בירידת הערך של רכב משומש מדובר על הפרש של 20%-40% במחיר מרכב חדש. הצרכן יוכל לקנות רכב עם אפס קילומטרים (וניילונים) בעשרות אלפי שקלים פחות גם אם נניח שמחיר הרכבים יעלה (ובמצב השוק הנוכחי אין סיבה שיעלה). אורי | 13.11.08 (ל"ת)
10. וואי וואי וואי איזה מסכנים היבואנים ממש סרט טורקי. איפה הייתם עד היום, שכל תוספת אנטנה עלתה אלף שקל? הכל נתתם לליסינג ועכשיו הבאר התייבשה. לא נורא - תלמדו מה זה כוחות השוק יוסי גמבש | 13.11.08 (ל"ת)
9. אין סיבה שיבואני הכבר ירוויחו 100 אחוז שהמחירים ירדו והם ירדו אם אנחנו לא נקנה תפנימו יעל | 13.11.08 (ל"ת)
8. 85% הולך לצרכנים הפרטיים - הוא בכלל יודע משהו על שוק הרכב הרי ידוע כי כמעט כל הרכבים הפרטיים שנכנסים לישראל נרכשים ע"י חברות הליסיניג. כל הסיפורים שהם מספרים על מחירים יותר גבוהים בינואר וכד' זה הרי קישקוש, הרי המצב בינואר יהיה יותר קשה ופחות אופטימי, יותר אנשים יפוטרו יהיה פחות כסף בשוק אבל הם יעלו מחירים. אז אל תאמינו לכל מילה תלכו עם תחושת הבטן שלכם וחשוב להיות סבלניים, למי שיש מזומנים יוכל לנצל אותם הרבה יותר טוב עוד כמה חודשים. לא אוהב שמוכרים לו סיפורים | 13.11.08 (ל"ת)
7. הציבור לא טיפש אתם מאשימים את כולם בירידת המכירות. למה שלא תאשימו את חברות הליסינג,שאתם מוכרים להם יותר מהלקוחות הפרטיים?? בניתם את עסקיכם על יסודות רעועים גורן | 13.11.08 (ל"ת)
6. אל דאגה ,המחיר ירד! הכול תלוי בנו הצרכנים,אם נמתין בסבלנות המחיר חייב לרדת בצורה משמעותית,לחברות הרכב יש רווח דיי גדול ,אם הם יתקעו עם מלאי המחיר ירד,לכן לא למהר לרכוש רכב חדש,סבלנות ,הם יעשו חשבון מהיר ויבינו שעדיף לגייס כסף ממכירת מכוניות מאשר מימון מהבנק.! שלומי | 13.11.08 (ל"ת)
5. האולמות ריקים.... לא נכון. יבואנים שהורידו מחירים כמו שצריך ולא בהנחות סודיות מתחת לשולחן לא מתלוננים על היעדר לקוחות חן, גבעתיים | 13.11.08 (ל"ת)
4. די כבר עם ה- "לא איכפת להם מה יהיה עם הרכב" !! ראשית כל עובדי ההייטק משלמים אלפי שקלים שיורדים ממשכורת הברוטו ובנוסף אנו משלמים גם מס כך שזו אינה "הטבה" אלא שכירת רכב במחיר מלא!! שנית כל זה לא נכון שעובדי ההיטק עושים ככל העולה על רוחם בנוגע לרכב, אני וכל חבריי לעבודה נוסעים בזהירות, לא "דופקים" את האוטו, לא מבזבזים דלק כמו משוגעים..כל הסטיגמות הטיפשיות האלה מגוכחות ונובעות מקינאה ומצרות עין של אנשים שהתעצלו ללכת וללמוד מקצועות הנדסה וכלכלה אלא יושבים בבית וממציאים סטיגמות מתוך תיסכול ויאוש ! שוק הליסינג יתייצב בסופו של דבר כפי שכל הכלכלה תתייצב, הערכה זו מבוססת על עיקרון "גאוס"...תמיד יהיו ירידות ותמיד יהיו עליות שלאחריהן. המיתון הנוכחי יחלוף הרבה יותר מהר מקודמו שכן הגורם המרכזי הוא נפילת בנקי המשכנתאות בארה"ב, ברגע שהממשל האמריקאי ייצא מאופורית הבחירות בו הוא נתון ויתחיל לטפל במשבר, ההשלכות (החיוביות) יגיעו גם אלינו ונזכה לפריחה מחודשת, כדי שמצב זה יקרה על אובמה להתחיל להוכיח מיד שהוא גם יודע לעשות ולא רק לברבר בנאומים חסרי תוכן אמיתי ומועיל!! במקביל נקווה שהציבור בישראל יהיה מספיק מפוכח כדי לבחור בביבי נתניהו (שכעת מחוזק היטב בדן מרידור ובני בגין) כדי שיהיה לנו מנוף אמיתי לכלכלה במקום ציפי לבני שסביר להניח שרק תדרדר אותנו... בהצלחה לכולם. הייטקיסט | 13.11.08 (ל"ת)
3. אל תאמינו להם, המחירים לא יעלו, אלא ירדו, מכיוון שישנו מיתון חריף מאוד שכבר החל, והמכירות הולכות להיעצר לחלוטין, ולכן הרבה מאוד מהעסקים יפשטו רגל או יצמצמו חזק את המכירות, ולא יהיה להם הרבה ברירות, או להוריד חזק את המחירים, או לפשוט רגל. לא לקנות כלום עד שנה הבאה הרווח כולו שלנו הצרכנים. מבין עניין | 13.11.08 (ל"ת)
2. סחתיין מפתיע לראות את כולם שם יושבים סביב אותו שולחן. מהתגובות שלהם אפשר להבין מי יעשה מה. מי שמתנגד נחרצות לחשמלית-סימן שאין לו חשמלית. מי שאומר שמכוניות סיניות הן טובות-סימן שיש לו סינית בקנה. סוכן | 13.11.08 (ל"ת)
יבואני הרכב: "הלקוחות לא מנצלים את מחירי ההפסד"
94 תגובות לכתיבת תגובה