אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

תלויים באוויר - פרק א': החיים האמיתיים של בעלי העסקים הבינוניים

38 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

35.
32: מע"מ לפני הזמן זה אסון
הנושא מוכר ושנוא, ומגיע לפעמים למצב שדוחים הוצאת חשבונית על שירותים כי ב 15 הקרוב פשוט לא יהיה כסף למע"מ. גם זה מנוגד לחוק אבל לא ניתן לעלות על זה. מי שמוכר טובין עם תעודת משלוח במצב קשה הרבה יותר. והכי מרגיז - פקיד זוטר יכול ע"ס ניחוש כלשהוא לעצור את פעילות יבוא ע"י סימון העסק במערכת מע"מ - יושבת סחורה בנמל \ ממ"ן (והאחסנה, הקנסות, עלויות האשראי ונזקי המוניטין על איחור באספקה על חשבונך !) ואי אפשר לשחרר אותה (ולשלם מע"מ על היבוא...) כי מישהו הכניס אותך לרשימה שחורה בגלל טעות של פקידה בהקלדה. לך תצא ממצב כזה.
יבואן פנסיונר | 30.11.08
32.
רק שהמדינה א תפריע
אני בעל עסק קטן ויציב המעסיק מספר עובדים בתחום ההייטק, ואני רוצה לספר לכם סיור קטן. לפני כחודשיים, הגשתי בקשה למע"מ לפרוס תשלום גדול. הסיבה ידועה לכל מי שעצמאי - את החשבונית מוציאים היום, ואת הכסך מקבלים ש+60 עד ש+90. הלכתי למע"מ, הגשתי בקשה וסירבו. הגשתי עירעור ושוב סרבו. הסיבה שנתנו לי היא ש-"מע"מ יש לשלם לפי החוק בזמן", כלומר אני לפי חוק צריך לממן את המדינה בלפחות חודש. הסיבה שנתנו היא שכבר פרסתי תשלום השנה, ואי אפשר שוב. חזרתי למשרד, ישבתי וחישבתי, והגעתי למסקנה שכדי לשלם את המע"מ בזמן, עלי לפטר שני עובדים (משרה וחצי). בצער רב, נאלצתי לשלוח שני עובדים הביתה. מה שאני רוצה להגיד בס"כ, שעם התחשבות של רשויות המס, לעובד וחצי הייתה עבודה היום. הבעיה היא, שמבחינתם, הם רק מחכים שאני אפול. ככה יהיה פחות מישהו שמטריד אותם ממנוחתם. אז חברים יקרים במדרד האוצא - אל תבלבלו את המוח. אם רק תפסיק להפריע (אני כבר לא מדבר על עזרה), יהיה עבודה לכולם.
יוסי | 24.11.08
26.
לעגן בחוזה
נשמע לי שאת כבר די מנוסה בעסקים.... דבר ראשון חוזה שבו מוגדר מה שאתם נותנים ומה שאתם מקבלים ומתי. זה לא צריך להיות חוזה מפוצץ שהכינו אותו עורכי הדין שמחייבים באלפי שקלים לדקה. מסמך שלכם שמגדיר בדיוק את התנאים. תמיד לקבל מקדמה. לכיסוי עלויות חומרים שאתם קונים. ומי שלא מוכן לחוזה כזה - תודה, לא צריך. למה לעבוד ולא לקבל את הכסף? שבי בבית עם הילדים המקסימים.
סתם אחד | 23.11.08
25.
במלחמה הזאת אנו ננצח
כולי התרגשות....את פוגעת בדיוק באותו כאב של כולנו ..אך אל לנו להתיאש אנו ננצח את המלחמה המרה הזאת ... אומנם היא פוגעת לנו גם בבריאות... גם על חשבון זמן המשפחה...גם בהתנשלות הבנק כשאנחנו במצוקה...גם בהתנשאות מנהלי החברות כשאנו בפיגור...גם בצרחות ממנהלי פרויקטים אם נגיש חשבון מתוקן..והכל על מה...למי..כדי שנוכל להביא אוכל כשר לבית...כדי שעובדים שלנו לא יהפכו פתאום לנטל על החברה הישראלית.. שילוב של חזון ומחייה ..גם זה לא יעזור..אבל אנו נלחם וביחד על כל פת לחם כשרה ..לכן חזקי ואמצי את ובעלך למרות ההיכרות הקטנה בינינו אך אתם היום בעיני שני מלאכים קטנים שבכל פעם נופלים עוד פעם קמים...לא מוותרים ...מי יתן ומצבנו ביחד יהי ובזכותנו לטוב יותר...
פאדי | 23.11.08
24.
הכל מתחיל ונגמר במדיניות הבנקים חונקים את הקטנים ונותנים טונות של אשראי לגדולים
נמאס כבר להיות כאן!!! מזמיני העבודה מנצלים את קבלני הביצוע עד תום גם החברות וגם הפרטיים שחושבים שהכסף שהם משלימים הוא הרווח של הקבלן. מתי תבינו כבר שיום איחור בתשלום גורר אחריו בעיות רבות
אייל | 23.11.08
23.
סיפור חיי
אני נמצא במצבך ואפילו לפני שנה הייתי במצב גרוע הרבה יותר הדרך לצאת מזה היא הר לרבה צניעות והכרה מלאה וברורה שמה שהיה הוא לא מה שיהיה .צריך לחיות ממה שיש ולנסות לא לחיות באשראי בעיקר לא מהשודדים(בנקים) ולדעת שכנראה השנה לא יהיו חוגים לילדים ועוד כל מיני דברים שחייבים!!!!!! בהצלחה
איתמר | 23.11.08
19.
גם אני עסק קטן
ואפילו קטן מאוד בתחום השירותים..בינתיים הכל בסדר אבל אני מחכה למשבר, מתמגנת בעיקר נפשית. יודעת שגם אם נצטרך לסגור נוכל להשתקם כשהכלכלה תשתקם והלקוחות יחזרו. ובעיקר משתדלת מאוד לסגור את כל החובות ולא לצבור חדשים. אני מציעה לכולם לקחת נשימה ואורך רוח, כי כל מי שיצליח לשרוד על אש קטנה יצליח לנשום.
פיצי | 23.11.08
16.
כל כך אמיתי, צריך כל אחד מאיתנו להפנים, כשהוא עומד מול בעלי עסק.
יש לרבים נטייה לחשוב כי כל בעל עסק וספק, רק מחפש איך לרמות אותך. יש גם כאלו, אך הרוב הם אנשי עסקים, בעלי מלאכה הנאבים במציאות כלכלית קשה מאד, שאנו רק רואים את ראשיתה. אף אחד מאיתנו לא יפתור להם את הבעיות הקשות בפניהם הם ניצבים. יתרה מכך, חלק גדול מאיתנו מתמודד גם הוא עם קשיים לא מעטים. אבל דבר אחד כולנו יכולים בתקופה קשה זו- להתנהג אחד אל השני כבני אדם! גם ברגעים קשים, קבלת יחס אוהד וסימפטי, יכול לעזור להם ולנו לצןח בשלום תקופה קשה זו!
אריק | 23.11.08
15.
תגובה
אז יהיה בסוף?!! גם אני ובעלי מנסים לנהל עסק דווקא בתחום הצבעות לא בתים אל חליי זיווד ופלסטיק אנו תלויים בחברות ההייטק וכמו שידוע המצב לא להיט ... אין לנו אשראי ניכיונות ולכן אנו נאלצים לנכות בשוק האפור ... מה שמוריד את הרווח המזערי . אז אני לא יודעת מה יהייה בסופו של דבר אני רק מקווה שמישהו בממשלה יקרא את הטור שלך ויבין שמה שאת דוח העוני שהוא מקבל היום מביטוח לאומי אנחנוו העסקים הקטנים יכולים להיות הבאים התור ברשימה אנחנו וילדנו וזה לא מעט.
לימור ראובן | 23.11.08
10.
גם אתם צריכים איזה חבריקו...
תאיר היקרה, ליבי ליבי עמכם! הסיפור שלכם רק ממחיש עד כמה קשה להצליח במקום הזה בדרכים "ישרות", ובייחוד בענף הבנין. מי מאתנו לא פוגש מידי פעם מעל מסכי הטלויזיה או עיתוני סופה"ש בפנים הנפוחות מאגו של איזה שהוא קבלן, המספר כיצד "עשה" את המיליונים שלו בעשר אצבעותיו. מה שבמקרים האלו לא מסופר הוא שאת רוב הכסף הוא עשה במכרז של המדינה/ צבא שארגן לו החבריקו מהשכונה. ולמרות שאפילו הבן שלי בן השש היה עושה עבודה טובה יותר ועל אף שהשתמש בחומרים שיצאו מזמן מהתקן הוא קבל סכום מופרז על העבודה שלו ועוד בזמן. אני מניח שלא כך היא התמונה אצלכם. לך תסביר למפקח או לקבלן שניסית כבר את כל החומרים הקיימים להוריד את כתם הבטון הקטנטן מהגרניט, כולל שליחת דגימות לטכניון (גם כך רואים אותו מהרחוב רק באמצעות משקפת 20X120 ורק ביום שמש). אבל אותו זה לא מעניין. בשבילו זו רק אמתלה לדחות לכם את התשלום בעוד חודש (גם כך את רוב התשלום הייתם מעבירים למשכורות העובדים).ומה כבר אתם יכולים לעשות? לתבוע את א.דורי הגדול או את סולל-בונה? סוללת עורכי-הדין שלהם רק מחכה לשכמותכם כמו עדת כרישים לצוללן טועה. ולכם אין את חבריקו שיפעיל קצת לחץ על-מנת שהתשלום יועבר. לכם נשארה "המילה של יהודה". אחזו חזק חזק האחד בשני בשעה שהפיגום מחליק כלפי מטה, בתקווה שיבלם בזמן (על-אף שאני חושב שע' לא אוהב את המחשבה שמישהוא יתפוס לו בחולצה בדרך למטה...)
ח.ש. | 23.11.08
9.
צודקתתתתתתתתתתתתתתת
אני יבואן קטן! מפרנס משפחה ממוצעת ומכיר את כל מה שכתבת מקרוב. מה שלא נעשה לא יהיה מי שיכול להעריך כמה צריך להשקיע על כל שקל שמרויחים העצמאים על השעות מול רשויות מול יצרנים מול תקנים ללא גבול ובסוף מופיע הלקוח ומתעקש שהמחיר גבוהה מתוך ראייה שאתה המוכר מתעשר בכל סכום שתמכור אפילו יהיה במחיר הפסד. מה שכתבת מייצג את מרבית העצמאים במדינת ישראל שנאלצים להתמודד במספר חזיתות בכל עת. תודה על מה שכתבת על הבהירות והשנינות ובסוף בהצלחה במלחמה אותה אתם מנהלים לשמירת העסק!
צפוני | 23.11.08
8.
הייתי שם
תאיר , הייתי קבלן חזיתות חוץ ופרשתי לפני כ-8 שנים . מכיר את ההרגשה שלך היטב ולכתוב לך מרגיש לי כמו איזה זכרונות על אונס (להבדיל) מהעבר . אלה חוקי הג'ונגל לטוב ולרע . הם לא ישתנו ע"י הכתיבה והפרסום . את עבד עד לתשלום גמר החשבון האחרון ובד"כ הוא לא מגיע כי נכנס פרוייקט חדש שלאותו "יהודה" וככה זה גם ביתר ה"יהודה" . הם יודעים את המשחק והמשמעויות טוב מאוד , הם פשוט הפכו חיות בג'ונגל . או לפרוש - עם כלהבעיות וההתמודדות הכרוכה בכך או להתמודד - ע"י פיזור לקוחות , ע"י ניצול הכוחות בזמן שאת חזקה וכד' . דבר אחד את לא יכולה זהלהיות נחמדה וצודקת . זה ג'ונגל , לא פחות . מחזיק לכם אצבעות בכאב . זה זמן הישרדות .
רמי  | 23.11.08
5.
הכל נכון, וזו המציאות...!
אבל אל לכם להתפשר. אתם עובדים קשי יום שעושים את המקסימום. המתחרים שלכם אולי עושים גם את המקסימום, ואם להם אין בעיות כאלו, סימן שהם יותר יקרים. קחו יותר כסף, כי הכל התייקר.. מי שרוצה, רוצה ומי שלא, לא..! כך תוכלו לעבוד יותר קשה, ויהיה לכם יותר זמן לנהל. סכמו את אמצעי התשלום מראש, ו"אל תראו בעיניים".. משום שאינכם מרויחים מספיק, כדי להתמודד עם תזרים רע... אין שום ספק חדש ללקוח שיתן שירותים מתנאי אשראי טובים יותר. במיוחד אם הספק אינו מכיר את הלקוח! אל תתביישו, הרי אתם מקבלים רק את הטענות, ואפילו לא מילה טובה... אז תדרשו עבורה כסף. אל תדאגו מהמתחרים.. כאשר המתחרים יראו שהעלתם מחירים, גם הם ייעלו מחירים, משום שבד"כ גם הם נמצאים בבעיה זהה..! בהצלחה, ואני בעל עסק בינוני נתקל בבעיות זהות לחלוטין..
אבי לחמיש | 23.11.08
2.
פגעת כסכין בבשר החי
וואו ! כתיבה מאלפת וממש ממש מתארת את המציאות הקשה בלי לעשות הנחות. מדהים כמה נכונה המציאות לכתיבתך השופעת. יישר כח אבל,, לא להתייאש! להחזיק את הראש מעל למים - הגל יעבור, נירטב ואלי אפילו נבלע קצת מים מלוחים ואת הרי יודעת לשחות,, קצת מאמץ נוסף, סבלנות, אורך רוח ו,,,הידוק החגורה. (אני יודע שהידקת כבר ואת תיכף נחנקת) וזה יעבור !! זה חייב לעבור ! מאחל לך המון הצלחה !
א | 23.11.08
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת