56. למה איש לא נותן דין- לכל ההתנהלות מבקר מדינה המון אנשים כנראה מתפרנסים מהעקובים של הרכבת..כך שלא ממהרים לסיים הציבור לא נחשב. 2.רכבת שתשרת חלק קטן מי השכונות הצפוניות של ירושלים.. והיתר יעמדו בפקקים.. 3.רוב המעורבים שגזרו קופונים כנראה בתפקידים השונים כבר התברגו בתפקידים אחרים כנראה ועכשיו יש כברדיה חדשה שמתפרנסת .. מהעיקובים.. מעניין מה תקציב שתוכנן ומה העלות כרגע.. ומי יתן הדין.. 4.זה נושא דחוף לבדיקת מבקר המדינה.. או ועדה עם שיניים.. הרי מדובר בעיר הבירה של ישראל.. שגם רכבת מהירה מחוץ לעיר תקוע ושוב הרבה גוזרים קופונים.. ביזיון.. חיים | 06.01.09 (ל"ת)
55. גשר מכוער לא מתאים בעיצובו לנוף סביבו וגם עם ליקוי בטיחותי-גשר כזה הורסים למה לא חצבו מנהרה? | 04.01.09 (ל"ת)
53. לא נראה לי שצריך מבנה הנדסי ייחודי כדי להתרחב בחום לדעתי זו תופעה לא ייחודית בכלל.. אפילו נורמאלית. זה שצריך לקחת אותה בחשבון זה כבר דבר אחר. רוני | 31.12.08 (ל"ת)
50. כל הפרוייקט מתאים לבדיקת המשטרה, הפרקליטות ובית המשפט. ככל ששומעים יותר, כך מתקבל יותר ויותר הרושם שהענין מתאים לבדיקת גורמי אכיפת החוק, לרבות בית המשפט. הכל נראה שם רע: אופן קבלת ההחלטות, התיכנון הלקוי, הביצוע, התוצאה העלובה והמכוערת, השגיאות הבסיסיות - בקיצור, הכל ! הגיע הזמן שהאחראים יתנו את הדין גם בפני הציבור וגם בפני החוק. בודק | 31.12.08 (ל"ת)
49. חבר'ה, לא להבהל, הכל בשליטה. את הרכבת אפשר לבנות מפלסטיק, שתוכל גם לשעשע את ילדי ירושלים. לא צריך את כל הגלגלים (למה מה זה פה, רוסיה ?), אפשר להוריד שניים מכל צד. לבנות את המסילה בשיפוע צדי כך שאולי אפשר בכלל לוותר על הגלגלים בצד אחד (יצירתיות מחשבתית !) לבנות בצדי הדרך ארגז גדול לאיחסון הדבר הזה בזמן שהרכבת אינה עוברת עליו (ואז לא צריך להסביר לתיירים מה זה המוט עם חוטי הברזל האלה). לחלופין אפשר להשתמש במוט לתליית פרסומת למלך הפלאפל. אפשר גם להסביר לתיירים שאלה ההכנות לפתיחת סניף דיסנילנד, ורק מחכים לסיום עבודות תעלת המים מהים התיכון לירושלים לפתיחת נתיב השיט הציבורי. כך שהכל בסדר, ואין מה לדאוג. חכם חלם | 31.12.08 (ל"ת)
48. Sub-standard engineering The level of the engineering is sub-standard. . As thermo-elastic effects are one of the main factors in the construction of ANY site, the fact that this was "discovered" lately suggests that the engineering and planning of the bridge and its materials was sub-standard and should be dealt with in court. Also, the level of the authorizing authority and inspection should be questioned. ., Ran | 31.12.08 (ל"ת)
47. לפי החישוב המעבר על הגשר יקח 42 דקות לא כולל עצירות. זה משהו כמו בזמן שיא הפקקים!!!!!!!!!!!! רמי | 31.12.08 (ל"ת)
46. זה לא גשר, זה אצבע משולשת שירושלים (או העירייה) עושה לכל מי שנכנס לעיר. תסתכלו על העמוד הנוראי הזה של הגשר - בהתחלה היינו בטוחים שזה עמוד זמני עד שיתקינו את העמוד היפה הסופי - התבדינו, מכל כיוון שלא מסתכלים עליו נראה כאילו מישהו תכנן במכוון שהוא ייראה כאילו מישהו עושה לך את האצבע המשולשת. אז נכון שגם בפ"ת יש כזה גשר, אמנם יותר קטן, ישר ולא מעגלי, להולכי רגל וכנראה יותר בטיחותי, אבל איכשהו שם העמוד לא נראה כמו מחווה גסה - איך זה ששם הצליחו ובירושלים לא? | 31.12.08 (ל"ת)
44. 20 קמ"ש בממוצע ???????? בשביל זה סבלנו 10 שנים ? בשביל בדיחה שנוסעת במהירות של הליכה ברגל ? אוי אלוהים ~! אני כל כך מקווה שזאת טעות בכתבה ולא מידע רציני שי | 31.12.08 (ל"ת)
43. נזם זהב באף חזיר הגשר הזה מתחילתו ועד עכשיו מסב רק נזקים והוצאות לעירייה שממילא אין לה עודף כסף, למה להתהדר בנזם זהב? מה זה נותן לנו? חבצלת | 31.12.08 (ל"ת)
41. בזבוז נפשע של כספי ציבור זרקו מיליונים בעיר הכי עניה במדינה על גשר לרכבת פיקטיבית שאין בה שום צורך. הסיבה היחידה שלא ביטלו את הפרוייקט היא הפיצויים לחברות מחו"ל וכמובן עוד כמה עמודים לדו"ח מבקר המדינה שאף אחד לא מיישם. בושה וחרפה. שי | 31.12.08 (ל"ת)
36. מסכים עם 2 למה רק 20 קמ"ש עדיף כבר אופניים (ועליהם לא צריך לשלם או לחכות כלכך הרבה שנים או להאט בגשרים) | 31.12.08 (ל"ת)
34. תגובה למגיבים ל-1 - הפרוייקט לא תקוע הוא בשלבים מתקדמים מאוד. ל-2 - זו מהירות ממוצעת בתוך העיר כאשר הרכבת מקבלת זכות קדימה, לידיעתך זו רכבת קלה ולא רכבת בינעירונית. ל-3 - הדבר המיותר הזה ימנע פקקים אדירים בכניסה לעיר כשהמחסום ירד והרכבת תעבור. ל-4 - רכבת לירושלים אל תיקח, אבל מדברים פה על הרכבת הקלה שלא יוצאת מירושלים, הבנת הנקרא למדת בכיתה ב'? | 31.12.08 (ל"ת)
33. לא מתכוונת לנסוע ברכבת הקלה מההתחלה חשבנו שהגשר לא בטיחותי, לא צריך להיות מהנדס גדול, מספיק להסתכל עליו. ת.ש | 31.12.08 (ל"ת)
32. למה להסתכל שלילי ? יש לתבוע את המתכננים להויח כסף ובמקביל הנסיעה האיטים תוסיף לחוויה ולי יש עסק ברח, יפו אבי | 31.12.08 (ל"ת)
30. פשוט בושה,גשרים כאלו בשימוש בחו"ל כבר.................טכניון ??????? מהנדס בניין/אזרחי | 31.12.08 (ל"ת)
29. תגידו המתכננים לא היו בשעורי מדעים בכיתה ד' התנהגויות של חומרים בחום הם ענין חדש. גם דפורמציות בין שני חומרים צמודים שמקדמי שנוי האורך שלהם אינם דבר חדש. - זאת תופעת הבימטל שטרמוסטטים הכי פרימיטיביים בנויה על פיה. הבקרה ההנדסית של מדינת ישראל ועירית ירושלים כשלה לחלוטין. אלא, אם אלי ישי והרב עובדיה יגידו שזה בגלל חילול שבת או הירכיים של המטיילות על הגשר המטריפות את דעתם ואת יציריו של פורוש וחבריו. שוקי איזופוס | 31.12.08 (ל"ת)
28. פסל סביבתי - אנדרטה לדורות הבאים אין ספק שהרכבת לא תצא לדרך , בקרוב ימלאו את כל הבורות שנכרו לאורך הדרך בבטון - ויכסו יפה יפה . הגשר - ישאר כאנדרטה , אות לשלומיאליות ולטיפשות של אנשי ציבור , ישאר לדורות כסמל לטימטום ציבורי . נקווה שעלות תחזוקת האנדרטה תהיה סבירה . ד"ר אלוני | 31.12.08 (ל"ת)
27. מי אחראי לכך שנהג הרכבת אכן יאט בכל מעבר על הגשר ? אי אפשר לאכוף את המיגבלה הזאת ולכן זוהי נקודת תורפה בטיחותית ידוע מראש. הנהלת הרכבת: הכתובת על הקיר. צדק לכל | 31.12.08 (ל"ת)
26. 20 קמ"ש? אני מבין שזה משקלל גם זמן עמידה בתחנות, אבל 40 דקות מפסגת זאב להר הרצל, כשזה לוקח 30 דקות באוטו בשיא הפקקים לא נשמע לי כל כך מפתה. זה לא התמריץ הנדרש כדי לגרום לאנשים לוותר על שימוש ברכבם הפרטי. מדוע זו המהירות? הרי אין הגבלות של נפח תנועה על המהירות. הדבר הטוב היחיד שעולה על דעתי הוא לקנות סקייטבורד ולהצמד לרכבת, כמו מייקל ג'יי פוקס אבנר | 31.12.08 (ל"ת)
25. הגשר נראה כמו "פיל לבן" שבנייתו מבןססת על שחיתות שלטונית !!! במחיר שלו ובחצי הזמן היה כורים 4-5 מנהרות שהין פוטרות את כל הבעיות בכניסה לירושלים. א.ב.ס.ט | 31.12.08 (ל"ת)
22. בושה ! בושה בושה !!! מ ה קורה אצלנו??? בכל מקום בעולם,כולל מדינות העולם השלישי, מתנוססים גשרים מדהימים בכל הצורות האפשריות ועוצרות הנשימה מהתפעלות.ואצלנו גשר על הירקון {המכביה} אפילו לא מסוגלים,ועכשיו סיפור עם גשר המיתרים.ביזיון !!! אבנר | 31.12.08 (ל"ת)
21. ועדת חקירה חייבים לקבוע נורמה שגם פקידים, ראשי עיר ושרים שכבר לא מכהנים ישאו באחריות להחלטותיהם, כמו ההחלטה לדחות הקמת רכבת מירושלים לת"א עשר שנים יהורם | 31.12.08 (ל"ת)
20. הגשר - נזם זהב באף חזיר!! חלמאות, חוסר תכנון, ותרבות "סמוך". קודם עושים, אח"כ חושבים. ירושלמי לשעבר | 31.12.08 (ל"ת)
16. לדעתי לא מספיק שהרכבת תאט על הגשר צריך שלפני הגשר הנוסעים ירדו מהרכבת, וילכו ברגל לצידו השני של הגשר, שם יעלו מחדש על הרכבת. ממילא כנראה שהם יגיעו לצד השני באותו זמן עם הרכבת עצמה, אז זה לא שיתבזבז זמן, ובנוסף יהנו הנוסעים מקצת פעילות גופנית באויר הפתוח, ויוכלו גם לקשור קשרים חברתיים עם נוסעים אחרים... אפילו ייתכן שבתולות ובתולי ירושלים יאמצו זאת כאתר ופעילות דייטינג, כמו שהיה נהוג בכרמי ישראל בט"ו באב, וכך יצא עוד מתוק מעז.... כמה טוב שיש לנו עוד על מה לצחוק ובמה להשתעשע!!! חוני המגלגל | 31.12.08 (ל"ת)
15. חחחחח וזה עוד לא הכל - יהיו עוד ועוד סיפורים פרוייקט שנבנה בעלות השווה לגירעון שבתקציב החינוך של כךל המדינה. הפרוייקט נבנה בזמן שבתי הספר בכל הארץ שבתו ותלמידים וסטודנטים נפגעו באופן ישיר מהתקצוב הלקוי. הפגיעה בהון האנושי של ישראל היתה קשה והשלךכותיה עדיין לא עלו לפני השטח בכלל. העיקר חנכו את הגשר בטקס מצועצע לפני מספר חודשים כאשר בפועל בכלל לא סיימו לבנות אותו. זה מביא מזל רע. איזה בזבוז. חחחחח | 31.12.08 (ל"ת)
14. בחסות מהנדס העיר היוצא ואולי אם משהוא יטרח לברר מה קרה שם, הוא ימצא עוד כמה כותרות לא מפתיעות בכלל ירושלמית | 31.12.08 (ל"ת)
12. 20 קמ"ש - מהירות ממוצעת כולל עצירה בכל התחנות, הרמזורים ושאר עיכובים: כ-40 דקות מפסגת זאב להר הרצל. | 31.12.08 (ל"ת)
10. יותר לאט מ- 20 קמ"ש ? אולי פשוט שאנשים יילכו ברגל וייפגשו את הרכבת אחרי הגשר... לא להתחשב במעגליות הפסים ובטמפרטורה - זו רשלנות פושעת של קבוצת מהנדסים שאמורה להיות סופר מקצועית - בזיון אוהד | 31.12.08 (ל"ת)
9. פרוייקט מיותר אולי עוד לא מאוחר לבטל את כל הפרוייקט הנוראי של הרכבת הקלה ולהשקיע בתשתית כבישים ובאוטובוסים מודרנים. אורית | 31.12.08 (ל"ת)
8. מעניין עם חישבו גם את משקל הנוסעים? אמרו למהנדסים רכבת קלה וזה מה שיצא האם יהיה מצב שהנוסעים יאלצו לעבור ברגל את הגשר ואז לעלות בחזרה לרכבת? (אולי גם לדחוף בעליות) רכזת תרבות | 31.12.08 (ל"ת)
6. להוריד את המפגע הזה זה אולי ישמע לכמה מכם פסיכי, אבל עדיף מוקדם מאשר מאוחר. המפגע הזה שנקרא "גשר המיתרים" הוא מפגע שבמוקדם או במאוחר יוסר ובמקומו יוקם קשר בטון מצופה אבן רגיל. דבר זה הוא וודאי הן בשל עלויות התחזוקה הגבוהות והן בגלל הסכנות הבטיחוטיות והביטחוניות שגשר זה מציב בפני האחראים. להקמת גשר זה אחרים מספר אנשים שלצערנו לא משלמים על כך את הדין, ואולי הגיע הזמן לחשוב על צעדי ענישה פליליים נגד אלה שמקבלים החלטות שרירויות בטונות וגרמים למפגעים רבים. את הליך הרכבת הקלה החלו עוד מתקופת אולמרט המשיך בלופוליאנסקי וכעט יש לנו ראש עיר חדש. אני מקווה שהוא לא נרתע מהסרת הגשר, כי בסופו של דבר הסרת הגשר הזה והקמת אחר במקומות תחסוך לקופת העיריה הון, רק חבל שהיה צריך לבזבז מאות מליונים על הפרוייקט המיותר הזה בעוד היה אפשר להשתמש ברוב אותם מליונים לשם חיזוק החינוך בעיר. ארז | 31.12.08 (ל"ת)
4. אני רכבת לירושלים לא אקח בחיים!!! תתבעו את המהנדסים המוגבלים שלא לקחו בחשבון שינויי טמפ'! | 31.12.08 (ל"ת)
בלעדי: עוד תקלה בגשר המיתרים - יאט את נסיעת הרכבת הקלה
56 תגובות לכתיבת תגובה