אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

סמנכ"לי הכספים: העלות למדינה של הפיטורים בהייטק - 3.5 מיליארד שקל

7 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

7.
תגובה ל5
כמה צרות עין וכמה ציניות. בוא ואגיב בצורה עניינית לטענות שלך א. אף אחד לא מבקש סיוע של שנים על שנים - הערכות אופטימיות מדברות על כך שנתחיל לצאת מהמיתון ב2010. 2010 זה פחות משנה מהיום. יש לך בעיה עם זה שהממשלה תסייע לאחת התעשיות החשובות שלה במשך כשנה (ואף פחות מכך?) ב. הסיוע לא בהכרח מדבר על תשלום מלא של משכורות. יש מקרים שבהם חברות זקוקות לסיוע מסויים כדי לסגור עסקה שבסופו של דבר תניב יותר הכנסה מעצם הסיוע, או שתוכל לגלגל סדרה של עסקאות שהרווח הכולל מהן יעלה על סכום הסיוע. יש לא מעט מקרים של חברות שהיו על סף עסקה כזו , כאשר הצד השני של העסקה פשוט רצה בטחונות שלחברה יש כסף והיא לא תעלם באמצע. אז מה, גם לחברה כזו לא נסייע? ג. מה יש לך מהליסינג? כמה פעמים צריך להגיד שב99 אחוז מהחברות עלות הליסינג מגולגלת על העובד. גם ההטבה של "דלק חינם" כביכול , הוגבלה מזמן, עוד לפני המיתון, ותאמין לי, שבסופו של דבר, גם היא מגולגלת על העובד. אל תשכח שמעבר לסכום הליסינג שכבר מכסה את שכירות הרכב מחברת הליסינג + דלק, העובד גם נפרד מחלק מהתנאים הסוציאלים שלו. אז די לחפור כבר בנושא הליסינג. המדינה לא מפסידה שקל מזה שאנחנו לוקחים ליסינג, ורק מרוויחה מזה שיש רכבים יותר בטיחותיים (כי הם יותר "צעירים") על הכביש.
מושון | 15.03.09
5.
איך אפשר להגיד "לא" לכאילו נימוקים כבדי משקל ?
אם לא תשלמו להייטק כספים יבואו מובטלים שיעלו יותר כסף למדינה ... במקום לשלם אבטלה מספר חודשים , עדיף לסייע לחברות כושלות עד להתאוששות ההייטק אפילו אם זה ימשך *שנים על גבי שנים* . חוץ מזה המדינה תפסיד מיליארדים ממס הכנסה ... אכן המדינה צריכה להעביר מיליארדים לחברות ההיטק , אילו בתורן ישלמו לעובדים , והעובדים ישלמו *חצי מהכסף* בחזרה למס הכנסה . אם לא תסבסדו את חברות ההייטק יקרה כאן אסון כלכלי ... מנוע "הצמיחה" של המשק ייפגע עקב זליגה שלמיטב המוחות לחו"ל שם אין מיתון , קיצוצים ופיטורים המוניים , שלא לדבר על קריסת הליסינג *חס וחלילה* . ממיטב המוחות בהייטק הישראלי הייתם מצפים לנימוקים יותר טובים מדוע כדאי לעזור להם ולא לתעשייה יצרנית למשל ? אפשר גם לתהות איך זה שהם לא היו מספיק חכמים לצפות משברים ולהתכונן ? ... מצד שני כבר שנים הם נוסעים ב 1600 אוטומטית עם שתי כריות אוויר .
אני רק שאלה | 14.03.09
3.
הצעה ל"פורום" הנכבד
במטרה להאיץ את התהליכים במשק ולהגדיל את משק המדינה ניתן לפעול במיידית כדלקמן: יבוטלו כל ההסדרים העושקים של בעלי המכוניות הפרטיות על-ידי הטלת מס ראלי על כל סידורי ה"רכב הצמוד" שגאוני ה"פורום" המתחסד יצרו. לא רק ששכבה שמשתכרת היטב מצאה לה פרצה להתחמק ממסים על הכנסה ושוי הכנסה,יש במצב השערוריתי (שקיים רק בישראל) של אחזקת "רכב צמוד" היבטים נוספים חמורים לא פחות. # נסיעות מטורפות ללא חשבון עם כל הכרוך בעומס על הכבישים ,סיכונים בטיחותיים ,זיהום אויר וכו'. #בענף הייחודי של הליסינג התפעולי (שנוצר יש מאין ע"י גאוני "פורום") מיבאות מכוניות נטולות איבזור שרמת הטיפולים הטכניים והבטיחותיים שלהן ירודה והמכוניות נזרקות לאחר "טחינה" שלהם ע"י ציבור מתחמקי תשלום המס הראלי ,לשוק. תתחילו בזה אחר-כך תעברו לנושאים יותר כבדים.
דיוגנס | 14.03.09
1.
קנאה ותחרות
בקרוב יחל כאן קרב בין" ההיטקיסטים" לבין "הקנאים", ברצוני להסביר נקודה שהועלתה ע"י המצדדים בהי טק בלשון "מדוע אתם לא צרים על כל העשירים המופלגים שהביאו אותנו למשבר" ההסבר פשוט - זו לא אותה הסקאלה , כלומר אין "תחרות" בינם ("הקנאים") לבין נוחי דנקנר או תשובה , הם לא למדו באותה כיתה ואף לא שירתו יחד , מאידך גיסא חלקם כן "התחרו" בעבר מול חבריהם מההי טק לכן הם מרגישים "קרובים" אליהם ולכן קל הניגוח כביכול בגובה העיניים.
פסיכולוג התנהגותי | 14.03.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת