32. קראתי את הכתבה ויש י הרגשה שרק רן ארז מדבר פה בהיגיון ולעיניין הקטנת הכיתות זה דבר מאוד חשוב, גם לתלמידים וגם למורים מה שבסופו של דבר יגרום לשיפור ההישגים, וכן ההישגים זה לא הדבר הכי חשוב וזה נכון שיש צורך לטפל בנושא האלימות. הדבר היחיד שהייתי המום ממנו הוא שהמדינה לא מקיימת את ההסכמים שנחתמו, פשוט חוצפה מצד הממשלה, או שזו אדישות, לא יודע, אבל משהו פה ממש לא בסדר אוהד | 03.04.09 (ל"ת)
31. ל 10 - למה שהמורים לא יקבלו את כל השכר שמגיע להם? זה לא צודק שהם יעבדו שעות נוספות ולא יקבלו עליהם שכר, תסלח לי מאוד, אין לי בעיה להישאר עוד שעות, אם זה מה שישפר את החינוך אז בשמחה אבל המורים לא פראיירים של החינוך חיים צור | 03.04.09 (ל"ת)
27. וסרמן זאת לא חוכמה להגיד כן, החוכמה היא לראות על מה אומרים כן ברגע שאתה מציין בעצם שהחוכמה היא להגיד כן אולי תסתכל קודם כל על מה אמרת כן, אם לא שמת לב אז אמרת על אופק חדש שזה הדבר שהכי פוגע במורים, אני מקווה ששר החינוך יבטל את האופק הזה אודי | 03.04.09 (ל"ת)
26. אמינות בין ציבור ההורים, המורים והתלמידים לבין הממסד זה אחד הדברים החשובים ביותר המערכת החינוך ariel | 03.04.09 (ל"ת)
25. המורים של היום סתם בכיינים אני בת למורה לשעבר שבאותה תקופה למורים "היה איכפת" מהתלמידים ולא רק על כיסם באותה התקופה למדנו 40- תלמידים בכיתה והיו גם כיתות של 42- תלמידים המורים האלה לא קיטרו אף פעם הם נתנו את כל נישמתם באותה התקופה גם לא היו קיימים 2- ימי חג מקוממים שנספו לא מזמן "ישרו חג" המורים הבכיינים של היום עובדים פחות (באותם זמנים גם לא היה קיים שנת שבתון) ולא ברצון מחכים לרגע איך לסיים כבר את היום שלא לומר על ימי החופש של התלמידים והמורים (שהם כן היו קיימים בזמנינו ) לדעתי שכך היתה תמיד אפשר לבטל מקצת מהם "אין ולא קיים" עוד מגזר במשק שקיימים כל כך הרבה ימי חופש אז על מה מתבכיינם המורים? כיום ההורים "חייבים" לקחת מורים פריטיים ישנם הרבה מורים שרצים והחוצפה הגדולה ביותר היא (לא שכחנו ) ימי השביתה של חצי שנה של תלמידי החטיבה והתיכוניים שהפסידו כל כך הרבה חומר לימוד ולא:!!!!!! מורה!!!!!! בישראל לא היה איכפת והחוצפה החמורה היתה שתלמיד התיכון שהפסידו חומר של הבגרויות שההורים מימנו "מכיסם" את הלימודים (אני סבתא שמעודכנת) המורים של היום נותנים מינימום ודורשים הרבה מעבר למגיע להם אלמונית | 03.04.09 (ל"ת)
24. ל-22 מספיק עם דברי ההבלע לבוא ולצעוק שהכיתות עמוסות, זה הדבר הכי קל. אופק חדש הוא שלב ראשון. קודם טיפלו בשכר ובשעות העבודה של המורים, במשכורת ובדרגות הקידום. ברור שהקטנת הכיתות היא דבר הכרחי, אך אופק חדש מעולם לא התיימרה לפתור את זה. אהובה | 03.04.09 (ל"ת)
23. תירוש מדברת דברים של טעם. אסור באמת להפסיק את אופק חדש וצריך להרחיב את הרפורמה. אם צ'ילבה כזאת של יולי תמיר תומכת בה, מה יאמרו האחרים? שולמית | 03.04.09 (ל"ת)
22. אופק בלי תכנון ובלי עתיד אני מקווה ששר החינוך החדש המעוניין בשיפור ההשגים ועידוד המצויינות (שיש בתלמידי ישראל), ילמד היטב את סיפור "האופק החדש". ויבין שאם אין תשתיות אי אפשר להעביר את כל תלמידי ישראל לשיטה שאי אפשר ליישמה. כדי לפתח מצויינות ולתגבר תלמידים חלשים, צריך בראש ובראשונה לצמצם את מספר הילדים בכתות. (כולם צועקים, אך לא נעשה דבר). ישנם בתי ספר שבו לומדים 40 ילדים בכתה ללא מזגנים, ללא מחשבים וללא כל טכנולוגיה מתקדמת. מורים עוסקים יותר בניירת מאשר בהכנות ללמידה. האדון ווסרמן וחבר מרעיו, מכרו את ציבור המורים עבור נזיד עדשים, ברצונו לפלס לו דרך בצמרת מפלגת העבודה המצומצמת, המתפוררת והמפורדת. מר וסרמן! אולי תספר לכולם כמה אתה "מרוויח"? אילו הבטחות קיבלת? איך אתה נהנה ממנעמי השילטו שמשלם המיסים מממן? אני מקווה להתפכחות. רחל | 03.04.09 (ל"ת)
20. האם משרד החינוך יש בקרה על בתי הספר התיכוניים האם הבקרה היא על התקצבים והנהלת החשבונות וגם אופפן חלוקת שעות התקן וכיו" . יש מנהלים ומנהלות עושים את הבא על רוחם ולא מתחשדבים בחוקים ! מורה | 02.04.09 (ל"ת)
19. רפורמה אמיתית צר לי שאף אחד מהדוברים (השרה/פרופ'/יו"ר זה ואחר) לא היו מזמן בבי"ס ובשיעור אמיתי, ע" מ לראות שהתלמידים כבר שכחו מזמן למה הם בבי"ס , המורים השחוקים מחכים כל יום ליציאה לפנסיה וההורים המאשימים את המורים בכל בעיה שהם (ההורים) יצרו. אוירת האי-רצון מצד המורים והתלמידים , בגיבוי ההורים ויחד עם הרפורמות ללא הפסקות והגיון ,יוצרות אנרלמוסיה חסרת תקוה בחינוך. משהו ששום עכבר מעבדה יוצא הייטק יוכל לפתור. באמת , מישהו באמת חושב שמתכנת שעבד מול מחשב 10-12 שעות ביום במשך שנים, יוכל לעמוד מול כיתה של 40 ילדים הלומי-קרב/רטלין/קשב וריכוז/היפראקטיביים מחזיקי פלאפונים דור12 ,ושאר שטויות שמעסיקות אותם וחשובות הרבה יותר מלימודים . מי שחושב כך שיחשוב טוב על המליונים שיתבזבזו בדרך, בשביל המכללות להוראה שיבצעו את ההסבה , וזאת במקום לסגור את אותן המכללות אחת ולתמיד. אוי לנו, מהמורים שיצאו/יוצאים ממכללות אלו. שוב, רן ארז פולט שטויות ושקרים ללא הבחנה , לציטוט : ארז: "אני פרסמתי מודעה בעיתון שאנחנו מקבלים את אנשי ההייטק בזרועות פתוחות בתנאי שיוכשרו כראוי, וישולם להם שכר שווה בגין עבודה שווה" יעקב | 02.04.09 (ל"ת)
18. מספיק עם הפופוליזם. פתרון נכון למערכת החינוך: איכות במקום כמות תפסיקו עם פתרונות פופוליסטיים: יותר כסף, יותר מורים, יותר שכר למורים, יותר שעות לימוד, יותר מקצועות לימוד, יותר כיתות לימוד, יותר יותר יותר. זה לא רק בלתי אפשרי זה גם מזיק. במקום להתמקד בכמות תעבדו על האכות. כשמוסיפים כך כך הרבה מקצועות לימוד, ושעות לימוד ותכניות לימוד פלצניות, ומקטינים את הכיתות, צריך הרבה יותר מורים, ואז לוקחים כל אחד להיות מורה, והתוצאה - תקראו את תוצאות מבחני PISA של ישראל. אנחנו כול הזמן בירידה. בגלל הגישה של יותר ויותר ויותר, איכות המורים יורדת. אחרי שנות הלימוד הראשונות אין תועלת בכיתות לימוד קטנות יותר. כאשר לא מצליחים ללמד אנגלית, במקום לשפר את המורים לאנגלית. מוסיפים שעות, שגורמות לכך שהמורים יהיו פחות טובים. בנוסף מוסיפים גם לימוד ערבית, בשביל מה? כדי שהתלמידים יוכלו להתרכז יותר? ערבית לא יודעים מזה, אבל העומס על התלמידים גורם להם לא להצליח גם בדברים אחרים. די! כמה זמן תלכו בכיוון הלא נכון עד שתבינו שאתם לא בכיוון?! יהושע | 02.04.09 (ל"ת)
17. הכסף הולך לחרדים בהסכם קואליציה שגדעון סהר חתום עליו בושה וחרפה אסון למדינה עודד | 02.04.09 (ל"ת)
16. לאמץ שיטה חדשה בחינוך מעמי אירופה כדאי לאמץ את השיטה הארופית אשר מוכיחה את עצמה , לאורך שנים, גברי | 02.04.09 (ל"ת)
14. רק חינוך פרטי לחינוך הממלכתי אין תקומה. אפילו בתנאים אידיאליים, תהליך השיקום שלו ימשך שנים רבות. התנאים ההכרחיים לשיקום הם העלאת הנושא לראש סדר העדיפויות הלאומי, ביטול הזרמים בחינוךחיסול ארגוני המורים, שינוי מהותי בהסדרי ההעסקה של המורים שיפור משמעותי בשכרם והעלאת רף הכניסה למקצוע ההוראה. הסיכוי שתנאים אילו יתקיימו בישראל 2009 הוא חלום באספמיה. לכן המוצא היחיד שעומד בפני הורה הוא חינוך פרטי. ההתנגדות של משרד החינוך מזכירה לי את האם ממשפט שלומה שאמרה "גם לי גם לך לא יהיה - גזורו". חינוך פרטי אינו הוגן, אינו שיוויוני, יגדיל את הפערים בחברה, הכל נכון, אבל פשוט אין מוצא אחר כאשר האלטרנטיבה היחידה היא השארת המצב הקיים שהולך ומתדרדר משנה לשנה אם שרי מרץ והעבודה נכנעו לחרדים באופן מביש ומחפיר, מה יעשו בעלי הברית "הטבעיים"?. אם לחרדים יש זכות להקים זרם חינוכי עם תכנים משלו במימון המדינה, לא יעלה על הדעת שימנעו זאת מאחרים. יתעמקו אילו בתלמוד ויתעמקו ילדינו במתימטיקה, בביולוגיה ובספרות. צפוני | 02.04.09 (ל"ת)
13. המלחמה על החינוך במדינת ישראל אחרי כל הקרבות הפופליסטים של השרים הקודמים נותרה אדמה חרוכה בכל מה שעדיין ניתן לקרוא לה: מערכת החינוך, כאשת חינוך לשעבר - וכאם לשתי בנות במערכת החינוך אני עדה להידרדרות נוראית של המערכת במשך העשור האחרון.. המורים לאחר כישלון השביתה נדמה כי הם נוהגים בשביתה איטלקית ממושכת - ללא כל מוטיבציה ורצון ,ללא כל יכולת .. במצב כזה כמעט ואין לימודים- מורים רבים נעדרים שעות רבות במהלך חודש.. והכל נראה כמתפורר מסביב- ההורים הם אלו שאמורים ללמד את ילדיהם.. אני חוששת לכתוב אך איני מאמינה כי השר החדש ישנה את המצב - כי כדי לשנות את המצב שני ראשי ועדי המורים צריכים להיפרד מתפקידם ובמהרה- ויש צורך במהפכה עמוקה ..\\ רונית | 02.04.09 (ל"ת)
12. המילה חינוך הפכה למילת גנאי תוצאות החינוך בישראל: רמת הלימודים- בלתי מספיק התנהגות- בלתי מספיק ונדליזם ואי שמירה על נקיון- מעולה אלימות- מעולה מתן אי כבוד- מעולה חוצםה והתחצפות- מעולה קללות ודברי נאצה- מעולה חוסר בושה- מעולה כך לא בונים מדינה, כך מחריבים מדינה רחמים | 02.04.09 (ל"ת)
11. רפורמה אמיתית 1 העלאת שכרו של המורה 2 צמצום מספר תלמידים 25-30 3פתיחת מסגרות טכנולוגיות 4טיפוח מצויינות בבתי הספר. 5ניצול שעות ההוראה בכיתות. | 02.04.09 (ל"ת)
10. אופק חדש מוסיף כ40% לשכר המורה. זה רע? אולי זה מפריע לאותם בטלנים שרוצים לקבל מבלי לתת אבל אין מה לעשות. כדי לקבל צריך לתת. אופק חדש מוסיף המון לשכר ומחייב יותר עבודה אבל לא הרבה יותר מבעבר. אני סבור שעדיף למורה לקבל במקום עבודה אחד את מה שהיה מקבל בשניים (חלטורה). 9000 ש"ח נטו למורה ביסודי בעל תואר 1 עם ותק 15 שנה זה רע? לפני אופק חדש זה היה כמעט חצי. אז זה רע? מי שחושב שאפשר להמשיך לעבוד 24 שעות בתיכון (בפועל 20) וששכרו יוכפל חי באשליות. זה לא יקרה. ורן ארז יכול להמשיך להתבכיין ולנהל מלחמות אגו על גב המורים העל תיכוניים שכום מרוויחים הרבה פחות מעמיתהם ביסודי. מאיר | 02.04.09 (ל"ת)
9. האיום הקיומי הוא התקשורת והשמאל הקיצוני הפשיסטי ששולט בחינוך וממוטט את המדינה תגידו שאלו הפחדות אבל בינתיים כל הדורות שגדלים פה ולכם אין הצדקת קיום פה. וזה כי אתם אירופאים ולא ציוניים. לא עוטף אף אחד | 02.04.09 (ל"ת)
8. עם כל הכבוד לחינוך... זה לא ברמת האיום של איראן חינוך זה דבר שמשפיע בטווחים של עשר, עשרים שנה קדימה - הוא משפיע על רמת החיים ומראה החברה. הסכנה מאיראן היא בטווח של שנה שנתיים, והיא משפיעה על עצם הקיום הפיזי. איפה ההשוואה? דמגוגיה. ציון | 02.04.09 (ל"ת)
7. מה כדאי מה עדיף הבעיה מתחילה בזה שהילדים הופכים למספרים כמה שהציון גבוה יותר כך התלמיד טוב יותר וזו לפעמים הטעות כי אם יש לי ילד עם ציונים טובים אבל דרך ארץ שואף לאפס אז מבחינתי הוא ילד "לא טוב" ומפה המסקנה שצריך יותר ללמד את הילדים כישורי חיים וכדומי ולא היסטוריה גיאוגרפיה וכו' | 02.04.09 (ל"ת)
6. סגן שר חרדי - האם נחוץ? חברים נכבדים - שר יקר אם במקרה השר החדש קורא את דברי אלו הרי שברור גם לו (כפי שאני מקווה) כמו שברור לכלל האזרחים כי סגן שר חרדי במשרד החינוך הוא פיקציה. החינוך החרדי מתוקצב ממספר מקורות אשר חלקם הוא מחוץ לתקציב משרד החינוך ועל כן הטענה לגבי תת-תקצוב איננה נכונה. בנוסף לכך, העובדה כי המגזר החרדי אינו כולל במסגרת לימודיו לימודי ליבה אשר יעזרו לו בעתיד להשתחרר ממסלול העוני שעליו הוא נמצא, גם היא איננה סיבה לתמיכה. יתרה מכך, לחרדים יש אינטרס ברור לשמור את אנשיהם נבערים בתחומי החיים שמחוץ לדת שכן כך מובטחת השליטה והציות של המאמינים וזה לא סוד גדול. והדבר הקריטי ביותר הוא שבעצם יצירת "תת משרד חינוך לזרמים מסויימים" תתפרק המסגרת האמורה לאחד את כל יושבי הקהילה הנקראת מדינת ישראל ובעצם לא תקיים יותר שום דבק. לא שהיום המצב שונה אבל מינויו של סגן שר דתי במשרד החינוך זוהי קריאה מפורשת להפרדה ולהפרדות ואם זה רצון החרדים אזי ההיפרדות צריכה להיות מלאה כולל הפרדת הדת מהמדינה על כל המשתמע מכך. רפי | 02.04.09 (ל"ת)
5. בא להקיא כבר מכל התשבוחות על האופק השחור הזה. וסרמן , תירוש ותמיר תוקעי סכינים. נראה אותם יום אחד בבית ספר של אופק שחור. נראה אתכם יוצאים מהמשרדים הממוזגים שלכם עם המשכורות האסטרונומיות שלכם גיבורים גדולים. אבוי לשר החינוך החדש ואבוי לנו אם רפורמה רקובה זאת תשאר. אופק מבחיל | 02.04.09 (ל"ת)
3. למה בכלל ללמוד ? טיפש מי שהולך לאוניברסיטה הכי טוב להיות נגד בקבע,למצוץ את הקופה הציבורית לא לעשות כלום כל היום לאכול בחינם לקבל כל מיני הטבות ובונוסים,לקנות תואר מזוייף ולקבל בונוס במשכורת ובסוף לתבוע את המדינה על אחוזי נכות ולצאת לפנסיה בגיל 40 אליאור | 02.04.09 (ל"ת)
2. שקרנים, שיפסיקו לקשקש - הבעיה היא לא בתקציב. התקציב בישראל ממוצע כמו זה במדינות המערב מבחינת השקעה לכל ילד (באחוזים מהGDP אנחנו מקום 1) הבעיה היא לא התקציב, הבעיה היא הניהול.. אז להזמין את המנהלים הכושלים לשעבר בשביל שיסבירו מהי הבעיה זה לא הכי חכם. הבעיה האמיתית היא בתיכונים, בבתי ספר יסודיים המצב לא כזה רע.. וגם מבחינת הישגים עם מסתכלים רק על המגזר היהודי הוא במקומות טובים בעולם (במבחן שנה שעבר בקריאה למשל של כיתות ד' המגזר היהודי היה מקום 11 בעולם) הבעיה היא בתיכון, ובמשמעת שם. הבעיה היא גם במורים אבל לא רק.. זה בכלל בכל התרבות של הלמידה וגם של התלמידים. בתיכונים ברחבי הארץ יש התפרעות בלתי נגמרת - חייבים מסגרות חזקות בתיכונים גם אם נוקשות. ציוני | 02.04.09 (ל"ת)
האתגרים של שר החינוך החדש לא נגמרים בתקציב
32 תגובות לכתיבת תגובה