15. ל- 14, מזל שלא חשבו כך בניו-יורק, לונדון ופריז אחרת לא היתה להם מערכת רכבות כלל אז מה אם אחד נותן פתרון מהיר והשני פתרון תוך 10 שנים. ההחלטה על הפתרון צריכה להיות בהסתכלות אסטרטגית לאומית ולא במחשבה של פוליטיקאי שנתיים קדימה. אדיר | 17.06.09 (ל"ת)
14. רכבות הן לא הפתרון גם במקרה הטוב ביותר בניית קווי הרכבת תסתיים בעוד 10 שנים לפחות בעוד שאם משקיעים באוטובוסים ניתן לסיים את ההשקעה בתוך פחות משנתיים. תכניות הקווים המוצעות הם בין ערים כאשר עיקר הבעיה היא בתוך הערים עצמן,מכיוון ובאופן בלתי נמנע תחנות הרכבת יהיו מחוץ לעיר(למתוח קו בתוך עיר משמעו לפנות ולפצות את מי שגר היום בנתיב המתוכנן ואת השכנים על ירידת ערך הבתים,תוספת משמעותית לעלות) עדיין יצטרכו מערכת אוטובוסים ומוניות להסעה המונית מהתחנות,. כיוון וממילא בנק' הבעייתיות מערכת ההסעה תתבסס על אוטובוסים הרי שאין טעם להשקיע מיליארדים בקווי רכבת,שלא יספקו את הפתרון הנדרש,יעלו כסף רב(וזה לא שיש לנו עודף ממנו) ויגיעו אי"ה ובלי נדר בעוד 10 שנים (או 20 שנה מה שיותר סביר,פרוייקטים בסדר גודל שכזה תמיד מתעכבים אצלנו). יונתן | 31.05.09 (ל"ת)
13. תשובה ל-11 בפורטלנד משלבים רכבות עם קווי אוטובוסים והרכבות אגב נהדרות ומהירות. בקוריטיבה עניין שונה לחלוטין. המערכת נבנתה ותוכננה מראש על מישורים ריקים ואז העיר גדלה מעל המערכת, פי עשר בתוך פרק זמן קצר יחסית. אי אפשר לעשות את זה בגוש זן בו כבר כל האיזור האורבני מלא וצפוף. אלא אולי אם תפעיל כלים דיקטטוריים של פינוי בניינים והריסתם וכפיית אי נסיעה באיזורים שלמים עם כלי רכב, על מנת לייצר את המסלולים היעילים. תחבורן | 30.05.09 (ל"ת)
11. ומה עם הפתרון של קורטיבה בברזיל, ופורטלנד בארה"ב?....למה לרוץ לפתרונות יקרים?... אבו אבוהה ברבוע | 29.05.09 (ל"ת)
10. נתניהו אם אתה כלכלן אז תשקיע בפיתוח מערך רכבת וללא כול שהות, אנחנו כבר בפיגור רב אשר דעדוש | 29.05.09 (ל"ת)
8. כל הכבוד על המאמר, מזל שמשמיעים ביקורת רצינית למול הקשקוש של ארלוזרוב מהאתר השני אסף | 29.05.09 (ל"ת)
6. אני תוהה: האם גרונאו הוא באמת פרופסור? האם מישהו ממכם בעיתון ראה את התעודות שלו? האם בדקתם את היותן אמיתיות? בתור אדם שעוסק בנושא התחבורה הציבורית בארה"ב במשך עשרות שנים, התעוררו בי ספקות קשים. נבקש ממכם לסרוק כאן את תעודת הדוקטור שלו. ברצוני לבדוק את אמיתותה......לאור הדברים שאמר וכתב. י. רשקובסקי | 28.05.09 (ל"ת)
5. וועדת חקירה איך עוד אין רכבת בתל אביב ל-2, גם רכבת מנוהלת רע עדיפה על המצב הנוכחי ללא רכבת בגוש דן תקוע בפקקים | 28.05.09 (ל"ת)
3. מחקרו של גרונאו - מצביע בדיוק למה אסור לתת לנערי אוצר ופרופסורים לנהל שיקולים לאומיים. מחקר כושל הוא בודד את הררכבת במקום להכליל את כל השיקולים הלאומיים, הכלכליים והחלופות. לזכותו רק אומר שהוא אמיץ מספיק לפרסם מסמך כה הזוי ושגוי ועוד לטעון טענות ממנו. ארז | 28.05.09 (ל"ת)
2. קודם שהנוכחית תעבוד כמו שצריך... אתה אמיתי?! הפרטה של הרכבת עכשיו!!! הרכבת היא גוף ביזיוני. שמנוהל בצורה הגרועה ביותר. לדעתי האישית המדינה צריכה להפריט את הארגון הכושל הזה ולהתחיל עם העסקת כוח אדם שלא ברמה של אסירים לשעבר. ההתנהלות של כול הרכבת היא ביזיונית!!! היא מפסידה כסף כול שנה במיליארדיים!!!! ובנוסף הציבר הרחב מסבסד אותה כי המחירים אסטורונומיים! התפעול והכוח אדם הזוי !!!. או שייסגרו את הרכבת. או שיעבירו אותה לידיים פרטיות והיא תצא מהיידיים של העובדים המזרחיים (ואני מרוקאי בעצמי...רק רואה חשבון בהשכלתו) המפגרים שנמצאים שם. פקח ברכבת ישראל מרוויח כמו רואה חשבון עם 5 שנים ניסיון (כ 15 אלף וזאת עובדה כי אני מכיר את הדוחות הפיננסיים שלהם לעומק!!!!!!). בסבסוד של הציבור כמובן!!! | 28.05.09 (ל"ת)
1. מישהו צריך להסביר לפרנסי העיר שלצייר אופניים על המדרכה זה ממש לא לעשות שביל לאופניים! אפרים | 28.05.09 (ל"ת)
לא לעכב את הרכבת
15 תגובות לכתיבת תגובה