אתר זה עושה שימוש בעוגיות על מנת להבטיח לך את חוויית הגלישה הטובה ביותר.

מתקפה בכנסת על הרכבת המהירה: "פרויקט נכה לדורות"

19 תגובות לכתיבת תגובה לכתיבת תגובה

19.
אם השר דחף אותו החוצה אז מגיע לו ישר כח
כולם מבינים שהפרוייקט גדול ומסובך, ולאור זה מינו את חקי הראל למנכ"ל הרכבת, חקי גם אם היה אלוף (ולא מהמוצלחים) האם זה הכשיר אותו כלכלית, טכנית הנדסית ונהולית לנהל פרוייקטים מסוג זה,מה גם שהוא הצליח לסלק מהרכבת את מרבית הבכירים ואגום המומחים כגון מהנדסים מוכשרים (שאולי חלקו עליו) והביא במקומם אנשים חסרי נסיון ויכולות אבל "כנראההעיקר שיהיו מאנשי שלומו, לדוגמא: ולפחות לפי הנטען בעתונות הוא הטעה /העלים מהדירקטוריון מידע על בכירה שמינה לתחום משאבי האנוש שבעצם סולקה בעבר מהצבא (כנראה עקב אי התאמה)
אחד שמכיר את "הקליינט" | 20.02.10
15.
אני ירושלמי שעובד בתל אביב
בכל יום אני מבלה ארבע שעות בנסיעות (אני נוסע בתחבורה ציבורית כי עלות הדלק לא מצדיקה נסיעה ברכב פרטי)! כן מה שאתם שומעים, והכל בגלל הפקקים לתל אביב בבוקר, והעדרה של תחבורה ציבורית יעילה לתוך השכונות בירושלים. תכפילו 4 שעות ביום בכמה עשרות אלפים כמוני ותקבלו אובדן של מליוני שעות עבודה למשק בכל שנה! השקעה ברכבת תחזיר את עצמה בתוך שנים ספורות, ואת בעיית איכות הסביבה נית לפתור בצורה יצירתית, בעיקר באמצעות מנהרות. מדובר בפרוייקט לאומי בסדר גודל של תעלת הימים. לא פחות
יואב | 17.06.09
13.
דלת מסתובבת
למי שעוד לא הבין מה קורה כאן..... פרויקטים יוצאים לדרך ללא יכולת תכנון, מפרסמים מכרז ונבחר קבלן ולאחר מכן הפרוייקט לא מבוצע, הקבלן תובע את המדינה במאות מיליוני שח וגם מקבל אותם כך יוצאים מליוני שח ממשלם המיסים לקבלנים עשירים שלא ביצעו את העבודה ( ולכולם ברור במי מדובר הרי) על מבקר המדינה לבדוק במיוחד את רכבת ישראל שם זה חוזר על עצמו .....
איש ההרים | 16.06.09
10.
להסתכל על דוגמאות טובות
לאחר כ-15 שנה של בירבור בירוקרטי, הוחל בביצוע מנהרות הכרמל בחיפה ע"י קבלן סיני מומחה מס' 1 בעולם לנושא מינהור. בהיבט הביצוע בשטח נראה כי הפרויקט, לפחות בחלקו ה"סיני" מקדים (!!) בצורה משמעותית את לוחות הזמנים. פרויקט כמו קו A1 לירושלים ראוי לביצוע בשלוש 'מודולות' עיקריות: א. תכנון תוואי עקרוני ע"י מומחה בינלאומי לנושא, בלוח זמנים קצוב וידוע. _ב. הליכי סטטוטוריקה ישראליים. הלו"ז אינו ידוע, אבל מתאים להובלה ע"י מנכ"ל משרד רוה"מ כפרויקט דגל. _ג. רק לאחר סגירה הרמטית של הסטטוטוריקה - יציאה למכרז ביצוע באמצעות קבלן בינלאומי מומחה. הלו"ז יהיה קשיח ומוגדר חוזית. והפרויקט בעל היקף כזה שיעניין כל קבלן מומחה בינלאומי מהגדולים והמוכרים ביותר. כל נסיון ביצוע בשיטה אחרת, כמו השיטה "הישראלית" (הנוכחית), נדון מראש לכשלון ולבזבוז סכומי עתק של כספי ציבור.
PF | 16.06.09
9.
נדע את עלותו האמיתית של הפרויקט רק לאחר סיומו - בדיוק אבל בדיוק כמו בניגריה
תנו לנו לעבוד , לסחוט את הקופה הציבורית עד תום , לעשות קומבינות אין סופיות כדי שאנחנו/קרובינו/חברינו נרוויח הון ורק בסוף תדעו איזו טעות נוראית עשיתם כשנתתם לנו לשמור ולהתעסק עם כספי הציבור .
יבבונטו  | 16.06.09
7.
4 אתה חי בסרט רע. קראת יותר מדי טוקבקים באינטרנט
רכבת לירושלים היא לא שום צורך אסטרטגי, בסך הכל עוד דרך לנסוע לשם, שאפשרית גם באוטובוס, במונית או ברכב פרטי. קו הרכבת הזה הוא לא שום מבחן חשוב למשק הישראלי. מדובר בפרויקט צולע, עקום, לא פחות מהרכבת הקלה בתוך העיר ירושלים. ואני כבר לא מדבר רק על הפגיעות בנוף, על בזבוז של מיליארדי שקלים שחיוניים לאלף ואחד שימושים אחרים, אלא גם לבעיות פוליטיות כמו מעבר חלק מהנתיב מעבר לקו הירוק, מה שיגרום בעתיד לצרות צרורות מול משקיעים וספקים (תאר לך שיצרני קטרים וקרונות לא יסכימו שהציוד שלהם ישמש בקו הזה. אולי נייצר פה קטרי רכבת?). מדובר בפרויקט שנוהל באופן חובבני מהרגע הראשון. והבעיה האסטרטגית למדינה היא עצם 'קיום הפרויקט הזה ולא אי השלמתו.
מוני | 16.06.09
6.
לא עולה על הדעת שתואי הרכבת המתוכנן אינו נותן מענה למבשרת ציון!!!!-לבדוק מדוע?
היכן שר האוצר שטיינמיץ,היכן מתן וילנאי היכן צחי הנגבי,היכן רוחמה אברהם היכן כל המתגוררים במבשרת ציון והסביבה וואמורים לשרת את הבוחרים בכנסת. אתם תושבי המקום מוכנים לקבל שלא יהיה לתושבי מבשרת והסביבה מענה ושימוש ברכבת? מדוע התואי המתוכנן לא יתן מענה?? אתם נוסעים ברכב ממשלתי ולחלקכם גם נהג צמוד,בכל מקרה אינכם משלמים על אחזקת הרכב ו/או תחבורה ציבורית ולכן כנראה העניין עובר לצידכם ואינכם פועלים בכנסת ובממשלה לתיקון המעוות.
שלום | 16.06.09
4.
חייבים לזרז את הרכבת המהירה לירושלים, בכל מחיר! כמו שלא שואלים כמה עולה מטוס מתקדם
הרכבת לירושלים היא צורך חיוני אסטרטגי. היא המבחןה חשוב ביותר של המשק הישראלי כיום, לצד התפלת מים. כל יום שחולף ללא רכבת מהירה בין עיר בירה לבין גוש דן, עם שדה התעופה הבינלאומי היחיד של שיראל שמצוי באמצע, הוא בושה וכלימה עמוקים למדינה. שלא לדבר על בזבוז מליארדים על פקקים, תאונות, זיהום אויר ושאר אסונות. חייבים הלאיץ את הפרוייקט הזה. כמה זמן לוקח לעזאזל להקים קו של 40 קילומטרים בסך הכל?? שנה? שנתיים? למה כבר 15 שנה לא התחילו לבנות???? ולמי איכפת מנחל יתלה הזה? כדי להגן על מדרון עלום אחד אתם הורסים את הבריאות ואת החיים של אלפי הרוגים בתאונות ונפגעי זיהום??? צריך ועדת חקירה ממלכתית בנושא הרכבת לירושלים, ומייד.
יוסי  | 16.06.09
תודה, קיבלנו את תגובתך ונשתדל לפרסמה, בכפוף לשיקולי המערכת